Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 5 de febrer de 2020, de la Direcció General de Treball, Benestar i Seguretat Laboral, per la qual es convoquen subvencions en matèria de col·laboració institucional a través d'accions sectorials i intersectorials mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos laborals a la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2020. [2020/1344]

(DOGV núm. 8742 de 18.02.2020) Ref. Base de dades 001656/2020






L'Ordre 21/2018, de 15 de novembre, de 2018, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, aprova les bases reguladores i estableix el procediment de concessió de subvencions en matèria de col·laboració institucional, a través d'accions sectorials i intersectorials mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos laborals a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 8426, de 19.11.2018, bases reguladores en les referències posteriors a aquesta norma). En la disposició final primera estableix que es delega expressament la convocatòria anual de subvencions en la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball.



La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS), estableix, en l'article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant una convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

La Llei de pressupostos de la Generalitat per a 2020 inclou, dins de l'annex de transferències i subvencions, la previsió de la línia de subvenció S8049 denominada, «Subvenció col·laboració institucional», amb una dotació màxima de 600.000,00 euros.

Mitjançant la present resolució, es convoquen per a l'exercici 2020 les ajudes a les organitzacions empresarials i sindicals de la Comunitat Valenciana per al foment de la col·laboració institucional a través d'accions sectorials i intersectorials mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos laborals a la Comunitat Valenciana, a l'empara de les bases reguladores d'aquestes ajudes i en els termes i condicions delimitats en la present convocatòria.

La present convocatòria queda sotmesa a més, en el que escaiga, a l'LGS; al Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu reglament (d'ara en avant, RLGS), i a la normativa autonòmica establida en els articles 159 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (d'ara en avant, LHPS).

Per tot això, i de conformitat amb el que s'estableix en l'article 160.4 de l'LHPS, en relació amb l'article 9 del Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, i en el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat i les bases reguladores d'aquestes subvencions, resolc:



Primer. Objecte i àmbit de la convocatòria

L'objecte de la present resolució és convocar, en l'exercici 2020, en règim de concurrència competitiva, subvencions per al foment de la col·laboració institucional a través d'accions sectorials i intersectorials, mitjançant programes o actuacions en matèria de prevenció de riscos laborals a la Comunitat Valenciana, d'acord amb els requisits establits en les bases reguladores d'aquestes subvencions. L'objectiu d'aquestes ajudes és que la promoció de la prevenció de riscos laborals siga eficaç, amb l'objectiu últim de reduir al mínim la sinistralitat laboral en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.



Segon. Finançament

Les ajudes convocades es finançaran amb càrrec a la línia de subvenció S8049, de l'aplicació pressupostària 11.03.02.315.10.4, fins a un import global màxim de 600.000,00 euros, procedents de fons propis de la Generalitat.



Tercer. Entitats beneficiàries

Podran acollir-se a aquestes subvencions, en aplicació de l'article 3 del Decret 193/2015, de 23 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 7/2015, de 2 d'abril, de participació i col·laboració institucional de les organitzacions sindicals i empresarials representatives a la Comunitat Valenciana (d'ara en avant, RLPCI), totes les organitzacions empresarials i sindicals de la Comunitat Valenciana constituïdes a l'empara de la Llei 19/1977, d'1 d'abril, sobre regulació del dret d'associació sindical, independentment del seu percentatge de representativitat, amb l'única limitació del compliment dels requisits previstos en les bases reguladores.

No podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions les entitats en les quals concórrega alguna de les següents circumstàncies:

a) Les previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de l'LGS.

b) Haver sigut sancionada amb caràcter ferm en via administrativa, en els dos anys anteriors a la data de presentació de la sol·licitud, per la comissió d'infracció molt greu en matèria de seguretat i salut en el treball o per la comissió d'infracció greu en matèria de relacions laborals consistent en la transgressió de la normativa sobre modalitats contractuals, contractes de duració determinada i temporals, mitjançant la seua utilització en frau de llei o respecte a persones, finalitats, supòsits i límits temporals diferents dels previstos legalment o reglamentàriament, o mitjançant conveni col·lectiu quan aquests extrems puguen ser determinats per la negociació col·lectiva.

c) Les entitats que no complisquen la condició de ser una organització empresarial o sindical de la Comunitat Valenciana en la data de publicació de la present convocatòria.



Quart. Obligacions de les entitats beneficiàries

Sense perjudici de les obligacions generals establides en l'article 14 de l'LGS, amb caràcter específic, seran obligacions de les entitats beneficiàries les contemplades en les bases reguladores, i especialment les disposades en l'article 4 d'aquestes bases.



Cinqué. Actuacions subvencionables

Es consideren actuacions subvencionables les de difusió, promoció o foment en matèria de prevenció de riscos laborals dirigides a aconseguir una adequada cultura preventiva en els termes previstos en les bases reguladores, realitzades per les entitats beneficiàries i dutes a terme en el període comprés entre el dia 1 de gener i el dia 30 de novembre de 2020.

De manera específica, serà subvencionable la realització d'accions consistents en jornades, seminaris, tallers, conferències i altres actuacions de difusió, dirigides a persones empresàries o treballadores que presten els serveis en centres de treball situats a la Comunitat Valenciana, sobre:

a) Foment del compliment de la normativa en matèria de prevenció de riscos laborals.

b) L'aplicació de la normativa reguladora en matèria de prevenció de riscos laborals, amb l'objectiu de millorar la comprensió sobre el significat i projecció del concepte de cultura preventiva entre persones empresàries i treballadores.

c) La coordinació de les activitats empresarials de prevenció previstes en l'article 24 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals, i en el Reial decret 171/2004, de 30 de gener, pel qual es desplega aquest article 24.

d) La sinistralitat en algun dels set sectors en els quals el nombre d'accidents laborals amb baixa mèdica haja sigut major segons l'últim informe anual disponible de sinistralitat a la Comunitat Valenciana elaborat per l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT).

e) La utilització i potenciació de les eines TIC en matèria de prevenció de riscos laborals, mitjançant accions de difusió de la cultura preventiva dirigides al públic en general, que podran consistir en la creació de pàgines web, revistes, cartelleria, fullets o material de difusió similar, tant en paper com en format digital.

Els requisits mínims de les actuacions subvencionables seran els establits en les bases reguladores, i especialment els contemplats en l'article 6 d'aquestes bases.

Únicament seran objecte d'aquestes subvencions aquelles activitats que guarden una relació directa amb les línies que integren l'Estratègia Valenciana de Seguretat, Salut i Benestar Laboral 2017-2020, o la que la substituïsca.





Sisé. Despeses subvencionables

1. Es consideren despeses subvencionables les que, de manera indubtable, responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, siguen estrictament necessàries i es realitzen en el termini establit en les bases reguladores.

En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor de mercat.

2. Quan no es dispose de factura separada per a les despeses, per tractar-se de despeses comunes a diverses activitats, serà necessària la factura global i el justificant de pagament, així com un document en el qual es reflectisca la metodologia utilitzada per a aplicació a prorrata d'aquesta despesa, atesos el temps d'utilització dels recursos comuns i el volum dels serveis associats al projecte, i identificant el percentatge de despeses que s'imputa, en aplicació del mètode prèviament identificat per la beneficiària.

3. Els tributs són despeses subvencionables quan la beneficiària de la subvenció els abone efectivament. En cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos personals sobre la renda.



4. En tot cas, els costos subvencionables previstos en les bases reguladores han de respondre a costos reals, efectivament realitzats, pagats i justificats mitjançant factures o documents comptables de valor probatori equivalent.

En aquest sentit, els suports de dades generalment acceptades seran els següents:

a) Documents originals, siga en suport paper o electrònic.

b) Les fotocòpies compulsades de documents originals.

5. En la contractació d'aquelles despeses en què haja d'incórrer la beneficiària per a la realització per si mateixa de les activitats subvencionades, i sempre que excedisquen de les quanties establides en la Llei de contractes del sector públic per al contracte menor, haurà d'aportar la beneficiària tres ofertes prèvies a la contractació, així com les factures pagades i la constància documental de la transferència de fons.

Quan no es tracte de la proposta econòmica més avantatjosa, haurà d'aportar-se un informe justificatiu sobre les raons objectives que s'han tingut en compte per a seleccionar aquesta oferta.



Seté. Quantia de l'ajuda

La quantia màxima que pot rebre cada actuació serà de 30.000,00 euros, sense que en cap cas la subvenció puga ser d'una quantia que supere el cost de l'activitat subvencionada. Una mateixa entitat podrà presentar diverses accions, i en aquest cas, haurà de presentar una sol·licitud per cada acció o actuació.



Huité. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds per a l'obtenció d'aquestes subvencions, juntament amb la documentació requerida, es presentaran exclusivament de manera telemàtica, de conformitat amb el que es disposa en l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant, LPAC), d'acord amb els models oficials disponibles en la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), mitjançant el procediment que figurarà publicat i disponible en la mateixa Seu Electrònica de la Generalitat.

Tant la sol·licitud com la resta de documents a presentar hauran de signar-se electrònicament amb certificat de persona jurídica, emés per qualsevol de les entitats admeses pel portal electrònic de la Generalitat, o amb certificat digital del seu representant, que haurà d'haver-se registrat prèviament en el Registre de Representants de la Generalitat.



Una mateixa entitat sol·licitant podrà presentar diverses sol·licituds. Cada sol·licitud inclourà únicament una acció o actuació.

Les organitzacions integrades en altres entitats d'àmbit superior no podran presentar sol·licituds les actuacions de les quals versen sobre la mateixa matèria que les realitzades per aquestes últimes.

D'acord amb el que es disposa en l'article 68.4 de l'LPAC, si alguna entitat interessada presenta la seua sol·licitud presencialment, la direcció general competent en matèria de treball requerirà a aquesta entitat perquè l'esmene a través de la presentació electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada l'esmena.

Nové. Documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud

1. Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades de la següent documentació:

a) Acord adoptat per l'òrgan competent de la sol·licitant pel qual s'aprove la presentació de la sol·licitud de subvenció.

b) Dades de domiciliació bancària, segons model disponible en la Seu Electrònica de la Generalitat, excepte si s'ha presentat amb anterioritat i no ha experimentat variació, i en aquest cas bastarà declaració en tal sentit.

c) Programació de les activitats previstes, amb expressió de la seua modalitat, lloc i calendari previsible de realització.

d) Pressupost desglossat per partides, segons despeses subvencionables i detall d'accions de realització directa o realització mitjançant subcontractació amb tercers. Aquest pressupost haurà d'estar ajustat a la quantia màxima de subvenció per a concedir d'acord amb el que s'assenyala en l'article 15 de les bases reguladores.

2. La sol·licitant haurà d'adjuntar-hi, així mateix, declaracions responsables relatives als següents aspectes:

a) No incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició d'entitat beneficiària recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de l'LGS.



b) Disposar dels plans d'igualtat visats pel centre directiu de l'Administració de la Generalitat amb competències en matèria de dona als quals es refereix la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes.

c) Compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb diversitat o discapacitat o, si escau, acreditació d'estar-ne exempt.



d) Les ajudes rebudes o sol·licitades amb el mateix objecte, i compromís de comunicar, en el seu cas, qualsevol sol·licitud o concessió posterior de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat.

e) Relació de les activitats proposades amb les línies que integren l'Estratègia Valenciana de Seguretat, Salut i Benestar Laboral 2017-2020, o la que la substituïsca.

3. Quan hagen d'aportar-se documents que ja estiguen en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, la sol·licitant, en tot cas, haurà de complir el que s'indica a continuació:

a) Identificar el document o documents afectats.

b) Fer-hi constar la data i l'òrgan o dependència i procediment en què van ser entregats.

c) Prestar consentiment exprés perquè puga ser consultada i comprovada aquesta documentació.



4. La presentació de la sol·licitud implica el coneixement i l'acceptació de les bases reguladores, i comportarà l'autorització a la conselleria competent en matèria de treball perquè aquesta, a l'efecte de verificar que la sol·licitant es troba al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social en els termes establits en l'article 13 de l'LGS, i l'article 22 de l'RLGS, puga demanar:

a) De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, l'acreditació que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

b) De la Tresoreria General de la Seguretat Social, l'acreditació que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

c) Dels serveis territorials de la conselleria competent en matèria d'hisenda, l'acreditació que no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre els anteriors documents, l'òrgan competent podrà requerir a la sol·licitant que els presente, o, en defecte d'això, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereix el document.

No obstant això, la sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, i haurà d'aportar llavors els documents acreditatius del compliment de les obligacions indicades. Aquests documents hauran de tindre una vigència mínima de cinc mesos comptats a partir de la data de presentació de la sol·licitud.

5. L'òrgan instructor podrà demanar, així mateix, en qualsevol moment, la documentació original o complementària que considere necessària per a comprovar l'exacte compliment de les condicions exigides en les bases reguladores.

6. Tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament, juntament amb la sol·licitud, hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les signatures digitals de les persones o entitats que els subscriguen.



Desé. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds serà des del 23.03.2020 fins al 06.04.2020, tots dos dies inclosos. Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut enregistrades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59.59 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).



Onzé. Esmena de sol·licituds

L'òrgan instructor verificarà el compliment dels requisits de les sol·licituds presentades, així com de les condicions per a adquirir la condició de beneficiària, i sol·licitarà, si escau, l'esmena de les deficiències observades o l'aportació de la documentació preceptiva que no s'hi haja adjuntat, per a la qual cosa es concedirà un termini de deu dies a la sol·licitant, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de l'LPAC.

L'esmena o l'aportació de documentació a iniciativa de l'entitat sol·licitant hauran de realitzar-se utilitzant el tràmit de la Guia PROP denominat «Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball», que és tramitable telemàticament i pot consultar-se en la següent adreça:

https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450&version=amp



Dotzé. Criteris de valoració de les sol·licituds

Les sol·licituds presentades dins del termini i en la forma escaient seran valorades d'acord amb els següents criteris, i es podran obtindre fins a 10 punts per cadascun, amb un màxim de 50 punts:



Criteris de valoració Puntuació parcial màxima

a) En funció de l'àmbit geogràfic, es valorarà la implantació geogràfica de l'entitat sol·licitant dins de la Comunitat Valenciana: 10

· Local: 3 punts

· Comarcal: 5 punts

· Provincial: 7 punts

· Autonòmica: 10 punts

b) Segons el nombre d'intervinents i participants: 10

· De 10 a 19 persones: 1 punt

· De 20 a 29 persones: 3 punts

· De 30 a 39 persones: 5 punts

· De 40 persones en avant: 10 punts

c) En funció de la projecció de l'actuació en l'àmbit territorial sobre el qual es propose realitzar l'acció: 10

· Actuacions realitzades amb projecció en una província: 5 punts

· Actuacions amb projecció en dues províncies: 7 punts

· Actuacions amb projecció en les tres províncies de la Comunitat Valenciana:

10 punts

d) En funció del sector sobre el qual es propose realitzar l'actuació: 10

· Sectors inclosos entre els cinc amb major sinistralitat: 10 punts

· Sectors d'àmbit general: 7 punts

· Sectors no inclosos entre els anteriors: 5 punts

e) Pla d'actuació: 10

· Dirigit a dones, persones desocupades, immigrants, grups necessitats d'especial protecció, persones amb discapacitat, facilitant en aquest cas l'accessibilitat als materials i documentació: 5 punts

· Proporcionar a la totalitat de les persones assistents els materials elaborats amb motiu de l'acció, que permeten el seu seguiment, comprensió i posterior plasmació pràctica dels coneixements adquirits: 2,5 punts

· La publicació en la pàgina web de la sol·licitant del material elaborat amb motiu de l'acció, perquè en prengueu coneixement per tercers i per a la seua projecció i utilització en favor d'una cultura de prevenció de riscos laborals: 2,5 punts







El crèdit es distribuirà per ordre de major puntuació fins que s'haja exhaurit la disponibilitat pressupostària.

En cas d'igual puntuació, s'atorgarà preferència per a la concessió de la subvenció a aquelles organitzacions que acrediten l'adopció d'actuacions per a fer efectiva la consecució del principi d'igualtat d'oportunitats de dones i homes per alguns dels mitjans indicats en l'article 21.3 de l'RPCI.

Si persistira la igualtat, s'atorgarà preferència a aquelles organitzacions que acrediten ocupar, amb anterioritat a la publicació de la corresponent convocatòria, el major percentatge de treballadors i treballadores amb diversitat o discapacitat en relació amb les respectives plantilles d'aquestes.

Si finalment persistira la igualtat, es resoldrà per sorteig.



Tretzé. Comissió de valoració

Per a la valoració dels criteris de baremació es constituirà una comissió de valoració adscrita a la direcció general competent en matèria de treball, la composició i el funcionament de la qual serà el que s'estableix en l'article 12 de les bases reguladores.

De conformitat amb el que es disposa en l'article 11 de les bases reguladores, l'òrgan instructor traslladarà a la comissió de valoració els corresponents expedients, acompanyats d'una relació ordenada per ordre de puntuació de les sol·licituds rebudes i d'un informe en el qual es faça constar les sol·licituds denegades i els motius de la denegació.



La comissió de valoració elaborarà un informe d'avaluació de les sol·licituds presentades conforme als criteris de valoració establits. En aquest informe s'establirà una prelació per ordre de major a menor puntuació.

La comissió de valoració formularà una proposta de concessió que elevarà a l'òrgan competent per a resoldre, juntament amb el seu informe d'avaluació de les sol·licituds. La proposta de concessió haurà de contindre la relació de sol·licitants que compleixen els requisits exigits, amb indicació de l'ordre de prelació que els haja correspost en aplicació dels criteris fixats en l'article 7 de les bases reguladores i fent-hi constar, igualment, la quantia de la subvenció proposada per a cadascun.





Catorzé. Resolució de concessió

1. La resolució haurà de ser dictada de manera expressa per la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball, i notificada telemàticament en el termini màxim de sis mesos, comptats a partir de l'endemà de la data en què haguera finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, sense perjudici que puga suspendre's el còmput d'aquest termini en cas de concórrer alguna de les causes previstes en l'article 22 de l'LPAC.

El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima a les interessades per a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció, sense perjudici que aquest termini puga ser ampliat excepcionalment, de conformitat amb el que es disposa en l'article 23 de l'LPAC.

2. La resolució es pronunciarà, de forma motivada, sobre la concessió de la subvenció, la desestimació o la denegació per falta de crèdit disponible, així com sobre els supòsits en els quals pertoque tindre per desistides en la seua sol·licitud les entitats en virtut del que es preveu per l'article 11.2 de les bases reguladores.

Quan la resolució de concessió s'aparte de la proposta definitiva emesa per la comissió de valoració, s'hi farà constar amb expressió de la motivació que la sustente.

3. En cas de concessió de la subvenció, la resolució fixarà expressament la quantia de la subvenció, la forma d'abonament i altres circumstàncies exigibles per al cobrament d'aquesta, recursos i qualssevol altres condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se la beneficiària.



Quinzé. Modificació de la resolució

Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, podran donar lloc, prèvia instrucció del corresponent procediment amb audiència a l'entitat interessada, a la modificació o la revocació de la resolució de concessió.





Setzé. Justificació de les ajudes

De conformitat amb el que es preveu en l'article 30 de l'LGS, i en el capítol II del títol II del seu reglament, la justificació per les beneficiàries del compliment de les condicions assenyalades i de la consecució dels objectius previstos en l'acte de concessió de la subvenció revestirà la forma de compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa.



Per al compliment de l'obligació de la justificació de les ajudes hi valdrà el que es disposa en els articles 26 i 27 de les bases reguladores d'aquestes ajudes.

La justificació de la subvenció es realitzarà abans del dia 30 de novembre de 2020, acompanyada de la documentació justificativa de les despeses en què s'haja incorregut. La presentació es realitzarà de manera electrònica a través del procediment: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=15450&version=amp

En el cas que les despeses justificades siguen inferiors a la subvenció concedida, aquesta es minorarà en la quantitat corresponent, i la beneficiària reintegrarà, si escau, les quantitats rebudes en excés, incrementades amb els corresponents interessos.



En cas d'observar-se deficiències corregibles en la documentació justificativa aportada per la beneficiària, la direcció general competent en matèria de treball ho posarà en el seu coneixement i li concedirà un termini de deu dies per a esmenar-les. Si no s'esmenen, es tindrà per no justificada la despesa corresponent.



Per a la justificació haurà d'acompanyar-se, almenys:

1. Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, que contindrà el que s'estableix en l'article 24 de les bases reguladores.

2. Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que contindrà el que es disposa en l'article 25 de les bases reguladores.

3. Els últims comptes anuals aprovats de les organitzacions sindicals i empresarials beneficiàries.



Disseté. Pagament de la subvenció i règim de garanties

1. L'abonament de la subvenció s'efectuarà a les beneficiàries de la següent manera:

a) Una bestreta del 30% de l'import de la subvenció en el moment de resoldre's la subvenció.

b) El 70% restant s'abonarà a la finalització de l'acció o programa per al qual es concedisca la subvenció, una vegada s'haja justificat la realització de l'objecte de la subvenció.

2. Tal com disposa l'article 34 de l'LGS, no podrà realitzar-se el pagament de la subvenció mentre la beneficiària no es trobe al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, és a dir, deutora per resolució de procedència de reintegrament.



3. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció en el supòsit de falta de justificació o de concurrència d'alguna de les causes previstes en l'article 37 de l'LGS, i hi serà aplicable el règim previst en l'article 32 de les bases reguladores.

Quant al règim de garanties, les entitats beneficiàries estaran exemptes de constituir garantia per a obtindre la bestreta, per aplicació de l'article 171.5.f de la Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, en relació amb la normativa vigent en matèria de participació i col·laboració institucional (Llei 7/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, i Decret 193/2015, de 23 d'octubre, del Consell).



Dihuité. Minoració, revocació i reintegrament de les ajudes

1. Pertocarà la revocació i el reintegrament total de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora generat des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament (o la data en què la deutora ingresse el reintegrament, si és anterior a aquesta), o bé la declaració de la pèrdua del dret al cobrament d'aquella, si aquest pagament no s'ha efectuat, en cas que concórrega alguna de les causes previstes en l'article 37 de l'LGS.

2. Igualment, pertocarà el reintegrament de les quantitats percebudes en excés i l'exigència de l'interés de demora generat des del moment del pagament de la subvenció fins al dia en què s'acorde la procedència del reintegrament, en cas que la beneficiària no haja realitzat el reintegrament voluntari previst en l'apartat 2 de l'article 22 de les bases reguladores.

3. Pertocarà la minoració o, si escau, el reintegrament parcial de les quantitats concedides quan la beneficiària no justifique la totalitat de l'import subvencionat, en una quantia igual a la diferència entre el concedit i l'efectivament justificat, més els interessos de demora, si escau.



4. El procediment de reintegrament s'iniciarà per la direcció general competent en matèria de treball seguint les disposicions generals sobre procediment administratiu comú, amb les especialitats assenyalades en l'article 172 de l'LHPS.



Dinové. Mitjà de notificació

Les resolucions i els actes de tràmit es notificaran electrònicament, en els termes establits en la normativa de procediment administratiu comú.



Vinté. Tractament de dades de caràcter personal

La participació en la present convocatòria comportarà el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants per part de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball. Així mateix, s'informa dels aspectes següents:

1. Identitat del responsable del tractament: la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.

2. Finalitat del tractament i tractaments afectats: atendre la sol·licitud presentada tal com s'estableix en la convocatòria; en les bases reguladores; en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en la normativa de desplegament, i, supletòriament, en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (vegeu el Registre d'Activitats del Tractament).



3. Origen de les dades: les dades personals recollides procedeixen de les sol·licituds presentades per la persona interessada o pel seu representant.

4. Registre d'Activitats de Tractament:

http://www.indi.gva.es/documents/161328120/167503914/ RATGEN004.pdf

5. Drets de les persones sol·licitants:

a) Drets de les persones interessades

Les persones interessades tenen dret a sol·licitar l'accés a les seues dades personals, a la rectificació o supressió d'aquestes, a la limitació a l'hora de tractar-les i a l'oposició a aquest. Per a fer ús d'aquests drets haurà de presentar un escrit davant de la Sotssecretaria de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, en el qual haurà d'especificar quin d'aquests drets sol·licita que siga satisfet i, si no autoritza l'obtenció de dades d'identitat del sol·licitant o, en el seu cas, del representant legal, haurà d'aportar la corresponent documentació acreditativa de la identitat i representació. També podrà fer ús dels seus drets de manera telemàtica a través del següent enllaç:http://www.gva.es/es/proc19970

b) Reclamació davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades:

Si les persones interessades entenen que s'han vist perjudicades pel tractament o en l'exercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades a través de la seu electrònica accessible a través de la pàgina web: https:// www.aepd.es/

6. Delegació de Protecció de Dades:

En tot cas, les persones sol·licitants podran contactar amb la Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana mitjançant:

Adreça electrònica: dpd@gva.es

Adreça postal: passeig de l'Albereda, 16 – 46010 València

7. Més informació de protecció de dades:

https://www.gva.es/downloads/publicados/pr/texto_ INFORMACION_ADDICIONAL.pdf



Vint-i-uné. Recursos

Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs de reposició davant del mateix òrgan en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de l'LPAC, o bé, directament, un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que es preveu en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.





València, 5 de febrer de 2020.– El director general de Treball, Benestar i Seguretat Laboral: Gustavo José Gardey Cardona.

Mapa web