Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 24 de febrer de 2020, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es convoquen les ajudes del programa Eurodissea per a l'exercici 2020. [2020/1769]

(DOGV núm. 8751 de 28.02.2020) Ref. Base de dades 001959/2020




La Generalitat, a través de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, participa des de 1987 en el desenvolupament del programa Eurodissea, creat l'any 1985 per l'Assemblea de Regions d'Europa, de la qual la Comunitat és membre actiu.

El programa Eurodissea permet realitzar intercanvis entre joves de les regions d'Europa que hi participen, que els possibilita beneficiar-se d'una formació lingüística i d'un període de pràctiques en una empresa estrangera. Les diferents regions assumeixen la responsabilitat de gestionar el programa i, sobre la base d'això, realitzen la preselecció dels candidats, s'encarreguen d'enviar-los i acollir-los, i gestionen les ofertes de períodes de pràctiques.

La Generalitat, a través de la seua participació en el programa, pretén donar suport a la promoció i formació laboral dels joves valencians, i els facilita l'accés a una experiència d'intercanvi internacional. D'altra banda, i en aplicació del principi de reciprocitat establit per l'Assemblea de Regions d'Europa en els textos fundadors del programa Eurodissea, la Comunitat Valenciana, per a poder enviar joves valencians a l'estranger, es compromet a rebre i facilitar estades a joves provinents d'altres regions europees.

Pel que s'ha exposat, i fent ús de les atribucions que em confereixen l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i l'article 160 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:





Primer. Convocatòria d'ajudes

Per la present resolució es convoquen les ajudes per a empreses i entitats que complisquen els requisits establits l'article 3 de l'Ordre 16/2014, de 5 de setembre, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual s'aproven les bases reguladores, es publica la línia pressupostària per al finançament de les ajudes convocades en el marc del programa Eurodissea, de l'Assemblea de les Regions d'Europa i s'obri el termini de presentació de sol·licituds (DOGV 7357, 10.09.2014), i l'Ordre 9/2015, de 18 de maig, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual es modifica l'Ordre 16/2014, de 5 de setembre, per la qual s'aproven les bases reguladores del programa Eurodissea (DOGV 7533, 26.05.2015), en règim de concurrència competitiva en el marc del programa Eurodissea de l'Assemblea de Regions d'Europa.

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 1.2 de l'Ordre 16/2014, la Generalitat té previst per a 2020 establir dos fluxos d'arribada de joves estrangers a la nostra Comunitat. Les dates d'inici del període de pràctiques professionals d'aquests fluxos seran, previsiblement, l'1 de juny i l'1 de novembre, amb una duració màxima de 5 mesos.

El termini de presentació de sol·licituds, serà de 20 dies naturals comptats des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

La sol·licitud i els models normalitzats estan disponibles en www.gva.es/eurodisea (Empreses), i hauran de ser signats electrònicament.

La presentació de les sol·licituds serà telemàtica. Per a això, el sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), tots dos admesos per la seu electrònica de la Generalitat.

A la present convocatòria li són aplicable la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el seu Reglament, així com la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Segon. Criteris de valoració de les sol·licituds

De conformitat amb l'article 7 de l'Ordre 16/2014, hi seran aplicables els criteris d'avaluació següents:

a) Grau d'interés de la pràctica laboral

Si l'activitat de l'empresa es troba en algun dels sectors següents: turisme, internacionalització, cultura i gestió d'esdeveniments, sector social, TIC, R+D+I i energies renovables: 3 punts.

b) Valoració de l'oferta (màxim 6 punts)

– Hi ha una descripció detallada de funcions i tasques: 3 punts.

– Hi ha un pla d'acció individual que reflectisca els objectius professionals inicials (primer mes) i finals (final de la pràctica): 2 punts.

– Hi ha un programa d'avaluació de la pràctica per part de l'empresa: 1 punt.

c) Condicions d'integració (màxim 3 punts)

– En l'exercici de la pràctica el jove formarà part d'un equip de tres i cinc persones: 2 punts.

– En l'exercici de la pràctica el jove formarà part d'un equip de sis o més persones: 3 punts.

d) Desplaçament al lloc de treball (màxim 4 punts)

– L'empresa proporciona un plus de transport: 2 punts.

– El lloc de la pràctica està ben comunicat per transport públic (parades pròximes de bus, metro, tren de rodalia, etc.): 2 punts.

e) Allotjament

L'empresa facilita allotjament adequat per als joves, concorde a la remuneració que rebran i pròxim al centre de treball, com ara pis compartit, residència, etc.: 2 punts,

Els punts assignats en cada criteri seran els totals si compleix el criteri, o zero si no el compleix.

Després de l'avaluació dels informes d'ofertes, la comissió de valoració elaborarà un informe en què ordenarà aquestes ofertes segons la puntuació assignada.

En cas d'ofertes amb la mateixa denominació del lloc i similars característiques que hagen obtingut la mateixa puntuació, a l'efecte de resoldre l'empat es tindrà en compte la puntuació major obtinguda en cadascun dels criteris d'avaluació, conforme a l'ordre en què apareixen. Si persisteix l'empat, es tindrà en compte l'ordre cronològic del registre d'entrada de la sol·licitud.



Tercer. Finançament

Per a l'exercici 2020, i de conformitat amb la Llei 10/2019, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020 (DOGV 8708 / 31.12.2019), les ajudes previstes en l'Ordre 16/2014 seran finançades a càrrec del programa pressupostari 612.10.04, línia S2586000, dels crèdits de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, consignats en els esmentats pressupostos, per un import global màxim de 316.000 euros. L'import previst en la present convocatòria està cofinançat per la Unió Europea a través del Programa operatiu del Fons Social Europeu (FSE) de la Comunitat Valenciana 2014-2020.





Quart. Dret de la competència

De conformitat amb el que es preveu en l'article 7.3 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques i considerant que les ajudes regulades en la present ordre són ajudes de minimis, ja que es concedeixen a cada empresa durant un cert espai de temps i no superen la quantitat fixa determinada, segons el Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE 24.12.2013) aquestes ajudes no compleixen tots els criteris que estableix l'article 107, apartat 1, del Tractat i, per tant, no estan subjectes al procediment de notificació.

Les entitats beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de complir la regla d'acumulació establida en l'article 5 de l'esmentat Reglament (UE) núm. 1407/2013, i quedaran fora d'aquestes ajudes les empreses que operen en els sectors mencionats en l'article 1 d'aquest.





Cinqué. Pla de control

De conformitat amb el que s'estableix en l'article 169 de la Llei 1/2015, es durà a terme un pla de control de la realització de l'activitat objecte d'aquesta convocatòria, que consistirà en:

1. La comprovació i control de la documentació administrativa acreditativa de la formalització del contracte o el conveni de pràctiques.

2. La realització del seguiment de l'activitat: enquestes i entrevistes als joves, visites sobre el terreny a les empreses i informes finals realitzats per aquestes i pels mateixos joves.

3. La comprovació i control de la documentació administrativa acreditativa de la justificació de les despeses laborals: nòmines i transferències bancàries dels pagaments, IRPF, Seguretat Social i comptabilitat separada.

4. El control de les activitats i de les ajudes pagades es realitzarà sobre el 100% dels expedients.



Contra el que es disposa en aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament un recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 24 de febrer de 2020.– El conseller d'Hisenda i Model Econòmic: Vicent Soler i Marco.

Mapa web