Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 28 de febrer de 2020, del director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual es convoca, per a l'any 2020, la concessió de subvencions per a la integració cooperativa agroalimentària a la Comunitat Valenciana. [2020/2089]

(DOGV núm. 8757 de 09.03.2020) Ref. Base de dades 002274/2020




L'Ordre 15/2017, de 16 de maig, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, estableix les bases reguladores de la concessió de subvencions per a la integració cooperativa agroalimentària en la Comunitat Valenciana (DOGV 8047, 24.05.2017).

En aplicació de l'article 7 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'especifica que les subvencions convocades per mitjà d'aquesta resolució, són compatibles amb el mercat interior, atés que tenen el caràcter d'ajudes de minimis, subjectes al que s'ha indicat en el Reglament (UE) 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013.

Amb l'objecte que s'inicie per a l'exercici 2020 el procediment de sol·licitud i tramitació de les subvencions mencionades, en compliment de l'article 160 i 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte i àmbit

1. Convocar per a l'exercici 2020, la concessió de subvencions per a la integració cooperativa agroalimentària a la Comunitat Valenciana, regulades per l'Ordre 15/2017, de 16 de maig, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural (DOGV 8047, 24.05.2017).

2. La data límit de presentació de la sol·licitud de pagament de les subvencions concedides serà el 15 de novembre de 2020.



Segon. Sol·licitud i documentació a presentar

1. Els interessats que disposen de les condicions previstes en les bases reguladores esmentades en el punt anterior presentaran la sol·licitud telemàticament per mitjà del model normalitzat accessible en la guia PROP de la Generalitat.

2. La sol·licitud s'haurà d'acompanyar de la documentació i de les declaracions responsables establides en les bases reguladores i en la legislació vigent.

3. Per mitjà de la presentació de la sol·licitud, el sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades recollides en aquesta i en la documentació que s'adjunta són verídiques i que està en possessió de la documentació que així ho acredita, i queda a la disposició de la Generalitat per a presentació, comprovació, control i inspecció posterior que es consideren oportuns.

4. Segons el que disposa l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevulla dada o informació que s'incorpore a una declaració responsable o a una comunicació, o la no-presentació davant de l'Administració competent de la declaració responsable, la documentació que siga, si és el cas, requerida per a acreditar el compliment del que s'ha declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar l'exercici del dret afectat des del moment que es tinga constància d'aquests fets, sense perjuí de les responsabilitats penals, civils o administratives a què hi haguera lloc.

5. D'acord amb el que estableix l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, la presentació de la sol·licitud comporta l'autorització a l'òrgan gestor del procediment per a obtindre directament les dades d'identitat del representant legal i d'estar al corrent amb el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. En el cas que el sol·licitant s'opose que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, haurà d'indicar-ho expressament en el formulari, i quedarà obligat a aportar els documents acreditatius corresponents.

6. En el cas que la sol·licitud no dispose dels requisits exigits o no s'adjunten els documents preceptius, es requerirà l'interessat perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o adjunte els documents, amb la indicació que si així no ho fera, se'l considerarà que desisteix de la seua petició, amb la resolució prèvia que es dictarà en els termes que preveu l'article 21, apartat 1r, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





Tercer. Termini i forma de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Ja que les entitats sol·licitants són persones jurídiques, obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, hauran de presentar les sol·licituds telemàticament, a través de la seu electrònica de la Generalitat, a la qual es pot accedir des de l'URL següent:

Suport als processos d'integració cooperativa

http://www.gva.es/va/proc14542

3. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic s'hauran d'aportar firmats per les persones que procedisca i en el cas que els documents hagen de ser firmats pel sol·licitant o representant legal, la firma haurà de ser electrònica.

4. El certificat digital de persona jurídica que identifique l'entitat sol·licitant permetrà accedir a l'assistent de tramitació de la seu elèctrònica de la Generalitat, sempre que pertanga a un sistema de firma electrònica admés per aquesta.

En el cas que la tramitació de la sol·licitud es realitze amb el certificat personal del representant de l'entitat, i aquest representant no conste en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, s'haurà d'acreditar aquesta condició. En cas de falta o insuficient acreditació de la representació, hi valdrà el que disposa l'article 5.6 de la Llei 39/2015.



5. Si alguna de les entitats presenta la sol·licitud presencialment, es requerirà a l'interessat perquè l'esmene a través de la presentació electrònica. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què haja sigut realitzada l'esmena.



Quart. Finançament de les ajudes

La dotació pressupostària per a les ajudes, finançades amb fons propis de la Generalitat, es farà a càrrec de la secció 12 Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, programa 531.10, Estructures Agràries, del pressupost de la Generalitat per a 2020, amb les línies i els imports globals màxims següents:

Millora de les estructures de les cooperatives: fusió i integració

Codi línia: S8164000 Import global màxim: 300.000,00 €

Codi línia: S1366000 Import global màxim: 651.561,50 €



Les sol·licituds presentades a l'empara de la línia S1366000 podran tindre caràcter plurianual, fins a un import global màxim de 835.534,00 per a 2021.



Cinqué. Sobre transparència i protecció de dades de caràcter personal:

1. Les entitats beneficiàries han de complir el que s'estableix en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, respecte a l'obligatorietat de donar l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de les actuacions objecte de subvenció, d'acord amb el que s'estableix en els punts 2 i 3 de l'article 3 de la Llei 2/2015, així com l'article 18 de la Llei 38/2003, de 26 de novembre, general de subvencions.

2. La sol·licitud de les ajudes comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

3. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'agricultura. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:



Nom del tractament: ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'agricultura

Identitat del responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura.

Finalitat del tractament: gestionar les ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural

Exercici de dret: pot fer ús del dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seues dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que preveu l'enllaç següent:

http://www.gva.es/es/proc19970

Reclamacions: sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, qualsevol persona interessada té dret a presentar una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera que el tractament de dades personals que el concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

4. Quan al llarg del procediment administratiu s'aporten dades de caràcter personal de terceres persones, la persona sol·licitant haurà de complir l'obligació d'informar-los de la comunicació d'aquestes dades a la conselleria, així com del tractament per part d'aquesta.





Sisé. Delegació

La disposició final segona de la mencionada Ordre 15/2017, de 16 de maig, faculta la persona que ocupa la direcció general competent en matèria de cooperatives agroalimentàries per a emetre les convocatòries anuals de les subvencions en aplicació d'aquesta ordre.



La present resolució posa fi a la via administrativa, i contra aquesta es podrà interposar un recurs de reposició davant de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació, o bé directament, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació, un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 28 de febrer de 2020.– El director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, p. d. (O 15/2017, de 16 de maig, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, DOGV 8047, 24.05.2017): Rogelio Llanes Ribas.

Mapa web