Ficha docv

Ficha docv









DECRET5/2020, de 10 març, del president de la Generalitat, pel qual es modifica el Decret 7/2018, de 12 d'abril, pel qual s'aproven les bases reguladores de subvencions destinades a municipis i entitats locals menors de la Comunitat Valenciana amb població que no excedisca de 50.000 habitants, per a finançar actuacions que faciliten la millora de l'accessibilitat de les cases consistorials i altres edificis municipals, per mitjà de l'eliminació de barreres arquitectòniques. [2020/2478]

(DOGV núm. 8763 de 16.03.2020) Ref. Base de dades 002563/2020




PREÀMBUL



La Generalitat, en l'exercici 2018, en la línia de foment i cooperació amb les entitats locals del nostre àmbit territorial, va posar en marxa una línia d'ajudes a fi de complir el mandat estatutari del principi de la no discriminació, i de garantir els drets de les persones amb diversitat funcional a la igualtat d'oportunitats, a la integració i a l'accessibilitat universal en qualsevol àmbit de la vida pública, social, educativa o econòmica.

Les bases reguladores d'aquestes ajudes van ser aprovades mitjançant el Decret 7/2018, de 12 d'abril, del president de la Generalitat. En la instrucció dels procediments de concessió, derivats de les convocatòries d'aquestes ajudes, han sorgit diverses incidències que fan necessari modificar el decret esmentat amb la finalitat que les mesures de foment aconseguisquen una efectivitat i eficiència més grans, i arriben, per tant, al nombre més gran possible d'edificis de les entitats locals on encara persisteixen les barreres arquitectòniques, i amb l'objectiu, també, de fer efectiu el mandat legal de la tramitació electrònica.



En la mateixa línia, i amb la finalitat d'esgotar el crèdit pressupostari disponible en la corresponent convocatòria d'ajudes, cal arbitrar un procediment que introduïsca la possibilitat de subvencionar aquelles entitats sol·licitants que en un principi no resulten beneficiàries per la falta inicial de crèdit disponible, però que, després de les renúncies de les entitats beneficiàries a les ajudes concedides, puguen resultar-ho per l'alliberament de crèdit.

Amb aquestes modificacions es pretén, doncs, aclarir certs aspectes relacionats amb la gestió administrativa d'aquestes ajudes, i aprofundir en la col·laboració de la Generalitat amb els municipis de la Comunitat Valenciana, atés el seu gran nombre i la seua necessitat de recursos econòmics per a garantir a tota la ciutadania l'accés als edificis públics municipals en condicions d'igualtat.

De conformitat amb l'article 3.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, les ajudes concedides a l'empara de la convocatòria conforme a les bases reguladores establides en aquest Decret, estan exemptes de notificació a la Comissió Europea per no ser-los aplicable l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que estan destinades a ajuntaments i no afecten els intercanvis comercials entre estats membres.



La present norma s'adequa als principis de bona regulació continguts en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Per això, a l'empara de la competència substantiva que en matèria d'Administració local té atribuïda la Presidència de la Generalitat, d'acord amb el Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les Conselleries, i les seues atribucions, i el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les Conselleries de la Generalitat, en relació amb el que es disposa en l'article 160.2 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i en l'article 34 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana,







DECRETE



Article únic. Modificació normativa

Es modifiquen l'apartat 2 de l'article 5 i l'apartat 3 de l'article 7 del Decret 7/2018, de 12 d'abril, pel qual s'aproven les bases reguladores de subvencions destinades a municipis i entitats locals menors de la Comunitat Valenciana amb població que no excedisca de 50.000 habitants per a finançar actuacions que faciliten la millora de l'accessibilitat de les cases consistorials i altres edificis municipals, mitjançant l'eliminació de barreres arquitectòniques, d'acord amb el que s'estableix en l'annex d'aquest decret.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Repercussió pressupostària

L'aprovació d'aquest decret no té gens d'incidència en la dotació dels capítols de despesa assignats a la Presidència de la Generalitat.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació

La Direcció General amb competències en matèria d'Administració local podrà dictar totes les instruccions de caràcter intern i organitzatiu que siguen necessàries perquè s'adopten les mesures necessàries per a l'aplicació d'aquest decret i de les corresponents convocatòries.



Segona. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 10 de març de 2020



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER







ANNEX



Nova redacció de l'apartat 2 de l'article 5, i de l'apartat 3 de l'article 7 del Decret 7/2018, de 12 d'abril, pel qual s'aproven les bases reguladores de subvencions destinades a municipis i entitats locals menors de la Comunitat Valenciana amb població que no excedisca de 50.000 habitants per a finançar actuacions que faciliten la millora de l'accessibilitat de les cases consistorials i altres edificis municipals, mitjançant l'eliminació de barreres arquitectòniques.



1. L'apartat 2 de l'article 5 queda redactat de la manera següent:

«2. Les sol·licituds es presentaran en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació de la convocatòria de la present subvenció en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquestes hauran de formalitzar-se i anar acompanyades de la documentació segons els models que figuren com a annex en la convocatòria, i es presentaran telemàticament, d'acord amb el que disposa l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.»



2. L'apartat 3 de l'article 7 queda redactat de la següent manera:

«3. Seleccionades les actuacions subvencionables, en la resolució de concessió es podrà incloure, juntament amb les entitats sol·licitants a les quals es concedeix la subvenció i la desestimació expressa de les restants sol·licituds, una relació ordenada de totes les sol·licituds que, complint les condicions administratives i tècniques establides en aquestes bases i en la corresponent convocatòria per a adquirir la condició d'entitat beneficiària, no hagen sigut estimades per sobrepassar-se la quantia màxima del crèdit fixat en la convocatòria en funció dels criteris de valoració previstos.

Si es renunciara a la subvenció per qualsevol de les entitats beneficiàries, la persona titular de la Direcció General amb competència en matèria d'administració local resoldrà motivadament, sense necessitat d'una nova convocatòria, la concessió de la subvenció a l'entitat o entitats sol·licitants següents, seguint l'ordre de prelació establit en la resolució de concessió inicial, sempre que la renúncia per part d'alguna de les entitats beneficiàries permeta l'alliberament de crèdit suficient per a atendre almenys una de les sol·licituds inicialment no estimades per no disposar de crèdit suficient.

La persona titular de la direcció general amb competència en matèria d'administració local comunicarà aquesta opció a les entitats interessades, a fi que accepten la proposta de subvenció en el termini improrrogable de deu dies comptats a partir de l'endemà del dia en què s'haja comunicat electrònicament aquesta circumstància. Una vegada acceptada la proposta per part de l'entitat sol·licitant, la persona titular de la direcció general competent en matèria d'administració local dictarà la resolució de concessió i la notificarà en els termes establits en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el seu Reglament de desplegament.»



3. L'apartat 3 de l'article 7 passa a ser l'apartat 4 d'aquest.

Mapa web