Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 22 d'abril de 2020, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen ajudes a les agrupacions de defensa sanitària ramaderes per a l'exercici 2020. [2020/3037]

(DOGV núm. 8801 de 29.04.2020) Ref. Base de dades 003355/2020




El Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, estableix que les autoritats competents delegades adoptaran les mesures necessàries per a garantir el proveïment alimentari en els llocs de consum i el funcionament dels serveis dels centres de producció. A més, aquest reial decret determina també la suspensió de terminis administratius per a la tramitació dels procediments de les entitats del sector públic, no obstant això les entitats del sector públic podran acordar motivadament la continuació d'aquells procediments administratius que siguen indispensables per a la protecció de l'interés general o per al funcionament bàsic dels serveis.



Considerant que la producció ramadera forma part de la cadena de proveïment alimentari l'activitat essencial del qual ha de garantir-se en la situació d'estat d'alarma.

Per raons concurrents d'interés públic, és necessari la continuació del procediment per a convocar les ajudes a les agrupacions de defensa sanitària ramaderes, a fi de compensar els costos de les actuacions de prevenció, control, lluita o erradicació de malalties dels animals que realitzen aquestes agrupacions. Aquestes ajudes permetran que la producció ramadera d'aliments es continue produint de manera segura, sense veure's minvada per les dificultats per a mantindre la viabilitat de les explotacions ramaderes degudes a l'entrada en vigor de les mesures contemplades en el Reial decret 463/2020, de 14 de març.



El Reial decret 81/2015, de 13 de febrer, va establir les bases reguladores de les subvencions estatals destinades a les agrupacions de defensa sanitària ramaderes. Aquesta disposició s'ajusta al que es disposa en el Reglament (UE) núm. 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícoles i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea i en particular a l'article 26 (DOUE 193, 01.07.2014).



El Reial decret 81/2015, de 13 de febrer ha sigut comunicat a la Comissió Europea i se li ha assignat el número d'identificació SA 40306 (2014/XA).

L'Ordre 10/2015, de 18 de desembre, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual es regula la concessió de les ajudes destinades a les agrupacions de defensa sanitària ramaderes i per la qual s'aproven determinats programes sanitaris voluntaris, estableix el procediment de concessió i pagament de les ajudes a agrupacions de defensa sanitària, fixa en l'article 7 que les sol·licituds d'ajuda es formalitzaran en instància degudament emplenada i subscrita pel president de l'agrupació o pel representant legal que corresponga, en el termini que s'establisca en cada convocatòria anual.

Aquesta ordre ha sigut modificada mitjançant l'Ordre 4/2017, de 31 de gener (DOGV 7975, 08.02.2017) que permet així que els imports màxims de l'ajuda i els mòduls necessaris per al seu càlcul siguen establits en cada convocatòria.

La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, d'acord amb el que s'estableix en el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, és competent en matèria de sanitat animal.

Està aprovat un import total de 800.000 € a la línia S3082000 del capítol IV, en els pressupostos generals de la Generalitat Valenciana per a l'exercici econòmic 2020.

Per tot això, a proposta del director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, resolc



Apartat primer. Objecte

Convocar per a l'exercici 2020, les ajudes a les agrupacions de defensa sanitària ramaderes de la Comunitat Valenciana, les bases reguladores de la qual estan contingudes en l'Ordre 10/2015, de 18 de desembre, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural (DOGV 7687, 29.12.2015) i en l'Ordre 4/2017, de 31 de gener que la modifica (DOGV 7975, 08.02.2017)

Les actuacions subvencionables seran les executades fins al dia 30 de setembre del 2020, segons:

· La Resolució de 15 de gener de 2020, del director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, per la qual s'aprova el Pla anual zoosanitari per a 2020 de la Comunitat Valenciana i altres actuacions complementàries.

· Les desenvolupades pels veterinaris de les ADSG descrites en l'annex I de la citada Ordre 10/2015, de 18 de desembre, amb independència del nombre d'explotacions que participen en el programa.



Apartat segon. Línia pressupostària

Les ajudes convocades per la present resolució es concediran a càrrec de la línia S 3082000 del capítol IV, del programa 714.80 Agricultura i Ramaderia, per un import total màxim de 800.000 €.



Apartat tercer. Distribució d'imports

Per a la convocatòria 2020 l'import de la línia tindrà la següent distribució:

a) 650.000 € per a les actuacions descrites en el Pla anual zoosanitari vigent en el 2020.

b) 100.000 € per a les actuacions descrites en l'annex I de l'Ordre 10/2015, de 18 de desembre, dels quals fins a 50.000 € s'assigna a la compra de bovina IBR marcada.

Si una vegada realitzat el repartiment, els diners de les partides corresponents a alguns dels punts anteriors no s'esgoten, s'incorporaria a la resta de l'altre apartat.



Apartat quart. Import màxim de l'ajuda

L'import màxim de l'ajuda serà de:

– 25.000 € por ADSG per a les actuacions descrites en el Pla anual zoosanitari vigent en el 2020

– 3.000 € per ADSG per cadascun dels programes descrits en l'annex I de l'Ordre 10/2015, de 18 de desembre, amb un màxim de dos programes auxiliables sense sobrepassar en cap case el límit resultant de multiplicar els mòduls que es detallen en l'apartat cinqué pel nombre d'explotacions participants de cada ADSG i les unitats de bestiar major (UGM) corresponents als seus censos i/o places que hi ha en el Registre d'Explotacions Ramaderes (REGA) a data de publicació de la present convocatòria, calculats d'acord a les equivalències detallades en l'annex III de l'Ordre 10/2015, de 18 de desembre. Pel que fa al programa per al control d'IBR es podrà auxiliar fins a 2 euros per reproductor vacunat amb vacuna marcada.



Apartat cinqué. Modulació de les ajudes

Boví:

35 € per cada explotació integrant en la ADSG

2,5 € per UGM. Es consideraran les UGM corresponents al cens mitjà d'engreix en engreixadors independents i al cens reproductor.





Oví

35 € per cada explotació integrant en la ADSG

7 € per UGM. Es consideraran les UGM corresponents al cens de reproductores i any.



Caprí

35 € per cada explotació d'aptitud càrnia o mixta integrant en l'ADSG

45 € per cada explotació d'aptitud làctia integrant en l'ADSG

7 € per UGM. Es consideraran les UGM corresponents al cens de reproductores i any.

12 € per UGM. Es consideraran les UGM corresponents al cens de reproductores i any incloses en el programa voluntari enfront de la tuberculosi caprina referit en el Pla anual zoosanitari vigent.



Porcí

35 € per cada explotació integrant en l'ADSG

1 € per UGM. Es consideraran les UGM corresponents a les places en engreixador independent i any i al cens de reproductores i any.



Cunícola

35 € per cada explotació integrant en l'ADSG

30 € per UGM. Es consideraran les UGM corresponents al cens de reproductores i any.



Equí

35 € per cada explotació integrant en l'ADSG

3 € per UGM. Es consideraran les UGM corresponents al cens d'animals i any.



Apícola

9 € per cada explotació integrant en l'ADSG

0,85 € per UGM. Es consideraran les UGM corresponents al cens de ruscos i any.

100 € per cada explotació inclosa en el programa nacional de vigilància sobre les pèrdues de colònies d'abelles.



Apartat sisé. Termini de presentació de sol·licituds

El termini de presentació de sol·licituds per a l'exercici 2020 serà d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Els i les sol·licitants, atés que en tot cas són persones jurídiques i, per tant, estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'URL següent http://www.gva.es/va/proc14624. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic hauran d'anar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, pertoque.



Les sol·licituds han de signar-se amb el certificat digital de la persona física o jurídica que presenta la sol·licitud o, si escau, amb el certificat digital del seu representant. Així mateix, els restants documents que s'adjunten, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això.

Mitjançant la presentació de la sol·licitud, la persona sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades recollides en aquesta i en la documentació que s'adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, i queda a la disposició de la Generalitat per a la seua presentació, comprovació, control i inspecció posterior que s'estimen oportuns.

En cas que la sol·licitud es fera presencialment, es requerirà a l'interessat perquè la present de forma electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada la presentació telemàtica.

Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud hauran de realitzar-se a través de la següent URL: /http://www.gva.es/va/proc18536

D'acord amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, la presentació de la sol·licitud comporta l'autorització a l'òrgan gestor del procediment per a obtenir directament les dades d'identitat del sol·licitant o, si escau, del seu representant legal i d'estar al corrent amb el compliment de les seues obligacions tributàries i davant la Seguretat Social. En cas que el sol·licitant s'opose al fet que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, haurà d'indicar-lo expressament en el formulari, i quedarà obligat a aportar els documents acreditatius corresponents.



Apartat seté. Justificació

La despesa justificada davant l'Administració fins al 15 d'octubre del 2020, tal com estableix l'article 10 de l'Ordre 10/2015, de 18 de desembre.



Apartat huité. Delegació de competències

Es delega en el director general competent en matèria de ramaderia la concessió i denegació de les ajudes previstes en aquesta resolució.



Apartat nové. Protecció de dades de caràcter personal

1. La sol·licitud d'inici d'aquest procediment comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'agricultura/medi ambient. En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:

· Nom del tractament: ajudes en matèria agrícola, agroalimentària i desenvolupament rural de la conselleria competent en matèria d'agricultura

· Identitat del responsable del tractament: persona titular de la sotssecretaria de la conselleria amb competències en matèria d'agricultura



· Finalitat del tractament: gestionar les ajudes en matèria agrària, agroalimentària i desenvolupament rural

3. Quan les persones interessades hagen d'aportar a la Conselleria documents que incloguen dades de caràcter personal de terceres persones, hauran de declarar davant la Conselleria que els han informat de la seua comunicació i tractament per part d'aquesta.

Exercici de dret: pot exercitar el dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seues dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que es disposa en l'enllaç següent: http://www.gva.es/va/proc19970.

Reclamacions: Sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, qualsevol persona interessada té dret a presentar una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera que el tractament de dades personals que el concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

Podeu obtenir informació més detallada en el següent enllaç: http://www.agroambient.gva.es/registre-de-tractaments



Apartat dècim. Transparència

Les entitats beneficiàries han de complir el que s'estableix en l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, respecte de l'obligatorietat de donar l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de les actuacions objecte de subvenció, d'acord amb el que s'estableix en els punts 2 i 3 de l'article 3 de la Llei 2/2015, així com l'article 18 de la Llei 38/2003, de 26 de novembre, general de subvencions.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que la va dictar, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació del seu extracte, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 123, en relació amb els articles 114 c) i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé, interposar directament el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a partir de l'endemà de la publicació del seu extracte, davant el jutjat contenciós administratiu de la capital de província en la qual el demandant tinga el seu domicili, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici que s'utilitze una altra via que es considere oportuna.



València, 22 d'abril de 2020.– La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica: Mireia Mollà Herrera.

Mapa web