Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 26 de maig de 2020, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual es convoquen per a l'any 2020 les ajudes als armadors i armadores, pescadors i pescadores, de vaixells pesquers amb port base localitzat a la Comunitat Valenciana, afectats per la paralització temporal de l'activitat pesquera. [2020/3780]

(DOGV núm. 8831 de 10.06.2020) Ref. Base de dades 004290/2020






Vistes les bases reguladores de les ajudes que han sigut publicades en el DOGV de 28 de juliol de 2016, número 7839, mitjançant l'Ordre 19/2016, de 22 de juliol, de 2016, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes als armadors i pescadors de vaixells pesquers amb port base localitzat a la Comunitat Valenciana afectats per la paralització temporal de l'activitat pesquera.



Tenint en compte que els períodes de parada temporal, objecte d'aquesta convocatòria, ja han finalitzat, es considera convenient, per raons d'eficàcia, la presentació conjunta de la sol·licitud d'aprovació i de pagament de l'ajuda.

Considerant el que s'estableix en l'article 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en el qual s'indiquen els aspectes que, almenys, han de recollir-se en les convocatòries de subvenció.

En virtut de les facultats que em confereix l'article 160.4.b) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i atés el que s'ha exposat en el Decret 158/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, i vista la proposta de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, en l'exercici de les funcions que tinc atribuïdes, resolc:



Primer. Objecte i àmbit

Convocar per a l'exercici 2020 les ajudes als armadors i pescadors de vaixells pesquers amb port base localitzat a la Comunitat Valenciana afectats per la paralització temporal de l'activitat pesquera, d'acord amb les bases reguladores publicades per l'esmentada Ordre 19/2016.





Segon. Finançament i import de les ajudes

1. La dotació pressupostària es farà amb càrrec a la secció 12, servei 02, centre gestor 01 (Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Pesca), programa 714.10 (Ordenació i millora de la producció pesquera), línia S7740000 (Aprofitament racional de recursos pesquers: parades biològiques), fins a un import màxim d'1.000.000,00 euros en 2020.



2. Les ajudes estaran finançades al 50 % pel Fons Europeu Marítim i de Pesca, i l'altre 50 % correspondrà a la contribució nacional del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació.



Tercer. Períodes de parada objecte de les ajudes

1. Vist l'acord adoptat en la Conferència Sectorial de Pesca, celebrada el 10 de juny de 2019, en el qual s'aprova el calendari de parades temporals finançables amb càrrec al Fons Europeu Marítim i de Pesca en 2019, i els períodes i zones de veda temporal per a la pesca de les modalitats d'Arrossegament de Fons, Cércol i Palangre de Superfície, en determinades zones del litoral de la Comunitat Valenciana, establits en l'Ordre APA/380/2019, del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació, en l'Ordre APA/1215/2018, del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació, i en l'Ordre APM/1057/2017, del Ministeri d'Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient, s'indiquen a continuació per a cadascuna de les modalitats esmentades, les zones i els períodes de parada temporal obligatoris per a la concessió i el pagament d'aquestes ajudes, la realització completa de les quals pels vaixells afectats haurà de ser acreditada pels beneficiaris:



Modalitat de Cércol

Període de parada temporal de l'01.12.2018 al 31.12.2018, tots dos inclusivament:

Vaixells amb port base a Vinaròs, Benicarló, Peníscola, Castelló, Borriana, Sagunt i València.



Període de parada temporal del 06.12.2018 al 05.01.2019, tots dos inclusivament:

Vaixells amb port base a Cullera, Gandia, Dénia, Xàbia, Moraira, Calp, Altea, Benidorm, la Vila Joiosa, el Campello, Alacant, Santa Pola, Illa de Tabarca, Guardamar del Segura i Torrevieja.



Modalitat d'Arrossegament de Fons

Període de parada temporal de l'01.07.2019 al 31.07.2019, tots dos inclusivament:

Vaixells amb port base a Vinaròs, Benicarló, Peníscola, Castelló i Borriana.

Període de parada temporal de l'01.05.2019 al 31.05.2019, tots dos inclusivament:

Vaixells amb port base a Sagunt, València, Cullera, Gandia, Dénia, Xàbia, Moraira, Calp i Altea.

Període de parada temporal de l'01.06.2019 al 30.06.2019, tots dos inclusivament:

Vaixells amb port base a Benidorm, la Vila Joiosa, el Campello, Alacant, Santa Pola, Illa de Tabarca, Guardamar del Segura i Torrevieja.



Modalitat de Palangre de Superfície

Període de parada temporal de l'01.01.2019 al 31.03.2019, tots dos inclusivament:

Vaixells amb port base a Vinaròs, Benicarló, Peníscola, Castelló, Borriana, Sagunt, València, Cullera, Gandia, Dénia, Xàbia, Moraira, Calp, Altea, Benidorm, la Vila Joiosa, el Campello, Alacant, Santa Pola, Illa de Tabarca, Guardamar del Segura i Torrevieja.



2. D'acord amb el que s'estableix en l'article 8.5 de l'ordre de bases reguladores, la no-realització de tot el període de parada temporal pel qual se sol·licita l'ajuda, dels indicats anteriorment, donarà lloc a la pèrdua del dret de cobrament.



Quart. Prima diària i nombre de dies finançables

L'import de la prima diària per al càlcul de l'ajuda als armadors dels vaixells objecte de paralització temporal serà l'import de la prima màxima diària d'acord amb el barem establit en l'annex únic de l'ordre de bases reguladores.

L'import de la prima diària per al càlcul de l'ajuda als pescadors dels vaixells objecte de paralització temporal serà de 94,36 euros.

Per al càlcul de l'ajuda als armadors i els pescadors dels vaixells pertanyents a les modalitats de Cércol i d'Arrossegament de Fons, s'estableix en 15 el nombre de dies finançables.

Per al càlcul de l'ajuda als armadors i els pescadors dels vaixells pertanyents a la modalitat de Palangre de Superfície, s'estableix en 30 el nombre de dies finançables.



Cinqué. Import de l'ajuda

1. L'ajuda als armadors dels vaixells objecte de paralització temporal es calcularà multiplicant l'import de la prima diària que li corresponga al vaixell pel nombre de dies finançables de parada (15 o 30) en funció de la modalitat de pesca del vaixell.

2. L'ajuda als pescadors es calcularà multiplicant la prima diària de 94,36 euros pel nombre de dies finançables de parada (15 o 30) en funció de la modalitat de pesca del vaixell.

3. Els imports de l'ajuda calculats segons el que es disposa en els punts anteriors seran minorats quan es donen les circumstàncies previstes en l'apartat huité de la present resolució.



Sisé. Forma, termini de presentació de les sol·licituds i documentació de què ha d'acompanyar-se

1. Tenint en compte que ja s'han realitzat les parades temporals a les quals fa referència aquesta convocatòria, es presentarà simultàniament, la sol·licitud d'ajuda i la de pagament, d'acord amb els formularis disponibles en les URL que s'indiquen en el punt 3 d'aquest apartat, així com la documentació corresponent establida en els articles 14 i 20 de l'Ordre 19/2016, de 22 de juliol, de 2016, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes als armadors i pescadors de vaixells pesquers amb port base localitzat a la Comunitat Valenciana, afectats per la paralització temporal de l'activitat pesquera.

2. El termini de presentació de les sol·licituds serà de vint dies naturals a partir de la publicació de l'extracte de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Aquest termini, no obstant això, queda suspés en virtut del que es disposa en la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

Les sol·licituds i documents que es remeten electrònicament durant el període de suspensió del termini, es tramitaran efectivament en el moment en el qual es reprenga el còmput d'aquest, segons el que es preveu en l'esmentada disposició, llevat que s'haja alçat la suspensió en el procediment. Es considerarà amb caràcter general com a data de registre d'entrada el primer dia hàbil després de l'alçament de la suspensió.



3. Els formularis corresponents a aquesta convocatòria estaran disponibles en les següents URL:



Sol·licituds d'armadors

http://www.gva.es/es/proc18180

http://www.gva.es/va/proc18180



Sol·licituds de pescadors

http://www.gva.es/es/proc19090

http://www.gva.es/va/proc19090



4. Les sol·licituds i la documentació que les acompanya es presentaran preferentment en els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen, i es podran presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú.



5. Les sol·licituds d'armadors i pescadors podran efectuar-se a través de les confraries de pescadors. En aquests casos, i en aplicació del que es disposa en l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, les esmentades confraries estaran obligades a tramitar aquestes sol·licituds únicament per via electrònica davant de l'administració.

6. Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, així com els sol·licitants que, no estant obligats a això, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en les següents URL:



Sol·licituds d'armadors

http://www.gva.es/es/proc18180

http://www.gva.es/va/proc18180



Sol·licituds de pescadors

http://www.gva.es/es/proc19090

http://www.gva.es/va/proc19090



Si algun dels subjectes als quals fa referència l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, presenta la seua sol·licitud presencialment, es requerirà la persona interessada perquè l'esmene a través de la presentació electrònica.

Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud, hauran de realitzar-se a través de la següent URL:



http://www.gva.es/es/proc18536

http://www.gva.es/va/proc18536



Seté. Instrucció

La instrucció del procediment de concessió i de pagament de les ajudes, establit en els articles 15 i 21 de l'ordre de bases reguladores, que correspon a les seccions de Pesca Marítima de les direccions territorials d'aquesta conselleria, es realitzarà de forma simultània.

Huité. Avaluació de les sol·licituds

1. L'ajuda a la paralització temporal de l'activitat pesquera es concedirà mitjançant el procediment de concurrència competitiva.

2. Tenint en compte que aquestes ajudes estan destinades a garantir la viabilitat del sector quan els armadors estan obligats a cessar temporalment l'activitat, amb independència de les ajudes que puguen percebre, no s'estableixen criteris de valoració de les sol·licituds presentades que reunisquen tots els requisits exigits per a la concessió de l'ajuda, de manera que quan el crèdit disponible en cada convocatòria no siga suficient per a concedir l'ajuda al conjunt de sol·licituds estimades, es procedirà al prorrateig de totes les propostes de manera que no es depasse el crèdit disponible.

3. El prorrateig es calcularà de forma proporcional a l'import individual que podria correspondre a cada sol·licitud en el cas que hi haguera crèdit suficient per a això.



Nové. Termini de resolució i notificació

1. La resolució serà notificada a les persones interessades de conformitat amb el que es disposa en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. El termini màxim per a dictar i notificar la dita resolució serà de 6 mesos a comptar des de l'endemà de finalització del termini de presentació de sol·licituds. El transcurs d'aquest termini sense que s'haja dictat i notificat la resolució legitima les persones interessades per a entendre desestimada per silenci administratiu la seua sol·licitud.

3. La resolució expressa o presumpta de les ajudes posa fi a la via administrativa, i es podrà interposar contra aquesta amb caràcter potestatiu i en el termini d'un mes, quan es tracte de resolució expressa o en qualsevol moment a partir de l'endemà de la desestimació per silenci administratiu, un recurs de reposició davant de la consellera competent en pesca marítima, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El recurs contenciós administratiu es podrà interposar directament, de conformitat amb el que es disposa en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora d'aquesta jurisdicció, en el termini de dos mesos quan es tracte de resolució expressa o de sis mesos quan es tracte de desestimació per silenci administratiu. Tot això, sense perjudici de la possibilitat d'interposar qualsevol altre recurs que s'estime procedent.





Desé. Requisits de notificació, comunicació o exempció

D'acord amb el que s'estableix en l'article 8.2 del Reglament (UE) núm. 508/2014, del Parlament Europeu i del Consell, de 15 de maig de 2014, relatiu al Fons Europeu Marítim i de Pesca, els articles 107, 108 i 109 del TFUE no seran aplicables als pagaments efectuats pels estats membres en virtut de i de conformitat amb aquest reglament dins de l'àmbit de l'article 42 del TFUE, i per tant no són aplicables als pagaments de les ajudes previstes en aquestes bases reguladores establides de conformitat amb l'article 33 del Reglament (UE) núm. 508/2014.





Onzé. Transparència i protecció de dades

1. La sol·licitud d'inici d'aquest procediment comporta el tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. La informació relativa al tractament de les dades de caràcter personal es troba disponible en el Registre d'Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'agricultura/medi ambient.

En concret, la informació bàsica del tractament és la següent:

Nom del tractament: Ajudes a la pesca del Fons Europeu Marítim i de Pesca (FEMP).

Identitat de la persona responsable del tractament: Persona titular de la sotssecretaria de la conselleria competent en matèria d'agricultura

Finalitat del tractament: Recopilació i tractament de dades necessàries per a la gestió financera, seguiment, auditoria i avaluació del Fons Europeu Marítim i de la Pesca (FEMP) que han de ser posats a la disposició de les autoritats de gestió, certificació i d'auditoria.

Exercici de dret: Pot fer ús del dret d'accés, rectificació, supressió, limitació, oposició i portabilitat de les seues dades de caràcter personal de manera presencial o telemàtica de conformitat amb el que preveu l'enllaç següent: http://www.gva.es/es/proc19970

Reclamacions: Sense perjudici de qualsevol altre recurs administratiu o acció judicial, qualsevol persona interessada té dret a presentar una reclamació en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades si considera que el tractament de dades personals que la concerneixen infringeix la normativa en matèria de protecció de dades.

Pot obtindre informació més detallada en el següent enllaç:

http://www.agroambient.gva.es/es/registre-de-tractaments

3. Les persones interessades quan aporten a la conselleria documents que incloguen dades de caràcter personal de terceres persones hauran de declarar davant de la conselleria que han informat aquestes persones de la comunicació i tractament per part d'aquesta conselleria.



Dotzé. Procediment de comunicació d'irregularitats i sospites de frau.



Qualsevol persona que tinga coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria, podrà posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administracion d'Estat, per mitjans electrònics a través del canal habilitat a aquest efecte per aquest Servei en l'adreça web http://igaepre.central.sepg.minhac.age/sitios/igae/es-ES/Paginas/Denan.aspx, i en els termes establits en la Comunicació 1/2017, de 6 d'abril, del citat Servei, que pot consultar-se en la següent URL:



http://www.gva.es/downloads/publicados/PR/4-COMUNICACION_1_2017_INFORMACION_FRAUDE_IRREGULARIDAD.pdf



Aquesta resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta pot interposar-se potestativament un recurs de reposició davant de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de ser publicada; o impugnar-se directament davant de l'ordre jurisdiccional mitjançant la interposició d'un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos des de l'endemà de ser publicada, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i 46.1 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





València, 26 de maig de 2020.– La consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica: Mireia Mollà Herrera.









Mapa web