Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÖ de 25 de maig de 2020, del president de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE), per la qual es convoquen ajudes destinades al foment d'instal·lacions d'autoconsum d'energia elèctrica en règim de comunitats d'energies renovables, amb càrrec al pressupost de l'exercici 2020. [2020/4222]

(DOGV núm. 8832 de 11.06.2020) Ref. Base de dades 004352/2020




Per mitjà del Decret 4/2013, de 4 de gener, del Consell, s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (d'ara en avant IVACE), en el qual s'estableixen les funcions pròpies d'aquest, entre les quals es troben l'anàlisi, assessorament i execució de mesures en matèria de conservació, estalvi i diversificació energètica, el foment de l'ús racional de l'energia i la promoció de les energies renovables i de la qualitat del subministrament energètic.



Igualment, correspon a l'IVACE establir, gestionar i tramitar línies d'ajuda i incentius dirigits a la conservació, estalvi, diversificació, desenvolupament energètic i energies renovables.

L'Ordre 19/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, estableix les bases reguladores per a la concessió d'ajudes de l'IVACE, en matèria d'energies renovables i biocarburants, i compleix el que disposa l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, relatiu a les bases reguladores de la concessió de subvencions.

Les ajudes d'aquesta convocatòria s'emmarquen dins de les obligacions establides per als estats membres de la Unió Europea, de facilitar i promocionar el desenvolupament de comunitats d'energies renovables previst en la Directiva (UE) 2018/2001, del Parlament Europeu, i del Consell, d'11 de desembre de 2018, relativa al foment de l'ús d'energia procedent de fonts renovables.

Les ajudes previstes en aquestes bases es regeixen per l'article 41 del Reglament (UE) Núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L187/1, de 26.06.2014). No obstant això, queden excloses del règim anterior les ajudes dirigides a activitats no econòmiques de determinades entitats beneficiàries (entitats sense ànim de lucre i administracions públiques), per no reunir tots els requisits de l'article 107.1 del Tractat, concretament per no suposar un avantatge econòmic per a una determinada empresa, i per tant, no estaran subjectes a l'obligació de notificació prèvia a la Comissió Europea.

Les ajudes d'aquesta convocatòria tenen com a objectiu promoure un estímul de les activitats econòmiques de la societat, sobretot en àmbits de caràcter reduït en afectar bàsicament comunitats locals, per aquest motiu es considera que aquesta resulta indispensable per a la protecció de l'interés general en compliment del que disposa la disposició addicional tercera del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

Per això i en virtut del que disposa l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública del sector públic instrumental i de subvencions, i en virtut del que estableix l'article 3 de l'Ordre 19/2016, de 19 d'octubre, resolc:



Article 1. Objecte de la resolució

1. L'objecte d'aquesta resolució és convocar, en el marc del Pla d'energia sostenible de la Comunitat Valenciana 2020 (PESCV2020), així com del Pla d'energies renovables (PER) 2011-2020, les ajudes de l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) destinades al foment d'instal·lacions d'autoconsum d'energia elèctrica en règim de comunitats d'energies renovables, amb càrrec al pressupost de l'IVACE de l'exercici 2020.

2. Les bases reguladores d'aquesta convocatòria són les aprovades per l'Ordre 19/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) en matèria d'energies renovables i biocarburants, publicades en el DOGV núm. 7903, de 25 d'octubre de 2016; en aquestes bases s'estableixen les condicions de les ajudes que no preveu aquesta convocatòria.



Article 2. Dotació pressupostària

1. D'acord amb el que estableix la Llei 10/2019, de2 7 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2020, les ajudes concedides per l'IVACE en matèria d'energies renovables i biocarburants es finançaran amb càrrec a la línia pressupostària i import global màxim que es detalla a continuació.



Codi de la línia Denominació de la línia Import

S5218000 Energies renovables i biocarburants 550.000 €



2. En qualsevol cas, es podrà incrementar el finançament quan es produïsca un augment del crèdit disponible procedent d'altres convocatòries en les quals s'hagen resolt sol·licituds per import inferior a la despesa inicialment prevista, o de les quals es deriven obligacions liquidades o reconegudes per import inferior a l'ajuda que va ser concedida en el seu moment, o bé quan aquest augment siga conseqüència d'una generació, ampliació o incorporació de crèdit. L'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit, a l'aprovació de la modificació pressupostària que corresponga, i a la publicació de la modificació de la convocatòria en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNDS) i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), sense necessitat d'obertura d'un termini addicional per a presentar noves sol·licituds.



Article 3. Actuacions susceptibles de suport i requisits de les instal·lacions

1. Les actuacions susceptibles de suport són les instal·lacions d'energia solar fotovoltaica, per a la generació i autoconsum col·lectiu, d'energia elèctrica en règim de comunitats d'energies renovables, en qualsevol de les modalitats previstes en l'article 9 de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric, i en concret, les previstes en l'article 4 del Reial decret 244/2019, de 5 d'abril, pel qual es regulen les condicions administratives, tècniques i econòmiques de les modalitats de subministrament d'energia elèctrica amb autoconsum i de producció amb autoconsum. Aquestes instal·lacions podran incorporar equips de millora de gestió i optimització de les instal·lacions de generació.

Tots els equips hauran de complir la normativa vigent per a aquesta mena d'instal·lacions.

A l'efecte de determinació de la potència de les instal·lacions s'estarà al que disposa l'article 3 del Reial decret 244/2019.

No es consideraran susceptibles de suport en cap cas:

a) Instal·lacions formades exclusivament per sistemes de gestió i emmagatzematge energètic no vinculats al sistema de generació objecte d'aquesta convocatòria.

b) Instal·lacions d'autoconsum amb emmagatzematge energètic que no compten amb equips de gestió intel·ligent de càrrega/descarrega destinats a l'optimització energètica/econòmica.

2. Garanties exigides als equips i instal·lacions:

– Mòduls fotovoltaics: 10 anys.

– Instal·lació: almenys tres anys des de la data de posada en marxa de la instal·lació.

3. Els costos elegibles que es consideraran en el càlcul a l'efecte de la distribució del pressupost de la convocatòria són els següents:

a) Equips principals. Inversions en equips i muntatge vinculats directament a les instal·lacions d'autoconsum, en concret, sistema generador, sistema de conversió de l'energia, sistema de control i regulació, equip de mesura d'energia generada i, en el seu cas, sistema d'emmagatzematge.

b) Obra civil estrictament necessària vinculada a la instal·lació objecte de subvenció, serà, en tot cas, el criteri de l'IVACE el que prevaldrà en cas de controvèrsia sobre la vinculació de l'obra civil al projecte.

c) Subestació elèctrica, transformadors, cel·les, armaris, sistemes de disparament interdependent i proteccions, comptadors, línies d'evacuació i interconnexió de les centrals de generació, i dels sistemes d'integració d'energia elèctrica i gestió de la demanda, xarxa de terres, bateria de condensadors i, en general, equipaments electromecànics, aparellatge i infraestructures elèctriques fins al punt de connexió amb la xarxa elèctrica de transport o de distribució.

d) Sistemes de control, telemesura, monitoratge i comunicació amb el centre de control associats a la instal·lació, incloent-hi les proves i posada en marxa i assajos de funcionament.

e) Sistemes de gestió, control actiu i monitoratge de la demanda d'energia elèctrica d'instal·lacions consumidores proveïdes pel projecte objecte de l'ajuda que ajuden a optimitzar la gestió i producció, a fi de permetre la integració més efectiva en la xarxa, en mercats locals o en el seu ús per a autoconsum de les fonts d'energies renovables. Aquests equips hauran de ser propietat del beneficiari de l'ajuda i estar vinculats al projecte objecte de l'ajuda.

f) Costos de tramitació administrativa de les instal·lacions i inscripció en els registres d'autoconsum i de producció d'energia elèctrica, incloent-hi els costos dels estudis d'accés i connexió, els drets d'escomesa de generació, els impostos municipals (ICIO), i taxes d'obres, legalització i inscripció en els corresponents registres.



g) En el seu cas, costos de redacció de projectes, estudis de seguretat i salut i direcció d'obra, si es tracta de contractacions externes.

h) En el seu cas, costos de constitució de la comunitat d'energia renovables, informes jurídics previs i estudis de viabilitat de la comunitat.

No es considerarà elegible:

a) L'IVA satisfet per l'adquisició de béns i serveis facturats i, en general, qualsevol impost pagat.

b) Les despeses financeres conseqüència de la inversió, les del personal propi i les d'adquisició d'immobles i terrenys.

c) En general, totes aquelles que no estiguen clarament definides o que no tinguen per finalitat directa la consecució dels objectius energètics de la inversió, en tot cas, serà el criteri d'IVACE el que prevaldrà en cas de controvèrsia.

4. La suma dels costos elegibles del projecte a subvencionar haurà de ser superior a 10.000 euros.

5. Costos de referència.

– Es prendrà com a cost de referència, per a l'avaluació dels costos elegibles que constitueixen la instal·lació, en relació amb els objectius energètics, una inversió màxima per unitat de potència elèctrica instal·lada de:



· Instal·lacions sense acumulació:



Sistema Rang de potència Cost de referència

Fotovoltaic P 10 kWp 2.080 €/kWp

10 kWp < P 20 kWp (2.340 – 2P) €/kWp

20 kWp < P 50 kWp (2.035 – 8,33P) €/kWp

50 kWp < P 500 kWp (1.530 – 0,556P) €/kWp





· Instal·lacions amb acumulació: el cost de referència de les instal·lacions sense acumulació s'incrementarà en funció la capacitat nominal del sistema d'acumulació, mesura en kWh, i de la tecnologia emprada, segons s'indica en la següent taula.



  Cost de referència (€/kWh)

Tecnologia de plom àcid 400

Tecnologia de ió liti 2.000





6. Només es consideraran susceptibles de suport els projectes i/o instal·lacions que estiguen constituïts per equips nous, sense ús previ.

7. Seran aplicable la resta de requisits que estableix l'article 5 de l'Ordre 19/2016, de 19 d'octubre.

8. El projecte objecte de subvenció haurà de trobar-se dins del territori de la Comunitat Valenciana.

9. Les ajudes hauran de produir un efecte que incentive. S'entendrà que existeix efecte que incentiva si abans de començar a treballar en el projecte o activitat s'ha presentat a l'IVACE la sol·licitud de l'ajuda. De conformitat amb el que disposa l'article 2.23 del Reglament núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, s'entén que s'han iniciat els treballs si existeix un compromís en ferm irreversible anterior a la data de sol·licitud; les despeses en què puguen incórrer en la realització d'estudis de viabilitat, constitució de la comunitat d'energies renovables, informes jurídics previs, la compra de terrenys o l'obtenció de permisos no suposaran l'incompliment de l'efecte incentivador, si bé podran ser objecte d'anàlisi individualitzada per l'IVACE a l'efecte de la seua verificació.



Article 4. Restriccions i acumulació d'ajudes

1. No seran subvencionables aquelles instal·lacions que siguen de caràcter obligatori en virtut de l'aplicació del Reial decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s'aprova el Codi Tècnic de l'Edificació.



No obstant l'anterior, en els casos en què en virtut de l'esmentat codi resulte obligatòria la realització d'una instal·lació d'aprofitament d'energies renovables i la instal·lació realitzada supere justificadament aquesta obligació, es podrà subvencionar la instal·lació en els casos i percentatges que considere l'IVACE.

2. En qualsevol cas, seran aplicable les regles d'acumulació previstes en l'article 14 de l'Ordre 19/2016, de 19 d'octubre.



Article 5. Característiques de l'ajuda

Les ajudes que s'estableixen en aquesta resolució tindran la consideració de subvenció, i tindran una intensitat de fins al 45 % del cost subvencionable del projecte, d'acord amb el que estableix l'article 41.7.a del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió de 17 de juny de 2014. No obstant això, la intensitat d'ajuda podrà incrementar-se fins a 10 punts percentuals per a les ajudes a les mitjanes empreses, i fins a 20 punts percentuals per a les ajudes a les petites empreses, així com als ajuntaments, entitats públiques, i entitats i institucions sense ànim de lucre respecte de les seues activitats no econòmiques, sempre que complisquen la condició de petita empresa.

La quantia màxima subvencionable per projecte no podrà excedir els 100.000 euros.



Article 6. Entitats beneficiàries

1. Podran acollir-se a aquestes ajudes qualsevol entitat local en agrupació amb qualsevol entitat o persona física o jurídica, de naturalesa pública o privada, incloent-hi les agrupacions sense personalitat jurídica i les comunitats de béns, així com empresàries o empresaris individuals i pimes, que constituïsquen una comunitat energètica renovable.

Es considera que un beneficiari és una comunitat energètica renovable, a l'efecte d'aquesta convocatòria d'ajudes, quan complisca les condicions següents:

– Entitat que es base en una participació oberta i voluntària, siga autònoma i estiga efectivament controlada pels seus membres que estiguen situats en les proximitats dels projectes d'energies renovables propietat de l'agrupació.

– La finalitat de l'activitat de l'agrupació ha de ser proporcionar beneficis mediambientals, econòmics o socials als seus membres o a les zones locals on opera en lloc de guanys financers.

– Per al compliment del requisit d'activitat local, es considera que els membres estan situats en les proximitats dels projectes d'energies renovables, si desenvolupen la seua activitat o resideixen, com a màxim, a cinquanta quilòmetres a la redona de l'emplaçament del projecte.



– Les activitats de l'agrupació hauran de ser, entre altres: la generació d'energia procedent de fonts renovables, la distribució, el subministrament, el consum, l'agregació, l'emmagatzematge d'energia, la prestació de serveis d'eficiència energètica, la prestació de serveis de recàrrega per a vehicles elèctrics o altres serveis energètics.

– La participació de les entitats locals en el projecte podrà consistir en la participació en la inversió del projecte o en la cessió dels espais de titularitat municipal per a dur a terme les instal·lacions objecte de subvenció.

En general, no podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats i persones físiques o jurídiques que no complisquen els requisits i condiciones de l'article 4 de l'Ordre 19/2016, de 19 d'octubre.

2. A l'efecte d'aquesta resolució, es considerarà PIME, segons l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014, tota entitat, independentment de la seua forma jurídica, que exercisca una activitat econòmica que reunisca els requisits següents:

– Que done ocupació a menys de 250 persones

– Que tinga un volum de negoci anual no superior a 50.000.000 d'euros, o bé un balanç general no superior a 43.000.000 d'euros.

Així mateix, quan siga necessari distingir entre petites i mitjanes empreses, s'entendrà per petita empresa aquella unitat econòmica que done ocupació a menys de 50 persones i que tinga un volum de negoci anual o un balanç general no superior a 10.000.000 d'euros; microempresa es considerarà aquella empresa que done ocupació a menys de 10 persones i el seu volum de negoci o el seu balanç general anual no supere els 2.000.000 d'euros.

El còmput dels efectius i límits assenyalats, en el cas d'empreses associades o vinculades, s'efectuarà tal com disposa l'esmentat annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014. Aquests criteris de còmput es poden consultar en la pàgina web http://www.ivace.es.



Article 7. Presentació de sol·licituds

1. Sol·licitud i memòria tècnica.

La sol·licitud i la memòria tècnica s'adequaran als models normalitzats disponibles en la pàgina web http://www.ivace.es i la seua tramitació haurà de realitzar-se de manera electrònica per a tots els sol·licitants d'aquestes ajudes.

La presentació electrònica requerirà que la comunitat energètica renovable sol·licitant dispose de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat de qui assumisca la representació de l'agrupació, bé amb el certificat reconegut per a ciutadans si qui assumeix la representació actua com a persona física en el projecte, tots dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, DNI electrònic, certificat de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre, així com els certificats reconeguts en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establerts a Espanya, publicat en la seu electrònica del Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital. La sol·licitud es presentarà en el registre telemàtic electrònic d'IVACE accessible a través de la seua pàgina web http://www.ivace.es.



2. La sol·licitud i la memòria tècnica hauran d'anar acompanyades d'una documentació. Aquesta haurà de presentar-se utilitzant els mitjans telemàtics proporcionats per l'IVACE.

2.1. Documentació relativa a la personalitat de l'entitat sol·licitant: quan s'utilitze un sistema de signatura electrònica avançada, la identitat es considerarà ja acreditada mitjançant el mateix acte de la signatura.

a) Comunitats energètiques amb personalitat jurídica.

Quan es tracte de sol·licitants la inscripció dels quals en el Registre Mercantil no siga obligatòria, hauran de presentar còpia del poder de representació registrat de qui signe la sol·licitud o, en el seu cas, document equivalent segons les prescripcions legals. Igualment hauran de presentar còpia del contracte/acta de constitució i estatuts vigents registrats.

b) Comunitats energètiques sense personalitat jurídica

Quan el projecte siga presentat per una agrupació sense personalitat jurídica tindran la consideració de beneficiàries totes les entitats sol·licitants que hi participen. Es considera en aquest supòsit la presentació d'un projecte per dos o més entitats sol·licitants sense que entre aquestes hi haja nexe jurídic i sense perjudici que una de les participants siga la que assumisca la coordinació entre aquestes i enfront de l'IVACE. En aquest cas, hauran de fer-se constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada persona o entitat integrant de l'agrupació, així com el percentatge de participació en el projecte amb el seu equivalent en el percentatge de participació en l'ajuda concedida a una d'aquestes. En qualsevol cas, haurà de nomenar-se una persona representant o apoderada única de l'agrupació, amb suficients poders per a complir les obligacions que, com a beneficiària, corresponen a l'agrupació.

Quan la representació l'assumisca una entitat pública haurà d'aportar acreditació de la representació legal de qui signa la sol·licitud.

2.2. Documentació complementària de caràcter general per a totes les entitats sol·licitants.

a) Document de l'entitat local en que figure l'existència d'una partida pressupostària per a l'execució del projecte objecte de subvenció o, en el seu cas, que figure la manera de participació en el projecte.

b) Còpia d'un extracte o certificat bancari que justifique la titularitat del compte de cobrament de l'ajuda de cada entitat sol·licitant integrada en l'agrupació.

c) Excepte manifestació en contra, l'IVACE podrà obtindre directament les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries enfront de l'Administració i obligacions enfront de la Seguretat Social; si no s'autoritzen, hauran d'aportar aquests certificats. Les entitats o organisme públics podran presentar una declaració responsable sobre el compliment d'aquestes obligacions, en virtut del que estableix l'article 24.6 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, relatiu a la simplificació de l'acreditació del compliment d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

d) Llevat que la despesa s'haja realitzat amb anterioritat a la concessió de la subvenció, quan l'import d'una despesa subvencionable supere, IVA exclòs, la quantia de 39.999,99 euros en el supòsit de cost per execució d'obra, o de 14.999,99 euros en el supòsit de subministrament o de serveis, l'entitat sol·licitant de l'ajuda haurà d'aportar també justificació d'haver sol·licitat, com a mínim, tres ofertes de diferents empreses proveïdores -sense vinculació entre aquestes-, llevat que per les especials característiques de les despeses subvencionables no hi haja en el mercat suficient nombre d'entitats que la realitzen, subministren o presten, i així es faça constar en un informe signat pel seu representant legal o representant davant l'IVACE, quan es tracte d'una agrupació sense personalitat jurídica i aquest haja assumit la compra conjunta del subministrament o la prestació del servei, que haurà de contindre almenys:

– quines van ser les característiques de les despeses que van fer impossible la localització d'un mínim de tres ofertes.

– una explicació de com es va realitzar la cerca d'empreses proveïdores.

Aquest informe no serà admés com a justificant de la no-presentació de 3 ofertes, si el seu argument es basa en:

· Les característiques de l'empresa proveïdora (per exemple: «proveïdora habitual», o «empresa subministradora única», sense que en aquest cas s'aporten més dades que l'acrediten).

· Les característiques genèriques del bé o servei (per exemple: «caràcter tecnològic del servei»).

· Les característiques genèriques de l'empresa o entitat beneficiària (per exemple: «política de compres implantada i aprovada per la direcció», etc.).

Així mateix, hauran d'acompanyar un annex a l'informe que documente com s'ha realitzat la cerca d'empreses proveïdores del bé o servei.

La selecció de les ofertes haurà de realitzar-se entre empreses de les quals almenys dues d'aquestes no siguen empreses associades a la sol·licitant de l'ajuda i no forme part de la seua junta directiva o consell d'administració, ni ostenten drets de vot superiors al 50 %. La petició d'ofertes procurarà documentar-se de manera escrita. Les ofertes hauran d'estar prou detallades i hauran d'especificar els treballs que hagen de realitzar-se i el seu preu. En tot cas, les ofertes han de contindre les dades que permeten la correcta identificació de l'empresa oferent (CIF, nom, adreça, telèfon, persona de contacte), data d'emissió i logotip corporatiu o segell d'aquesta. L'elecció entre les ofertes presentades haurà de recaure en la més econòmica i justificar en un informe l'elecció en un altre sentit.

Les tres ofertes hauran d'haver-se sol·licitat amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o el lliurament del bé. Únicament quedaran excloses del compliment d'aquest requisit aquelles entitats públiques que liciten l'actuació subvencionada pel procediment obert d'acord amb la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE, de 26 de febrer de 2014.

d) Per a aquells projectes amb una inversió superior a 1.000.000 €, en la memòria tècnica hauran d'incloure un pla específic de finançament del projecte on es realitze una anàlisi de la capacitat que té qui sol·licita l'ajuda per a escometre el projecte presentat. En aquest estudi es podran analitzar aspectes com ara relació entre cost del projecte i balanç general anual, cost del projecte i fons de maniobra, etc.

En el cas d'entitats públiques no serà necessària la presentació d'aquest informe, ja que hauran d'aportar el document en què figure l'existència d'una partida pressupostària per a l'execució del projecte objecte de subvenció.

2.3. Documentació específica de l'actuació.

– Ubicació exacta del projecte, en què indique les coordenades UTM de la instal·lació en l'apartat destinat per a això en la mateixa sol·licitud.

– Per a instal·lacions d'autoconsum amb excedents en les quals la potència de la instal·lació d'autoconsum siga superior o igual a 15 kW: Proposta de condicions tecnicoeconòmiques per al punt d'accés i connexió emés per la companyia elèctrica distribuïdora.

– Còpia del certificat de compliment de la norma IEC 61215 o UNE-EN-61215, en cas d'emprar mòduls de silici cristal·lí; de la norma IEC 61646 o UNE-EN 61646 en el cas d'instal·lar mòduls fotovoltaics de capa prima, o de la norma UNE-EN 62108, en el cas d'utilitzar mòduls de concentració, emés per una entitat degudament acreditada amb seu en algun país pertanyent a la Unió Europea.

– Còpia del certificat de compliment de la norma UNE-EN 61730-1 i 2 sobre seguretat dels mòduls fotovoltaics emprats, emés per una entitat degudament acreditada amb seu en algun país pertanyent a la Unió Europea.

– Quan les actuacions objecte de subvenció requerisquen, d'acord amb la legislació i normativa vigent, un projecte tècnic subscrit per un tècnic competent, l'entitat sol·licitant haurà de presentar aquest projecte, i el sotmetrà a informe del personal tècnic designat a aquest efecte per l'IVACE, d'acord amb el que disposa l'article 164.h) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat. Els projectes tècnics que, d'acord amb la legislació vigent, hagen de ser redactats i signats per personal tècnic titulat competent i es presenten sense el visat del col·legi professional corresponent, s'hauran d'acompanyar d'una declaració responsable del personal tècnic titulat competent projectista, segons model disponible en la web http://www.ivace.es. En cas de no presentar el projecte tècnic juntament amb la sol·licitud d'ajuda, serà obligatòria la seua presentació en la fase de justificació.

3. El sistema de control que l'IVACE aplicarà en relació amb les declaracions responsables presentades, serà per mostreig, d'acord amb el que estableix l'art. 6.4 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell.

4. Examinada la documentació aportada, si aquesta no reuneix els requisits exigits es requerirà l'entitat sol·licitant perquè, en un termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye la documentació necessària amb indicació que, si no ho fa, se li considerarà que desisteix de la sol·licitud.

Els requeriments als quals es fa referència en aquest article, així com qualsevol altre que puga ser realitzat per l'IVACE i que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient, s'efectuaran de manera telemàtica, sense perjudici del que estableix l'article 41 i següents de la Llei 39/2015. Els requeriments, les notificacions, les comunicacions o la documentació dels procediments emesos mitjançant signatura electrònica avançada gaudiran de validesa i eficàcia, en els termes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les notificacions que es realitzen per mitjans electrònics es consideren practicades o rebutjades en els termes que assenyala l'article 43 de la Llei 39/2015.

L'aportació de documents en contestació als requeriments esmentats, s'haurà de realitzar a través de registre electrònic accedint a l'adreça web http://www.ivace.es.

Així mateix, es podrà requerir de l'entitat sol·licitant qualssevol altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient.

5. Les sol·licituds hauran de presentar-se abans de l'inici del projecte, amb la qual cosa es garanteix l'efecte que incentiva l'ajuda. Les entitats sol·licitants podran executar els projectes una vegada presentada la sol·licitud, sense esperar que la concessió de l'ajuda es produïsca i sense que això prejutge la decisió que finalment s'adopte.

6. Es delega en les persones que ostenten la prefectura de l'àrea o, en el seu cas, departament o servei– competent per a gestionar la convocatòria, la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, especialment les referides a desistiments, canvi de sol·licitant i/o canvi de projecte.



Article 8. Lloc de presentació de sol·licituds i termini

1. Les sol·licituds i la documentació annexa es presentaran davant el Registre Electrònic de la Generalitat.

2. El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), i finalitzarà el 10 de juliol de 2020 a les 23.59.59 hores.

3. Amb la finalitat de potenciar l'assoliment dels objectius d'aquesta resolució, l'IVACE podrà traslladar les sol·licituds a altres programes o convocatòries d'ajudes, així com acollir projectes d'altres convocatòries d'ajudes de l'Institut, sempre que les característiques dels programes ho permeten.



Article 9. Instrucció de sol·licituds

L'òrgan instructor del procediment de concessió d'ajudes serà la Unitat IVACE Energia.

El procediment de concessió de subvencions regulades en aquesta resolució serà el de concurrència competitiva, d'acord amb el que estableixen l'article 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, i l'article 22 de la Llei 38/2003, general de subvencions, conformement amb els principis de publicitat, transparència, igualtat i no-discriminació; així doncs, la concessió de les ajudes es realitzarà mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, a les quals s'aplicaran els criteris de valoració per a l'atorgament de les ajudes fixats en l'annex en cadascuna de les actuacions, i s'establirà una prelació segons la puntuació obtinguda respectant els límits pressupostaris disponibles.



L'òrgan instructor verificarà de cada sol·licitant i dels projectes presentats el compliment dels requisits exigits en la convocatòria, i si resulten conformes a aquesta, procedirà a l'anàlisi dels projectes presentats i a l'aplicació dels criteris de valoració del programa; es desestimaran aquells projectes presentats per sol·licitants que no complisquen els requisits exigits en aquesta convocatòria.

L'òrgan instructor podrà requerir de la entitat sol·licitant l'aportació addicional de qualssevol altres documents, informes o dades complementàries que considere necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.



Article 10. Criteris de valoració de sol·licituds

Les sol·licituds presentades es valoraran sobre un màxim de 100 punts, segons els criteris que s'indiquen en els següents apartats. En tot cas, perquè un projecte puga ser aprovat, haurà d'obtindre una puntuació global mínima de 20 punts sobre el conjunt dels apartats 1 i 2.



1. Característiques del projecte (màxim 85 punts).

1.1. Rendiment dels equips (màxim 35 punts).

Es valoraran amb major puntuació els projectes que utilitzen captadors solars monocristal·lins seguits dels policristal·lins. Els projectes amb panells solars amorfs obtindran menor puntuació.

En el cas de projectes d'instal·lacions mixtes eòlica-fotovoltaica es valoraran, a més, les hores equivalents de funcionament de l'aerogenerador i aquells projectes que tinguen major nombre d'hores equivalents de producció elèctrica se'ls atorgarà major puntuació.

1.2. Qualitat tècnica de la memòria (màxim 15 punts).

S'assignarà major puntuació a les sol·licituds presentades amb un major grau de definició i claredat dels objectius del projecte, així com la maduresa de la proposta.

1.3. Garanties de la instal·lació (màxim 10 punts).

Es valoraran amb major puntuació els projectes que posseïsquen equips amb majors garanties que les mínimes exigides per aquesta resolució.

1.4. Monitoratge i gestió (màxim 15 punts).

Es valoraran amb major puntuació aquells projectes que posseïsquen equips de monitoratge i gestió de la instal·lació.

1.5. Integració arquitectònica (màxim 5 punts).

Es valoraran amb major puntuació els projectes amb integració arquitectònica.

1.6. Ubicació del projecte (màxim 5 punts).

S'assignarà major puntuació als projectes instal·lats en municipis de menys de 20.000 habitants enfront dels de major població.

2. Disseny i càlcul de la instal·lació (màxim 15 punts).

2.1. Criteris de disseny i càlcul (màxim 15 punts). Es valoraran amb major puntuació aquells projectes en els quals els càlculs realitzats per l'entitat beneficiària siguen coherents amb el tipus de projecte.





Article 11. Comissió d'avaluació i concessió de les ajudes

1. Després dels actes d'instrucció i l'aplicació dels criteris de valoració per a l'atorgament de les ajudes realitzades per l'òrgan instructor, la preavaluació resultant estarà sotmesa a una Comissió d'Avaluació.



2. Aquesta comissió estarà composta per la persona que exercisca la direcció general de l'IVACE, qui assumirà la presidència de l'òrgan, per tres integrants de la Unitat IVACE Energia -una de les quals assumirà la secretaria de la Comissió– i per una integrant de l'Àrea de Suport de l'IVACE, totes aquestes designades per la persona que exercisca la presidència de l'IVACE.

En tot cas es procurarà que en la composició de la Comissió es respecte el principi de paritat d'homes i dones, i la capacitació i competència adequades.

En l'exercici de les seues competències, la Comissió podrà comptar amb l'assistència tècnica que considere necessària.

3. Si bé perquè un projecte puga ser aprovat ha d'obtindre una valoració mínima de 20 punts, la Comissió podrà, quan el nombre de sol·licituds que superen aqueix llindar mínim no permeta concedir el percentatge màxim d'ajuda en funció del pressupost disponible:



– mantindre el percentatge màxim d'ajuda, ajustant per a això la nota de tall a l'alça, de manera que s'equilibre el pressupost disponible amb l'import total de les sol·licituds de subvenció que han superat el llindar mínim, o bé,

– distribuir el pressupost disponible segons la puntuació obtinguda reduint el percentatge d'ajuda concedida proporcionalment a aquesta puntuació, amb la finalitat d'arribar a un major nombre de sol·licitants que reben ajuda.

La Comissió optarà per l'una o l'altra mesura valorant el màxim efecte de les ajudes.

En cas d'empat s'utilitzaran els criteris previstos en l'Ordre 19/2016, de 19 d'octubre.

4. De les reunions de la Comissió s'elevarà l'acta –amb la proposta d'adjudicació que conté aquesta– a la presidència de l'IVACE.

5. Vista la proposta que conté l'acta de la Comissió, la presidència de l'IVACE resoldrà sobre l'adjudicació de les ajudes, fixant expressament la quantia, i incorporant, en el seu cas, les condicions i obligacions al fet que hagen de subjectar-se les entitats beneficiàries.

6. La resolució motivada de concessió es notificarà de manera individualitzada de manera telemàtica.

7. L'adjudicació de les ajudes es publicarà a través de la Base de Dades Nacional de Subvencions i podrà consultar-se en http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index, en compliment del que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, sobre publicitat de les subvencions concedides. Així mateix, es considerarà que amb la recepció de la notificació de l'ajuda l'entitat beneficiària accepta la seua inclusió en la llista d'operacions prevista en l'article 115, apartat 2, del Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu, i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

8. El termini màxim per a resoldre i notificar la concessió d'ajudes serà de sis mesos comptats a partir de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut el termini sense que s'haja notificat resolució expressa, les sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, tot això sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix a l'Administració..

9. La resolució de concessió i/o denegació posa fi a la via administrativa; es delega en la Direcció General de l'IVACE la resolució dels recursos de reposició.



Article 12. Obligacions de les entitats beneficiàries

Sense perjudici del que disposen l'article 12 de l'Ordre 19/2016, de 19 d'octubre, i l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, seran obligacions de les entitats beneficiàries:



a) Realitzar el projecte objecte de subvenció en la forma descrita en la memòria presentada juntament amb la sol·licitud normalitzada, i de manera que es complisca la finalitat de les ajudes, respectant les inversions elegibles indicades en la notificació de concessió i pels imports que s'hi especifiquen. Així mateix, haurà d'acreditar la seua realització en la forma fixada en la notificació de l'ajuda i en les instruccions de justificació d'ajudes aprovades a aquest efecte per resolució de la Direcció General de l'IVACE, que seran publicades en la pàgina web http://www.ivace.es, i l'execució del projecte haurà de respectar, en tot cas, el calendari marcat en la memòria inicial o en les seues reformulacions posteriors.

Qualsevol modificació del projecte – incloent-hi el canvi de les entitats participants en el projecte– haurà de comptar amb l'aprovació prèvia de l'IVACE, sol·licitada i justificada per escrit fins a dos mesos abans de la finalització del termini de justificació del projecte, i no podrà suposar en cap cas una alteració del contingut essencial del projecte o d'algun dels aspectes que van ser tinguts en compte per a la seua valoració. Podran validar-se, sense necessitat d'autorització prèvia, aquelles modificacions que suposen una variació en els imports secundats per concepte de despesa inferior o igual al 20 % de la quantitat a justificar d'aquests conceptes, o no afecten qüestions fonamentals, sempre que es justifique adequadament en l'informe final perquè, a criteri del personal tècnic de l'IVACE que verifica la justificació de l'ajuda, puga admetre's.

b) Respondre de la veracitat dels documents aportats.

c) Actualitzar la documentació presentada que haja patit alguna modificació o la vigència de la qual haja finalitzat, i comunicar altres ajudes públiques o privades que hagen obtingut o sol·licitat per a aquests costos subvencionables.

d) Complir -cadascuna de les entitats integrants de la comunitat energètica– les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social, de manera que quede acreditada aquesta circumstància en el moment previ a l'atorgament de l'ajuda i al del reconeixement de l'obligació per IVACE, en els termes establerts en la normativa vigent en la matèria.



e) Disposar de llibres comptables i registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil, així com els estats comptables. En l'execució de les operacions s'haurà de mantindre, a més, un sistema de comptabilitat separat o un codi comptable adequat en relació amb totes les transaccions relacionades amb l'operació, sense perjudici de les normes de comptabilitat nacional. En aquest sentit, hauran de presentar en el compte justificatiu de la subvenció un llistat en el qual cada anotació que es faça d'una despesa, un pagament o un ingrés i un cobrament en el llibre diari de comptabilitat segons el Pla General Comptable (PGC), figure la quantia d'aquesta anotació que té relació amb la subvenció concedida; en aquest llistat figurarà tant el número d'anotació i assentament del llibre diari com el subcompte del PGC i l'import del subcompte que correspon a la subvenció concedida, llevat que les empreses beneficiàries ja disposen d'un sistema de comptabilitat separada que permeta apreciar la traçabilitat ací esmentada.

f) Respondre que les actuacions objecte de subvenció estiguen realitzades per empreses instal·ladores que complisquen els requisits establerts reglamentàriament.

g) Indicar si el projecte està subjecte a Declaració d'Impacte Ambiental d'acord amb l a legislació vigent.

h) Respectar en els projectes els següents principis:

– L'execució dels projectes no haurà de vulnerar en cap cas el principi de no-discriminació per raó de sexe, raça, origen ètnic, religió, conviccions, minusvalideses, edat o orientació sexual, i hauran de facilitar, o almenys no impedir, l'accessibilitat per a les persones amb diversitat funcional.

– Les inversions subvencionades hauran de mantindre's inalterables durant els cinc anys següents al cobrament de la subvenció. Aquest requisit s'incomplirà si s'incorre en qualsevol de les circumstàncies següents:

· El cessament –excepte en els casos de fallida no fraudulenta– o la relocalització d'una activitat productiva fora de la Comunitat Valenciana.

· Un canvi en la titularitat d'un element d'infraestructura que proporcione a una empresa o un organisme públic un avantatge indegut.

· Un canvi substancial que afecte la naturalesa, els objectius o les condicions d'execució de l'operació, de manera que es menyscaben els seus objectius originals.

· La relocalització de l'activitat productiva fora de la Unió Europea durant els 10 anys següents al cobrament de la subvenció, excepte quan la beneficiària siga una pime o s'indiquen uns terminis diferents en la resolució de concessió.

i) Executar las instal·lacions complint els reglaments i les normatives que els siguen aplicables i disposar de les llicències i autoritzacions administratives corresponents.

j) Inserir en el material divulgatiu relacionat amb la difusió del projecte el logotip d'IVACE disponible en http://www.ivace.es, d'acord amb el que preveu l'article 14 d'aquesta resolució.

k) Conservar durant un termini de cinc anys a partir de la data de justificació de les inversions, els documents de la realització del projecte o activitat, i els relacionats amb les despeses i pagaments i amb les auditories corresponents, en la mesura que puguen ser objecte de comprovació i control.

En aqueix sentit, els documents es conservaran o bé en forma d'originals o de còpies compulsades d'originals, o bé en suports de dades comunament acceptades, especialment versions electròniques de documents originals o documents existents únicament en versió electrònica. Els documents es conservaran en una forma que permeta la identificació dels interessats durant el període necessari per a les finalitats per als quals es van recollir les dades o per als quals tracten ulteriorment. Quan els documents només existisquen en versió electrònica, els sistemes informàtics utilitzats compliran normes de seguretat acceptades que garantisquen que els documents conservats s'ajusten als requisits legals nacionals i són fiables a l'efecte d'auditoria.

l) Quan l'entitat beneficiària siga una entitat local, haurà d'acreditar estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes.

m) Les entitats beneficiàries que reben subvencions o ajudes, pel període d'un any, per imports superiors a 100.000 euros –o quan almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública i arriben, com a mínim, a la quantitat de 5.000 euros– o a 10.000 euros, hauran de complir les exigències establides, respectivament, en l'article 3, apartats 1.b) i 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana per a aquests supòsits.



Article 13. Termini per a la realització i documentació justificativa de les inversions

1. La liquidació de les ajudes s'efectuarà una vegada executat el projecte íntegrament, d'acord amb la sol·licitud presentada i en els termes fixats per a la concessió de l'ajuda.

2. A l'efecte d'aquesta resolució, es considerarà que l'actuació o projecte es troba executat íntegrament quan els equips instal·lats, així com, en el seu cas, les instal·lacions receptores o de consum final de l'energia, es troben en funcionament o, almenys, en capacitat de funcionar; en qualsevol cas, el criteri de l'IVACE és el que prevaldrà en cas de dubte.

3. Les entitats beneficiàries hauran d'acreditar la realització de l'actuació objecte de la subvenció en la forma fixada en la notificació de concessió de l'ajuda i en les instruccions de justificació d'ajudes que seran publicades en la pàgina web http://www.ivace.es, amb data límit, de 31 de desembre de 2020, llevat que per circumstàncies concurrents es determine un termini diferent en la resolució de concessió de l'ajuda.



4. A l'efecte d'acreditar la realització de l'actuació objecte de subvenció, les entitats beneficiàries hauran de presentar els justificants de despesa i de pagament i la resta de documentació que s'indica a continuació, sempre que siguen de data posterior al registre d'entrada del document de sol·licitud d'ajuda:

a) Justificants de despesa: s'aportaran factures i documents de valor probatori equivalent que complisquen el que disposa el reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, i altra normativa vigent. Només seran considerats vàlids els justificants de despesa que facen referència a l'entitat sol·licitant de l'ajuda. En les factures o documents equivalents hauran de figurar les unitats d'obra executades, quantitat i imports parcials. No seran admeses les factures o documents equivalents que només incloguen l'import total com a partida alçada de tots els treballs realitzats.

b) Justificants de pagament, seran vàlids els següents:

– Pagaments mitjançant entitat financera: còpia de l'extracte bancari juntament amb còpia del xec nominatiu o de l'ordre de transferència que acredite que el destinatari del pagament coincideix amb l'emissor de la factura.

– No podran ser subvencionades les despeses que siguen finançades mitjançant mecanismes d'arrendament financer, «lísing», «rènting» o similars, ni aquelles accions finançades per tercers, mitjançant convenis o contractes en els quals la propietat dels béns objecte de l'acció no pertanga a l'entitat beneficiària dins del període subvencionable.



– Només seran considerats vàlids els justificants de pagament que acrediten que el pagament s'ha realitzat per qui sol·licita i percep l'ajuda, i en el cas de transferències bancàries, en el compte d'origen haurà de constar com a titular.

– No es consideraran vàlids els pagaments en efectiu ni els ingressos bancaris per caixa.

– No s'acceptaran aquells documents de pagament que, fins i tot sent conformes amb els requisits formals assenyalats anteriorment, no permeten identificar clarament a quines factures estan vinculats.

– No s'acceptaran els pagaments efectuats a través de modalitats de finançament que suposen la transferència directa de fons des de l'entitat financera fins a l'emissor de la factura.

– Els justificants de despesa (factures) presentats hauran d'estar pagats íntegrament, incloent-hi els seus impostos corresponents, amb anterioritat a la finalització del termini de justificació. Aquest requisit s'aplicarà amb independència del percentatge d'imputació d'una despesa al projecte. No seran considerades vàlides les factures que només es troben pagades de manera parcial.

c) Acreditació de garanties. S'hauran d'acreditar les garanties mínimes exigides d'acord amb l'establert en cada actuació de l'annex d'aquesta resolució.

– Equips principals: el certificat de garantia haurà d'estar emés, signat i segellat pel fabricant o distribuïdor exclusiu, incloent-hi els corresponents números de sèrie de fabricació.

– Instal·lació: el certificat de garantia haurà d'estar emés, signat i segellat per l'empresa instal·ladora.

d) Contracte de manteniment (preventiu i correctiu) per un període mínim de tres anys, signat i segellat per l'empresa instal·ladora i l'entitat sol·licitant.

e) En el seu cas, document acreditatiu de la formació de l'agrupació beneficiària de l'ajuda en el qual conste la identitat de tots i cadascun dels integrants, així com el percentatge que hi participa.



f) Fotografies de la instal·lació i dels equips principals, en la seua ubicació definitiva.

g) Compte justificatiu de les inversions, així com el document sobre el llistat d'anotacions comptables, tots dos seran models facilitats per l'IVACE.

h) Declaració responsable d'altres ajudes, subvencions, ingressos, o recursos públics o privats que hagen obtingut o sol·licitat per als mateixos costos subvencionables del projecte objecte de sol·licitud d'ajuda per aquesta convocatòria.

5. La liquidació de l'ajuda a aquells projectes subjectes a Declaració d'Impacte Ambiental, d'acord amb la legislació vigent, es farà efectiva amb la presentació prèvia del document acreditatiu de la seua resolució, emesa per l'òrgan competent.

6. Les entitats públiques hauran de presentar un certificat de la secretària o secretari, o bé de la interventora o interventor de l'entitat, que el procediment de contractació del bé o servei subvencionat al seu càrrec ha respectat la normativa vigent, i farà referència a la norma aplicada, el procediment utilitzat, la justificació d'aquest, les dades relatives a la publicació, en el seu cas, i el número/codi de l'expedient de contractació.



Article 14. Resolució d'incidències

1. L'alteració d'algunes de les característiques del projecte la subvenció del qual haja sigut aprovada, l'incompliment de condicions i terminis establerts en la resolució, l'execució parcial de la inversió, la insuficient justificació de les despeses efectivament realitzades i la concessió amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud d'altres ajudes públiques o recursos privats per als mateixos costos, que en el seu conjunt excedisquen els límits establerts, podrà donar lloc a la minoració de la subvenció concedida. Aquests criteris resultaran aplicables per a determinar la quantitat que finalment haja de percebre l'entitat beneficiària i hauran de respondre al principi de proporcionalitat.



La presentació d'un percentatge de despeses pagades (del total de despeses del projecte considerant els compromisos de despeses de tots els participants) menor del 60 % de la quantitat total a justificar donarà lloc a la revocació de l'ajuda, llevat que tècnicament puga considerar-se que així i tot el projecte ha sigut efectivament desenvolupat i no es declare la revocació sinó la minoració.

2. L'incompliment de qualsevol dels requisits, condicions i altres circumstàncies que van donar lloc a l'atorgament de la subvenció, -com la disminució del nombre de participants en la comunitat energètica de tal manera que resulte inferior a dues, o la no-concurrència en el projecte de l'entitat local-, la variació de la finalitat de l'actuació o la falta de justificació de la realització del projecte, podrà donar lloc a la revocació de la subvenció i l'obligació de reintegrar les ajudes percebudes i els interessos de demora des del moment de pagament d'aquesta sobre la base del que disposa el títol II de Llei 38/2003, general de subvencions. De conformitat amb aquesta normativa, l'incompliment de l'obligació de reintegrament tindrà entre altres efectes la impossibilitat de ser beneficiària en successives convocatòries, sempre que es trobe en període executiu.

3. Es delega en les persones que ostenten la caporalia d'àrea –o en el seu cas, departament o servei– de l'IVACE competents per a la gestió de les ajudes– la resolució de les incidències que es produïsquen amb posterioritat a la concessió, sense que en cap cas puguen suposar una modificació de la baremació efectuada per a l'adjudicació, en concret les que fan referència a renúncies, canvi d'entitat beneficiària, possibles pròrrogues per a l'execució i/o justificació d'aquest, canvi de projecte i possibles compensacions entre costos; la resolució relativa a les possibles minoracions o revocacions de les subvencions concedides es delega en la Direcció General de l'IVACE.



Article 15. Difusió i publicitat

1. Per a complir les obligacions de difusió i publicitat, l'entitat beneficiària haurà de:

a) Inserir un cartell informatiu, segons model facilitat per IVACE, en el qual es done publicitat de l'actuació subvencionada, col·locat en lloc visible al públic.

Així mateix, haurà d'inserir la imatge corporativa de l'IVACE en tota la documentació tècnica i administrativa, en tot el material publicitari i de difusió (com a fullets explicatius del sistema, cartelleria associada al projecte, etc.), incloent-hi, en el seu cas, qualsevol tipus de suport publicitari (falques radiofòniques, notes de premsa, webs, espots televisius, etc.). El logotip de l'IVACE estarà disponible en http://www.ivace.es i no es podrà utilitzar un altre de diferent. Tots els logotips seran tractats amb idèntic rang de grandària i ubicació. L'entitat beneficiària haurà de fer pública l'ajuda de l'IVACE en les presentacions públiques del projecte, especialment en les relatives a la seua posada en marxa, i comunicar la celebració de l'esdeveniment prèviament a l'IVACE.

b) Durant l'execució del projecte haurà d'incorporar en la seua pàgina web (en cas que en dispose) una breu descripció del projecte subvencionat amb els seus objectius i resultats destacant el suport de l'IVACE i inserint el seu logotip.

c) Col·locar un cartell informatiu sobre el projecte (d'una grandària mínima A3), en el qual esmentarà el suport de l'IVACE en un lloc visible al públic. Aquest cartell haurà de mantindre's almenys fins al moment del pagament de l'ajuda.

d) Conservar constància gràfica, documental o digital, de les obligacions recollides en aquest article per a la posada a disposició de l'IVACE en el moment de la justificació del projecte, o de qualsevol òrgan de control que la requerisca.



Article 16. Transparència i prevenció del frau

L'entitat beneficiària haurà de complir les mesures de transparència i prevenció del frau i aportar la documentació que així ho acredite:



a) Mesures de transparència: quan l'import de la subvenció siga superior a 100.000 euros, o quan almenys el 40 % del total dels ingressos anuals de l'entitat beneficiària tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, haurà d'acreditar haver complit la legislació bàsica sobre transparència i aportar una captura de pantalla de la seua pàgina web -o mitjà electrònic de finalitat similar– en la qual aparega la següent informació:



– Contractes subscrits amb una administració pública, en què faça esment a les parts, l'objecte, termini de duració, import de licitació i d'adjudicació, el nombre d'empreses licitadores i el procediment utilitzat.

– Convenis amb l'Administració pública subscrits, en que faça esment a les parts, l'objecte, termini de duració i obligacions econòmiques convingudes, així com les seues possibles modificacions.

– Subvencions i ajudes públiques rebudes, amb indicació del seu import i finalitat.

b) Mesures de prevenció del frau:

Les entitats beneficiàries han de tindre un comportament antifrau i col·laborar amb qualsevol altra administració per a evitar comportaments fraudulents en la societat. En cas que qualsevol persona tinga coneixement de fets que puguen ser constitutius de frau o irregularitat relacionats amb les ajudes previstes en aquesta convocatòria podrà informar sobre aquests a través del canal habilitat a aquest efecte per l'Oficina Nacional de Coordinació Antifrau en l'adreça web: https://www.igae.pap.hacienda.gob.es/sitios/igae/es-ES/snca/Paginas/inicio.aspx i de la bústia Control Antifrau del portal de l'IVACE: http://www.ivace.es.





DISPOSICIONS FINALS



Primera

Es faculta la Direcció General de l'IVACE per a dictar les resolucions necessàries per al desenvolupament, eficàcia i execució d'aquesta convocatòria.



Segona

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar en el termini d'un mes un recurs potestatiu de reposició davant el president de l'IVACE, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos un recurs contenciós administratiu, davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que preveuen els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs que es considere oportú.



València, 25 de maig de 2020.– El president de l'IVACE: Rafael Climent González.

Mapa web