Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 17 de juny de 2020, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoca per a l'exercici 2020 subvencions a la difusió del llibre i la lectura. [2020/4642]

(DOGV núm. 8842 de 23.06.2020) Ref. Base de dades 004746/2020




En compliment del que disposa l'Ordre 83/2016, de 12 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions a la difusió del llibre i la lectura (DOGV 7937, 15.12.2016), i d'acord amb l'Ordre 5/2019, de 27 d'agost, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es modifica, es procedeix a la convocatòria de les dites subvencions per a l'any 2020. En allò que no es preveu en aquesta resolució de convocatòria, serà aplicable allò que s'ha establit en l'esmentada Ordre 83/2016, de 12 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i en l'Ordre 5/2019, de 27 d'agost, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.



D'acord amb el preàmbul de les bases reguladores esmentades, aquesta convocatòria de subvencions no necessita la notificació a la Comissió Europea, atés que les subvencions que s'atorgaran tenen com a finalitat la promoció de la cultura i la conservació del patrimoni cultural valencià i, per la naturalesa i per les activitats de les entitats beneficiàries, no suposen un avantatge econòmic que falseja la competència i no afecten els intercanvis entre estats membres, tot d'acord amb allò que estableix l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea publicat el 30.03.2010.

En virtut del que s'exposa i de conformitat amb l'article 160.4.b) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:



Primer. Objecte i finalitat

1. Convocar per a l'exercici 2020 les subvencions destinades a la difusió del llibre i la lectura com a mitjà d'afavorir les iniciatives que suposen la difusió i promoció del sector del llibre valencià.

2. Seran objecte de subvenció les activitats següents:

a) Organització i realització d'activitats de difusió i promoció del llibre valencià realitzades per les associacions o fundacions de llibreres i llibrers, llibreres i llibrers d'ocasió, il·lustradores i il·lustradors, tipògrafes i tipògrafs i editores i editors valencians.

b) Organització i realització d'activitats de difusió i promoció realitzades per associacions o fundacions d'escriptores i escriptors.

c) Organització i realització d'activitats de foment de la lectura realitzades per associacions o fundacions del sector del llibre i la lectura, diferents de les assenyalades en l'article 1.2 a) i 1.2 b).

d) Les despeses de funcionament generades per l'activitat de les associacions o fundacions. Les despeses corresponents a les retribucions del personal dependents de les entitats beneficiàries es consideraran despeses de funcionament en tot cas.

e) La participació en les fires no internacionals del llibre o del llibre d'ocasió de l'Estat espanyol.

f) L'organització, gestió i la participació en les fires del llibre, locals o generals, amb arrelament o repercussió i interés cultural a la Comunitat Valenciana.

g) L'organització, gestió i la participació en les fires del llibre d'ocasió locals o generals, amb arrelament o repercussió i interés cultural a la Comunitat Valenciana.

3. Queden excloses expressament de les subvencions regulades en aquesta convocatòria les despeses protocol·làries i de representació, així com les despeses de transport de tipus privat.



Segon. Crèdit pressupostari i quantia de les ajudes

1. Al finançament de les ajudes que es preveuen en aquesta resolució es destinen 650.000 euros com a màxim, a càrrec de l'aplicació pressupostària 09.03.01.452.10, capítol IV, línia de subvenció S7629000, dels Pressupostos de la Generalitat 2020. Aquesta quantitat no suposa increment de la despesa aprovada per la Llei 10/2019, de 27 de desembre, de pressupostos de la Generalitat, per a l'exercici 2020. L'import esmentat podrà ser incrementat com a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit que no requerirà una nova convocatòria, de conformitat amb el que preveu l'article 58, apartat 2, lletra a, punt quart, del Reglament de la Llei general de subvencions.



La dotació total de 650.000 euros es distribueix segons els blocs o àrees d'activitats subvencionables següents:

a) Al conjunt d'activitats corresponents als apartats 2a), 2b), 2c) i 2d) de l'article primer d'aquesta convocatòria, es destinarà una dotació del 30 % de l'import global màxim destinat a aquestes ajudes.

b) Al conjunt d'activitats corresponents als apartats 2e), 2f) i 2g) de l'article primer d'aquesta convocatòria, es destinarà una dotació del 70 % de l'import global màxim destinat a aquestes ajudes.

2. Sense perjudici de les dotacions indicades en cada bloc o àrea, quan per raó de falta de sol·licituds o d'incompliments de requisits, no s'esgote la quantia establida per a un dels blocs o àrees d'activitats subvencionables, l'excedent generat incrementarà la dotació assignada a un altre bloc. En cap cas les subvencions a concedir podran ser superiors a la dotació establida en aquesta convocatòria.



3. Per a la determinació de la quantia de la subvenció, la dotació econòmica total de cada un dels blocs o àrees d'activitats subvencionables establits es distribuirà proporcionalment tenint en compte que:



a) Programes d'activitats. Se subvencionaran fins al màxim del 100 % les despeses ocasionades per l'execució d'activitats previstes en els apartats a), b) i c) de l'article 1.2 d'aquesta resolució de convocatòria.

b) Despeses de funcionament. Se subvencionarà fins a un 25 % de les despeses de funcionament generades per l'activitat de les associacions (apartat d de l'article 1.2 d'aquesta resolució de convocatòria).

c) Les activitats indicades en l'apartat e de l'article 1.2 d'aquesta resolució de convocatòria, se subvencionaran fins al 50 %.

d) Les activitats previstes en els apartats f) i g) de l'article 1.2 d'aquesta resolució de convocatòria, se subvencionaran fins al 100 %.

4. Les despeses subvencionables hauran d'estar compreses entre l'1 d'abril de 2019 i el 31 de març de 2020, ambdós inclosos, i respondre de manera directa i indubtable a l'activitat subvencionada.



Tercer. Entitats beneficiàries

1. Podran optar a aquesta subvenció les associacions o fundacions de llibreres i llibrers, de llibreres i llibrers d'ocasió, d'il·lustradores i il·lustradors, de tipògrafes i tipògrafs i d'editores i editors, així com les associacions i fundacions d'escriptores i escriptors o del sector del llibre i la lectura, l'activitat de les quals es realitze en l'àmbit competencial de la Generalitat i complisquen les condicions establides, per a ser beneficiàries, en l'article 4 de l'Ordre 83/2016, de 12 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions a la difusió del llibre i la lectura (DOGV 7937, 15.12.2016).

2. Les associacions o fundacions de llibreres i llibrers, d'il·lustradores i il·lustradors, de tipògrafes i tipògrafs i d'editores i editors, així com les associacions o fundacions del sector del llibre i la lectura, l'activitat de les quals es realitze en l'àmbit competencial de la Generalitat, podran optar a les activitats descrites en l'article primer, apartats 2a), 2c), 2d), 2e) i 2f).

3. Les associacions o fundacions d'escriptores i escriptors podran optar a les activitats descrites en la base primera, apartats 2 b), 2 d), 2 e) i 2 f).

4. Les associacions o fundacions de llibreres i llibrers d'ocasió podran optar a les activitats descrites en la base primera, apartats 2a), 2d), 2 e) i 2g).

5. També podran ser entitats beneficiàries els centres valencians en l'exterior regulats per la Llei 11/2007, de 20 de març, de la Generalitat, de comunitats de valencians en l'exterior, que estiguen registrats en el Registre de Centres Valencians en l'Exterior adscrit a la direcció general de la Generalitat competent en matèria de comunitats de valencians en l'exterior, sempre que complisquen les condicions exigides en aquesta convocatòria.

6. No podran obtindre la condició d'entitats beneficiàries aquelles entitats sol·licitants que incórreguen en alguna de les causes d'inhabilitació i prohibició per a ser beneficiàries de la subvenció, regulades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Quart. Sol·licituds i documentació

1. Les sol·licituds es presentaran exclusivament per via telemàtica.

Per a això, la persona que represente l'entitat sol·licitant, haurà d'accedir mitjançant l'accés a l'apartat serveis en línia de la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es a través de l'adreça següent:



https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=DGM_SUB_SUGUS&version=1&login=c&idioma=va&idCatGuc=PR&idProcGuc=14638

La sol·licitud ha d'anar signada per la persona que represente legalment l'entitat sol·licitant, utilitzant exclusivament els mitjans electrònics facilitats pels servidors d'informació de la Generalitat, de conformitat amb el que preveu el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. Per a fer-ho, s'accedirà a l'apartat de serveis en línia de la seu electrònica de la Generalitat, accessible a través de https://sede.gva.es. Hauran de disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la seu electrònica de la Generalitat. En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representacions de Caràcter Voluntari davant de la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica.



Aquesta sol·licitud incorpora una declaració responsable per mitjà de la qual qui sol·licita, manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades recollides en la sol·licitud i en els annexos que hi adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que ho acredita, i queda a disposició de la Direcció General de Cultura i Patrimoni per a la comprovació, control i inspecció posterior que s'estimen oportuns.

La presentació de la sol·licitud per a optar a aquesta ajuda implica la plena acceptació per qui sol·licita de la present resolució i les bases per les quals es regeix aquesta convocatòria.

La introducció de dades en l'aplicació haurà de fer-se d'acord amb els models i les instruccions que es disposen en el manual d'ajuda que estarà disponible en la pàgina web de la Conselleria d'Educació,Cultura i Esport:

http://www.ceice.gva.es/va/web/libro/convocatorias-de-ayudas

Hi ha un correu d'assistència tècnica, generalitat_en_red@gva.es, destinat a resoldre qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica de la sol·licitud.

2. Les notificacions i comunicacions es practicaran únicament a través de mitjans electrònics de conformitat amb els articles 14.2, 41 i 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. Si la sol·licitud no compleix els requisits exigits en aquesta convocatòria, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, es requerirà per mitjans telemàtics la persona interessada perquè, en el termini de 10 dies, esmene la falta o adjunte els documents preceptius, indicant que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la seua petició, amb la resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la Llei 39/2015. La documentació esmentada s'aportarà exclusivament per mitjans telemàtics en la seu electrònica de la Generalitat, en l'enllaç establit per a això, en l'adreça electrònica anteriorment mencionada.

4. La sol·licitud anirà acompanyada dels annexos següents:

Annex I. Sol·licitud de subvencions a la difusió del llibre i la lectura.

Annex II. Memòria econòmica.

Annex III. Model de domiciliació bancària (en cas de nou perceptor o canvi de número de compte bancari).

5. A la sol·licitud caldrà adjuntar-hi la documentació següent:

5.1. Documentació general:

a) Memòria de les activitats exercides en relació amb la finalitat de la subvenció sol·licitada, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts. La memòria haurà d'estar firmada per qui represente legalment l'entitat sol·licitant.

b) Memòria econòmica que incloga una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb identificació del/de la creditor/a i del document de despesa o factura, l'import, la data d'emissió i la data de pagament, classificades segons els blocs establits en l'art. 2.3 d'aquesta convocatòria, segons l'annex II.

c) Factures i resta de documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, de les despeses realitzades que hauran de correspondre de manera indubtable a l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció. En tots aquests documents s'hi haurà de fer constar clarament que han sigut emesos a nom de l'entitat sol·licitant i estaran datats entre l'1 d'abril de 2019 i el 31 de març de 2020, ambdós inclosos.

d) Justificants de pagament de les despeses i la resta de documents de valor probatori equivalent, amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, incorporats en la relació a què es fa referència anteriorment, degudament indexats i ordenats.

Els justificants de pagament consistiran en:

– Per a les factures pagades per mitjà de transferència bancària, document o extracte bancari que incloga titular del compte, proveïdor a qui es realitza el pagament, la data de pagament i les quantitats abonades i haurà de figurar, en el concepte de la transferència, el número de factura o, si no n'hi ha, el concepte abonat.

– Per a les factures pagades per mitjà de xec bancari o pagaré, còpia d'aquest i un document o extracte bancari en què conste que han sigut efectivament compensats en el compte del pagador. En el cas de pagarés, la data del venciment del pagaré haurà de ser anterior a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

– Per a factures pagades en efectiu, s'hi adjuntarà rebut de la proveïdora o proveïdor degudament firmat i segellat per aquest o aquesta en què conste: número de factura, NIF de la proveïdora o proveïdor, data i import. Els pagaments en efectiu s'ajustaran a les limitacions establides en l'article 7.1 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària, i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau (BOE 261, 30.10.2012).

e) Certificat, per part de qui represente legalment l'entitat sol·licitant, que acredite que les factures corresponen a les activitats objecte de subvenció.

f) NIF de l'entitat sol·licitant.

g) En el cas de nova entitat perceptora o canvi de número de compte bancari, s'aportarà el model de domiciliació bancària, que apareix com a annex III a aquesta resolució.

5.2. Documentació específica

En el cas que l'entitat sol·licitant siga una associació o fundació de llibreres o llibrers, de llibreres o llibreres d'ocasió, d'il·lustradores o il·lustradors, d'escriptores o escriptors, d'editores o d'editors o de tipògrafes o tipògrafs, o una associació o fundació del sector del llibre i la lectura en l'àmbit competencial de la Generalitat, la sol·licitud haurà d'anar acompanyada dels documents següents:

a) Estatuts de l'entitat inscrits en el registre públic corresponent.



b) Document acreditatiu amb el número de registre de l'entitat.

c) Document de l'acord de l'òrgan directiu de l'entitat, siga assemblea general o junta directiva, en el qual es nomena la persona representant de l'entitat.

6. Els documents justificatius de les despeses subvencionables es presentaran en el moment de la sol·licitud.

7. No està prevista la subcontractació amb tercers de l'activitat per a la qual se sol·licite la subvenció ni tan sols en els límits establits en l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



8. D'acord amb el que disposa l'article 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar expressament l'Administració perquè obtinga directament les dades necessàries per a acreditar el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com per a la comprovació directa de les dades d'identitat (DNI) i, si és el cas, de residència.

En el cas de no subscriure la corresponent autorització, l'entitat sol·licitant estarà obligada a aportar els documents següents:

– Certificat positiu de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, que acredite que l'entitat sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions.

– Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social, que acredite que l'entitat sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social, o bé n'està exempt.

– Certificat de les direccions territorials de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, que acredite que l'entitat sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

– Còpia del document nacional d'identitat de la persona sol·licitant, en cas que siga persona física, i, si és persona jurídica, còpia del document nacional d'identitat de qui la represente legalment.

En el cas que els documents que s'han d'adjuntar a la sol·licitud de concessió de les ajudes ja estiguen en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, l'entitat sol·licitant podrà acollir-se al que estableix l'apartat d de l'article 53 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faça constar la data i l'òrgan o dependència en què van ser presentats o, si és el cas, emesos, i que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen.



9. En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre la documentació, l'òrgan competent podrà requerir a l'entitat sol·licitant la seua presentació, o, a falta d'això, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereix el document.

10. A més de la documentació assenyalada en aquest apartat, el Servei del Llibre i Biblioteques, com a òrgan instructor, podrà, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, demanar qualsevol altra informació que considere necessària per al millor coneixement i comprensió de l'aplicació de la subvenció.



Cinqué. Termini de presentació de sol·licituds

1. El termini de presentació de les sol·licituds serà de 15 dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment d'aquest termini determinarà automàticament l'exclusió.

Les sol·licituds i documents que es remeten electrònicament es considerarà, amb caràcter general, com a data de registre d'entrada el primer dia hàbil després de la seua publicació.



Sisé. Criteris per a determinar l'import de la subvenció

1. Les subvencions seran concedides, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, per mitjà del procediment de concurrència competitiva a les entitats sol·licitants que complisquen els requisits establits en l'article 3 d'aquesta resolució i realitzen les activitats assenyalades en l'article 1.2 com a objecte de subvenció. D'acord amb el que estableix l'article 10 de l'Ordre 83/2016, de 12 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, les fases per a l'atorgament de la subvenció són:



Fase primera. Comprovació de la documentació

En primer lloc, es comprovarà que la documentació justificativa que s'adjunta a la sol·licitud acredita suficientment la quantia sol·licitada per l'entitat interessada en concepte de subvenció i s'ajusta a l'objecte establit en les bases de la convocatòria de subvencions.

Fase segona. Assignació de la subvenció

La dotació econòmica de cada un dels blocs o àrees fixades en l'article 2.1 d'aquesta convocatòria de subvencions es distribuirà entre les entitats beneficiàries proporcionalment a les despeses subvencionables establides en la convocatòria tenint en compte els factors següents:



X = dotació econòmica.

I = Inversió justificada de cada entitat sol·licitant.

T = suma de les inversions justificades de totes les entitats sol·licitants.

Fórmula de repartiment: subvenció = (X*I)/T

2. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos de l'entitat, per a la mateixa finalitat, supere el cost de l'activitat subvencionada.

3. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, i en tot cas, l'obtenció concurrent d'altres subvencions o ajudes concedides per altres administracions o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació o revocació de la resolució de concessió així com al reintegrament de les quantitats percebudes en els termes establits per l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions i l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el corresponent procediment sancionador.





Seté. Termini de resolució i notificació

1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les sol·licituds sobre les quals no recaiga una resolució expressa en aquest termini, podran entendre's desestimades o denegades, sense perjudici de l'obligació legal de resoldre establida en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Huité. Obligacions de les entitats beneficiàries

1. A més de les obligacions que amb caràcter general s'estableixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 23 de novembre, general de subvencions, són obligacions de les entitats beneficiàries de les subvencions convocades per aquesta resolució les previstes en l'article 5 de l'Ordre 83/2016, de 12 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

2. Les entitats beneficiàries hauran de complir, així mateix, les obligacions de publicitat previstes en l'apartat 4 de l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana. Aquesta difusió es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web.



3. L'obtenció concurrent d'altres aportacions que siguen incompatibles amb aquesta subvenció, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.



Nové. Justificació de les subvencions

La justificació de la subvenció es realitzarà en el moment de la sol·licitud per mitjà de la presentació de la documentació necessària establida en l'article quart d'aquesta resolució.



Desé. Règim de lliurament de pagaments

1. El pagament s'efectuarà d'una sola vegada, per mitjà de transferència bancària, una vegada publicada la resolució d'adjudicació, sempre que l'entitat beneficiària complisca els requisits exigits per la Llei 38/2003, general de subvencions, tal com s'exigeix en l'Ordre 83/2016, de 12 de desembre, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

2. L'aportació de la conselleria competent en matèria del llibre serà, com a màxim, del 100 % del cost de la despesa que es realitze. Les entitats beneficiàries hauran d'aportar a càrrec del seu pressupost la part no finançada per la Generalitat.

3. Amb caràcter previ al pagament de la subvenció, l'entitat beneficiària haurà de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.



Onzé. Protecció de dades

Responsable del tractament: el responsable del tractament de les dades recollides a través dels corresponents formularis annexos a aquesta convocatòria i, en el seu cas, de les dades que figuren en la documentació que s'adjunte a la sol·licitud de la subvenció, és la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport amb domicili a l'av. de Campanar, 32, 46015 València i adreça electrònica de contacte protecciodedadeseducacio@gva.es

Dades de contacte del delegat de protecció de dades: la persona interessada pot contactar amb el delegat de protecció de dades a través de les direccions de contacte següents:

Electrònica: dpd@gva.es

Postal: passeig de l'Albereda, 16 – 46010 València.

Categoria de les dades objecte de tractament i origen d'aquests: formaran part del tractament de dades personals responsabilitat de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, les dades personals identificatives, de contacte, d'ocupació, econòmiques, de circumstàncies socials, categories especials de dades, dades especialment protegides i de qualsevol altra naturalesa que siguen recollides a través de:

– Els formularis que acompanyen a aquesta convocatòria.

– Els que resulten de la consulta a plataformes autonòmiques d'interoperabilitat (d'ara endavant PAI) o a altres administracions públiques, en el cas que la persona interessada no s'haja oposat a aquesta consulta, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015.



– I documentació que s'entregue pels sol·licitants i representants legals.

En relació amb la documentació presentada pels sol·licitants i representants legals que incloga dades personals de terceres persones, amb caràcter previ a la comunicació d'aquestes dades a la Conselleria, els sol·licitants i representants legals estan obligats a informar aquestes persones interessades, de la comunicació i tractament de les seues dades personals per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en els termes previstos en aquest article.

Finalitats del tractament i base jurídica: les dades personals seran tractades amb la finalitat de dur a terme tota la tramitació i gestió de la subvenció, inclosa l'admissió de sol·licituds, verificació del compliment de les condicions i requisits establits, concessió de la subvenció i verificació i control de la seua correcta execució i desenvolupament, tot això amb base jurídica en el compliment d'una missió realitzada en interés públic, en l'exercici de poders públics conferits a la Conselleria i en el compliment de les obligacions legals derivades de la normativa contemplada en aquesta convocatòria (com són la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions), i en les restants normes aplicables, incloses les que regulen el tràmit electrònic.

Així mateix, en aplicació de la normativa vigent, amb la finalitat de garantir el dret dels ciutadans a conéixer en tot moment les subvencions convocades, i per a contribuir a acomplir els principis de publicitat i transparència, les dades de les subvencions concedides seran publicades, segons corresponga, en el diari oficial corresponent i en el Sistema Nacional de Publicitat de Subvencions i Ajudes Públiques, amb indicació, segons cada cas, de la convocatòria, el programa i crèdit pressupostari al qual s'imputen, beneficiari, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció, amb expressió dels diferents programes o projectes subvencionats.

No obstant l'anterior, quedaran excloses d'aquesta publicació les subvencions concedides quan la publicació de les dades del beneficiari per raó de l'objecte de la subvenció puga ser contrària al respecte i salvaguarda de l'honor, a la intimitat personal o familiar de les persones físiques en virtut del que s'estableix en la Llei orgànica 1/1982, de 5 de maig, de protecció civil del dret a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge, i així haja sigut previst en la seua normativa reguladora.

En concret, no es publicaran les subvencions concedides a persones físiques quan el propi objecte de la convocatòria proporcione informació o dades especialment protegides dels beneficiaris o relatius a les categories especials de dades relacionades en els articles 9 i 10 del Reglament general de protecció de dades (RGPD) ni quan la persona física es trobe en una situació de protecció especial que puga veure's agreujada amb la publicació de les seues dades personals, en particular, quan siga víctima de violència de gènere o d'altres formes de violència contra la dona, i en aquest cas, es procedirà a anonimitzar la informació d'ofici o a instàncies de la persona interessada.

La informació estarà disponible en les adreces www.subvenciones.gob.es i www.infosubvenciones.es.

Personal destinatari de les dades: amb base jurídica en el compliment de les obligacions legals derivada de la normativa contemplada en aquesta convocatòria, així com per al compliment d'una missió realitzada en interés públic o en l'exercici de poders públics conferits a la Conselleria d'Educació Cultura i Esport, les dades personals podran ser comunicades a la Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat (d'ara endavant PAI) amb la finalitat d'efectuar la comprovació de les dades de la persona sol·licitant, així com d'altres situacions socioeconòmiques previstes per a la baremació, a altres òrgans de l'Administració pública amb competència en la matèria, entre els quals, sense caràcter limitatiu, s'inclouen òrgans de caràcter autonòmic, local, estatal i de la Unió Europea, òrgans judicials i Ministeri Fiscal, Tribunal de Comptes, Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana, IGAE, Defensor del Poble i Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana, Agència Antifrau de la Comunitat Valenciana, delegat de Protecció de Dades i uns altres tercers subjectes de dret privat amb interés legítim i/o dret d'accés en el procediment.



Personal encarregat del tractament: personal tercer encarregat del tractament podrà tindre accés a les dades per encàrrec de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport i/o de la Generalitat Valenciana, per a la prestació de serveis, seguint les instruccions i amb les mesures de seguretat i confidencialitat establides en l'encàrrec de tractament.



Transferències internacionals de dades: no existeixen transferències internacionals de dades.

Necessitat de la comunicació de les dades per les persones interessades: totes les dades sol·licitades a través del formulari de sol·licitud, així com la documentació vinculada, són necessàries per a poder tramitar la sol·licitud, per la qual cosa la falta de comunicació d'aquestes dades a la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport comportarà les conseqüències previstes per l'ordenament jurídic.

Termini de conservació de dades: les dades personals es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual es recapten i dins dels terminis establits en les normes vigents per al compliment d'obligacions i responsabilitats legals, sent suprimits d'acord amb el que s'estableix en la normativa d'arxius i documentació.



Drets: la persona interessada pot exercitar el dret d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació al tractament, portabilitat i no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, a través de les vies següents:

(a) A través del tràmit electrònic establit a aquest efecte que es pot consultar en la pàgina web de la Conselleria www.cece.gva.es, en l'apartat «Registre de tractament de dades»

(b) Enviant la petició a qualsevol de les adreces següents:

Postal: avinguda de Campanar, 32. 46015 València

Electrònica: protecciodedadeseducacio@gva.es

(c) De manera presencial aportant la sol·licitud corresponent a través del registre.

L'exercici dels drets és personalíssim i requerirà la identificació inequívoca de la persona interessada, que podrà realitzar-se en els apartats b) i c) mitjançant aportació del seu document nacional d'identitat, passaport o un altre document vàlid que l'identifique i, en el seu cas, de la persona que ostente la representació, o instruments electrònics equivalents; així com el document o instrument electrònic acreditatiu de tal representació.

Dret a reclamar davant l'autoritat de control: la persona interessada pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, si considera no atesos els seus drets o vulnerat el tractament de les seues dades personals. Amb caràcter previ, la persona interessada pot contactar amb el delegat de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana a través de les adreces de contacte següents:

Electrònica: dpd@gva.es

Postal: passeig de l'Albereda, 16 – 46010 València.

Per a més informació sobre el tractament de les seues dades personals, la persona interessada pot consultar el Registre de Tractament de dades en www.cece.gva.es



Dotzé. Notificació o publicació dels tràmits del procediment



1. El mitjà de notificació de cada un dels tràmits d'aquest procediment serà a través dels mitjans electrònics, excepte la notificació de la resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les subvencions concedides seran objecte de publicació en la Base de Dades Nacionals de Subvencions.



Tretzé. Delegació

Es delega en la persona titular de la direcció general amb competència en matèria del llibre, la facultat de concedir o denegar aquestes subvencions, amb un informe previ i proposta de la comissió d'avaluació, i se l'autoritza a adoptar les mesures oportunes per al compliment i aplicació de les bases reguladores i per a resoldre totes les incidències que es plantegen en la interpretació i execució.

De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició o bé es podrà plantejar directament un recurs contenciosoadministratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs potestatiu de reposició haurà d'interposar-se davant del conseller d'Educació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de ser interposat davant dels jutjats contenciosos administratius de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





València, 17 de juny de 2020.– El conseller d'Educació, Cultura i Esport. Vicent Marzà i Ibáñez.

Mapa web