Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 20 de juliol de 2020, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual es convoquen, per al curs 2020-2021, les ajudes per a complementar les beques per a l'activitat de mobilitat d'estudiants per estudis del Programa Erasmus+ pertanyents a institucions públiques d'educació superior de la Comunitat Valenciana. [2020/5911]

(DOGV núm. 8864 de 23.07.2020) Ref. Base de dades 005760/2020






ÍNDEX



Títol I. Beques

Apartat 1r. Objecte

Apartat 2n. Persones beneficiàries

Apartat 3r. Finançament

Títol II. Procediment

Apartat 4t. Requisits

Apartat 5é. Sol·licituds i documentació que ha d'acompanyar aquestes

Apartat 6é. Termini de presentació

Apartat 7é. Selecció i valoració de les sol·licituds

Apartat 8é. Distribució de l'import global entre les entitats sol·licitants

Apartat 9é. Criteris de concessió

Apartat 10é. Termini de resolució i notificació

Títol III. Del pagament i justificació de la subvenció

Apartat 11é. Justificació i pagament

Apartat 12é. Recursos



Per Ordre 27/2017, de 3 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, s'aproven les bases reguladores per a la concessió de les ajudes per a complementar les beques per a l'activitat de mobilitat d'estudiants per estudis, del Programa Erasmus+, pertanyents a institucions públiques d'educació superior de la Comunitat Valenciana (DOGV núm.8077, de 05.07.2017).

De conformitat amb l'article 160.4.b) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:





TÍTOL I

Beques



Apartat primer. Objecte

Convocar, per al curs 2020-2021, les ajudes per a complementar les beques per a l'activitat de mobilitat d'estudiants per estudis del Programa Erasmus+ pertanyents a institucions públiques d'educació superior de la Comunitat Valenciana.



Apartat segon. Persones beneficiàries

1. Podrà ser beneficiari d'aquesta convocatòria el següent alumnat:



a) Alumnat matriculat en les universitats públiques que integren el Sistema Universitari Valencià, a les quals fa referència l'article 2 de la Llei 4/2007, de 9 de febrer, de coordinació del Sistema Universitari Valencià, i dels centres públics hi adscrits

b) Alumnat matriculat en ensenyaments artístics superiors dels centres adscrits a l'Institut Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana.

2. Aquest alumnat haurà de complir els requisits continguts en aquesta resolució i serà avaluat d'acord amb els criteris de valoració hi establits.



Apartat tercer. Finançament

Les subvencions contingudes en aquesta convocatòria, es concediran a càrrec dels pressupostos de la Generalitat per a l'any 2020, per un import global màxim de 6 00.000 € (sis-cents mil euros), aplicació pressupostària 21.02.02.422.60.4, línia de subvenció S3171000 «Ajudes programa ERASMUS» del programa pressupostari 422.60 «Universitat i Estudis Superiors».

El citat import podrà ser incrementat com a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit, o de l'existència de romanents d'altres convocatòries finançades a càrrec del mateix crèdit o a crèdits inclosos en el mateix programa o programes del mateix servei, que no requerirà nova convocatòria, de conformitat amb el que es preveu en l'article 58, apartat 2, lletra a, del Reglament de la Llei general de subvencions.





TÍTOL II

Procediment



Apartat quart. Requisits

Les persones beneficiàries hauran de reunir els requisits següents:

1. Tindre la residència administrativa en qualsevol municipi de la Comunitat Valenciana dins del termini de presentació de sol·licituds. Aquest requisit haurà de mantindre's durant tot el curs acadèmic.

2. Els/les estudiants estrangers no comunitaris hauran d'acreditar la condició de residents, i quedaran exclosos de ser beneficiaris de les ajudes els qui es troben en situació d'estada o residència per estudis, de conformitat amb el que es disposa en la Llei orgànica 4/2000, d'11 de gener, sobre drets i llibertats de les persones estrangeres a Espanya i la seua integració social.

3. Haver sigut seleccionats/ades per a realitzar una part dels seus estudis en l'activitat de mobilitat d'estudiants per a estudis, per alguna de les institucions indicades en el punt 1 de l'apartat segon d'aquesta resolució, que haja obtingut la Carta Erasmus d'Educació Superior del Programa Erasmus+ per al període 2014-2020, en institucions europees d'Educació Superior d'altres països del Programa Erasmus+.



4. Estar matriculat/ada en una de les institucions a les quals fa referència el punt 3 anterior, en qualsevol dels ensenyaments següents:

4.1. Ensenyaments universitaris adaptats a l'Espai Europeu d'Educació Superior conduents a títols oficials de grau.

4.2. Ensenyaments artístics superiors.

5. No s'inclouen en aquesta resolució les ajudes per als estudis de màster universitari, tercer cicle o doctorat, estudis d'especialització ni estudis conduents a l'obtenció de títols propis de les universitats.





Apartat cinqué. Sol·licituds i documentació que ha d'acompanyar aquestes

1. Les sol·licituds seran formalitzades per les entitats a les quals fa referència l'apartat segon, punt 1, d'aquesta resolució, en la seua qualitat de gestores de les beques Erasmus+.

2. Les sol·licituds hauran d'anar acompanyades de la documentació següent:

a) Informe de l'entitat sol·licitant en el qual es faça constar el finançament de les beques Erasmus+, amb indicació dels fons percebuts per a això procedents de la Unió Europea, el Ministeri d'Educació i Formació Professional, l'entitat sol·licitant o altres institucions.



b) Relació individualitzada i certificada en suport informàtic, de l'alumnat de l'entitat sol·licitant beneficiària de les beques Erasmus+ per a la mobilitat d'estudiants per estudis, durant el curs 2020-2021.



Aquesta relació haurà de contindre l'alumnat que complisca els requisits establits en els punts 1 a 5 de l'apartat anterior, incloent-hi, així mateix, la informació següent:

b.1) País de destinació i mesos d'estada.

b.2) Localitat de residència administrativa.

b.3) Puntuació que resulte de l'aplicació dels criteris continguts en l'apartat nové d'aquesta resolució. La puntuació parcial obtinguda per l'alumnat, per a cadascun dels criteris citats, haurà d'incloure's també en aquesta relació.

c) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant per la qual s'acredite que les persones beneficiàries d'aquesta subvenció compleixen amb les obligacions per reintegrament de subvencions.

d) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant que en aquesta no concorre cap de les circumstàncies per a no ser beneficiari d'una subvenció recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13, i en l'apartat 5 de l'article 34, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Les dades personals de l'alumnat, recollides en el transcurs del procediment, seran incloses en un fitxer automatitzat de l'òrgan convocant, en els termes i condicions que es recullen en la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, així com en el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de l'esmentada llei orgànica





Apartat sisé. Termini de presentació

1. Les entitats sol·licitants podran presentar les sol·licituds fins al dia 28 de setembre de 2020, començant a comptar el termini de presentació de sol·licituds des de l'endemà a la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les sol·licituds es presentaran telemàticament a través del procediment establit en la corresponent instrucció elaborada per la direcció general competent en matèria d'universitats.

3. A les entitats sol·licitants que no reunisquen els requisits establits en aquesta resolució o no aporten la documentació requerida en l'apartat cinqué, se'ls requerirà telemàticament perquè, en el termini de 10 dies, esmenen la falta o acompanyen els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fan, es considerarà que desisteixen de la petició, d'acord amb el que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la citada llei.



Apartat seté. Selecció i valoració de les sol·licituds

1. L'òrgan competent per a l'ordenació i instrucció de l'expedient serà la Subdirecció General d'Universitats el qual realitzarà d'ofici quantes actuacions considere necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s'haja de dictar la resolució.

2. Per a la valoració de les sol·licituds es constituirà una comissió composta pels membres següents:

Presidència: la persona que ostente la Subdirecció General d'Universitats, o persona en qui delegue.

Vocals: un representant de l'Institut Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana (ISEACV) i dos funcionaris/àries de la Direcció General d'Universitats.

Secretaria: la persona que ostente la direcció del Servei de Gestió Economicopressupostària de les Universitats.

La comissió ajustarà el seu funcionament al que s'estableix en l'article 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

3. La comissió, valorades les sol·licituds, emetrà en un termini no superior a 10 dies, a comptar de la data de la reunió de la comissió, un informe en el qual es concretarà el resultat de la valoració efectuada.



4. L'informe contindrà la distribució entre les entitats sol·licitants del crèdit disponible, segons el que s'estableix en l'apartat huité.

5. Així mateix, ajustant-se als criteris de concessió establits en l'apartat nové, l'informe contindrà la relació d'alumnat beneficiari, amb indicació de l'import de l'ajuda obtinguda, així com la relació d'alumnes i alumnes que, per motiu de la puntuació total obtinguda i del crèdit disponible, no resulten beneficiaris d'aquestes ajudes.



6. L'import de l'ajuda proposada, per mes d'estada, per a cada alumne/a beneficiari estarà determinat pel grup al qual estiga adscrit el país de destinació de la persona sol·licitant, d'acord amb la taula següent:



Import mensual en euros per país d'estada



Grup País Import

1 Dinamarca, Finlàndia, Irlanda, Islàndia, Liechtenstein, Luxemburg, Noruega, Regne Unit, Suècia 300 €

2 Alemanya, Àustria, Bèlgica, Xipre, França, Grècia, Itàlia, Malta, Països Baixos, Portugal 250 €

3 Antiga República Iugoslava de Macedònia, Bulgària, Croàcia, Eslovàquia, Eslovènia, Estònia, Hongria, Letònia, Lituània, Polònia, República Txeca, Romania, Sèrbia, Turquia 150 €





Per circumstàncies sobrevingudes, i prèvia comunicació per l'entitat sol·licitant, es podrà modificar el país de destinació quan aquest siga Regne Unit.

7. Les ajudes es concediran per un màxim de 9 mesos. En el cas que l'estada siga de menor duració, únicament es concedirà l'ajuda per l'estada efectivament realitzada per l'alumne/a. Els períodes de les estades s'ajustaran al calendari acadèmic de la institució d'acolliment.





Apartat huité. Distribució de l'import global entre les entitats sol·licitants

1. La comissió, a la vista de les sol·licituds presentades, determinarà la distribució entre les entitats sol·licitants del crèdit disponible determinat en l'apartat tercer d'aquesta resolució.

2. Aquesta distribució es realitzarà atenent el nombre d'alumnat de cadascuna de les entitats sol·licitants, beneficiari d'una beca Erasmus+ en l'activitat de mobilitat d'estudiants per a estudis, i del nombre total de mesos d'estada d'aquest alumnat per a l'activitat de mobilitat objecte de l'ajuda.



Apartat nové. Criteris de concessió

L'alumnat que complisca els requisits establits en l'apartat quart serà ordenat d'acord amb la puntuació total obtinguda per cada estudiant, resultant de l'aplicació dels criteris següents:

1. La puntuació que resulte de la diferència entre la nota mitjana que conste en el certificat acadèmic personal de l'alumne/a i la nota mitjana de l'alumnat del mateix ensenyament que haja finalitzat els seus estudis en el curs acadèmic 2018-2019, en la mateixa institució acadèmica i titulació. La nota mitjana es realitzarà sobre les assignatures superades per l'alumnat d'acord amb els procediments establits en la normativa corresponent.

En aquelles titulacions en les quals no haja finalitzat els seus estudis cap promoció d'alumnat, la puntuació a la qual es refereix el paràgraf anterior s'obtindrà de la diferència entre la nota mitjana que conste en el certificat acadèmic personal de l'alumne/a i la nota mitjana de l'alumnat de la seua mateixa promoció.

2. Haver sigut beneficiari d'alguna de les beques que s'indiquen a continuació:

2.1. D'una beca o ajuda del sistema general de beques i ajudes a l'estudi concedides pel Ministeri d'Educació i Formació Professional, durant el curs acadèmic anterior al de realització de l'activitat de mobilitat objecte de l'ajuda.

2.2. D'una beca o ajuda de la Generalitat, per a la realització d'estudis universitaris, durant el curs acadèmic anterior al de realització de l'activitat de mobilitat objecte de l'ajuda. En cas de no poder acreditar la condició de beneficiari o beneficiària d'aquesta beca de la Generalitat, serà suficient que l'alumne/a siga sol·licitant d'aquesta beca i es comprove, una vegada avaluada aquesta sol·licitud, que compleix els requisits exigits per a la seua obtenció.

La puntuació addicional atorgada a l'alumnat que complisca aquesta condició serà del 10 % del valor màxim establit en la taula de qualificacions utilitzada per a l'obtenció de la puntuació a la qual es refereix el punt 1 anterior.

3. Quan es tracte d'alumnat que curse dobles titulacions internacionals, títols conjunts internacionals, o de mobilitat per curs complet, cada entitat sol·licitant podrà atorgar una puntuació igual al 10 % del valor màxim establit en la taula de qualificacions utilitzada per a l'obtenció de la puntuació a la qual es refereix el punt 1 anterior.

4. Una vegada realitzada l'ordenació de l'alumnat a què es refereix aquest apartat, serà proposat com a beneficiari d'aquestes ajudes l'alumnat la posició del qual en aquesta ordenació es trobe dins de l'import destinat a l'entitat on es trobe matriculat, fixat d'acord amb la distribució del crèdit disponible establida ene l'apartat huité d'aquesta resolució.

5. En el cas que dos o més estudiants obtinguen la mateixa puntuació total tindrà preferència, per a optar a l'ajuda, qui realitze una estada de major duració sobre qui la realitze de menor duració. Si continua l'empat, tindrà preferència l'estudiant amb millor nota mitjana del seu certificat acadèmic personal. Si persisteix aquest empat, tindrà preferència el sexe infrarepresentat en la titulació en la qual estiga matriculat l'alumnat afectat i, si no hi ha altra opció, es distribuirà l'import corresponent entre l'alumnat amb igual puntuació, en quantitats proporcionals a l'import mensual per país de destinació, d'acord amb la taula inclosa ene l'apartat seté, punt 6, d'aquesta resolució.





Apartat desé. Termini de resolució i notificació

1. L'òrgan instructor, a la vista de l'informe de la comissió establida en l'apartat seté, punt 2, formularà la proposta de concessió i emetrà informe en el qual conste que, de la informació que obra en el seu poder, es desprén que les persones beneficiàries compleixen tots els requisits per a obtindre aquestes beques.

2. Vista la proposta de concessió, la persona titular de la Direcció General d'Universitats, per delegació de la consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, acordarà la distribució entre les entitats sol·licitants de l'import global màxim destinat a finançar aquesta convocatòria i la concessió de les ajudes a l'alumnat beneficiari.



3. Així mateix, la resolució contindrà la relació de l'alumnat que, reunint els requisits establits en la convocatòria, no resulte beneficiari per raó de la puntuació obtinguda. Aquest alumnat podrà suplir, per ordre de puntuació, les renúncies o revocacions que entre l'alumnat beneficiari puguen produir-se.

4. En cap cas la quantia de l'ajuda concedida a una persona beneficiària podrà ser superior a l'import que li haguera correspost, d'acord amb les dades utilitzades per a la valoració de la sol·licitud, encara quan aquesta persona haja modificat el període i/o país d'estada.



En el cas que l'import que efectivament corresponga a una persona beneficiària, pel període efectivament realitzat i/o per la modificació del país de destinació, siga inferior al que li haguera correspost d'acord amb les dades utilitzades per a la valoració de la sol·licitud, la diferència serà destinada a l'alumnat al qual es refereix el punt 3 d'aquest apartat.



5. El termini per a dictar resolució no serà superior a sis mesos comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria, sense perjudici de l'ampliació de terminis prevista en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas que no es dicte resolució per l'òrgan competent en aquest temps, es podrà considerar desestimada la sol·licitud per silenci administratiu.

6. La resolució del procediment es notificarà a les persones interessades i s'ajustarà al que es disposa en l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La pràctica d'aquesta notificació s'ajustarà a les disposicions contingudes en l'article 45.1.b de la citada Llei, i es publicarà en la pàgina web:

http://innova.gva.es/es/web/universidad/ayudas-y-becas





TÍTOL III

Del pagament i justificació de la subvenció



Apartat onzé. Justificació i pagament

L'import global de les ajudes es lliurarà a cada entitat sol·licitant prèvia justificació telemàtica davant la direcció general competent en matèria d'universitats, dins del termini de 20 dies naturals a comptar des de l'endemà a la publicació de la resolució de concessió d'aquestes ajudes en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de l'acte administratiu de l'entitat sol·licitant pel qual s'acorde l'increment de la quantia de la beca al seu alumnat beneficiari, en concepte de beneficiari de les beques Erasmus+ durant el curs 2020-2021, amb expressió de la quantia de complement d'aquesta i del total resultant, així com de la seua notificació a l'alumnat beneficiari.



Apartat dotzé. Recursos

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant la consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 114, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé interposar directament recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb els articles 10, 14 i 46 la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 20 de juliol de 2020.– La consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital: Carolina Pascual Villalobos.











Mapa web