Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 6 d'octubre de 2020, de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual es convoquen de manera anticipada, en l'exercici 2020, subvencions per a infraestructures i equipament d'I+D+I susceptibles de ser finançats pel Programa operatiu FEDER, a executar durant el període 2021-2022. [2020/8278]

(DOGV núm. 8922 de 08.10.2020) Ref. Base de dades 007883/2020




Mitjançant l'Ordre 89/2016, de 22 de desembre (DOGV 7945, 28.12.2016), modificada per l'Ordre 24/2019, de 3 de juny (DOGV 8564, 06.06.2019), de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a l'adquisició d'infraestructures i equipament d'I+D+I per les universitats públiques valencianes, consorcis públics d'investigació adscrits a la Generalitat que no pertanyen al sector sanitari i organismes públics d'investigació de l'Administració General de l'Estat situats a la Comunitat Valenciana.

La base quarta de l'ordre esmentada disposa que el procediment de concessió per concurrència competitiva s'iniciarà d'ofici mitjançant convocatòria pública adoptada per resolució de l'òrgan competent i publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

La concessió de les subvencions previstes en aquesta convocatòria es realitzarà en règim de concurrència competitiva, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, i també d'eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l'Administració atorgant i eficiència en l'assignació i utilització dels recursos públics, establits en l'article 8.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el seu reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

De conformitat amb el que disposa el Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, aquesta subvenció no necessita ser notificada a la Comissió Europea per no ser-li aplicable l'apartat 1 de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, i perquè els beneficiaris previstos són organismes d'investigació, segons la definició de la comunicació de la comissió relativa al marc sobre ajudes estatals d'investigació i desenvolupament i innovació (2014/C 198/01), publicat en el Diario Oficial de la Unión Europea C 198, de 27 de juny de 2014, i per tractar-se d'activitats primàries de caràcter no econòmic, per la qual cosa no suposa un avantatge econòmic per a una empresa ni produeix falsejament de la competència que afecte els intercanvis comercials dels estats membres de la UE.



Per tot això, i fent ús de les facultats que em confereix el Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions, i d'acord amb el que estableix l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, vista la proposta del director general de data 17 de setembre de 2020, i de conformitat amb aquesta, resolc:



Primer. Objecte i condicions

1. L'objecte d'aquesta resolució és convocar per al període 2021-2022 les subvencions per a l'adquisició d'infraestructures i equipament d'I+D+I susceptibles de ser finançades per la Unió Europea per mitjà del programa operatiu FEDER, regulades en l'Ordre 89/2016, de 22 de desembre, i modificada per l'Ordre 24/2019, de 3 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a adquisició d'infraestructures i equipament d'I+D+I (bases reguladores en les referències posteriors a aquesta norma).

2. Aquestes subvencions tenen caràcter pluriennal i el període d'execució de l'activitat objecte d'aquesta subvenció per a cadascuna de les anualitats (2021 i 2022) serà el comprés entre l'1 de gener i el 31 de desembre, en el cas que es preveja en la llei de pressupostos de la Generalitat corresponent el pagament anticipat per a aquestes subvencions. En cas contrari, el període d'execució de l'activitat objecte d'aquesta subvenció serà el comprés entre l'1 de gener i el 31 d'octubre de cadascuna de les anualitats. L'activitat objecte de subvenció haurà d'iniciar-se, ineludiblement, en l'exercici 2021.

3. Les condicions per a la sol·licitud, tramitació, resolució i notificació seran les establides en les bases reguladores.

4. Aquestes subvencions seran susceptibles de ser cofinançades per la Unió Europea en el percentatge que siga aplicable en el programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional.

5. L'acceptació d'aquestes subvencions per part de les entitats que resulten beneficiàries, suposa la declaració d'aquestes de disposar de capacitat administrativa, financera i operativa suficient per a complir-ne les condicions, i implica l'assumpció de les obligacions recollides en la normativa nacional i de la Unió Europea que regula la gestió dels FEDER.



Segon. Sol·licitants

Podran sol·licitar les subvencions convocades les universitats públiques valencianes, els consorcis públics d'investigació adscrits a la Generalitat no pertanyents al sector sanitari i els organismes públics d'investigació de l'Administració General de l'Estat situats a la Comunitat Valenciana.

No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.



Tercer. Finançament i import de la convocatòria

1. Les subvencions que es convoquen per al període 2021-2022 mitjançant aquesta resolució es finançaran a càrrec de la línia S0104000 del programa pressupostari 542.50, «Investigació, desenvolupament tecnològic i innovació (I+D+I)», amb un import estimat de 5.000.000 d'euros per a l'exercici 2021, condicionat a l'existència de crèdit adequat i suficient per a això en els pressupostos de la Generalitat per a l'any 2021. L'import global màxim per a l'exercici 2021 es farà públic, amb caràcter previ a la resolució de concessió, mitjançant una resolució de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital. En tot cas, aquesta publicitat no implicarà l'obertura d'un termini per a presentar noves sol·licituds, ni l'inici d'un nou còmput de termini per a resoldre.

2. La quantia corresponent a l'anualitat 2022 queda condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de la concessió, i serà la que figure en la línia S0104000 del programa pressupostari 542.50, «Investigació, desenvolupament tecnològic i innovació (I+D+I)», del corresponent pressupost de despeses de la Generalitat per a aquest exercici.

3. Les quanties anteriorment establides podran incrementar-se amb una quantia addicional de l'import total quan, com a conseqüència de la concurrència d'alguna de les circumstàncies previstes en l'article 58 del Reglament que desplega la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, es produïsca un augment de crèdit disponible abans de la concessió de les subvencions regulades per aquesta resolució.

4. L'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit com a conseqüència de les circumstàncies abans assenyalades i, si escau, a la prèvia aprovació de la modificació pressupostària que corresponga, en un moment anterior a la resolució de la concessió de la subvenció.



Quart. Finalitat, activitat finançable i conceptes subvencionables

1. La finalitat d'aquestes subvencions és reforçar el sistema valencià d'I+D+I, mitjançant la dotació de fons, a les universitats públiques valencianes, consorcis públics d'investigació no sanitaris i organismes públics d'investigació de l'Administració General de l'Estat situats a la Comunitat Valenciana, per a l'adquisició i actualització d'equipaments i tecnologies d'última generació d'I+D+I, i també la possible realització d'obra nova derivada de la nova adquisició d'equipaments i tecnologies, que permeta a grups d'investigació de referència internacional de les entitats esmentades desenvolupar activitats d'investigació d'excel·lència.

2. L'activitat finançable serà la recollida en la base sisena de les bases reguladores. Així mateix, d'acord amb la base quarta, la sol·licitud de subvenció haurà de vincular-se a un projecte d'investigació d'I+D+I (per a l'execució del qual se sol·licita l'adquisició de l'ús equipaments i infraestructures necessaris i adequats), projecte d'investigació que haurà d'enquadrar-se en un dels eixos prioritaris de desenvolupament de l'Estratègia d'especialització intel·ligent per a la investigació i innovació en la Comunitat Valenciana (RIS3-CV), que va ser aprovada per la Comissió Delegada de Ciència, Tecnologia i Innovació del Consell el 27 de desembre de 2016, i contribuir a l'acompliment d'un o diversos dels objectius específics que s'assignen a cadascun dels tres eixos prioritaris de desenvolupament (pàgines 43 a 55 de l'Estratègia abans esmentada).

3. Els conceptes subvencionables seran els recollits en la base sisena de les bases reguladores. Es consideren despeses subvencionables aquelles que de manera indubtable responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resulten estrictament necessàries i es realitzen dins del període d'execució previst en aquesta resolució de convocatòria, i també en la resolució de concessió de la subvenció. En qualsevol cas, serà aplicable el que disposa l'Ordre HFP/1979/2016, de 29 de desembre, per la qual s'aproven les normes sobre les despeses subvencionables dels programes operatius del Fons Europeu de Desenvolupament Regional i del Fons de Cohesió o norma equivalent que li siga aplicable.



4. No es consideraran despeses subvencionables, a l'efecte d'aquesta convocatòria.

La reforma d'infraestructures d'I+D+I, i també la remodelació o millora d'edificis.

El mobiliari, aparells i instrumental d'ús general, no científic.

L'equipament per a laboratoris d'alumnes o docència en general, mobiliari d'oficina, material fungible, equips informàtics de gestió, despeses de manteniment o reparació ni assegurances de l'equipament.



5. L'import sol·licitat per a l'adquisició d'un determinat equipament haurà d'estar d'acord amb els preus de mercat per a aqueixa concreta tecnologia. En cap cas el cost d'adquisició de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor de mercat.

6. D'acord amb el que s'estableix en l'ordre de bases i en aquesta convocatòria es podrà finançar fins al 100 per cent dels costos considerats subvencionables.

7. En cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació.



8. En cas de sol·licituds que consistisquen en la renovació d'equipaments ja existents, aquesta haurà de comportar necessàriament una millora, per la qual cosa el manteniment o substitució sense increment de la qualitat queda exclòs d'aquesta convocatòria.

9. No es finançaran les taxes i impostos associats a l'adquisició dels equipaments i infraestructures sol·licitades.

10. Per a cada sol·licitud, el pressupost subvencionable en cadascuna de les anualitats d'execució de l'activitat serà superior a 100.000 euros (IVA no inclòs). Quedarà exclosa qualsevol sol·licitud associada a un projecte que en alguna anualitat presente un pressupost inferior a aquesta quantia.

No s'admetran, en un mateix projecte, diversos elements no relacionats entre si amb un cost unitari inferior o igual a 100.000 euros. Per tant, s'haurà de justificar aqueixa circumstància en la descripció d'equips, mitjançant nomenclatura comuna, si existeixen diversos elements relacionats. Tampoc s'admetrà, en el marc d'aquesta convocatòria, el fraccionament en diversos projectes o sol·licituds d'equips amb pressupost superior a 999.999 euros.

11. La quantia màxima a concedir per sol·licitud en el marc d'aquesta convocatòria i durant el període 2021-2022 no podrà ser superior a 999.999 euros (IVA no inclòs).



Cinqué. Forma i termini de presentació de sol·licituds

1. Les entitats sol·licitants formalitzaran i presentaran les sol·licituds tenint en compte el que es disposa en les bases reguladores i en aquesta convocatòria.

2. La presentació de sol·licituds i la documentació annexa per a l'obtenció de les subvencions regulades en aquesta convocatòria, en els termes previstos en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es realitzarà únicament de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat, accedint al cercador de tràmits i serveis en l'URL: https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciutadana/buscadores/tramites_servicios.

També es podrà accedir en la pàgina web de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, en l'URL: http://innova.gva.es/va/web/ciencia/convocatories_2021>.

La presentació de la sol·licitud de manera diferent a la telemàtica prevista en aquest apartat determinarà l'exclusió de la convocatòria.

3. La persona que tinga la representació legal de l'entitat signarà electrònicament la sol·licitud presentada telemàticament, a la qual s'acompanyarà la documentació ressenyada en l'apartat resolutiu sisé d'aquesta resolució de convocatòria.

4. El termini de presentació de sol·licituds serà el comprés entre el 15 d'octubre i el 2 de novembre de 2020, ambdós inclusos.

5. Es presentarà una sol·licitud per cadascun dels projectes per als quals se sol·licita aquesta subvenció. Amb independència del nombre d'equipaments o infraestructures que se sol·liciten, necessàriament, un d'aquests haurà de correspondre a l'exercici 2021, i s'haurà de tenir en compte el que disposa el punt 10 de l'apartat resolutiu anterior.

6. Només es podrà presentar una sol·licitud per projecte d'I+D+I i cada investigador o investigadora podrà donar suport únicament a una sol·licitud. En el cas de presentació de sol·licituds en les quals per a un mateix projecte existisquen diverses sol·licituds o que una mateixa persona avale com a investigador o investigadora principal diverses sol·licituds, només es considerarà vàlida l'última sol·licitud presentada en termini.



Sisé. Documents i informacions que han d'acompanyar la sol·licitud

1. La sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la documentació següent:

a) Declaració responsable signada per la persona que tinga la representació legal de l'entitat amb les manifestacions a les quals fa referència la base quinze de les bases reguladores. Així mateix, s'inclourà una declaració responsable que l'entitat no està sotmesa en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions públiques i que es troba al corrent en el compliment de les obligacions per reintegrament que se li hagen exigit, de conformitat amb el que disposen els articles 13 i 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

b) Declaració comprensiva de totes les subvencions sol·licitades, concedides o percebudes amb la mateixa finalitat, que haurà d'actualitzar-se sempre que varie la situació inicialment declarada i remetre-la en el termini de 10 dies a l'òrgan instructor d'aquestes subvencions.

c) Una memòria que necessàriament inclourà:

c.1) Descripció del projecte d'I+D+I i els equipaments i infraestructures que es pretenen adquirir:

Títol del projecte d'investigació que motiva la sol·licitud.

Àrea temàtica de l'Agència Estatal d'Investigació en el qual s'enquadra el projecte d'investigació.

Antecedents del projecte, situació actual i vigència del projecte d'investigació.

Identificació de l'investigador o investigadora responsable i components del grup d'investigació que desenvolupa el projecte.

Objectiu o objectius específics de la RIS3–CV sobre els quals pretén impactar el projecte d'investigació (justificació del seu enquadrament).

Objectius generals i específics del projecte d'investigació.

Pla de treball, metodologia, organització i cronograma del projecte d'investigació.

Descripció dels equipaments i infraestructures que es pretenen adquirir. En aquesta no han de figurar marques comercials, sinó una descripció de les prestacions mínimes requerides en aquest equipament.

Justificació de la necessitat de l'equipament o infraestructura a finançar (motivant, entre altres circumstàncies, la necessitat a la qual dona cobertura, i també les millores que repercutiran en la investigació que s'està duent a terme) i el seu caràcter innovador (necessitat d'ús de l'equipament o infraestructura sol·licitada enfront d'altres equipaments alternatius que s'estiguen utilitzant, disponibilitat d'equipaments iguals o similars en la mateixa entitat, altres universitats o centres, singularitat dels equips…).

Pressupost de despeses d'inversió a efectuar, detallat per conceptes, amb les previsions per a les diferents anualitats i l'alineació d'aquestes despeses amb els objectius del projecte d'investigació. Per a la consignació d'aquestes previsions, l'entitat beneficiària aportarà un informe econòmic en el qual es detalle el pressupost estimat i la seua justificació. Caldrà annexar a aquest informe factures proforma de diferents proveïdors o documents equivalents que acrediten el cost de cadascun dels elements, juntament amb un índex enumerat d'aquests. En el supòsit d'impossibilitat de presentar diverses factures proforma per a un mateix element, l'entitat beneficiària haurà d'aportar una declaració responsable en què justifique els motius de la seua no-presentació.



En cas de sol·licituds que consistisquen en la renovació amb millora d'equipaments ja existents, s'indicarà la data de compra de l'equip existent, l'estat actual, l'estadística d'ús de l'equipament de l'últim any i es descriuran els avantatges que aporta el nou equipament respecte del que se substituirà.

Així mateix, quan la proposta de finançament comporte la realització d'obra nova, l'entitat beneficiària haurà d'aportar un projecte tècnic emés per l'oficina de supervisió de projectes de l'entitat sol·licitant o unitat tècnica equivalent sobre el contingut i abast d'aquestes, quantificat econòmicament.

c.2) Pla de difusió i transferència tecnològica dels resultats d'investigació del projecte.

c.3) Línies d'investigació beneficiades i àrees temàtiques implicades.

c.4) Detall de l'obtenció, pel grup d'investigació, de fons competitius en el 7é Programa marc de la Unió Europea i en Horitzó 2020.



c.5) Retorn social i impactes esperats, concretant-hi quins beneficis reportarà a la societat la subvenció sol·licitada.

c.6) Ús individual o compartit. Relació de grups d'investigació els projectes dels quals es veuran beneficiats amb l'adquisició de l'equipament o la infraestructura sol·licitada. En relació amb cadascun d'aquests, s'indicarà la denominació del projecte, vigència, identificació de la persona que lidera la seua execució, entitat a la qual pertany i vinculació del projecte amb la subvenció sol·licitada. Caldrà especificar els beneficis que reportarà al projecte que desenvolupen la disponibilitat de l'equipament o infraestructura sol·licitada.

d) Currículum, en model normalitzat, de l'investigador/a principal (persona que actue com a responsable cientificotecnològic del projecte), i també de les altres persones integrants del grup d'investigació. Preferentment, l'entitat sol·licitant haurà d'adjuntar model de currículum normalitzat (CVN) de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT). Així mateix, s'haurà d'aportar document que certifique la vinculació estatutària o contractual del personal investigador amb l'entitat beneficiària.

e) Previsió de l'indicador de productivitat C025: nombre d'investigadors que treballen en instal·lacions d'infraestructures d'investigació millorades.

f) Documentació suport necessària per a acreditar la separació dels estats financers entre activitats econòmiques i no econòmiques. La prova de l'adequada distribució de costos, finançament i ingressos podrà consistir en la presentació dels estats financers anuals de l'entitat.

g) Les entitats participants hauran de presentar declaració responsable del responsable legal de l'entitat sobre el compliment de la normativa vigent en matèria mediambiental i igualtat d'oportunitats. El projecte haurà d'executar-se en el marc d'un desenvolupament sostenible i de foment de la conservació, protecció i millora del medi ambient i desenvolupar-se amb un enfocament d'integració que incorpore l'objectiu de la no-discriminació i de la igualtat d'oportunitats entre dones i homes.



2. La informació facilitada per les entitats sol·licitants de les subvencions haurà de presentar-se d'acord amb el contingut i format dels models normalitzats. Els models de formularis i d'annexos es troben en l'URL esmentat de la sol·licitud, i en la web de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, URL: http://innova.gva.es/va/web/ciencia/convocatories_2021>.

3. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no vaja acompanyada de la documentació que d'acord amb aquesta convocatòria siga exigible, es requerirà l'entitat sol·licitant perquè en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb l'advertiment que si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud, prèvia resolució dictada en els termes previstos en la legislació administrativa. Els requeriments es notificaran mitjançant la seua publicació en l'adreça: http://innova.gva.es/va/web/ciencia/convocatories_2021>.



Seté. Criteris de valoració, quantia de les subvencions i assignació de la dotació prevista en la convocatòria

1. Les sol·licituds es prioritzaran atenent la major puntuació obtinguda, d'acord amb els criteris i barem que es fixen en la base novena de les bases reguladores. Aquests criteris són els següents:

a) Caràcter innovador del projecte i la seua qualitat cientificotècnica, a fi de fomentar la investigació d'excel·lència, amb un màxim de 50 punts, que s'assignaran atenent:

La definició, el contingut, la qualitat, l'originalitat, el grau de novetat i la contribució a l'avanç del coneixement del projecte d'investigació a desenvolupar, de 0 a 15 punts.

El pla de treball, el cronograma del projecte d'investigació i l'adequació dels equipaments o infraestructures al projecte d'investigació a desenvolupar, i la seua viabilitat, de 0 a 20 punts.

Adequació del pressupost detallat de despeses d'inversió als objectius previstos del projecte d'investigació, de 0 a 15 punts.

b) Orientació del projecte a la transferència tecnològica, amb un màxim de 15 punts, que s'assignarà atenent:

La transferència de resultats del projecte, de 0 a 10 punts.

La contribució dels resultats del projecte a una transformació del model econòmic basat en el coneixement, de 0 a 5 punts.

c) Línies d'investigació que es veuran beneficiades, amb un màxim de 10 punts, que s'assignarà atenent el nombre d'àrees temàtiques implicades.

d) Obtenció de fons competitius en el 7é Programa marc de la Unió Europea i en Horitzó 2020, amb un màxim de 10 punts, que s'assignarà de la manera següent:

Per cada projecte cofinançat en el qual el grup d'investigació participa a títol individual o com a soci s'assignarà 1 punt.

Per cada projecte liderat pel grup d'investigació en el qual participen altres grups en qualitat de socis s'assignaran 2 punts.

e) Retorn social: beneficis que reportarà a la societat la inversió realitzada, de 0 a 10 punts.

f) Ús individual o compartit dels equipaments i infraestructures entre centres d'investigació o universitats, de 0 a 5 punts.

2. En cas d'empat entre la puntuació total atorgada a les sol·licituds, aquest es dirimirà a favor de la sol·licitud amb major puntuació en els criteris, d'acord amb l'ordre anteriorment establit. En cas de persistir l'empat, s'aplicaran criteris d'igualtat, de manera que tindran prioritat els projectes liderats per dones.

3. La comissió d'avaluació prevista en les bases reguladores podrà sol·licitar, per a la valoració de les sol·licituds, l'informe d'un comité de persones expertes o d'una agència d'avaluació.

4. Les subvencions es determinaran seguint l'ordre de prelació resultant de la puntuació obtinguda per cada sol·licitud en la fase de valoració. S'assignarà l'import de subvenció d'acord amb els costos subvencionables sol·licitats fins a esgotar el crèdit disponible consignat en la línia S0104000 per a cada anualitat.



Huité. Concurrència i compatibilitat de les subvencions

La percepció d'aquestes subvencions és compatible amb altres ajudes, subvencions i ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, amb les limitacions derivades de l'article 65.11 del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, que estableix la incompatibilitat amb subvencions finançades amb fons estructurals i d'inversió europeus (EIE). Aquesta compatibilitat estarà condicionada al fet que l'import de les subvencions concedides no podrà ser en cap cas de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb unes altres, supere el cost de la infraestructura o l'equip finançat.



Nové. Resolució de la convocatòria

1. El termini per a resoldre les subvencions convocades i la seua notificació serà l'establit en la base tretze de les bases reguladores. El còmput del termini s'iniciarà l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

2. Transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja notificat una resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, als efectes previstos en l'article 25.1.a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Deu. Mitjans de notificació

1. De conformitat amb el que estableix l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'òrgan instructor publicarà els requeriments d'esmena, la resolució provisional i altres actes de tràmit en la web de la Direcció General de Ciència i Investigació: http://innova.gva.es/va/web/ciencia/convocatories_2021>.

2. La resolució definitiva del procediment es publicarà en la web indicada i, a més, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Onze. Justificació econòmica

1. La presentació de la justificació es realitzarà de manera telemàtica en els mateixos termes de l'apartat resolutiu cinqué.

2. La justificació de la subvenció es realitzarà en la forma prevista en la base catorze de les bases reguladores, i podrà donar lloc a minoració, resolució o reintegrament. En tot cas, comprendrà la documentació següent:

a) Memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció. En aquesta memòria s'hauran de consignar els resultats i impactes aconseguits amb els equipaments i infraestructures adquirits en l'àmbit del seu projecte d'investigació.

b) Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que contindrà relació classificada de les despeses, amb indicació del creditor i del document, import i data d'emissió, tipus i denominació del contracte administratiu, codi de l'expedient de contractació, la descripció del procediment seguit i la forma d'adjudicació (únic criteri preu o diversos criteris) d'acord amb la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

S'acompanyarà amb una còpia completa de l'expedient del procediment de contractació tramitat i amb originals o còpies compulsades de les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil, els originals dels quals seran estampillats amb indicació de la subvenció concedida i del percentatge d'imputació. Així mateix, s'aportarà una justificació acreditativa del pagament de les factures i fotografies a color dels equipaments o infraestructures adquirits on s'aprecie clarament la mesura de publicitat corresponent (etiqueta amb logotip FEDER, tanca, placa, etc.).

En cas de realització d'obra nova, l'entitat beneficiària haurà d'aportar llicència municipal d'obra nova.

c) Declaració responsable en què s'indique si s'han percebut altres fons per a la realització de les mateixes actuacions objecte d'aquestes subvencions. En cas afirmatiu, aportarà relació exhaustiva de les subvencions, ingressos o altres recursos públics o privats que puguen afectar la compatibilitat de les subvencions, indicant la procedència dels fons i el seu import, i també el percentatge d'imputació de cada subvenció a la despesa.

d) Declaració responsable en què es manifeste si l'actuació cofinançada és o no projecte generador d'ingressos, conforme al que preveu l'article 61.1 del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013.

e) Informar sobre el nivell d'assoliment dels indicadors següents:

Indicador de productivitat C025: nombre de persones investigadores que treballen en instal·lacions d'infraestructures d'investigació millorades. Cal detallar i certificar els passos seguits per al seu càlcul, d'acord amb el manual de processos i procediments de la Generalitat que estiga vigent.

Indicador de resultat R001T: nombre de participacions en projectes finançats en el 7é Programa marc de la Unió Europea o en Horitzó 2020, liderats per ens públics regionals d'I+D que han rebut FEDER per a la construcció d'infraestructures i/o adquisició d'equips.

Indicador de comunicació: activitats dutes a terme per a la difusió com publicacions, actes públics, visites a pàgines web i altres suports publicitaris.

3. La justificació es presentarà com a màxim l'últim dia hàbil del mes d'octubre de l'anualitat corresponent, per la qual cosa l'activitat objecte de la subvenció haurà de desenvolupar-se a partir de l'1 de gener del corresponent exercici fins a l'últim dia hàbil del mes d'octubre. No obstant això, quan la llei de pressupostos de la Generalitat o una altra norma preveja el pagament anticipat per a aquestes subvencions, el termini per a la presentació de la documentació justificativa de la subvenció serà el mes de febrer de l'anualitat següent a la de la seua execució. En aquest últim cas, el termini d'execució de l'activitat subvencionada serà el comprés entre l'1 de gener i el 31 de desembre de cada exercici.

4. Dins de cada anualitat es considerarà que la despesa ha sigut executada quan s'haja procedit, almenys, al reconeixement de l'obligació de pagament per l'entitat beneficiària.

5. S'admetran els pagaments realitzats fins al dia límit de presentació del compte justificatiu de la despesa.

6. L'entitat beneficiària haurà d'acreditar mitjançant una certificació expedida per l'òrgan competent davant la Direcció General de Ciència i Investigació els extrems següents:

a) Que la subvenció concedida ha sigut degudament registrada en la comptabilitat de l'entitat, de manera que siga possible la seua identificació comptable, a fi d'obtindre estats recapitulatius i detallats de totes les activitats desenvolupades.

b) Que els fons han sigut destinats a realitzar l'activitat per a la qual van ser concedits.

c) Que la documentació original acreditativa de la despesa realitzada i efectivament pagada es troba en les seues dependències, a la disposició d'aquesta direcció general, de la Intervenció General de la Generalitat i de la Sindicatura de Comptes.



Dotze. Pagament de les subvencions

1. Per a cada anualitat, el pagament anticipat del 100 per cent de l'import de les subvencions concedides, la convocatòria de les quals s'efectua mitjançant aquesta resolució, es realitzarà si la llei de pressupostos de la Generalitat, o una altra norma, així ho estableixen. En cas contrari, el pagament s'efectuarà prèvia justificació, per les entitats beneficiàries, de la realització de l'activitat objecte de subvenció.

2. El pagament de la subvenció corresponent a la segona anualitat estarà condicionat al fet que s'haja presentat prèviament la justificació econòmica de l'anualitat anterior, i també la documentació referida en l'apartat resolutiu anterior.



Tretze. Altres obligacions de les entitats beneficiàries

Les entitats beneficiàries assumeixen les obligacions següents:

a) Executar l'activitat objecte de subvenció d'acord amb les condicions i obligacions establides en aquesta resolució de convocatòria, especialment quant a l'objecte, conceptes subvencionables, pressupost i calendari (anualitats de despesa).

b) Disposar de capacitat administrativa, financera i operativa suficient per a complir les condicions i obligacions que comporten la subvenció concedida.

c) Observar les normes europees, nacionals i autonòmiques aplicables a la gestió de l'activitat objecte de la subvenció (contractació, subvencions, etc.) a més de les normes europees, nacionals i autonòmiques de subvencionabilitat vigents.

d) Mantindre un sistema de comptabilitat diferenciat per a totes les transaccions relacionades amb les actuacions objecte de la subvenció, comptant, almenys, amb una codificació comptable adequada que permeta identificar clarament aquestes transaccions i la seua traçabilitat.

e) Procedir al manteniment de l'operació en el termini que establisquen les normes sobre aquesta mena de subvencions, d'acord amb l'article 71 del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, o precepte equivalent en el programa operatiu FEDER.

f) Acreditar, dins del termini i en la forma escaient, la realització de l'activitat que determina la concessió de la subvenció i facilitar les comprovacions encaminades a garantir la seua correcta realització, aportant a aquest efecte tota la documentació que li siga requerida en el seu procediment de verificació tant administrativa com sobre el terreny.

g) Sotmetre's a qualssevol altres actuacions de comprovació i control financer que es realitzen, d'acord amb el que estableix la normativa aplicable a la gestió de les subvencions cofinançades amb fons comunitaris, aportant per a això, dins del termini i en la forma escaient, tota la informació que li siga requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

h) Participar en les activitats de seguiment, avaluació i control que, d'acord amb la normativa comunitària, han de realitzar les diferents autoritats i òrgans de control.

i) Acomplir a les obligacions en matèria d'informació i comunicació regulades en l'annex XII, apartat 2.2, del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, que regula les responsabilitats de les entitats beneficiàries en relació amb mesures d'informació i comunicació destinades al públic, o precepte equivalent en el programa operatiu FEDER.



Per tant, les entitats beneficiàries s'asseguraran que les parts que intervenen en l'activitat subvencionada han sigut informades del cofinançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional i anunciaran clarament que el projecte ha sigut seleccionat en el marc del Programa operatiu FEDER. Per a això, totes les mesures d'informació i comunicació relacionades amb l'actuació cofinançada (material de difusió, publicacions, anuncis en premsa, senyalització, suports multimèdia, pàgines web, etc.) que duga a terme l'entitat beneficiària, i també tota la documentació justificativa de la subvenció, hauran d'incloure:



– L'emblema de la Unió Europea, de conformitat amb les característiques tècniques establides en el Reglament d'Execució (UE) 821/2014 de la Comissió, de 28 de juliol de 2014.

– Així mateix, sempre que siga possible, s'incorporarà la referència al cofinançament comunitari amb el text següent: «Actuació susceptible de ser cofinançada per la Unió Europea a través del Programa operatiu del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER)».



– Durant l'execució de l'operació, l'entitat beneficiària informarà el públic del suport financer obtingut del FEDER de la Unió Europea, almenys, a través de la seua pàgina web, i col·locant un cartell amb informació, d'una grandària mínima A3, en un lloc visible per al públic. En cas d'obra nova d'infraestructura o construcció que es beneficie d'una subvenció FEDER superior a 500.000 euros, l'entitat beneficiària haurà de col·locar, durant l'execució de l'operació, un cartell temporal de grandària significativa en l'enclavament en un lloc visible per al públic.

– Una vegada finalitzada l'operació, l'entitat beneficiària col·locarà una placa o cartell permanent de grandària significativa en un lloc visible per al públic quan es reunisquen les característiques següents:

· La contribució pública total a l'operació supera els 500.000 euros.

· L'operació consistisca en la compra d'un objecte físic, en el finançament d'una nova infraestructura o en treballs de construcció.

j) Complir els requisits que en matèria d'igualtat d'oportunitats, medi ambient i innovació social s'establisquen en el Reglament (UE) núm. 1303/2013, el Reglament (UE) núm. 1301/2013 i qualssevol altres normes comunitàries, estatals i autonòmiques, o precepte equivalent en el programa operatiu FEDER.

k) Acceptar la seua inclusió en una llista pública d'operacions, que serà objecte de publicació electrònica o per altres mitjans segons el que preveuen l'article 115.2 i l'annex XII 1. del Reglament (UE) núm. 1303/2013, o precepte equivalent en el programa operatiu FEDER, i també la seua inclusió en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).

l) Conservar els documents originals o còpies degudament compulsades o bé en suports de dades comunament acceptades, especialment versions electròniques de documents originals o documents existents únicament en versió electrònica; justificatius de l'actuació realitzada i l'aplicació dels fons rebuts, en la mesura que puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control. La disponibilitat dels documents s'ajustarà al que disposa l'article 140 del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, o precepte equivalent en el programa operatiu FEDER.

m) Aplicar mesures antifrau eficaces i proporcionades en relació amb l'operació cofinançada, en el marc de compliment de l'article 125, apartat 4, lletra c, del Reglament (UE) núm. 1303/2013, o precepte equivalent en el programa operatiu FEDER. Complir la normativa en matèria de contractació pública, evitar doble finançament, falsificacions de documents, i també proporcionar informació per a la detecció de possibles «banderes roges» (senyals d'alarma/indicadors de la probabilitat que puga existir un risc).

n) Comprometre's a aportar a aquesta Direcció General de Ciència i Investigació la informació necessària, perquè aquesta puga complir les obligacions que li corresponen en el marc del programa operatiu FEDER que li siga aplicable, i especialment en l'elaboració dels informes d'execució anual i final corresponents.

o) Autoritzar l'autoritat de gestió del FEDER perquè, de conformitat amb la normativa comunitària i nacional aplicable a fons estructurals, utilitze la informació comunicada en relació amb aquesta subvenció– per a efectuar l'anàlisi de riscos.

p) Procedir al reintegrament de les quantitats percebudes i a l'abonament de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins al dia en què s'acorde la procedència del reintegrament, en els casos previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Si es considera per part del beneficiari, podrà efectuar la devolució voluntària, sense previ requeriment de l'Administració, d'acord amb el que estableix l'article 90 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Tot això, mitjançant presentació via telemàtica de la sol·licitud normalitzada que s'establirà a aquest efecte en la pàgina web de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, en l'URL: http://innova.gva.es/va/web/ciencia/convocatories_2021>.

q) Reintegrar els imports percebuts indegudament, juntament amb els possibles interessos de demora, en cas d'existència d'irregularitats detectades per les autoritats de verificació i auditoria que comporten la correlativa disminució, no declaració o revocació de la certificació del FEDER, una vegada instruït el corresponent procediment de reintegrament per part de l'òrgan concedent de l'ajuda.

r) Comunicar al Servei Nacional de Coordinació Antifrau (SNCA) aquells fets que puguen ser constitutius de frau o irregularitat (en els termes establits en la Comunicació 1/2017, de 6 d'abril, de l'SNCA, sobre la forma en la qual poden procedir les persones que tinguen coneixement de fets que puguen ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançats totalment o parcialment a càrrec de fons procedents de la Unió Europea).





Catorze. Marc normatiu comunitari

Seran aplicables les disposicions d'àmbit comunitari següents:



Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i es deroga el Reglament (CE) núm. 1083/2006, del Consell.

Reglament (UE) núm. 1301/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, sobre el Fons Europeu de Desenvolupament Regional i sobre disposicions específiques relatives a l'objectiu d'inversió en creixement i ocupació i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 1080/2006.

Reglament Delegat (UE) núm. 480/2014, de la Comissió, de 3 de març de 2014, que complementa el Reglament (UE) núm. 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, pel qual s'estableixen disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió, al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca, i pel qual s'estableixen disposicions generals relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu, al Fons de Cohesió i al Fons Europeu Marítim i de la Pesca.

Qualsevol altra normativa que per la matèria li siga aplicable.



Quinze. Pla de control

El Pla de control es publicarà en l'enllaç següent: http://innova.gva.es/va/web/ciencia/convocatories_2021>. Aquest consistirà en un control administratiu del 100 per cent de les subvencions concedides, que s'executarà després de la presentació del compte justificatiu corresponent a cadascuna de les anualitats, i en un control material, mitjançant verificació sobre el terreny, d'una mostra que s'executarà en un termini màxim de quatre anys comptadors des del pagament de la subvenció.



Setze. Recursos contra la convocatòria

De conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició o ser impugnada directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant l'òrgan que dicta aquest acte en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.



Alacant, 6 d'octubre de 2020.– La consellera d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital: Carolina Pascual Villalobos.

Mapa web