Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 6/2020, de 26 de octubre, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de la Comissió de Valoració del Mal Corporal. [2020/8942]

(DOGV núm. 8940 de 30.10.2020) Ref. Base de dades 008621/2020




Índex

Preàmbul

Article únic. Aprovació del Reglament.

Disposició addicional única. Despesa pressupostària.

Disposició transitòria única. Règim transitori.

Disposició derogatòria única. Derogació normativa.

Disposició final única. Entrada en vigor.

Annex únic. Reglament d'organització i funcionament de la Comissió de Valoració del Mal Corporal

Títol I. Disposicions generals.

Article 1. Definició i adscripció

Article 2. Composició de la CVDC

Títol II. Funcions de l'òrgan col·legiat i dels seus components.

Article 3. Funcions de la CVDC

Article 4. Funcions de la presidència

Article 5. Funcions de la vicepresidència

Article 6. Funcions dels vocals

Article 7. Funcions de la secretaria

Títol III. Normes internes de la CVDC.

Article 8. Funcionament

Article 9. Causes de cessament

Article 10. Existència de quòrum

Article 11. Dret supletori





PREÀMBUL



La Generalitat, a través de la Conselleria amb competències en matèria de sanitat, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 54.1 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, té competència exclusiva en l'organització, administració i gestió de totes les institucions sanitàries públiques dins del territori de la Comunitat Valenciana.

La Comissió de Valoració del Mal Corporal és un òrgan col·legiat creat per l'Ordre de 24 de gener de 2002, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es crea la Comissió de Valoració del Mal Corporal (DOGV 4183, 05.02.2002) i correcció d'errors publicada en el DOGV número 4204, de 6 de març de 2002, amb l'objectiu principal d'efectuar la valoració de les lesions corporals en els diferents procediments administratius que es tramiten en l'Administració de la Generalitat.



El reglament d'organització i funcionament de la comissió va ser aprovat mitjançant l'Ordre 2/2014, de 3 de febrer, de la Conselleria de Sanitat, per la qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de la Comissió de Valoració del Mal Corporal (DOGV 7213, 13.02.2014).

El temps transcorregut, la dinàmica de funcionament i l'experiència de resolució dels assumptes examinats, fan necessari disposar d'un nou reglament per a dotar-lo amb major dinamisme i adequar-lo a la normativa vigent en matèria d'òrgans col·legiats recollida en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, fonament compatible amb els principis de bona regulació normativa (necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència, i eficiència) establits en l'article 129.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



La present disposició s'adopta mitjançant una ordre de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública en exercici de la seua potestat reglamentària, a l'empara del que es disposa en l'article 37 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell.

Per tot el que s'ha exposat, emesos els preceptius informes, realitzats els tràmits d'audiència pertinents, havent complit el que es disposa en l'article 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell i d'acord amb les facultats que em confereix l'article 28.e de la mencionada llei, i de conformitat amb les competències atribuïdes pel Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat,





ORDENE



Article únic. Aprovació del reglament

S'aprova el Reglament d'organització i funcionament de la Comissió de Valoració del Mal Corporal.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Absència d'incidència en la despesa pressupostària de la Generalitat

La implementació i posterior desenvolupament d'aquesta ordre no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cadascun dels capítols de despesa assignats a la conselleria competent en matèria de sanitat, i en tot cas haurà de ser atés amb els seus propis mitjans humans i materials d'aquest departament.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Règim transitori

A l'entrada en vigor de la present norma es revisaran els nomenaments dels actuals membres vocals de la Comissió, i es farà la renovació i/o substitució d'aquests, d'acord amb el que s'estableix en aquest reglament que s'aprova.

Els informes, dictàmens i/o valoracions pendents d'emissió per la Comissió de Valoració del Mal Corporal a l'entrada en vigor d'aquesta ordre, es regiran, per a l'execució, per la normativa vigent en la data de la sol·licitud a l'òrgan col·legiat.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les normes que s'oposen al que es disposa en la present ordre i de manera expressa l'anterior Ordre 2/2014, de 3 de febrer, de la Conselleria de Sanitat, per la qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de la Comissió de Valoració del Mal Corporal.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 26 d'octubre de 2020.– La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública: Ana Barceló Chico.









ANNEX ÚNIC

Reglament d'organització i funcionament

de la Comissió de Valoració del Mal Corporal





TÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Definició i adscripció

La Comissió de Valoració del Mal Corporal (d'ara en avant la Comissió o CVDC) és un òrgan col·legiat que a través del servei o unitat administrativa amb competències en matèria d'inspecció de serveis sanitaris dependrà de l'òrgan directiu al qual aquestes competències li siguen atribuïdes en el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria amb competències en matèria de sanitat.

La CVDC té com a objectiu principal efectuar la valoració de les lesions corporals en els diferents procediments administratius que es tramiten en l'Administració de la Generalitat.



Article 2. Composició

1. La Comissió de Valoració del Mal Corporal estarà composta per:

a) Presidència: serà ocupada per la persona que ocupe el càrrec de major rang de la unitat administrativa amb competències en matèria d'inspecció de serveis sanitaris.

b) Vicepresidència: un metge inspector o una metgessa inspectora de serveis sanitaris, nomenat/ada per la persona que exercisca la titularitat de l'òrgan directiu del qual depenga la unitat administrativa amb competències en matèria d'inspecció de serveis sanitaris, a proposta de la presidència.

c) Vocals: almenys nou metges o metgesses inspectors de serveis sanitaris, nomenats/ades per la persona que exercisca la titularitat de l'òrgan directiu del qual depenga la unitat administrativa amb competències en matèria d'inspecció de serveis sanitaris, a proposta de la presidència després de la consulta als membres de la Comissió que hagueren assistit a la sessió i que en tot cas, han de conformar un mínim d'un terç dels seus components.

d) Secretaria: un o una cap de secció metge o metgessa inspectors de serveis sanitaris, nomenat/ada per la persona que exercisca la titularitat de l'òrgan directiu del qual depenga la unitat administrativa amb competències en matèria d'inspecció de serveis sanitaris a proposta de la presidència.

2. Les persones que assumisquen la vicepresidència, vocalies i secretaria de la Comissió, seran nomenades, sense perjudici del que recull l'article 10, per a un període de cinc anys, i podran ser reelegides per períodes d'igual duració.

3. La composició de la comissió respondrà al principi de presència equilibrada de dones i homes de conformitat amb la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes.







TÍTOL II

Funcions de l'òrgan col·legiat i dels seus components



Article 3. Funcions de la Comissió de Valoració del Mal Corporal

1. Seran funcions de la Comissió de Valoració del Mal Corporal:

a) Valorar i informar el mal corporal en els expedients de responsabilitat patrimonial de l'Administració de la Generalitat en els quals es realitze proposta d'existència de relació de causalitat entre el funcionament del servei públic i la lesió produïda i sempre que això siga sol·licitat per l'òrgan competent.

b) Valorar i analitzar l'assistència sanitària i el grau de responsabilitat en els expedients instruïts pel Servei de Responsabilitat Patrimonial de la Conselleria competent en matèria de sanitat, en els quals s'estime procedent efectuar aquesta avaluació.

c) Valorar i informar el mal corporal a petició del Consell Jurídic Consultiu, bé motu proprio, o bé quan, després d'una proposta denegatòria efectuada per l'òrgan competent del departament o organisme de la Generalitat, el Consell Jurídic Consultiu estimara que poguera ser favorable.

d) Valorar i informar el mal corporal a petició de l'Advocacia General de la Generalitat, si no s'haguera emés informe amb anterioritat i es formulara un recurs contenciós administratiu.

e) Valorar, informar i/o emetre, a petició de l'òrgan directiu de què depenga la unitat administrativa amb competències en matèria d'inspecció de serveis sanitaris, dictamen mèdic sol·licitat per altres òrgans de la Generalitat, en matèries diferents de la responsabilitat patrimonial, la importància de les quals aconselle l'estudi per la CVDC.

f) Valorar i informar sobre les activitats de la Unitat de Valoració Mèdica d'Incapacitats de la conselleria amb competències en matèria de sanitat.

g) Qualssevol altres que resulten de la normativa vigent o que, per raó de la matèria, se li sol·liciten per ordre superior.

2. La Unitat de Valoració Mèdica d'Incapacitats (UVMI) remetrà, a l'efecte del contingut en l'apartat f del punt anterior, un informe o memòria d'activitats amb periodicitat anual.



Article 4. Funcions de la Presidència

Seran funcions de la persona que ocupe la presidència de la CVDC:



a) Exercir la representació de la Comissió.

b) Acordar la convocatòria de les sessions ordinàries i extraordinàries i la fixació de l'ordre del dia, tenint en compte, si escau, les peticions formulades amb la suficient antelació.

c) Presidir i moderar el desenvolupament de les sessions.

d) Assignar els expedients a les persones vocals de la Comissió per al seu informe.

e) Dirimir amb el seu vot els empats, a l'efecte d'adoptar acords, sobre les discrepàncies que puguen sorgir en les sessions.

f) Visar les actes i certificacions dels acords de la Comissió.

g) Exercir totes les altres funcions que siguen inherents a la seua condició de president/a de la Comissió.



Article 5. Funcions de la Vicepresidència

Serà funció de la persona que ocupe la vicepresidència de la CVDC, substituir la presidenta o el president i assumir les seues funcions en cas de vacant, absència, malaltia, o una altra causa legal.



Article 6. Funcions de les vocalies

Seran funcions de les persones vocals de la CVDC:

a) Estudiar i emetre informe sobre els expedients que se'ls assignen.

b) Assistir a les sessions i exposar en la Comissió els informes realitzats.

c) Analitzar els informes exposats per vocals ponents, discutir-los i efectuar les observacions pertinents.

d) Aprovar la valoració del mal corporal.



Article 7. Funcions de la Secretaria

Seran funcions de la persona que ocupe la secretaria de la CVDC:

a) Assistir a les sessions de la Comissió, amb veu i vot.

b) Efectuar la convocatòria de les sessions de la Comissió per ordre de la persona titular de la presidència, així com les citacions als qui formen part d'aquesta.

c) Redactar i autoritzar les actes del tractat en les sessions de la Comissió.

d) Signar les actes, certificacions i informes de la CVDC juntament amb qui ocupe la presidència.

e) Totes les altres funcions que siguen inherents a la seua condició de titular de la Secretaria.





Títol III

Normes internes de la CVDC



Article 8. Funcionament de la Comissió de Valoració del Mal Corporal

1. El funcionament de la Comissió es regirà per les següents regles:

a) La Comissió s'haurà de reunir de manera ordinària amb periodicitat mensual, excepte en el període vacacional estival, que podrà ser bimensual.

b) Es podran convocar reunions extraordinàries sempre que es considere oportú per la urgència i importància dels assumptes a tractar a instància de la presidència o vicepresidència.

c) Després de la lectura per la persona titular de la secretaria i aprovació, si escau, de l'acta de la sessió anterior, començarà la sessió amb l'exposició dels informes per les/pels diferents ponents i la seua discussió per la Comissió. Després de concloure les exposicions la presidència assignarà els expedients pendents a cada vocal per a debatre-ho en la següent sessió.

d) Durant l'estudi i confecció dels informes, es podrà sol·licitar la col·laboració de la resta de persones que componen la Comissió.

e) Podrà sol·licitar-se, així mateix, informació complementària o l'emissió d'informes que s'estimen necessaris o convenients per a resoldre.

f) Es podrà procedir, si s'estima necessari, a la revisió mèdica de la persona objecte de l'informe sol·licitat.

g) Els informes acceptats després de la seua exposició i discussió en la Comissió, s'aprovaran per part d'aquesta i es passaran a la signatura de la persona titular de la presidència i de la secretaria per a la seua posterior remissió a l'òrgan sol·licitant.

h) Els acords i informes aprovats per la Comissió són adoptats per aquesta en virtut de la seua naturalesa d'òrgan col·legiat. Els acords seran adoptats per majoria de vots.



Article 9. Existència de quòrum en les sessions

1. Serà preceptiva en les reunions de la Comissió la presència de qui ocupe la presidència o vicepresidència, la secretaria i, almenys, la meitat de vocals. En el cas que, en primera convocatòria, no assistisca el nombre de persones requerit per a la vàlida constitució de la Comissió, es podrà celebrar una segona convocatòria mitja hora després de la primera. En aquest cas serà suficient, perquè existisca quòrum, amb la presència de la tercera part dels seus components.

2. En els casos de vacant, absència, malaltia, cessament o una altra causa legal, regiran les següents regles:

a) En el supòsit de la persona que ocupe la presidència, aquesta serà substituïda per qui ocupe la vicepresidència i, en defecte d'això, per la persona de l'òrgan col·legiat de major jerarquia, antiguitat en la comissió i edat, per aquest ordre.

b) En el supòsit de la persona que ocupe la secretaria, aquesta serà substituïda per la persona de l'òrgan col·legiat de menor edat.



Article 10. Causes de cessament

1. En el cas de la presidència, el nomenament i cessament estarà relacionat amb el nomenament de la persona que ocupe el càrrec de major rang de la unitat administrativa amb competències en matèria d'inspecció de serveis sanitaris.

2. La resta de components de la CVDC podran ser destituïts per:

a) Finalització del termini màxim per al qual van ser nomenats.

b) Manca d'assistència injustificada a tres sessions consecutives o a cinc o més –encara que no siguen consecutives– durant l'any natural en què es produïsquen.

c) Malaltia prolongada o altres causes d'absència de llarga duració.

3. Per a l'adopció del cessament serà preceptiva la comunicació prèvia i de manera fefaent al membre objecte de cessament.



Article 11. Dret supletori

Per a les qüestions no establides en aquest reglament s'hauran d'aplicar les disposicions de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, capítol II (dels òrgans de les administracions públiques), secció tercera (òrgans col·legiats de les diferents administracions públiques).

Mapa web