Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 8/2016, de 5 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament dels òrgans territorials i urbanístics de la Generalitat [2016/785]

(DOGV núm. 7714 de 08.02.2016) Ref. Base de dades 000906/2016

DECRET 8/2016, de 5 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament dels òrgans territorials i urbanístics de la Generalitat [2016/785]
PREÀMBUL

El Decret 123/2013, de 20 de setembre, del Consell, va modificar el Reglament dels Òrgans Territorials, d’Avaluació Ambiental i Urbanístics de la Generalitat, aprovat pel Decret 135/2011, de 30 de setembre, del Consell, amb l’objecte d’adaptar-lo al Decret 3/2013, de 14 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es va suprimir la Secretaria Autonòmica de Territori, Medi Ambient i Paisatge, quedant la Secretaria Autonòmica d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient com a únic òrgan superior de la Conselleria d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient. Igualment, l’esmentat Decret 123/2013 es va fer ressò del Decret 85/2013, de 28 de juny, del Consell, pel qual s’aprovà el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient, quedant, d’aquesta manera, acomodada l’estructura operativa dels òrgans urbanístics, territorials i d’avaluació ambiental de la Generalitat a les exigències derivades dels esmentats decrets.

El Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, modificat pel Decret 12/2015, de 16 de setembre, determina les conselleries en què s’organitza l’Administració de la Generalitat, entre les quals es troba la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori. L’article 10 de l’esmentat Decret 7/2015 atribueix a la conselleria esmentada les competències, entre altres, de vertebració del territori i Paisatge. No obstant això, no es troba entre les competències que ostenta aquesta conselleria la de medi ambient, que passa a ser exercida per la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural. Aquesta divisió competencial suposa que el present decret únicament regula òrgans territorials i urbanístics, però no ambientals, tal com ocorria fins ara.
D’altra banda, l’entrada en vigor de la Llei 5/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, d’ordenació del territori, urbanisme i paisatge, de la Comunitat Valenciana (LOTUP), i la subsegüent derogació de la major part de l’anterior marc normatiu vigent en matèria de territori i urbanisme, demanda l’adaptació del Reglament dels Òrgans Territorials i Urbanístics a les innovacions derivades de la citada LOTUP.

Efectivament, la disposició derogatòria de la LOTUP suprimeix de l’ordenament jurídic valencià la Llei 16/2005, de 30 de desembre, de la Generalitat, Urbanística Valenciana (LUV). Per consegüent, determi-nats òrgans urbanístics creats per aquesta llei i no arreplegats en la LOTUP han d’entendre’s suprimits, i escau, en conseqüència, la modificació del Reglament dels Òrgans Territorials i Urbanístics de la Generalitat en el sentit anterior; així ocorre, per exemple, amb el Consell Superior de Territori i Urbanisme.

Finalment, l’entrada en vigor de la LOTUP i la corresponent derogació de la LUV aconsella acomodar l’estructura operativa dels òrgans urbanístics i territorials de la Generalitat a la nova realitat norma-tiva, la qual cosa demanda una modificació de la normativa reguladora dels òrgans esmentats quant a les seues atribucions, organització, funcionament i composició, per a adequar-los a les necessitats del nou organi-grama intern de la Generalitat, amb la finalitat de millorar les funcions pròpies que han d’exercir. Tot això sota els criteris d’eficàcia i servei a la ciutadania.

Per tot això, en virtut del que estableix l’article 49.1.9a de l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana, i de conformitat amb el que preveu l’article 18.f de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta de la consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 5 de febrer de 2016,



DECRETE

Article únic. Aprovació del Reglament dels òrgans territorials i urbanístics de la Generalitat
S’aprova el Reglament dels òrgans territorials i urbanístics de la Generalitat, el text del qual s’inse-reix com a annex al present decret.


DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera. Incidència en les dotacions de gasto
L’aplicació i el desplegament d’aquest decret no tindrà cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de despesa assignada a la conselleria competent en matèria de territori, i, en tot cas, hauran de ser atesos amb els seus mitjans personals i materials.

Segona. Registre Autonòmic de Patrimonis Públics Municipals de Sòl

Es manté la inscripció dels béns i drets pertanyents als patrimonis públics municipals de sòl inscrits en el Registre Autonòmic amb anterioritat al 20 d’agost de 2014, data d’entrada en vigor de la LOTUP, inclosos els actes i acords municipals sobre alienació de béns immobles del patrimoni municipal del sòl a què es refereix el número 3 de la disposició addicional del Decret 178/2004, de 24 de setembre, del Consell, pel qual es va crear i regula el Registre Autonòmic de Patrimonis Públics Municipals de Sòl.

Tercera. Registres Autonòmics de Programes d’Actuació Integrada i Agrupacions d’Interès Urbanístic
Es manté la inscripció dels programes d’actuació integrada (PAI) i les agrupacions d’interès urbanístic (AIU) que hagen sigut inscrits en els registres autonòmics amb anterioritat al 20 d’agost de 2014, data d’entra-da en vigor de la LOTUP. A partir d’aqueixa data, PAI i AIU s’inscriuran en els corresponents registres municipals regulats en l’article 170 de la LOTUP.


DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

Primera. Designacions
Les comissions informatives i territorials d’urbanisme acomodaran la seua composició al que disposa el present decret en el termini d’un mes. A l’efecte, la persona titular de la direcció general d’Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge sol·licitarà dels organismes i entitats corresponents que efectuen les designacions previstes en aquest decret.


Segona. Falta de designació
En el cas que, transcorregut el termini, no s’haguera efectuat alguna designació, podrà dirigir-se la convocatòria de reunió directament a l’òrgan representat i es presumirà la representació si assisteix a la reunió un/a funcionari/ària o empleat/da amb titulació superior adscrit a l’òrgan representat.

Tercera. Innecessarietat de designacions
No serà necessari efectuar noves designacions de vocals en el cas dels representants de la Generalitat quan s’hi mantinga la mateixa composició prevista en l’anterior reglament.


DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació normativa
1. Queden derogats el Decret 135/2011, de 30 de setembre, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament dels Òrgans Territorials, d’Avaluació Ambiental i Urbanístics de la Generalitat; i el Decret 123/2013, de 20 de setembre, del Consell, de modificació de l’anterior.

2. Queda derogat el Decret 148/1990, de 3 de setembre, del Consell, sobre control dels actes i acords de les entitats locals en matèria d’ordenament jurídic urbanístic.
3. Queda derogat el Decret 178/2004, de 24 de setembre, del Consell, pel qual es va crear i regula el Registre Autonòmic de Patrimonis Públics Municipals del Sòl.
4. Igualment, queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o d’un rang inferior s’oposen al que disposa aquest decret.


DISPOSICIÓ FINAL

Única. Entrada en vigor
Aquest decret entrarà en vigor l’endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

València, 5 de febrer de 2016

El president de la Generalitat,
XIMO PUIG I FERRER

La consellera d’Habitatge, Obres Públiques
i Vertebració del Territori,
MARÍA JOSÉ SALVADOR RUBERT



ANNEX
Reglament dels òrgans territorials
i urbanístics de la Generalitat


CAPÍTOL I
Òrgans territorials i urbanístics

Article 1. Òrgans territorials i urbanístics de la Generalitat
1. Exerciran les competències territorials i urbanístiques de la Generalitat els òrgans següents:
a) El Consell.
b) El/la conseller/a competent en matèria de territori i urbanisme.
c) El/la secretari/ària autonòmic/a amb competències en matèria de territori i urbanisme.
d) El/la director/a general amb competències en matèria de territori i urbanisme.
e) El Comitè Estratègic de Política Territorial de la Comunitat Valenciana.
f) Les comissions territorials d’urbanisme.
g) Les comissions informatives d’urbanisme.
2. Tenen la naturalesa d’òrgans col·legiats el Comitè Estratègic de Política Territorial de la Comunitat Valenciana, les comissions territorials d’urbanisme i les comissions informatives d’urbanisme, als efectes de l’aplicació supletòria de la legislació de règim jurídic de les administracions públiques.


CAPÍTOL II
Competències i atribucions
dels òrgans territorials i urbanístics

Article 2. Competències reservades al Consell

Dins de les competències territorials i urbanístiques de l’Administració de la Generalitat, queden reservades al Consell les atribucions següents:
1. L’alta direcció de la política urbanística i d’ordenació territorial de la Generalitat, i el desplegament reglamentari de la seua legislació.
2. Aprovar definitivament els plans d’acció territorial.
3. Acordar la tramitació urgent dels plans.
4. Atorgar al/a la conseller/a competent en matèria d’ordenació del territori i urbanisme l’habilitació necessària per a la redacció del Pla General Estructural quan un municipi no en tinga, o aquell haja sigut suspès o anul·lat en la seua eficàcia.
5. Suspendre la vigència del planejament i establir el règim urbanístic aplicable transitòriament.
6. Resoldre les discrepàncies interorgàniques respecte als projectes per a la instal·lació o la construcció d’obres o de serveis públics que siguen promoguts o autoritzats per la Generalitat, d’acord amb la legislació aplicable.
7. Imposar les sancions per infracció urbanística en la quantia establida en la normativa d’aplicació.
8. Declarar les actuacions territorials estratègiques de la Comunitat Valenciana.
9. Les altres competències que li atribuïsquen les lleis.

Article 3. Competències reservades al/a la conseller/a
Són atribucions del/de la conseller/a, dins de les competències d’ordenació del territori i urbanisme de la Generalitat, les següents:
1. Definir i supervisar la política general d’ordenació territorial i urbanística de la Generalitat en consonància amb els principis d’acció definits pel Consell.
2. Preparar i presentar al Consell els avantprojectes de llei, propostes d’acord i projectes de decret relatius a qüestions pròpies del departament en matèria d’ordenació del territori i urbanisme.
3. Ordenar l’inici de l’elaboració i formulació, així com elevar per a la seua aprovació pel Consell, els plans d’acció territorial i la declaració de les actuacions territorials estratègiques de la Comunitat Valenciana; igualment, dictar la resolució aprovatòria del pla o projecte en què s’instrumenta una Actuació Territorial Estratègica, d’acord amb el que disposen els articles 44.2.e, 61.1 i 61.2 de la LOTUP.

4. Acordar la suspensió de la tramitació i de l’atorgament de llicències de parcel·lació de terrenys, edificació i demolició, per a àmbits determinats, a fi de facilitar l’estudi o reforma de l’ordenació urbanística i territorial, en instruments de planejament promoguts per la conselleria competent en matèria de territori i urbanisme.

5. Exercir la potestat reglamentària en matèria d’ordenació del territori i urbanisme, en forma d’or-dres, així com emetre instruccions sobre qüestions en matèria d’ordenació del territori i urbanisme.

6. Dictar resolució prèvia a l’aprovació del planejament urbanístic en els supòsits de minoració d’estàndards que es preveuen en l’annex IV, III, 4.7 i 6.3 de la LOTUP.
7. Emetre informe previ a l’aprovació de plans i programes, en el supòsit regulat en l’article 44.3 de la LOTUP.
8. Requerir i impulsar la redacció i tramitació del planejament municipal, així com exercir la potestat de subrogació prevista en els articles 44.2.f i 66.1 de la LOTUP.
9. Nomenar i cessar fins a dos vocals de les comissions territorials d’urbanisme.
10. Resoldre els expedients sancionadors en matèria urbanística quan l’import de la sanció siga major de 30.000 euros i inferior o igual a 600.000 euros, d’acord amb el que disposa l’article 268 de la LOTUP.

11. Declarar la caducitat de les declaracions d’interès comunitari, d’acord amb el que disposa l’article 207 de la LOTUP:
12. Li corresponen, així mateix, les altres competències d’ordenació del territori i urbanístiques de la Generalitat que li atribuïsquen les lleis, així com les que no estiguen expressament atribuïdes per la legislació vigent, o pel present reglament, a altres òrgans.

Article 4. Competències reservades al o a la secretari/ària autonòmic/a
Són competències del/de la secretari/ària autonòmic/a les següents:
1. Dictar les disposicions precises per a la millor aplicació de la normativa d’ordenació del territori i urbanisme de la Generalitat.
2. El foment de la participació pública i la coordinació amb altres administracions públiques en aquestes matèries.
3. La funció sancionadora en els termes que preveu la legislació urbanística valenciana.
4. Formalitzar encàrrecs de gestió o protocols de col·laboració amb altres administracions o organismes sobre matèries de la seua competència.
5. Qualssevol altres que li delegue el/la conseller/a.

Article 5. Atribucions de la direcció general competent en matèria d’ordenació del territori i urbanisme
Correspon a la persona titular de la direcció general amb competències en matèria d’ordenació del territori i urbanisme executar, sota la direcció i coordinació de la secretaria autonòmica, les directrius que, en matèria d’ordenació del territori i urbanisme, assenyale el/la conseller/a. Les seues atribucions són:
1. Formular i elevar propostes raonades sobre l’aprovació definitiva de plans urbanístics i territorials als òrgans competents de la Generalitat, així com supervisar i impulsar la redacció i tramitació dels plans urbanístics i territorials la formulació de la qual corresponga al seu departament.
2. Verificar el compliment dels acords i resolucions dels altres òrgans urbanístics de la Generalitat i ordenar la seua publicació en els termes que preveuen els articles 55.3 i 56 de la LOTUP.
3. Exercir les competències d’emissió d’informes urbanístics previs o preliminars i d’arbitrar solucions amb els municipis o de conciliació de postures entre Administracions d’acord amb el que preveu la legislació urbanística valenciana.
4. Exercir les competències que confereixen a la Generalitat els articles 60, 65 i 66 de la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local, així com la Llei de Règim Local de la Comunitat Valenciana, respecte dels actes i acords que adopten els municipis en matèria d’ordenació del territori i urbanisme, quan existisca incompliment de les obligacions imposades per la llei.
5. Demanar la intervenció i el dictamen de la Comissió Territorial d’Urbanisme sempre que ho estime oportú.
6. Nomenar i cessar el/la secretari/ària de la Comissió Territorial d’Urbanisme i el/la secretari/ària de la Comissió Informativa d’Urbanisme.
7. Evacuar –previs els informes tècnics o, inclús, dictamen de l’òrgan urbanístic o territorial de la Generalitat que es considere oportú– les consultes que, en qüestions de planificació o legislació urbanística i d’ordenació del territori, o la seua aplicació, li formulen els ajuntaments o entitats del sector públic de la Comunitat Valenciana. Les consultes, en cap cas, no tindran caràcter vinculant.
8. Realitzar la funció inspectora en matèria urbanística.
9. Iniciar i resoldre els expedients de protecció i restauració de la legalitat urbanística. La resolució d’aquests procediments posarà fi a la via administrativa.
10. Coordinar, impulsar i planificar les Actuacions Territorials Estratègiques, així com tramitar els corresponents procediments referents a les dites actuacions.
11. Aprovar els estudis d’inundabilitat per a la concreció del risc d’inundació.
12. Executar les sentències dels òrgans jurisdiccionals en l’àmbit de la seua competència.
13. Elaborar, supervisar, gestionar i tramitar els instruments previstos en la normativa de protecció del paisatge i de la infraestructura verda, que siguen de competència autonòmica.
14. Cooperar amb els ajuntaments en l’elaboració, tramitació i aplicació dels instruments de paisatge.
15. Planificar i impulsar actuacions singulars de protecció, ordenació i gestió del paisatge i de la la infraestructura verda.
16. Dur a terme la funció de difusió i sensibilització en matèria d’ordenació del territori i paisatge.
17. Emetre informe en el supòsit de l’article 44.6 de la LOTUP.

Article 6. Atribucions del Comitè Estratègic de Política Territorial de la Comunitat Valenciana
1. El Comitè Estratègic de Política Territorial de la Comunitat Valenciana és un òrgan col·legiat de composició paritària compost per una representació mixta de la Generalitat i els agents més representatius de la societat civil, segons disposa l’article 2 del Decret 1/2011, de 13 de gener, del Consell, pel qual es va aprovar l’Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana.
2. Són atribucions del Comitè Estratègic de Política Territorial de la Comunitat Valenciana:
a) Assessorar al Consell en les d’accions amb elevada repercussió econòmica, social i ambiental sobre el territori de la Comunitat Valenciana.
b) Assessorar a la conselleria competent en matèria d’ordenació del territori i urbanisme en aquelles qüestions en què puga instar-ne la col·laboració.
c) Efectuar el seguiment de l’Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana.
d) Impulsar determinades prioritats d’actuació, efectuant noves propostes o millorant les existents.
e) Coordinar als distints sectors econòmics i socials per al desenvolupament de projectes innovadors i eficaços que permeten aconseguir elevades cotes d’excel·lència territorial per a la Comunitat Valenciana.
f) Emetre, cada dos anys com a mínim, un dictamen sobre l’evolució de l’Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana.

Article 7. Atribucions de les comissions territorials d’urbanisme
Les comissions territorials d’urbanisme tindran les atribucions següents:
1. Aprovar definitivament els instruments de planejament que siguen de competència autonòmica, excepte la declaració de les actuacions territorials estratègiques, l’aprovació de l’Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana, la dels plans d’acció territorial i la dels instruments de l’article 44.3 de la LOTUP.
2. Emetre aquells dictàmens en matèria urbanística que se sotmeten a la seua consideració pel/per la director/a general competent per raó de la matèria.
3. Resoldre els expedients de declaració d’interès comunitari (DIC), incloses les seues pròrrogues, modificacions de cànon, així com qualsevol altra modificació de la DIC que, d’acord amb la legislació vigent, requerisca pronunciament de l’òrgan urbanístic, llevat de les excepcions regulades en l’article 9.3 d’aquest decret.
4. Resoldre els expedients d’expropiació tramitats pel procediment de taxació conjunta, quan siguen de competència autonòmica, excepte el que preveu l’article 44.3 de la LOTUP, i en aquest cas la tramitació correspondrà a l’òrgan sectorial corresponent.

Article 8. Atribucions de les comissions informatives d’urbanisme
Són atribucions de les comissions informatives d’urbanisme la preparació d’informes tècnics per a la millor adopció de les decisions urbanístiques de la Generalitat. Els seus informes seran utilitzats com a ponència tècnica de les decisions que se sotmeten a resolució de les comissions territorials d’urbanisme o d’aquelles que, si és el cas, li consulte el/la conseller/a, el/la secretari/ària autonòmic/a i el/la director/a general competents en matèria d’urbanisme. Les comissions informatives propiciaran la unificació i compatibilitzaran els criteris d’actuació territorial entre els diversos departaments i organismes en l’exercici de les seues competències respectives.

Article 9. Altres òrgans amb competències urbanístiques
1. Correspon a les distintes conselleries de la Generalitat o a les direccions generals que en depenguen, que siguen competents per raó de la matèria, la promoció, tramitació, aprovació i gestió dels plans regulats en l’article 44.3 de la LOTUP.
L’aprovació esmentada s’entendrà implícita en la resolució que, d’acord amb la seua legislació específica, aprove o autoritze el projecte bàsic d’obra o instal·lació de què es tracte.
2. Correspon al/a la cap del Servei de Coordinació Urbanística i Territorial, o òrgan que el substituïsca, sota les instruccions que impartisca la direcció general competent en matèria d’urbanisme, portar el Registre Autonòmic d’Instruments de Planejament Urbanístic previst en l’article 172 de la LOTUP.
3. Així mateix competeix al/a la cap del Servei Territorial competent en matèria d’urbanisme resoldre sobre l’admissió, inadmissió a tràmit, caducitat del procediment, renúncia o desistiment de les sol·licituds de Declaració d’Interès Comunitari, així com la declaració d’urgència en la tramitació dels expedients per a la implantació d’activitats industrials, productives i terciàries o de serveis en sòl no urbanitzable generadores d’ocupació. De la mateixa manera, li correspon l’emissió dels informes establits en els articles 201 i 202.3 de la LOTUP.




CAPÍTOL III
Delegació de competències i règim de recursos

Article 10. Delegació d’atribucions i resolució de recursos
1. El/la conseller/a competent en matèria d’ordenació del territori i urbanisme podrà delegar l’exercici d’alguna de les seues atribucions tant en la secretaria autonòmica com en la direcció general corresponent.
2. Contra els acords i resolucions dels òrgans territorials i urbanístics pels quals s’aproven definitivament instruments de planejament, caldrà ajustar-se a allò que s’ha disposat en matèria de recursos en la legislació de règim jurídic de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú.
3. Contra els acords de la Comissió Territorial d’Urbanisme pels quals es denegue o suspenga l’aprovació definitiva d’instruments de planejament, o pels quals es resol la concessió de Declaració d’Interès Comunitari, es podrà interposar un recurs davant la secretaria autonòmica competent en matèria de territori i urbanisme, de conformitat amb el que estableix la legislació del procediment administratiu comú.



CAPÍTOL IV
Organització i funcionament dels òrgans col·legiats

Secció primera
Composició i funcionament
de les comissions territorials d’urbanisme

Article 11. Composició de la Comissió Territorial d’Urbanisme
1. La Comissió Territorial d’Urbanisme s’integra per una àmplia representació de les administracions i col·lectius professionals i empresarials amb presència en l’ordenació del territori i l’urbanisme.

2. Hi ha una Comissió Territorial d’Urbanisme per cada una de les províncies que componen la Comunitat Valenciana.
3. Cada Comissió Territorial d’Urbanisme estarà integrada pel/per la president/a, el/la secretari/ària i els vocals.

Article 12. El/la president/a de la Comissió Territorial d’Urbanisme
1. Presideix la Comissió Territorial d’Urbanisme el/la titular de la direcció general competent en matèria d’urbanisme.
2. Correspon a la presidència fixar l’ordre del dia i convocar la Comissió Territorial d’Urbanisme, dirigir els debats, dirimir les votacions amb vot de qualitat, sotmetre a deliberació assumptes urgents en despatx extraordinari i alçar la sessió. També li competeix representar-la davant organismes, entitats i persones públiques o privades.
3. En casos concrets, i per raons justificades, el/la titular de la direcció general competent en matèria d’urbanisme podrà designar un/a vocal de la Comissió Territorial d’Urbanisme perquè n’exercisca la presidència.
4. Quan ho estime oportú, el/la titular de la conselleria competent en la matèria pot assumir la presidència, i en aquest cas el/la president/a actuarà com a vocal.

Article 13. Vocals amb veu i vot en la Comissió Territorial d’Urbanisme
1. Seran vocals amb veu i vot en la Comissió Territorial d’Urbanisme:
a) El/la director/a territorial competent en matèria de territori i urbanisme de la província correspo-nent.
b) Un/a representant de la direcció general competent en matèria d’administració local.
c) Un/a representant de la direcció general competent en matèria d’infraestructures.
d) Un/a representant de la conselleria competent en matèria d’agricultura i medi ambient.
e) Un/a representant de la conselleria competent en matèria de patrimoni cultural valencià.
f) Un/a representant de l’Administració General de l’Estat.
g) Un/a representant de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer. Quan s’hagueren d’examinar expedients que afecten les seues conques, podrà sol·licitar-se l’assistència d’un/a representant de la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre o del Segura.
h) Un/a representant de la diputació provincial corresponent.
i) Un/a representant designat/da per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.
j) Dos vocals lliurement designats/des pel/per la conseller/a competent en matèria d’urbanisme i ordena-ció del territori.
2. En el supòsit de vocals representants d’organismes públics, hauran de tindre la categoria, almenys, de cap de servei.

Article 14. Vocals amb veu i sense vot en la Comissió Territorial d’Urbanisme
Seran vocals amb veu però sense vot en la Comissió Territorial d’Urbanisme:
1. Un/a representant de cada un dels col·legis professionals següents: d’advocats, d’arquitectes supe-riors, i d’enginyers de camins, canals i ports.
2. Un/a representant designat/da per les organitzacions empresarials del sector més representatives de la província corresponent.

Article 15. Designació de vocals
1. La designació dels/de les vocals representants de les conselleries s’efectuarà pel titular de l’òrgan representat, que designarà un/a vocal titular i a un/a suplent.
2. La sol·licitud de designació dels/de les vocals titular i suplent de l’Administració General de l’Estat es dirigirà a la Delegació del Govern.

3. La sol·licitud de designació dels/de les vocals titulars i suplents de les diputacions provincials es dirigirà al seu president/a.
4. La designació dels/de les vocals titulars i suplents tindrà caràcter permanent, fins que no siga renovada per decisió de l’organisme representat, a iniciativa pròpia o a iniciativa del president/a de la comissió. Es perdrà la condició de vocal titular o suplent en el cas de pèrdua sobrevinguda de la condició que va fer possible la designació.
5. Quan ni un vocal titular ni el seu suplent puguen assistir a la comissió, l’autoritat representada podrà designar una altra persona per a la reunió específica a què siga convocada, mantenint-se la representació del titular i del suplent en les següents reunions. Els vocals titulars i els seus suplents no podran delegar l’exercici de la seua funció.


Article 16. El/la secretari/ària de la Comissió Territorial d’Urbanisme
El/la secretari/ària de la Comissió Territorial d’Urbanisme serà nomenat entre titulats/ades superiors funcionaris/àries de la Generalitat. Excepte resolució expressa en contra, en serà secretari/ària el/la cap del servei territorial competent en matèria d’urbanisme de la direcció general competent en matèria d’urbanisme. Correspon al/a la secretari/ària la responsabilitat del funcionament administratiu de la Comissió Territorial d’Urbanisme. Així mateix, li corresponen les funcions d’alçar actes de les sessions i certificar el seu contingut, amb el vistiplau del/de la president/a.

Article 17. Altres assistents
1. A petició del/de la president/a de la Comissió Territorial d’Urbanisme podran assistir, amb veu però sense vot, funcionaris/àries de la direcció general competent en matèria d’urbanisme, a fi d’actuar com a ponents, o per a aclarir qualsevol qüestió que es precise durant la seua celebració.
2. Quan en l’ordre del dia s’incloga un expedient de planejament urbanístic municipal, serà convocat un/a representant de l’ajuntament afectat, qui assistirà amb veu però sense vot, exclusivament per al tema pel qual haja sigut convocat.



Article 18. Règim de sessions de la Comissió Territorial d’Urbanisme

1. Entre la convocatòria de la Comissió Territorial d’Urbanisme, amb remissió de l’orde del dia, i la celebració de la reunió hauran de transcórrer almenys dos dies hàbils, exclòs el dissabte.

2. Per a la vàlida constitució de la comissió es requerirà la presència del/de la president/a i del/de la secretari/ària, o dels que legalment els substituïsquen, i, en primera convocatòria, de com a mínim la mitat dels/de les vocals amb dret de vot. La segona convocatòria s’entendrà sempre efectuada trenta minuts després de l’assenyalament de la primera, i hi serà suficient amb la presència del/de la president/a i del/de la secretari/ària, o dels que legalment els substituïsquen, i de tres vocals amb dret de vot.
3. Les sessions de les comissions territorials d’urbanisme es realitzaran de forma presencial.
4. Cada una de les comissions es reunirà en sessió ordinària almenys sis vegades a l’any i en sessió extraordinària quan així es convoque.


Secció segona
Composició i funcionament
de les comissions informatives d’urbanisme

Article 19. Composició de la Comissió Informativa d’Urbanisme
1. La Comissió Informativa d’Urbanisme estarà integrada pel/la president/a, el/la vicepresident/a, el/la secretari/ària i els vocals.
2. En els informes s’arreplegaran, també, les posicions discrepants, que es reflectiran en l’expedient, inclús per mitjà de propostes alternatives, informant-se d’això al/a la president/a de la Comissió Territorial d’Urbanisme als efectes de la convocatòria d’esta, en relació amb el que estableix l’article 17 del present reglament.

Article 20. El/la president/a de la Comissió Informativa d’Urbanisme

La presidència de les comissions informatives d’urbanisme correspon al/a la president/a de les comissions territorials d’urbanisme, qui podrà delegar les seues funcions o designar substitut/a, als efectes d’assistència a les reunions de la comissió informativa, en algun dels seus membres.
Correspon al/a la president/a, o a qui el/la substituïsca, convocar i presidir la Comissió Informativa d’Urbanisme, dirigir els debats i alçar les seues sessions, donar el vistiplau a les seues actes i fixar-ne l’ordre del dia, podent proposar a la seua deliberació assumptes urgents fora del propi ordre del dia.

Article 21. El/la vicepresident/a de la Comissió Informativa d’Urbanisme
1. Serà vicepresident/a de la Comissió Informativa d’Urbanisme el/la subdirector/a general compe-tent en matèria d’urbanisme.
2. Correspon al/a la vicepresident/a participar, amb veu i vot, en les deliberacions de la comissió i auxiliar al/a la president/a en les seues funcions. En cas d’absència del/de la president/a, assumeix automàtica-ment la presidència de la Comissió.
3. Quan hi assistisca el/la president/a, als efectes de la vàlida constitució de l’òrgan, el/la vicepresident/a computarà com a vocal.

Article 22. Vocals de la Comissió Informativa d’Urbanisme
1. Seran vocals de la Comissió Informativa d’Urbanisme:
a) Un/a representant de la subdirecció general competent en matèria d’ordenació, planificació i actuacions territorials estratègiques.

b) Un/a representant de la direcció general competent en matèria d’habitatge.
c) Un/a representant de la direcció general competent en matèria d’obres públiques i transports.
d) Un/a representant de la direcció general competent en matèria de medi natural i avaluació ambiental.
e) Un/a representant de la direcció general competent en matèria d’agricultura.
f) Un/a representant de la direcció general competent en matèria de patrimoni cultural valencià.
g) Un/a representant de la direcció general competent en matèria d’educació.
h) Un/a representant de la direcció general competent en matèria d’indústria.
i) Un/a representant de la direcció general competent en matèria de turisme.
j) Un/a representant de la direcció general competent en matèria de sanitat.
k) Un/a representant de l’Administració General de l’Estat.
l) Un/a representant de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer. Quan s’hagueren d’examinar expedients que afecten les seues conques, podrà sol·licitar-se l’assistència d’un/a representant de la Confede-ració Hidrogràfica de l’Ebre o del Segura.
m) Un/a representant de la Gerència Territorial del Cadastre.
n) Un/a representant de la diputació provincial corresponent.
2. Els/les vocals designats/des seran funcionaris/àries o empleats/ades públics/ques amb titulació superior.
3. La designació dels/de les vocals s’efectuarà d’acord amb el que preveu l’article 15 d’aquest reglament.

Article 23. Altres assistents
A les comissions informatives d’urbanisme podran assistir, amb veu però sense vot, els/les tècnics/iques del servei territorial o de la direcció general competent en matèria d’urbanisme que es designen com a ponents per a cada assumpte o sessió.

Article 24. El/la secretari/ària de la Comissió Informativa d’Urbanisme
El/la secretari/ària de la Comissió Informativa d’Urbanisme serà nomenat/da entre titulats/des superiors funcionaris/àries al servei de la Generalitat. Excepte resolució expressa en contra, en serà secreta-ri/ària el/la cap del servei territorial d’urbanisme de la direcció general competent en matèria d’urbanisme. Correspon al/a la secretari/ària la responsabilitat del funcionament administratiu de la comissió. Li correspo-nen, també, les funcions d’alçar actes de les sessions i certificar-ne el contingut, amb el vistiplau del/de la president/a.

Article 25. Règim de sessions de la Comissió Informativa d’Urbanisme
1. Entre la convocatòria de la Comissió Informativa d’Urbanisme, amb remissió de l’ordre del dia, i la realització de la reunió hauran de transcórrer, almenys, dos dies hàbils, exclòs el dissabte.
2. Per a la vàlida constitució de la comissió es requerirà la presència del/de la president/a i del/de la secretari/ària, o dels que legalment els substituïsquen, i, en primera convocatòria, de com a mínim la meitat dels vocals. La segona convocatòria s’entendrà sempre efectuada trenta minuts després de l’assenyalament de la primera, i en ella serà suficient amb la presència del/de la president/a i del/de la secretari/ària, o dels que legalment els substituïsquen, i de tres vocals.
3. Les sessions de les comissions informatives d’urbanisme es realitzaran de forma presencial.
4. Cada una de les comissions es reunirà en sessió ordinària almenys sis vegades a l’any, i en sessió extraordinària quan així es convoque.

linea
Mapa web