Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 123/2013, de 20 de setembre, del Consell, pel qual es modifica el Reglament dels Òrgans Territorials, d'Avaluació Ambiental i Urbanístics de la Generalitat, aprovat pel Decret 135/2011, de 30 de setembre, del Consell. [2013/9146]

(DOGV núm. 7116 de 23.09.2013) Ref. Base de dades 008745/2013

DECRET 123/2013, de 20 de setembre, del Consell, pel qual es modifica el Reglament dels Òrgans Territorials, d'Avaluació Ambiental i Urbanístics de la Generalitat, aprovat pel Decret 135/2011, de 30 de setembre, del Consell. [2013/9146]
Preàmbul

El Decret 3/2013, de 14 de juny, del president de la Generalitat, ha modificat el Decret 19/2012, de 7 de desembre, pel qual es determinen les conselleries en què s’organitza l’Administració de la Generalitat. En el decret se suprimix la Secretaria Autonòmica de Territori, Medi Ambient i Paisatge, i queda la Secretaria Autonòmica d’Infraestructures i Transport com a únic òrgan superior de la Conselleria d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient.
L’esmentat Decret 19/2012 va ser desplegat pel Decret 179/2012, de 14 de desembre, del Consell, pel qual es determina l’estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat.
En correlació amb això, per mitjà del Decret 72/2013, de 14 de juny, del Consell, es va modificar el Decret 179/2012, de 14 de desembre, del Consell, amb la supressió de l’article 22, que feia referència a la Secretaria Autonòmica de Territori, Medi Ambient i Paisatge.
Atés que la denominació de l’única Secretaria Autonòmica de la Conselleria d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient podia induir a error sobre el seu àmbit de competències, s’han efectuat sengles correccions d’errors d’ambdós decrets, de manera que l’article 8.2 del Decret 19/2012, de 7 de desembre, del Consell, queda redactat de la manera següent: «Esta Conselleria disposarà, com a òrgan superior, de la Secretaria Autonòmica d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient»; i l’article 21 del Decret 179/2012, de 14 de desembre, del Consell, es referix a la «Secretaria Autonòmica d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient», i n’establix les funcions.

D’altra banda, per mitjà del Decret 85/2013, de 28 de juny, del Consell, es va aprovar el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient, que en regula l’estructura orgànica i funcional, determina les funcions que s’atribuïxen als òrgans superiors i centres directius que la componen, i també les unitats administratives de rang superior que s’adscriuen a cada un dels òrgans.

L’aprovació de les esmentades normes aconsella acomodar l’estructura operativa dels òrgans urbanístics, territorials i d’avaluació ambiental de la Generalitat a la realitat actual, la qual cosa demana una modificació de la normativa reguladora d’estos òrgans, quant a les seues atribucions, organització, funcionament i composició, per a adequar-los a les necessitats del nou organigrama intern de la Generalitat, amb la finalitat de millorar les funcions pròpies que han d’exercir, tot això amb els criteris d’eficàcia i servici als ciutadans.

Per tot això, complits els tràmits procedimentals previstos en l’article 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, a proposta de la consellera d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió de dia 20 de setembre de 2013,



DECRETE

Article únic. Modificació del Reglament dels Òrgans Territorials, d’Avaluació Ambiental i Urbanístics de la Generalitat

S’aprova la modificació dels articles 4, 20.1.c, 21.2 i el paràgraf segon del 25 del Reglament dels Òrgans Territorials, d’Avaluació Ambiental i Urbanístics de la Generalitat, aprovat pel Decret 135/2011, de 30 de setembre, del Consell, i s’hi afig en l’article 6 els apartats 12 a 19, en l’article 29.1 la lletra q), i en l’article 35 els apartats 9 a 11, la redacció dels quals queda establida en l’annex del present decret.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Única. Incidència en les dotacions de gasto
La implementació i posterior desplegament d’este decret no tindrà cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de gasto assignats a la conselleria competent en matèria de territori i, en tot cas, hauran de ser atesos amb els seus mitjans personals i materials.



DISPOSICIÓ FINAL

Única. Entrada en vigor
Este decret entrarà en vigor l’endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

Valencia, 20 de setembre de 2013

El president de la Generalitat,
ALBERTO FABRA PART

La consellera d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient,
ISABEL BONIG TRIGUEROS


ANNEX

Modificació del Reglament dels Òrgans Territorials, d’Avaluació Ambiental i Urbanístics de la Generalitat, aprovat pel Decret 135/2011, de 30 de setembre, del Consell.

1. Es modifica l’article 4, que queda redactat com seguix:
«Article 4. Competències reservades al o a la secretari/ària autonòmic/a
Són competències del/de la secretari/ària autonòmic/a les següents:
1. Dictar les disposicions necessàries per a la millor aplicació de la normativa d’ordenació del territori, d’avaluació ambiental i urbanisme de la Generalitat.
2. El foment de la participació pública i la coordinació amb altres administracions públiques en estes matèries.
3. Emetre instruccions sobre qüestions d’àmbit territorial, urbanístic, avaluació ambiental i paisatgístic.
4. La funció sancionadora en els termes que preveu la legislació urbanística valenciana.
5. Formalitzar encàrrecs de gestió o protocols de col·laboració amb altres administracions o organismes sobre matèries de la seua competència.
6. Qualssevol altres que li delegue el/la conseller/a».

2. S’afigen els apartats 12 a 19 a l’article 6, que queden redactats com seguix:
«12. Iniciar, instruir i resoldre els expedients de protecció i restauració de la legalitat urbanística.
13. Coordinar, impulsar i planificar les actuacions territorials estratègiques, així com tramitar els corresponents procediments referents a les actuacions.
14. Aprovar els estudis d’inundabilitat per a la concreció del risc d’inundació.
15. Executar les sentències dels òrgans jurisdiccionals en l’àmbit de la seua competència.
16. Elaborar, supervisar, gestionar i tramitar els instruments previstos en la normativa de protecció del paisatge i de la infraestructura verda.
17. Cooperar amb els ajuntaments en l’elaboració, tramitació i aplicació dels instruments de paisatge.
18. Planificar i impulsar actuacions singulars de protecció, ordenació i gestió del paisatge i de la infraestructura verda.
19. Dur a terme la funció de difusió i sensibilització en matèria d’ordenació del territori i paisatge».

3. Es modifica la lletra c) de l’article 20.1, que queda redactada com seguix:
«c) Un representant de la direcció general competent en matèria d’infraestructures».

4. Es modifica l’apartat 2 de l’article 21, que queda redactat com seguix:
«2. Tres vocals designats pel/la conseller/a competent en matèria d’urbanisme, a proposta dels col·legis professionals que tenen assignades i efectuen les funcions de col·laboració en matèria d’ordenació del territori i urbanisme».

5. Es modifica el paràgraf segon de l’article 25, que queda redactat com seguix:
«Cada una de les comissions es reunirà en sessió ordinària huit vegades a l’any i en sessió extraordinària quan el president/a, o qui el/la substituïsca, les convoque».

6. S’afig la lletra q) a l’article 29.1, que queda redactada com seguix:
«q) Un representant del ministeri amb competència sobre el Cadastre».

7. S’afigen els apartats 9 a 11a l’article 35, que queden redactats com seguix:
«9. Els/les caps dels servicis territorials d’Urbanisme.
10. El/la cap del servici competent en matèria d’infraestructura verda i paisatge.
11. El/la cap del servici competent en matèria d’ordenació del territori».

linea
Mapa web