DECRET 123/2013, de 20 de setembre, del Consell, pel qual es modifica el Reglament dels Òrgans Territorials, d'Avaluació Ambiental i Urbanístics de la Generalitat, aprovat pel Decret 135/2011, de 30 de setembre, del Consell. [2013/9146]
(DOGV núm. 7116 de 23.09.2013) Ref. Base de dades 008745/2013
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 24.09.2013 Data de fi de vigència: 09.02.2016 Aquesta disposició afecta: Modifica: Aquesta disposició està afectada per: Derogada per: Modificada per: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria Infraestructures, Territori i Medi Ambient Grup temàtic: Legislació Matèries: Organització de l'administració Urbanisme i ordenació del territori Descriptors: Temàtics: reglament intern, organització administrativa, competència administrativa, urbanisme, reglamentació urbanística, política de medi ambient , òrgan col.legiat
DECRET 123/2013, de 20 de setembre, del Consell, pel qual es modifica el Reglament dels Òrgans Territorials, d'Avaluació Ambiental i Urbanístics de la Generalitat, aprovat pel Decret 135/2011, de 30 de setembre, del Consell. [2013/9146]
Preàmbul
El Decret 3/2013, de 14 de juny, del president de la Generalitat, ha modificat el Decret 19/2012, de 7 de desembre, pel qual es determinen les conselleries en què sorganitza lAdministració de la Generalitat. En el decret se suprimix la Secretaria Autonòmica de Territori, Medi Ambient i Paisatge, i queda la Secretaria Autonòmica dInfraestructures i Transport com a únic òrgan superior de la Conselleria dInfraestructures, Territori i Medi Ambient.
Lesmentat Decret 19/2012 va ser desplegat pel Decret 179/2012, de 14 de desembre, del Consell, pel qual es determina lestructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat.
En correlació amb això, per mitjà del Decret 72/2013, de 14 de juny, del Consell, es va modificar el Decret 179/2012, de 14 de desembre, del Consell, amb la supressió de larticle 22, que feia referència a la Secretaria Autonòmica de Territori, Medi Ambient i Paisatge.
Atés que la denominació de lúnica Secretaria Autonòmica de la Conselleria dInfraestructures, Territori i Medi Ambient podia induir a error sobre el seu àmbit de competències, shan efectuat sengles correccions derrors dambdós decrets, de manera que larticle 8.2 del Decret 19/2012, de 7 de desembre, del Consell, queda redactat de la manera següent: «Esta Conselleria disposarà, com a òrgan superior, de la Secretaria Autonòmica dInfraestructures, Territori i Medi Ambient»; i larticle 21 del Decret 179/2012, de 14 de desembre, del Consell, es referix a la «Secretaria Autonòmica dInfraestructures, Territori i Medi Ambient», i nestablix les funcions.
Daltra banda, per mitjà del Decret 85/2013, de 28 de juny, del Consell, es va aprovar el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria dInfraestructures, Territori i Medi Ambient, que en regula lestructura orgànica i funcional, determina les funcions que satribuïxen als òrgans superiors i centres directius que la componen, i també les unitats administratives de rang superior que sadscriuen a cada un dels òrgans.
Laprovació de les esmentades normes aconsella acomodar lestructura operativa dels òrgans urbanístics, territorials i davaluació ambiental de la Generalitat a la realitat actual, la qual cosa demana una modificació de la normativa reguladora destos òrgans, quant a les seues atribucions, organització, funcionament i composició, per a adequar-los a les necessitats del nou organigrama intern de la Generalitat, amb la finalitat de millorar les funcions pròpies que han dexercir, tot això amb els criteris deficàcia i servici als ciutadans.
Per tot això, complits els tràmits procedimentals previstos en larticle 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, a proposta de la consellera dInfraestructures, Territori i Medi Ambient i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió de dia 20 de setembre de 2013,
DECRETE
Article únic. Modificació del Reglament dels Òrgans Territorials, dAvaluació Ambiental i Urbanístics de la Generalitat
Saprova la modificació dels articles 4, 20.1.c, 21.2 i el paràgraf segon del 25 del Reglament dels Òrgans Territorials, dAvaluació Ambiental i Urbanístics de la Generalitat, aprovat pel Decret 135/2011, de 30 de setembre, del Consell, i shi afig en larticle 6 els apartats 12 a 19, en larticle 29.1 la lletra q), i en larticle 35 els apartats 9 a 11, la redacció dels quals queda establida en lannex del present decret.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Única. Incidència en les dotacions de gasto
La implementació i posterior desplegament deste decret no tindrà cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de gasto assignats a la conselleria competent en matèria de territori i, en tot cas, hauran de ser atesos amb els seus mitjans personals i materials.
DISPOSICIÓ FINAL
Única. Entrada en vigor
Este decret entrarà en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
Valencia, 20 de setembre de 2013
El president de la Generalitat,
ALBERTO FABRA PART
La consellera dInfraestructures, Territori i Medi Ambient,
ISABEL BONIG TRIGUEROS
ANNEX
Modificació del Reglament dels Òrgans Territorials, dAvaluació Ambiental i Urbanístics de la Generalitat, aprovat pel Decret 135/2011, de 30 de setembre, del Consell.
1. Es modifica larticle 4, que queda redactat com seguix:
«Article 4. Competències reservades al o a la secretari/ària autonòmic/a
Són competències del/de la secretari/ària autonòmic/a les següents:
1. Dictar les disposicions necessàries per a la millor aplicació de la normativa dordenació del territori, davaluació ambiental i urbanisme de la Generalitat.
2. El foment de la participació pública i la coordinació amb altres administracions públiques en estes matèries.
3. Emetre instruccions sobre qüestions dàmbit territorial, urbanístic, avaluació ambiental i paisatgístic.
4. La funció sancionadora en els termes que preveu la legislació urbanística valenciana.
5. Formalitzar encàrrecs de gestió o protocols de col·laboració amb altres administracions o organismes sobre matèries de la seua competència.
6. Qualssevol altres que li delegue el/la conseller/a».
2. Safigen els apartats 12 a 19 a larticle 6, que queden redactats com seguix:
«12. Iniciar, instruir i resoldre els expedients de protecció i restauració de la legalitat urbanística.
13. Coordinar, impulsar i planificar les actuacions territorials estratègiques, així com tramitar els corresponents procediments referents a les actuacions.
14. Aprovar els estudis dinundabilitat per a la concreció del risc dinundació.
15. Executar les sentències dels òrgans jurisdiccionals en làmbit de la seua competència.
16. Elaborar, supervisar, gestionar i tramitar els instruments previstos en la normativa de protecció del paisatge i de la infraestructura verda.
17. Cooperar amb els ajuntaments en lelaboració, tramitació i aplicació dels instruments de paisatge.
18. Planificar i impulsar actuacions singulars de protecció, ordenació i gestió del paisatge i de la infraestructura verda.
19. Dur a terme la funció de difusió i sensibilització en matèria dordenació del territori i paisatge».
3. Es modifica la lletra c) de larticle 20.1, que queda redactada com seguix:
«c) Un representant de la direcció general competent en matèria dinfraestructures».
4. Es modifica lapartat 2 de larticle 21, que queda redactat com seguix:
«2. Tres vocals designats pel/la conseller/a competent en matèria durbanisme, a proposta dels col·legis professionals que tenen assignades i efectuen les funcions de col·laboració en matèria dordenació del territori i urbanisme».
5. Es modifica el paràgraf segon de larticle 25, que queda redactat com seguix:
«Cada una de les comissions es reunirà en sessió ordinària huit vegades a lany i en sessió extraordinària quan el president/a, o qui el/la substituïsca, les convoque».
6. Safig la lletra q) a larticle 29.1, que queda redactada com seguix:
«q) Un representant del ministeri amb competència sobre el Cadastre».
7. Safigen els apartats 9 a 11a larticle 35, que queden redactats com seguix:
«9. Els/les caps dels servicis territorials dUrbanisme.
10. El/la cap del servici competent en matèria dinfraestructura verda i paisatge.
11. El/la cap del servici competent en matèria dordenació del territori».