RESOLUCIÓ d'1 de març de 2021, del secretari autonòmic d'Ocupació i director general de LABORA, Servei Valencià d'Ocupació i Formació, sobre delegació de competències en matèria de personal, contractació, gestió de subvencions i gestió financera i pressupostària. [2021/1996]
(DOGV núm. 9035 de 05.03.2021) Ref. Base de dades 001997/2021
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 06.03.2021 Aquesta disposició afecta: Deroga: Aquesta disposició està afectada per: Afectada per: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació Grup temàtic: 000
RESOLUCIÓ d'1 de març de 2021, del secretari autonòmic d'Ocupació i director general de LABORA, Servei Valencià d'Ocupació i Formació, sobre delegació de competències en matèria de personal, contractació, gestió de subvencions i gestió financera i pressupostària. [2021/1996]
Mitjançant el Decret 216/2020, de 29 de desembre, del Consell, es va aprovar un nou Reglament dorganització, règim jurídic i funcional de LABORA, Servei Valencià dOcupació i Formació, organisme autònom de naturalesa administrativa de la Generalitat, amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat dobrar per al compliment dels seus fins, adscrit a la conselleria competent en matèria docupació de la Generalitat, creat mitjançant Llei 3/2000, de 17 dabril, modificada per Llei 27/2018, de 27 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i dorganització de la Generalitat.
Lemissió daquest nou Reglament dorganització, règim jurídic i funcional de LABORA, Servei Valencià dOcupació i formació, es justifica en les modificacions efectuades en lorganització del Consell i lestructura bàsica de les conselleries. Per part seua, els canvis organitzatius que introdueix aquest reglament en lestructura de lorganisme autònom, aconsellen, per raons de seguretat jurídica i eficàcia administrativa, lemissió duna nova disposició reguladora de delegació de competències.
En virtut daixò, i de conformitat amb el que es disposa en els articles 28 i 63 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en larticle 9 de la Llei 40/2015, d1 doctubre, de règim jurídic del sector públic i en larticle 59 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:
Primer. Delegació de competències en matèria de gestió de personal
Es deleguen en els òrgans que a continuació es descriuen i en els termes que sexpressen, les següents competències:
1. En matèria dhoraris de treball, permisos, llicències i vacances es delega:
a) En la persona que ocupe la Direcció General de Planificació i Serveis les competències atribuïdes per la normativa vigent en matèria dhoraris de treball.
b) En la persona titular de la Subdirecció General Administrativa la concessió de permisos, llicències i vacances del personal de LABORA, Servei Valencià dOcupació i Formació.
c) Així mateix, es delega en les persones titulars dels serveis territorials de Gestió Administrativa i Coordinació dEspais Labora respectius la concessió de permisos, llicències i vacances quan corresponguen al personal destinat en les respectives direccions territorials i en els centres dependents de la província corresponent.
2. La competència per a autoritzar les comissions de servei amb dret a les indemnitzacions previstes en la normativa vigent, a realitzar pel personal de les direccions territorials i dels centres dependents de la província, correspondrà a les persones titulars dels serveis territorials respectius, sempre que el destí de la comissió se situe dins de làmbit territorial de la Comunitat Valenciana, i es delegarà en la persona que ocupe la Direcció General de Planificació i Serveis aquesta competència en la resta de casos.
3. En relació amb el personal docent que imparteix la formació professional per a locupació en els centres de la Generalitat, es delega en la persona que ocupe la Direcció General dOcupació i Formació laprovació dels mòduls econòmics que determinen la seua retribució.
4. Es delega en la persona que ocupe la Direcció General de Planificació i Serveis lexercici de la resta de competències atribuïdes directament a la persona que ostente la Direcció General de LABORA, Servei Valencià dOcupació i Formació per la normativa vigent en matèria de gestió de personal i de funció pública.
Segon. Delegació de competències en matèria de contractació administrativa, patrimonial i de dret privat
Es deleguen en els òrgans que a continuació es descriuen i en els termes que sexpressen, les següents competències:
1. En la persona que ocupe la Direcció General de Planificació i Serveis les facultats ordinàries en matèria de contractació administrativa i de dret privat respecte a les unitats adscrites a aqueixa direcció general, relatives a contractes limport dels quals no supere limport dels contractes menors, IVA exclòs.
2. En la persona que ocupe la Direcció General dOcupació i Formació les facultats ordinàries en matèria de contractació administrativa i de dret privat respecte de les unitats adscrites a aqueixa direcció general, relatives a contractes limport dels quals no supere limport dels contractes menors, IVA exclòs.
3. No obstant això, es delega en les persones titulars dels Serveis Territorials respectius les facultats ordinàries en matèria de contractació administrativa respecte de les unitats, dependències i centres del seu àmbit territorial, relatives a contractes limport dels quals no excedisca de 6.000 euros, IVA exclòs.
Per a la resta de contractes administratius de les unitats, dependències i centres dàmbit territorial per import superior a 6.000 euros, IVA exclòs, les facultats ordinàries en matèria de contractació recauran en la persona que ocupe la direcció general corresponent, amb el límit de limport dels contractes menors, IVA exclòs.
4. En la persona que ocupe la Direcció General de Planificació i Serveis lexercici de les competències que, en matèria patrimonial, té atribuïdes LABORA, Servei Valencià dOcupació i Formació, per la normativa vigent, amb les limitacions i requisits continguts en aquesta, amb excepció de les adquisicions de béns immobles.
5. Així mateix, es delega en la persona que ocupe la Direcció General de Planificació i Serveis la representació de LABORA, Servei Valencià dOcupació i Formació enfront daltres administracions en els actes conduents a latorgament de llicències i autoritzacions administratives que resulten necessàries en els procediments de contractació administrativa, privada i patrimonial.
6. En la persona titular del Servei de Contractació i Gestió Administrativa i Patrimonial la signatura de les certificacions dinventari de béns mobles.
7. Documents comptables.
7.1. La signatura dels documents comptables que es deriven de les competències delegades en aquest punt segon en la persona que ocupe la Direcció General de Planificació i Serveis correspondrà a la persona titular de la Subdirecció General Administrativa.
7.2. La signatura dels documents comptables que es deriven de les competències delegades en aquest punt segon en la persona que ocupe la Direcció General dOcupació i Formació correspondrà a la persona titular de la Subdirecció General dependent daquesta que siga procedent per raó de la matèria.
7.3. La signatura dels documents comptables que es deriven de les competències delegades en aquest punt segon en les persones titulars dels Serveis Territorials correspondrà a les persones titulars de les subdireccions generals de les quals depenguen funcionalment. En el cas de les competències delegades en les persones titulars dels serveis territorials de Gestió Administrativa i Coordinació dEspais Labora la signatura dels documents comptables correspondrà sempre a la Subdirecció General Administrativa.
7.4. La signatura dels documents comptables de les competències no delegades en matèria de contractació correspondrà a la persona titular de la Subdirecció General Administrativa.
Tercer. Delegació de competències en matèria de gestió de subvencions i altres procediments
Es delega en els òrgans que a continuació es detallen i en els termes que sexpressen, les competències que a continuació es detallen amb referència a les subvencions corrents i de capital de caràcter genèric, excepte lexpressat en lapartat 2.3; com a la resta de procediments que sexpressen:
1. Es delega en làmbit funcional de la Direcció General de Planificació i Serveis lexercici de les següents competències.
1.1. En la persona titular de la Direcció General de Planificació i Serveis es delega:
a) La resolució dels procediments i la signatura de tots els documents administratius que siguen necessaris per a formalitzar la seua concessió.
b) La resolució dacceptació del desistiment o renúncia per part del sol·licitant, així com qualsevol altra incidència que es produïsca amb posterioritat a la concessió.
c) El reconeixement de lobligació i la proposta de pagament, així com la justificació del beneficiari.
d) Les resolucions relatives a les garanties per pagaments anticipats que escaiga aportar en relació amb les subvencions concedides.
e) La minoració de la subvenció concedida en els supòsits dincompliment per part del beneficiari establits en la normativa vigent.
f) La incoació i resolució dels procediments de revocació, minoració, reintegrament i interessos de demora de subvencions, així com qualssevol altres incidències que, si escau, sen deriven.
2. Es delega en làmbit funcional de la Direcció General dOcupació i Formació lexercici de les següents competències.
2.1. En la persona titular de la Direcció General dOcupació i Formació
2.1.1. En matèria docupació es delega:
a) La resolució de les sol·licituds presentades a lempara de convocatòries en els àmbits de locupació pública, acords territorials i concertació local, i ocupació protegida.
b) La resolució de les sol·licituds presentades a lempara de convocatòries en les quals shaguera atribuït expressament la seua gestió a la Subdirecció General dOcupació.
c) La resolució de qualsevol incidència que puga tindre lloc en relació amb les subvencions de làmbit de locupació protegida i daquelles a les quals fa referència la lletra b daquest apartat, incloent-hi les relatives a les garanties per pagaments anticipats.
d) Les resolucions relatives al reconeixement dobligacions i a la proposta de pagaments corresponents a les subvencions de làmbit de locupació protegida i daquelles a les quals fa referència la lletra b daquest apartat.
e) La incoació i la resolució dels procediments de revocació, reintegrament de subvencions i interessos de demora de làmbit de locupació protegida i daquelles a les quals fa referència la lletra b daquest apartat.
f) La resolució dels procediments de qualificació, desqualificació i registre dels centres especials docupació i de les empreses dinserció i de qualsevol altre registre dependent de la Direcció General dOcupació i Formació.
2.1.2. En matèria de formació professional es delega:
a) La resolució dels procediments en matèria de subvencions corrents i de capital genèriques i la signatura de tots els documents administratius que siguen necessaris per a formalitzar la seua concessió; així com la resolució daltres procediments no afectes a la matèria subvencional.
b) La resolució de les incidències que suposen modificació de la resolució de concessió, i es produïsquen amb posterioritat a aquesta, així com les resolucions de reprogramació i dajust final, en els programes formatius en els quals escaiga.
c) El reconeixement de lobligació i la proposta de pagament, així com laprovació de la justificació del beneficiari.
d) Les resolucions relatives a les garanties per pagaments anticipats que calga aportar en relació amb les subvencions concedides, inclosa lautorització de devolució de fiances.
e) La resolució dels procediments de revocació, minoració, reintegrament i interessos de demora daquestes subvencions.
f) La resolució daltes, baixes i modificacions relatives a lacreditació i/o inscripció de centres col·laboradors per a impartir especialitats formatives a la Comunitat Valenciana.
g) La resolució dautorització dactivitats de formació professional per a locupació no finançades amb fons públics, desenvolupades per empreses, entitats i centres diniciativa pública o privada, així com la vinculada als contractes de formació i aprenentatge, sempre que estiguen relacionats amb certificats de professionalitat.
h) Les relatives a la designació i altres circumstàncies que puguen derivar-se daquesta, del personal funcionari docent de la conselleria competent en matèria deducació, que imparteix la formació professional per a locupació en els centres de formació professional de la Generalitat i laprovació dels mòduls econòmics que determinen la seua retribució.
i) Lautorització de subcontractació, quan estiga permesa, dacord amb el que sestableix en les bases reguladores de les convocatòries i en larticle 29, apartats 3 i 7.d), de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
j) Lautorització de publicitat i difusió de les activitats formatives, quan no siguen susceptibles de comunicació prèvia.
k) Lautorització dampliació de termini per a la presentació de la documentació justificativa de la despesa.
l) La resolució de baixa en la borsa de treball temporal de personal expert docent.
2.2. En les persones titulars de les direccions territorials de LABORA, Servei Valencià dOcupació i Formació.
2.2.1. En matèria docupació i en làmbit provincial corresponent es delega:
a) La resolució de les sol·licituds presentades a lempara de convocatòries de làmbit de locupació privada (inclòs locupació amb suport en el mercat ordinari de treball) o que semmarquen en programes sectorials especials.
b) La resolució de qualsevol incidència que puga tindre lloc en relació amb les subvencions de caràcter genèric dels àmbits de locupació pública, de locupació privada (inclòs locupació amb suport en el mercat ordinari de treball), dels acords territorials i concertació local, i de les que semmarquen en programes sectorials especials, incloses les relatives a les garanties per pagaments anticipats.
c) Les resolucions relatives al reconeixement dobligacions i a la proposta de pagaments corresponents a les subvencions a les quals fa referència la lletra b daquest apartat.
d) La incoació i resolució dels procediments de revocació, reintegrament i dinteressos de demora corresponents a les subvencions a les quals fa referència la lletra b daquest apartat.
2.2.2. En matèria de formació professional i en làmbit provincial corresponent, es delega lexercici de les següents atribucions, exceptuant les relatives a programes formatius de gestió centralitzada que es deleguen en la subdirecció general competent en matèria de formació:
a) Laprovació de la documentació justificativa de la despesa, així com la proposta de pagament de les bestretes i liquidacions.
b) La incoació dels procediments de revocació, reintegrament i dinteressos de demora des del moment del pagament de les subvencions en els supòsits contemplats en la normativa vigent, excepte quan hagen diniciar-se a conseqüència dun informe emés per un òrgan de control, i en aquest cas sincoaran per la direcció general competent en matèria de formació.
c) La resolució dacceptació del desistiment o renúncia per part dels sol·licitants.
d) Declarar la inadmissió de les sol·licituds de reconeixement de drets no previstos en lordenament jurídic o manifestament mancats de fonament.
e) La resolució de la suspensió cautelar del desenvolupament de les accions formatives, així com el seu alçament.
f) La resolució de denegació de sol·licituds de certificats de professionalitat i de les certificacions i denegacions corresponents a les sol·licituds dacreditacions parcials acumulables de les unitats de competència corresponents.
g) Lemissió dels certificats individualitzats daprofitament o diplomes expedits a les persones que hagen superat amb èxit, de conformitat amb la normativa reguladora, els cursos corresponents a qualsevol programa formatiu gestionat per la direcció general competent en matèria de formació professional per a locupació que shagen demetre en aquesta matèria segons la normativa vigent.
h) Lemissió dels certificats relatius a les competències clau necessàries per a accedir a les accions formatives corresponents als certificats de professionalitat.
i) Lemissió dels certificats dexempció de mòduls de formació pràctica contemplada en larticle 5 bis del Reial decret 34/2008, de 18 de gener.
2.3. La signatura de tots els documents comptables que es requerisquen, tant en les subvencions i transferències corrents i de capital de caràcter genèric, com de caràcter nominatiu, correspondrà a la persona titular de la subdirecció general corresponent per raó de la matèria.
Quart. Delegació de competències en matèria de gestió financera i pressupostària
Es delega en els òrgans que a continuació es relacionen i en els termes que sexpressen, les següents competències:
1. Gestió de despeses de personal
Es delega en la persona titular de la Subdirecció General Administrativa:
a) Lexercici de les competències relatives a la gestió de les despeses imputables al capítol I del pressupost de LABORA, Servei Valencià dOcupació i Formació, inclosa la signatura de tots els documents de gestió pressupostària que es requerisquen en la tramitació de les despeses esmentades, així com lautorització de les modificacions tècniques entre crèdits del capítol I que resulten necessàries per a una gestió adequada daquestes despeses.
b) La subscripció dels comunicats dinclusió de variacions en nòmina a què es refereix larticle 4 de lOrdre de 30 de maig de 1990, sobre confecció, fiscalització, comptabilització i pagament de les nòmines del personal de la Generalitat Valenciana, així com la totalitat dels actes administratius conduents a la gestió del pagament de la nòmina, inclosa la gestió de les retencions de lIRPF i de les cotitzacions a la Seguretat Social i altres mutualitats de previsió social, referit tot això a la totalitat del personal de LABORA, Servei Valencià dOcupació i Formació.
c) La certificació de retribucions i retencions a compte.
2. Gestió pressupostària de despeses no recollides en els punts anteriors i que resulten imputables al capítol II del pressupost de LABORA Servei Valencià dOcupació i Formació.
Es delega en la persona titular de la Subdirecció General Administrativa la signatura de tots els documents de gestió comptable que es requerisquen en la tramitació daquestes despeses.
3. Gestió pressupostària de despeses que resulten imputables al capítol III del pressupost de LABORA Servei Valencià dOcupació i Formació.
Es delega en la persona titular de la Subdirecció General Administrativa la resolució daprovació de la liquidació dinteressos de demora al fet que pertocara, prèvia sol·licitud de la persona interessada i prèvia proposta presentada per lòrgan gestor de les despeses en el pagament de les quals ha incorregut en demora.
Es delega igualment en la persona titular de la Subdirecció General Administrativa la signatura de quants documents de gestió comptable es precisen en la tramitació daquestes despeses.
4. Pagaments
4.1. Les referències fetes a la delegació de signatura dels documents de gestió comptable efectuades en la present resolució, sentenen realitzades a totes les fases comptables excepte a la formalització de les fases P i T de lordenació de pagaments.
4.2. Es delega en la persona titular de la Direcció General de Planificació i Serveis la signatura de quants documents siguen necessaris per a formalitzar les ordres de pagament (fase P).
4.3. Es delega en la persona titular de la Subdirecció General Administrativa la signatura de quants documents siguen necessaris per a materialitzar els pagaments (fase T) corresponents a les ordres de pagaments deslliurades a favor dels creditors de LABORA Servei Valencià dOcupació i Formació.
5. Operacions extrapressupostàries
Es delega en la persona titular de la Subdirecció General Administrativa la signatura de quants documents comptables siguen necessaris per al fidel reflex comptable de les retencions a compte i altres operacions extrapressupostàries.
6. Ingressos
6.1. Es delega en la persona que ocupe la Direcció General de Planificació i Serveis les compensacions de dèbits i crèdits així com els ajornaments i fraccionaments dels reintegraments que es generen.
6.2. Es delega en la persona titular de la Subdirecció General Administrativa la signatura de quants documents comptables siguen necessaris per a formalitzar els ingressos competència de LABORA Servei Valencià dOcupació i Formació, inclosos aquells relatius a reintegraments, interessos de demora, ajornaments, fraccionaments i compensacions de deute.
Cinqué. Suplència dels òrgans delegats
En cas de vacant, absència o malaltia de les persones titulars dels òrgans delegats en la present resolució, les competències delegades sexerciran a través del següent règim:
a) En cas dabsència, vacant o malaltia de les persones titulars dels òrgans delegats amb rang de subdirecció general o inferior, les competències delegades seran assumides automàticament, mentre perdure aquesta situació, pel seu superior jeràrquica. En el cas que, al seu torn, la superior jeràrquica es trobe en la mateixa situació, assumiran les competències els òrgans que sesmenten en lapartat c, en lordre establit.
b) Sexceptua de lanterior la situació dabsència, vacant o malaltia de les persones titulars de les direccions territorials de LABORA Servei Valencià dOcupació i Formació, i en aquest cas les competències delegades seran assumides per la persona titular del servei territorial de LABORA, Servei Valencià dOcupació i Formació que corresponga per raó de la matèria de què es tracte. En cas dabsència, vacant o malaltia simultània de la persona titular del Servei Territorial, les competències delegades seran assumides per les persones titulars dels serveis territorials descrits en larticle 23 del Reglament dorganització, règim jurídic i funcional de LABORA Servei Valencià dOcupació i Formació i per eixe ordre.
c) En cas dabsència, vacant o malaltia de les persones titulars dels òrgans delegats amb rang de director/a general, les competències delegades seran assumides pels òrgans directius descrits en larticle 15 del Reglament dorganització, règim jurídic i funcional de LABORA, Servei Valencià dOcupació i Formació, per aqueix ordre, i en absència daquests per les persones titulars dels òrgans amb rang de subdirecció general que figuren successivament en els articles 16 i 20 del mencionat Reglament, per lordre allí determinat.
Sisé. Constància expressa de la delegació
Les resolucions administratives que sadopten per delegació indicaran expressament aquesta circumstància i es consideraran dictades per lòrgan delegant, sense que càpia la delegació de competències delegades.
Seté. Revocació i avocació de la competència
La present delegació datribucions podrà ser revocada en qualsevol moment per lòrgan delegant, de conformitat amb el que sestableix en larticle 63.5 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell.
Les atribucions delegades en la present resolució podran ser reclamades, en els termes i amb els requisits que estableix la normativa aplicable.
Huité. Revocacions expresses
Queden revocades totes les delegacions que soposen al que sestableix en la present resolució i, especialment, la delegació datribucions efectuada per Resolució de 5 dabril de 2018, del secretari autonòmic Ocupació i director general del Servei Valencià dOcupació i Formació, sobre delegació de competències en matèria de personal, contractació, gestió de subvencions i gestió financera i pressupostària.
Nové. Entrada en vigor
La present resolució farà efecte des de lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 1 de març de 2021. El secretari autonòmic dOcupació i director general de LABORA: Enric Nomdedéu i Biosca.