Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIÓ d'1 de març de 2021, del secretari autonòmic d'Ocupació i director general de LABORA, Servei Valencià d'Ocupació i Formació, sobre delegació de competències en matèria de personal, contractació, gestió de subvencions i gestió financera i pressupostària. [2021/1996]

(DOGV núm. 9035 de 05.03.2021) Ref. Base de dades 001997/2021

RESOLUCIÓ d'1 de març de 2021, del secretari autonòmic d'Ocupació i director general de LABORA, Servei Valencià d'Ocupació i Formació, sobre delegació de competències en matèria de personal, contractació, gestió de subvencions i gestió financera i pressupostària. [2021/1996]
Mitjançant el Decret 216/2020, de 29 de desembre, del Consell, es va aprovar un nou Reglament d’organització, règim jurídic i funcional de LABORA, Servei Valencià d’Ocupació i Formació, organisme autònom de naturalesa administrativa de la Generalitat, amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d’obrar per al compliment dels seus fins, adscrit a la conselleria competent en matèria d’ocupació de la Generalitat, creat mitjançant Llei 3/2000, de 17 d’abril, modificada per Llei 27/2018, de 27 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d’organització de la Generalitat.
L’emissió d’aquest nou Reglament d’organització, règim jurídic i funcional de LABORA, Servei Valencià d’Ocupació i formació, es justifica en les modificacions efectuades en l’organització del Consell i l’estructura bàsica de les conselleries. Per part seua, els canvis organitzatius que introdueix aquest reglament en l’estructura de l’organisme autònom, aconsellen, per raons de seguretat jurídica i eficàcia administrativa, l’emissió d’una nova disposició reguladora de delegació de competències.
En virtut d’això, i de conformitat amb el que es disposa en els articles 28 i 63 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en l’article 9 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic i en l’article 59 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:

Primer. Delegació de competències en matèria de gestió de personal
Es deleguen en els òrgans que a continuació es descriuen i en els termes que s’expressen, les següents competències:
1. En matèria d’horaris de treball, permisos, llicències i vacances es delega:
a) En la persona que ocupe la Direcció General de Planificació i Serveis les competències atribuïdes per la normativa vigent en matèria d’horaris de treball.
b) En la persona titular de la Subdirecció General Administrativa la concessió de permisos, llicències i vacances del personal de LABORA, Servei Valencià d’Ocupació i Formació.
c) Així mateix, es delega en les persones titulars dels serveis territorials de Gestió Administrativa i Coordinació d’Espais Labora respectius la concessió de permisos, llicències i vacances quan corresponguen al personal destinat en les respectives direccions territorials i en els centres dependents de la província corresponent.
2. La competència per a autoritzar les comissions de servei amb dret a les indemnitzacions previstes en la normativa vigent, a realitzar pel personal de les direccions territorials i dels centres dependents de la província, correspondrà a les persones titulars dels serveis territorials respectius, sempre que el destí de la comissió se situe dins de l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, i es delegarà en la persona que ocupe la Direcció General de Planificació i Serveis aquesta competència en la resta de casos.
3. En relació amb el personal docent que imparteix la formació professional per a l’ocupació en els centres de la Generalitat, es delega en la persona que ocupe la Direcció General d’Ocupació i Formació l’aprovació dels mòduls econòmics que determinen la seua retribució.
4. Es delega en la persona que ocupe la Direcció General de Planificació i Serveis l’exercici de la resta de competències atribuïdes directament a la persona que ostente la Direcció General de LABORA, Servei Valencià d’Ocupació i Formació per la normativa vigent en matèria de gestió de personal i de funció pública.

Segon. Delegació de competències en matèria de contractació administrativa, patrimonial i de dret privat
Es deleguen en els òrgans que a continuació es descriuen i en els termes que s’expressen, les següents competències:
1. En la persona que ocupe la Direcció General de Planificació i Serveis les facultats ordinàries en matèria de contractació administrativa i de dret privat respecte a les unitats adscrites a aqueixa direcció general, relatives a contractes l’import dels quals no supere l’import dels contractes menors, IVA exclòs.
2. En la persona que ocupe la Direcció General d’Ocupació i Formació les facultats ordinàries en matèria de contractació administrativa i de dret privat respecte de les unitats adscrites a aqueixa direcció general, relatives a contractes l’import dels quals no supere l’import dels contractes menors, IVA exclòs.
3. No obstant això, es delega en les persones titulars dels Serveis Territorials respectius les facultats ordinàries en matèria de contractació administrativa respecte de les unitats, dependències i centres del seu àmbit territorial, relatives a contractes l’import dels quals no excedisca de 6.000 euros, IVA exclòs.
Per a la resta de contractes administratius de les unitats, dependències i centres d’àmbit territorial per import superior a 6.000 euros, IVA exclòs, les facultats ordinàries en matèria de contractació recauran en la persona que ocupe la direcció general corresponent, amb el límit de l’import dels contractes menors, IVA exclòs.
4. En la persona que ocupe la Direcció General de Planificació i Serveis l’exercici de les competències que, en matèria patrimonial, té atribuïdes LABORA, Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per la normativa vigent, amb les limitacions i requisits continguts en aquesta, amb excepció de les adquisicions de béns immobles.
5. Així mateix, es delega en la persona que ocupe la Direcció General de Planificació i Serveis la representació de LABORA, Servei Valencià d’Ocupació i Formació enfront d’altres administracions en els actes conduents a l’atorgament de llicències i autoritzacions administratives que resulten necessàries en els procediments de contractació administrativa, privada i patrimonial.
6. En la persona titular del Servei de Contractació i Gestió Administrativa i Patrimonial la signatura de les certificacions d’inventari de béns mobles.
7. Documents comptables.
7.1. La signatura dels documents comptables que es deriven de les competències delegades en aquest punt segon en la persona que ocupe la Direcció General de Planificació i Serveis correspondrà a la persona titular de la Subdirecció General Administrativa.
7.2. La signatura dels documents comptables que es deriven de les competències delegades en aquest punt segon en la persona que ocupe la Direcció General d’Ocupació i Formació correspondrà a la persona titular de la Subdirecció General dependent d’aquesta que siga procedent per raó de la matèria.
7.3. La signatura dels documents comptables que es deriven de les competències delegades en aquest punt segon en les persones titulars dels Serveis Territorials correspondrà a les persones titulars de les subdireccions generals de les quals depenguen funcionalment. En el cas de les competències delegades en les persones titulars dels serveis territorials de Gestió Administrativa i Coordinació d’Espais Labora la signatura dels documents comptables correspondrà sempre a la Subdirecció General Administrativa.
7.4. La signatura dels documents comptables de les competències no delegades en matèria de contractació correspondrà a la persona titular de la Subdirecció General Administrativa.

Tercer. Delegació de competències en matèria de gestió de subvencions i altres procediments
Es delega en els òrgans que a continuació es detallen i en els termes que s’expressen, les competències que a continuació es detallen amb referència a les subvencions corrents i de capital de caràcter genèric, excepte l’expressat en l’apartat 2.3; com a la resta de procediments que s’expressen:
1. Es delega en l’àmbit funcional de la Direcció General de Planificació i Serveis l’exercici de les següents competències.
1.1. En la persona titular de la Direcció General de Planificació i Serveis es delega:
a) La resolució dels procediments i la signatura de tots els documents administratius que siguen necessaris per a formalitzar la seua concessió.
b) La resolució d’acceptació del desistiment o renúncia per part del sol·licitant, així com qualsevol altra incidència que es produïsca amb posterioritat a la concessió.
c) El reconeixement de l’obligació i la proposta de pagament, així com la justificació del beneficiari.
d) Les resolucions relatives a les garanties per pagaments anticipats que escaiga aportar en relació amb les subvencions concedides.
e) La minoració de la subvenció concedida en els supòsits d’incompliment per part del beneficiari establits en la normativa vigent.

f) La incoació i resolució dels procediments de revocació, minoració, reintegrament i interessos de demora de subvencions, així com qualssevol altres incidències que, si escau, se’n deriven.
2. Es delega en l’àmbit funcional de la Direcció General d’Ocupació i Formació l’exercici de les següents competències.
2.1. En la persona titular de la Direcció General d’Ocupació i Formació
2.1.1. En matèria d’ocupació es delega:
a) La resolució de les sol·licituds presentades a l’empara de convocatòries en els àmbits de l’ocupació pública, acords territorials i concertació local, i ocupació protegida.
b) La resolució de les sol·licituds presentades a l’empara de convocatòries en les quals s’haguera atribuït expressament la seua gestió a la Subdirecció General d’Ocupació.
c) La resolució de qualsevol incidència que puga tindre lloc en relació amb les subvencions de l’àmbit de l’ocupació protegida i d’aquelles a les quals fa referència la lletra b d’aquest apartat, incloent-hi les relatives a les garanties per pagaments anticipats.
d) Les resolucions relatives al reconeixement d’obligacions i a la proposta de pagaments corresponents a les subvencions de l’àmbit de l’ocupació protegida i d’aquelles a les quals fa referència la lletra b d’aquest apartat.
e) La incoació i la resolució dels procediments de revocació, reintegrament de subvencions i interessos de demora de l’àmbit de l’ocupació protegida i d’aquelles a les quals fa referència la lletra b d’aquest apartat.
f) La resolució dels procediments de qualificació, desqualificació i registre dels centres especials d’ocupació i de les empreses d’inserció i de qualsevol altre registre dependent de la Direcció General d’Ocupació i Formació.
2.1.2. En matèria de formació professional es delega:
a) La resolució dels procediments en matèria de subvencions corrents i de capital genèriques i la signatura de tots els documents administratius que siguen necessaris per a formalitzar la seua concessió; així com la resolució d’altres procediments no afectes a la matèria subvencional.
b) La resolució de les incidències que suposen modificació de la resolució de concessió, i es produïsquen amb posterioritat a aquesta, així com les resolucions de reprogramació i d’ajust final, en els programes formatius en els quals escaiga.
c) El reconeixement de l’obligació i la proposta de pagament, així com l’aprovació de la justificació del beneficiari.
d) Les resolucions relatives a les garanties per pagaments anticipats que calga aportar en relació amb les subvencions concedides, inclosa l’autorització de devolució de fiances.
e) La resolució dels procediments de revocació, minoració, reintegrament i interessos de demora d’aquestes subvencions.
f) La resolució d’altes, baixes i modificacions relatives a l’acreditació i/o inscripció de centres col·laboradors per a impartir especialitats formatives a la Comunitat Valenciana.
g) La resolució d’autorització d’activitats de formació professional per a l’ocupació no finançades amb fons públics, desenvolupades per empreses, entitats i centres d’iniciativa pública o privada, així com la vinculada als contractes de formació i aprenentatge, sempre que estiguen relacionats amb certificats de professionalitat.
h) Les relatives a la designació i altres circumstàncies que puguen derivar-se d’aquesta, del personal funcionari docent de la conselleria competent en matèria d’educació, que imparteix la formació professional per a l’ocupació en els centres de formació professional de la Generalitat i l’aprovació dels mòduls econòmics que determinen la seua retribució.
i) L’autorització de subcontractació, quan estiga permesa, d’acord amb el que s’estableix en les bases reguladores de les convocatòries i en l’article 29, apartats 3 i 7.d), de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
j) L’autorització de publicitat i difusió de les activitats formatives, quan no siguen susceptibles de comunicació prèvia.
k) L’autorització d’ampliació de termini per a la presentació de la documentació justificativa de la despesa.
l) La resolució de baixa en la borsa de treball temporal de personal expert docent.
2.2. En les persones titulars de les direccions territorials de LABORA, Servei Valencià d’Ocupació i Formació.
2.2.1. En matèria d’ocupació i en l’àmbit provincial corresponent es delega:
a) La resolució de les sol·licituds presentades a l’empara de convocatòries de l’àmbit de l’ocupació privada (inclòs l’ocupació amb suport en el mercat ordinari de treball) o que s’emmarquen en programes sectorials especials.
b) La resolució de qualsevol incidència que puga tindre lloc en relació amb les subvencions de caràcter genèric dels àmbits de l’ocupació pública, de l’ocupació privada (inclòs l’ocupació amb suport en el mercat ordinari de treball), dels acords territorials i concertació local, i de les que s’emmarquen en programes sectorials especials, incloses les relatives a les garanties per pagaments anticipats.
c) Les resolucions relatives al reconeixement d’obligacions i a la proposta de pagaments corresponents a les subvencions a les quals fa referència la lletra b d’aquest apartat.
d) La incoació i resolució dels procediments de revocació, reintegrament i d’interessos de demora corresponents a les subvencions a les quals fa referència la lletra b d’aquest apartat.
2.2.2. En matèria de formació professional i en l’àmbit provincial corresponent, es delega l’exercici de les següents atribucions, exceptuant les relatives a programes formatius de gestió centralitzada que es deleguen en la subdirecció general competent en matèria de formació:

a) L’aprovació de la documentació justificativa de la despesa, així com la proposta de pagament de les bestretes i liquidacions.
b) La incoació dels procediments de revocació, reintegrament i d’interessos de demora des del moment del pagament de les subvencions en els supòsits contemplats en la normativa vigent, excepte quan hagen d’iniciar-se a conseqüència d’un informe emés per un òrgan de control, i en aquest cas s’incoaran per la direcció general competent en matèria de formació.
c) La resolució d’acceptació del desistiment o renúncia per part dels sol·licitants.
d) Declarar la inadmissió de les sol·licituds de reconeixement de drets no previstos en l’ordenament jurídic o manifestament mancats de fonament.
e) La resolució de la suspensió cautelar del desenvolupament de les accions formatives, així com el seu alçament.
f) La resolució de denegació de sol·licituds de certificats de professionalitat i de les certificacions i denegacions corresponents a les sol·licituds d’acreditacions parcials acumulables de les unitats de competència corresponents.
g) L’emissió dels certificats individualitzats d’aprofitament o diplomes expedits a les persones que hagen superat amb èxit, de conformitat amb la normativa reguladora, els cursos corresponents a qualsevol programa formatiu gestionat per la direcció general competent en matèria de formació professional per a l’ocupació que s’hagen d’emetre en aquesta matèria segons la normativa vigent.
h) L’emissió dels certificats relatius a les competències clau necessàries per a accedir a les accions formatives corresponents als certificats de professionalitat.
i) L’emissió dels certificats d’exempció de mòduls de formació pràctica contemplada en l’article 5 bis del Reial decret 34/2008, de 18 de gener.
2.3. La signatura de tots els documents comptables que es requerisquen, tant en les subvencions i transferències corrents i de capital de caràcter genèric, com de caràcter nominatiu, correspondrà a la persona titular de la subdirecció general corresponent per raó de la matèria.
Quart. Delegació de competències en matèria de gestió financera i pressupostària
Es delega en els òrgans que a continuació es relacionen i en els termes que s’expressen, les següents competències:
1. Gestió de despeses de personal
Es delega en la persona titular de la Subdirecció General Administrativa:
a) L’exercici de les competències relatives a la gestió de les despeses imputables al capítol I del pressupost de LABORA, Servei Valencià d’Ocupació i Formació, inclosa la signatura de tots els documents de gestió pressupostària que es requerisquen en la tramitació de les despeses esmentades, així com l’autorització de les modificacions tècniques entre crèdits del capítol I que resulten necessàries per a una gestió adequada d’aquestes despeses.
b) La subscripció dels comunicats d’inclusió de variacions en nòmina a què es refereix l’article 4 de l’Ordre de 30 de maig de 1990, sobre confecció, fiscalització, comptabilització i pagament de les nòmines del personal de la Generalitat Valenciana, així com la totalitat dels actes administratius conduents a la gestió del pagament de la nòmina, inclosa la gestió de les retencions de l’IRPF i de les cotitzacions a la Seguretat Social i altres mutualitats de previsió social, referit tot això a la totalitat del personal de LABORA, Servei Valencià d’Ocupació i Formació.

c) La certificació de retribucions i retencions a compte.
2. Gestió pressupostària de despeses no recollides en els punts anteriors i que resulten imputables al capítol II del pressupost de LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació.
Es delega en la persona titular de la Subdirecció General Administrativa la signatura de tots els documents de gestió comptable que es requerisquen en la tramitació d’aquestes despeses.
3. Gestió pressupostària de despeses que resulten imputables al capítol III del pressupost de LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació.
Es delega en la persona titular de la Subdirecció General Administrativa la resolució d’aprovació de la liquidació d’interessos de demora al fet que pertocara, prèvia sol·licitud de la persona interessada i prèvia proposta presentada per l’òrgan gestor de les despeses en el pagament de les quals ha incorregut en demora.
Es delega igualment en la persona titular de la Subdirecció General Administrativa la signatura de quants documents de gestió comptable es precisen en la tramitació d’aquestes despeses.
4. Pagaments
4.1. Les referències fetes a la delegació de signatura dels documents de gestió comptable efectuades en la present resolució, s’entenen realitzades a totes les fases comptables excepte a la formalització de les fases P i T de l’ordenació de pagaments.
4.2. Es delega en la persona titular de la Direcció General de Planificació i Serveis la signatura de quants documents siguen necessaris per a formalitzar les ordres de pagament (fase P).
4.3. Es delega en la persona titular de la Subdirecció General Administrativa la signatura de quants documents siguen necessaris per a materialitzar els pagaments (fase T) corresponents a les ordres de pagaments deslliurades a favor dels creditors de LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació.
5. Operacions extrapressupostàries
Es delega en la persona titular de la Subdirecció General Administrativa la signatura de quants documents comptables siguen necessaris per al fidel reflex comptable de les retencions a compte i altres operacions extrapressupostàries.
6. Ingressos
6.1. Es delega en la persona que ocupe la Direcció General de Planificació i Serveis les compensacions de dèbits i crèdits així com els ajornaments i fraccionaments dels reintegraments que es generen.

6.2. Es delega en la persona titular de la Subdirecció General Administrativa la signatura de quants documents comptables siguen necessaris per a formalitzar els ingressos competència de LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació, inclosos aquells relatius a reintegraments, interessos de demora, ajornaments, fraccionaments i compensacions de deute.

Cinqué. Suplència dels òrgans delegats
En cas de vacant, absència o malaltia de les persones titulars dels òrgans delegats en la present resolució, les competències delegades s’exerciran a través del següent règim:
a) En cas d’absència, vacant o malaltia de les persones titulars dels òrgans delegats amb rang de subdirecció general o inferior, les competències delegades seran assumides automàticament, mentre perdure aquesta situació, pel seu superior jeràrquica. En el cas que, al seu torn, la superior jeràrquica es trobe en la mateixa situació, assumiran les competències els òrgans que s’esmenten en l’apartat c, en l’ordre establit.

b) S’exceptua de l’anterior la situació d’absència, vacant o malaltia de les persones titulars de les direccions territorials de LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació, i en aquest cas les competències delegades seran assumides per la persona titular del servei territorial de LABORA, Servei Valencià d’Ocupació i Formació que corresponga per raó de la matèria de què es tracte. En cas d’absència, vacant o malaltia simultània de la persona titular del Servei Territorial, les competències delegades seran assumides per les persones titulars dels serveis territorials descrits en l’article 23 del Reglament d’organització, règim jurídic i funcional de LABORA Servei Valencià d’Ocupació i Formació i per eixe ordre.
c) En cas d’absència, vacant o malaltia de les persones titulars dels òrgans delegats amb rang de director/a general, les competències delegades seran assumides pels òrgans directius descrits en l’article 15 del Reglament d’organització, règim jurídic i funcional de LABORA, Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per aqueix ordre, i en absència d’aquests per les persones titulars dels òrgans amb rang de subdirecció general que figuren successivament en els articles 16 i 20 del mencionat Reglament, per l’ordre allí determinat.


Sisé. Constància expressa de la delegació
Les resolucions administratives que s’adopten per delegació indicaran expressament aquesta circumstància i es consideraran dictades per l’òrgan delegant, sense que càpia la delegació de competències delegades.

Seté. Revocació i avocació de la competència
La present delegació d’atribucions podrà ser revocada en qualsevol moment per l’òrgan delegant, de conformitat amb el que s’estableix en l’article 63.5 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell.

Les atribucions delegades en la present resolució podran ser reclamades, en els termes i amb els requisits que estableix la normativa aplicable.

Huité. Revocacions expresses
Queden revocades totes les delegacions que s’oposen al que s’estableix en la present resolució i, especialment, la delegació d’atribucions efectuada per Resolució de 5 d’abril de 2018, del secretari autonòmic Ocupació i director general del Servei Valencià d’Ocupació i Formació, sobre delegació de competències en matèria de personal, contractació, gestió de subvencions i gestió financera i pressupostària.


Nové. Entrada en vigor
La present resolució farà efecte des de l’endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 1 de març de 2021.– El secretari autonòmic d’Ocupació i director general de LABORA: Enric Nomdedéu i Biosca.

linea
Mapa web