Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDRE de 9 de setembre de 2003, de la Conselleria de Territori i Habitatge, per la qual es desenvolupa el Decret 119/2003, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Territori i Habitatge. [2003/X9966]

(DOGV núm. 4590 de 18.09.2003) Ref. Base de dades 4135/2003

ORDRE de 9 de setembre de 2003, de la Conselleria de Territori i Habitatge, per la qual es desenvolupa el Decret 119/2003, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Territori i Habitatge. [2003/X9966]
Mitjançant el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Territori i Habitatge, aprovat pel Decret 119/2003, d'11 de juliol, del Consell de la Generalitat, s'han establit els òrgans de nivell directiu de la conselleria i s'han determinat les competències atribuïdes a aquests òrgans.
Derivat del Reglament orgànic i funcional, correspon efectuar el desenvolupament de l'estructura orgànica de la Conselleria de Territori i Habitatge establint, en funció de les competències dels òrgans directius, l'estructura i les funcions del nivell administratiu.
En conseqüència, en compliment del que preveu la disposició final primera de l'esmentat decret, i de conformitat amb el que disposen els articles 35.c) i 71 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, amb l'informe previ de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques i de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació,
ORDENE
Capítol I
Del Gabinet del conseller
Article 1
El Gabinet del conseller és l'òrgan de suport i assistència immediata al titular del departament i exercirà les funcions que aquest li encomane.
Capítol II
De la Secretaria Autonòmica
Article 2
De la Secretaria Autonòmica depenen les direccions generals incloses en el capítol IV de la present ordre i el Centre d'Informació i Documentació Ambiental. Així mateix, dependran funcionalment de la Secretaria Autonòmica la Inspecció del Territori i l'Àrea de Planificació.
Article 3
Al Centre d'Informació i Documentació Ambiental corresponen les funcions establides en l'article 3 del Decret 156/2000, del Govern Valencià.
Capítol III
De la sotssecretària
Article 4
Per a l'execució de les funcions que té assignades, de la Sotssecretaria depén la Secretaria General Administrativa.
Depenen orgànicament de la Sotssecretaria la Inspecció del Territori, l'Àrea de Planificació i el Gabinet Tècnic.
Article 5
A la Secretaria General Administrativa corresponen les funcions pròpies de la gestió de tots els serveis generals de la conselleria i prestar suport directe al titular de la Sotssecretaria. La Secretaria General Administrativa s'estructura en els serveis següents:
– Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària, al qual correspon l'elaboració de l'avantprojecte de pressuposts de la conselleria; la tramitació de les modificacions pressupostàries; el control de l'execució pressupostària i econòmica; emetre informe de les disposicions normatives en relació a la despesa pública, i, en general, totes les funcions que li corresponguen o se li encomanen relatives a la gestió pressupostària i a la gestió econòmica.
– Servei d'Informàtica, al qual correspon la informatització dels departaments de la conselleria; l'elaboració i execució de plans d'informatització; l'assistència tècnica en matèria informàtica als distints departaments; la gestió de bases de dades, xarxes i sistemes informàtics de la conselleria; vetllar per la correcta aplicació de la normativa sobre tractament de dades de caràcter personal, i, en general, totes les funcions que se li encomanen en l'àmbit informàtic de la conselleria.
– Servei de Projectes i Obres, al qual correspon l'examen i l'informe, i si és procedent l'elaboració i la direcció d'obra, dels projectes de la conselleria, com també les modificacions d'aquests, la vigilància del compliment de les normes reguladores en la matèria, les funcions que li atribuïsca la legislació de contractes de les administracions públiques i, en general, quantes funcions relatives a projectes i obres li siguen encomanades.
– Servei d'Assumptes Generals, al qual corresponen les actuacions relatives als expedients de tramitació dels assumptes generals de la conselleria, tals com règim interior, manteniment, contractes menors, supervisió i coordinació del parc mòbil i de les instal·lacions de la conselleria; l'estudi, el control i la gestió patrimonial dels béns mobles i immobles de la conselleria; la tramitació dels expedients de responsabilitat patrimonial, i, en general, totes les funcions relatives a assumptes generals que li siguen encomanades.
– Servei de Contractació i Gestió Administrativa, al qual correspon la tramitació dels assumptes relatius al personal de la conselleria; conservar i custodiar els expedients dels empleats públics al servei de la conselleria; vetllar pel compliment de la normativa en matèria de personal; tramitar els expedients disciplinaris; elaborar criteris sobre procediments de contractació de la conselleria; estudiar, preparar i formalitzar els expedients de contractació; portar el seguiment de l'execució dels expedients de contractació; vetllar pel correcte funcionament del registre general de la conselleria, i, en general, qualsevol funció que en les matèries de contractació i gestió administrativa li siga encomanada.
– Servei d'Ordenació i Coordinació Administrativa, al qual correspon la racionalització i la normalització de procediments administratius; l'assistència tècnica en l'elaboració i gestió de convocatòries de subvencions i concerts; la coordinació, el seguiment, la supervisió i l'impuls dels convenis de col·laboració que ha de subscriure la conselleria; la coordinació dels serveis de traducció i correcció, i qualsevol altra funció que en matèria d'ordenació i coordinació administrativa li siga encomanada.
Article 6
A la Inspecció del Territori, que tindrà rang d'àrea, correspon exercir les funcions de vigilància i control de les matèries pròpies de la conselleria; proposar el programa d'inspecció i tramitar i instruir els expedients sancionadors en les mencionades matèries, com també emetre informe sobre els recursos que es formulen contra els actes que imposen sancions i qualsevol altra funció relativa a la inspecció que li siga encomanada.
De la Inspecció del Territori depén el Servei de Coordinació de la Inspecció Tècnica, al qual correspon la coordinació i direcció tècnica dels inspectors, com també la participació en el Pla Territorial d'Emergència de la Comunitat Valenciana en aquelles matèries pròpies de la Inspecció, i la tramitació de les diligències preliminars en les actuacions pròpies de la Inspecció.
Article 7
A l'Àrea de Planificació correspon recolzar i assessorar els òrgans directius de la conselleria en el disseny, la proposta i la implantació de programes d'actuació en les matèries pròpies de la conselleria; el seguiment i control dels òrgans de participació i entitats dependents de la conselleria; el seguiment de compromisos i convenis amb altres administracions públiques; el seguiment i control dels compromisos i relacions de la conselleria amb la Unió Europea; l'anàlisi de resultats de l'aplicació de normativa i ajudes econòmiques de la conselleria; el seguiment de l'execució pressupostària dels programes i projectes que duga a terme la conselleria; la realització d'informes relatius a l'avaluació i el seguiment d'aquests, i, en general, totes les funcions anàlogues que li siguen encomanades.
Article 8
Al Gabinet Tècnic corresponen les funcions concernents a documentació, publicacions, seguiment parlamentari i coordinació de projectes que li siguen encomanats. Per al desenvolupament de les seues funcions, el Gabinet Tècnic s'estructura en els serveis següents:
– Servei de Programació, Documentació i Publicacions, les funcions del qual són les de col·laborar en l'elaboració de nous programes d'actuació en les matèries pròpies de la conselleria; la gestió d'un servei documental de caràcter integrat per a tota la conselleria; la gestió de les publicacions i del web de la conselleria; la realització d'estudis i informes tècnics, i qualsevol altra funció d'anàlogues característiques que li siga encomanada.
– Servei d'Informació, Anàlisi i Seguiment Parlamentari, al qual correspon la generació d'informació per a la presa de decisions; l'estudi i avaluació d'alternatives; la determinació d'indicadors en les matèries pròpies de la conselleria; el seguiment parlamentari; l'impuls dels projectes legislatius de la conselleria, i, en general, totes les funcions d'anàlogues característiques que li siguen encomanades.
Capítol IV
De les direccions generals
Secció Primera
De la Direcció General de Planificació i Ordenació Territorial
Article 9
Per a l'execució de les funcions assignades, la Direcció General de Planificació i Ordenació del Territori s'estructura en l'Àrea d'Urbanisme i l'Àrea de Planificació del Territori.
Article 10
A l'Àrea d'Urbanisme correspon l'exercici de la política del sòl i ordenació urbana, a través dels plans, programes i objectius que corresponguen. Per a l'execució de les seues funcions, l'Àrea d'Urbanisme s'estructura en els serveis següents:
– Servei de Suport Tècnic, al qual corresponen les funcions de suport i assessorament tècnic per a l'elaboració de propostes, informes i memòries referents a la formulació i seguiment dels plans i projectes urbanístics; la cooperació amb les entitats urbanístiques públiques i privades i el suport a les restants unitats en matèria de documentació, estudis, plans i programes, com també qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que se li encomanen.
– Servei de Coordinació Territorial, al qual correspon la supervisió i coordinació que, en matèria urbanística, es desenvolupen en els serveis territorials i les distintes administracions públiques amb intervenció o incidència territorial en funció de les seues respectives competències; l'elaboració dels informes, estudis i anàlisis necessaris per a la determinació de criteris i directrius de política urbanística i territorial, com també l'assessorament legal en matèria d'urbanisme, ordenació territorial i disciplina urbanística, i qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li encomanen.
– Servei d'Informació i Divulgació, al qual corresponen les funcions de manteniment i gestió de l'arxiu documental i cartogràfic, com també el sistema d'informació urbanística i territorial, la difusió i divulgació d'aquest; l'assistència i cooperació amb les diferents administracions públiques, i qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que se li encomanen.
Article 11
A l'Àrea de Planificació del Territori correspon l'exercici de la política territorial a través del desenvolupament sostenible i la visió integradora del territori i el medi ambient. Per a l'execució de les seues funcions, l'Àrea de Planificació del Territori s'estructura en els serveis següents:
– Servei d'Ordenació Territorial, al qual correspon l'elaboració i la supervisió dels treballs i anàlisis; diagnòstics i planificació dels instruments d'ordenació del territori; informes, estudis i prospectives en matèria d'ordenació territorial, com també qualssevol altres funcions d'anàloga finalitat que li encomanen.
– Servei de Parcs Naturals, al qual correspon la tramitació de la declaració i ordenació dels espais naturals protegits i la seua gestió i, en especial, el manteniment i la dinamització dels parcs naturals, com també qualsevol altra funció d'anàloga finalitat que li siga encomanada.
– Servei d'Ordenació Sostenible del Medi, al qual correspon proposar criteris i plans per a la protecció dels recursos naturals; la planificació dels espais naturals protegits i zones i llocs especials de conservació per a la seua integració en la xarxa Natura 2000, i les altres funcions d'anàloga finalitat que li siguen encomanades.
Secció Segona
De la Direcció General d'Habitatge i Projectes Urbans
Article 12
Per a l'execució de les funcions assignades, la Direcció General d'Habitatge i Projectes Urbans s'estructura en l'Àrea d'Habitatge i Projectes Urbans i l'Àrea de Promoció.
Article 13
A l'Àrea d'Habitatge i Projectes Urbans correspon executar les funcions relatives al foment i l'execució dels programes d'accés a l'habitatge dels col·lectius socials desfavorits i la tutela i el règim jurídic de les àrees de rehabilitació urbana. Per a l'execució de les seues funcions, l'Àrea d'Habitatge i Projectes Urbans s'estructura en els serveis següents:
– Servei de Programes d'Habitatge, al qual correspon la realització d'anàlisi de demanda i necessitats d'apartaments tutelats i d'altres tipus d'allotjament destinats a col·lectius amb una especial problemàtica d'integració social; la gestió específica del sòl necessari per a la seua construcció i la gestió i administració d'aquests; la proposta i gestió de programes i mesures tendents a facilitar l'accés a l'habitatge de col·lectius amb necessitat d'integració social, mitjançant la subvenció del lloguer; l'elaboració i gestió de programes d'eradicació del barraquisme i de l'habitatge precari; allotjaments temporals en cas d'urgent necessitat; el desenvolupament de la xarxa Infohabitatge solidària, i qualssevol altres funcions que en matèria d'habitatge protegit li siguen encomanades.
– Servei de Rehabilitació, al qual correspon la declaració d'àrees de rehabilitació i la planificació d'actuacions de rehabilitació, com també qualssevol altres funcions que en matèria de rehabilitació d'habitatges li siguen encomanades.
Article 14
A l'Àrea de Promoció correspon executar les funcions relatives a la promoció, desenvolupament i la gestió de l'habitatge; el seguiment dels plans d'habitatge i l'elaboració i l'anàlisi d'indicadors en relació amb la demanda, necessitats i oferta d'habitatges. Per al desenvolupament de les seues funcions, l'Àrea de Promoció s'estructura en els serveis següents:
– Servei de Coordinació i Règim Jurídic, al qual correspon l'elaboració de la normativa referida al foment de l'habitatge i règim jurídic dels habitatges amb protecció pública; la coordinació dels serveis territorials; l'assessorament legal i tècnic en matèria d'habitatge a aquests i a qualsevol altre organisme, entitat o particular que ho requerisca; l'establiment de les mesures necessàries per a la tutela del règim jurídic i protecció de l'usuari; el desenvolupament d'activitats de col·laboració amb institucions públiques i entitats privades tendents a la promoció d'habitatges, i, en general, totes les funcions que li siguen encomanades relatives a la promoció d'habitatges.
Secció Tercera
De la Direcció General de Gestió del Medi Natural
Article 15
Per a l'execució de les funcions assignades, la Direcció General de Gestió del Medi Natural s'estructura en l'Àrea de Recursos Forestals i Conservació Ambiental i l'Àrea d'Avaluació Ambiental.
Article 16
A l'Àrea de Recursos Forestals i Conservació Ambiental correspon executar les funcions relatives a la planificació i gestió forestal; prevenció d'incendis forestals; sanitat forestal i conservació del medi; gestió, i ordenació de la caça i pesca continentals. Per al desenvolupament de les seues funcions, l'Àrea de Recursos Forestals i Conservació Ambiental s'estructura en els serveis següents:
– Servei de Gestió Forestal, al qual corresponen les funcions relatives a les forests patrimonials de la Generalitat Valenciana, de les declarades o que siguen susceptibles de ser declarades d'utilitat pública, de les comunals, de les consorciades i convingudes i de les particulars; l'aprofitament de les rendes forestals; la conservació i defensa hidrologicoforestal; els camins ramaders; la producció i comercialització de materials forestals de reproducció, com també el control, els certificat i la inspecció del procés productiu i comercial; el control fitosanitari de vivers i depòsits de llavors forestals, i qualssevol altres funcions que en matèria de gestió forestal li siguen assignades.
– Servei de Prevenció d'Incendis i Sanitat Forestal, al qual correspon la direcció tècnica de la prevenció contra els incendis forestals; vigilància fixa i mòbil; potenciació del voluntariat; silvicultura preventiva; infraestructures de prevenció; informació estadística i investigació de causes i motivacions; sanitat forestal, com també qualssevol altres funcions que en matèria de prevenció d'incendis i sanitat forestal li siguen assignades.
– Servei de Conservació de la Biodiversitat, al qual correspon l'estudi i la protecció de la flora i fauna i els ecosistemes de la Comunitat Valenciana, la seua conservació i recuperació; la declaració i gestió de la xarxa de microreserves de flora, i totes les altres funcions que en matèria de biodiversitat li siguen assignades.
– Servei de Caça i Pesca, al qual correspon l'estudi i l'elaboració de propostes de directrius per a l'ordenació i gestió de la caça i la pesca continental per a un aprofitament sostenible; la tramitació de períodes hàbils de caça i pesca; vedes especials; autoritzacions i plans tècnics de caça i pesca; reserves i tancats; foment i control de les espècies cinegètiques, i qualssevol altres funcions que en matèria de caça i pesca li siguen encomanades.
Article 17
A l'Àrea d'Avaluació ambiental correspon executar la coordinació de l'avaluació i l'estimació d'impactes de plans, programes i projectes. Per al desenvolupament de les seues funcions, l'Àrea d'Avaluació s'estructura en els serveis següents:
– Servei d'Avaluació d'Impacte Ambiental, al qual correspon la tramitació de les avaluacions d'impacte ambiental; el seu estudi i declaració; el seguiment, control i vigilància del compliment de les condicions establides en les declaracions d'impacte ambiental; la instrucció dels expedients d'activitats molestes, insalubres, nocives i perilloses; el desenvolupament de sistemes d'informació ambiental, i qualssevol altres funcions d'anàlogues característiques que li siguen encomanades.
– Servei d'Avaluació Ambiental Estratègica, al qual correspon l'anàlisi, informe i avaluació ambiental de plans, programes i grans projectes, amb important repercussió ambiental, econòmica i social, com també la coordinació que d'aquests es derive amb altres entitats o organismes i, en general, quantes funcions d'anàlogues característiques li siguen encomanades.
Secció Quarta
De la Direcció General de Qualitat Ambiental
Article 18
Per a l'execució de les funcions que té assignades, la Direcció General de Qualitat Ambiental s'estructura en l'Àrea de Qualitat Ambiental i l'Àrea de Residus.
Article 19
A l'Àrea de Qualitat Ambiental correspon executar les funcions relatives a la planificació, el control i l'execució de programes per a la millora de la qualitat de les aigües; estratègies de control integrat de la contaminació; protecció del medi ambient atmosfèric i identitat ambiental, inclòs el registre de centres segons el reglament EMAS; la planificació i el desenrotllament de programes, cursos i activitats formatives en matèria d'educació ambiental, la concessió de l'etiqueta ecològica i el desenvolupament de l'Agenda XXI local. Per al desenvolupament de les seues funcions, l'Àrea de Qualitat Ambiental s'estructura en els serveis següents:
– Servei de Control Integrat de la Contaminació, al qual corresponen les autoritzacions ambientals integrades; renovacions i modificacions (IPPC); les revalidacions d'inversions ambientals, com també el registre de fonts i emissions contaminants (EPER), i, en general, qualssevol altres funcions que en matèria de control integrat de la contaminació li siguen encomanades.
– Servei de Qualitat de les Aigües, al qual li correspon la planificació de programes per a la millora de la qualitat de les aigües; el control de les aigües de consum humà, de bany, litorals i continentals; les autoritzacions d'abocaments d'aigües al litoral; el seguiment i el control de les activitats relacionades amb els recursos hidrològics de la Comunitat Valenciana, el control de les condicions sanitàries i ambientals de les activitats d'esbarjo i oci, i, en general, totes les funcions que en matèria de qualitat de les aigües li siguen encomanades.
– Servei de Protecció de l'Ambient Atmosfèric, al qual li correspon l'explotació del sistema de vigilància i control de la qualitat de l'aire; la gestió d'ajudes a la investigació en matèria de protecció de l'ambient atmosfèric; l'inventari d'emissions a l'atmosfera; el registre de focus potencialment contaminants de l'atmosfera; la proposta d'actuacions relatives a la protecció atmosfèrica i acústica, i, en general, totes les funcions que li siguen encomanades en matèria de protecció atmosfèrica i acústica.
Article 20
A l'Àrea de Residus correspon l'execució de les funcions relatives al seguiment, el control i la gestió dels residus. Per al desenvolupament de les seues funcions, l'Àrea de Residus s'estructura en els serveis següents:
– Servei de Residus Urbans, al qual correspon el desenvolupament dels plans zonals de residus urbans i inerts; la tramitació d'expedients d'autorització de producció i gestió de residus urbans i inerts; el registre de productors i gestors de residus urbans i inerts; la implantació de la recollida selectiva i el foment del reciclatge i valoració de residus; les competències en matèria de sòls contaminats i envasos domèstics, i, en general, totes les funcions que en matèria de gestió de residus urbans li siguen encomanades.
– Servei de Residus Industrials, al qual correspon la tramitació d'autoritzacions de producció i gestió de residus industrials; la tramitació d'autoritzacions de trasllats transfronterers de residus industrials; la tramitació de subvencions en matèria de residus industrials; el foment de pràctiques de minimització de residus industrials; les competències en matèria d'envasos industrials i comercials, i totes les altres funcions que en matèria de residus industrials li siguen encomanades.
Capítol V
Dels serveis territorials
Article 21
1. En cada una de les tres províncies de la Comunitat Valenciana hi haurà els Serveis Territorials de Territori i Habitatge, que gestionaran les competències que se li atribuïsquen en la matèria, en el seu respectiu àmbit territorial.
Els serveis territorials dependran orgànicament de la Sotssecretaria i funcionalment dels directors generals en les matèries de la seua respectiva competència.
2. En cada una de les províncies, dependent del titular de la Sotssecretaria, hi haurà un director territorial que dirigirà i coordinarà els serveis, les seccions i les unitats administratives, vetllarà pel correcte funcionament, adoptant les mesures que calguen, i exercirà totes aquelles facultats que se li assignen o per a les quals siga delegat.
Així mateix, en cada direcció territorial, un secretari territorial, amb rang de servei, prestarà assistència tècnica al director territorial i exercirà les atribucions de tramitació administrativa, de gestió de personal, d'assumptes generals i de gestió econòmica i pressupostària.
Article 22
De cadascuna de les direccions territorials dependran els serveis d'àmbit provincial següents:
– Servei Territorial de Planificació i Ordenació Territorial, al qual correspon, seguint els criteris i les directrius de la direcció general, l'aplicació i el control del planejament, gestió i disciplina urbanística, com també dels instruments d'ordenació, la secretaria permanent de la Comissió Territorial d'Urbanisme i, en general, totes les funcions relatives a planificació i l'ordenació territorial que li siguen encomanades.
– Servei Territorial d'Habitatge i Projectes Urbans, al qual corresponen les funcions de tramitació, gestió i resolució dels expedients ordinaris de qualificació o declaració d'habitatges de protecció pública, d'acord amb la normativa vigent, com també la resolució de tots els tràmits que es deriven d'aquestes, conforme a la seua regulació legal; tramitació, gestió i resolució dels expedients ordinaris d'ajudes a l'habitatge, acollits als marcs reguladors d'actuacions protegibles en matèria d'habitatge; tramitació, seguiment i informes tècnics en actuacions directes i convingudes i àrees de rehabilitació urbana, com també, si és procedent, l'aprovació de projectes tècnics en els supòsits regulats en els respectius convenis; resolució sobre cèdules d'habitabilitat i sobre habitabilitat dels habitatges lliures; incoació d'expedients sancionadors en matèria d'habitatge, amb les facultats d'imposició de sancions econòmiques dins dels límits imposats per la legislació vigent i, en general, quantes funcions d'anàlogues característiques li siguen encomanades.
– Servei Territorial de Medi Ambient, al qual correspon l'execució i la supervisió forestal, de les actuacions de qualitat ambiental, de contaminació i de residus i, en general, totes les funcions relatives a medi ambient que li siguen encomanades.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Queden derogades totes les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen a la present ordre.
DISPOSICIÓ FINAL
La present ordre entrarà en vigor el mateix dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 9 de setembre de 2003
El conseller de Territori i Habitatge,

linea
Mapa web