Ficha docv

Ficha docv









DECRET 167/2017, de 3 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de les escoles oficials d'idiomes. [2017/11223]

(DOGV núm. 8186 de 07.12.2017) Ref. Base de dades 010848/2017




Índex

Preàmbul

Títol I. Disposicions generals

Capítol únic

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Article 2. Caràcter de les escoles oficials d'idiomes

Article 3. Ensenyament de les escoles oficials d'idiomes

Article 4. Creació i supressió de les escoles oficials d'idiomes

Article 5. Seccions de les escoles oficials d'idiomes

Article 6. Mapa d'escoles oficials d'idiomes

Article 7. Denominació de les escoles oficials d'idiomes

Article 8. Pàgina web

Títol II. Organització i funcionament

Capítol I. Òrgans de govern unipersonals

Article 9. La Direcció

Article 10. Competències de la Direcció de les escoles oficials d'idiomes

Article 11. La Direcció d'estudis

Article 12. La Secretaria

Article 13. La Vicesecretaria, la Vicedirecció i la coordinació de secció

Article 14. Suplència dels òrgans unipersonals

Article 15. Característiques comunes dels òrgans unipersonals

Capítol II. Òrgans de govern col·legiats

Article 16. Òrgans col·legiats

Article 17. L'equip directiu

Article 18. El consell escolar

Article 19. Competències del consell escolar

Article 20. Composició del claustre de professorat

Article 21. Competències del claustre de professorat

Article 22. Règim de funcionament dels òrgans de govern col·legiats

Capítol III. Òrgans de coordinació docent

Article 23. Òrgans de coordinació docent

Article 24. Departaments didàctics

Article 25. Funcions dels departaments didàctics

Article 26. Funcions de la direcció del departament

Article 27. Comissió de coordinació pedagògica

Article 28. Comissió de la mediateca lingüística

Capítol IV. Òrgans de participació

Article 29. Participació en els òrgans del centre

Article 30. Consell d'alumnat

Article 31. Voluntariat i agents socials

Article 32. Inserció en l'entorn sociocultural

Capítol V. Autonomia dels centres

Article 33. Disposicions generals comunes a totes les escoles oficials d'idiomes

Article 34. Projecte educatiu de les escoles oficials d'idiomes

Article 35. Recursos

Article 36. Projecte de gestió de les escoles oficials d'idiomes

Article 37. Programació general anual

Capítol VI. Avaluació i qualitat dels centres

Article 38. Àmbit de l'avaluació

Article 39. Autoavaluació de les escoles

Disposició addicional única. Requisits mínims dels centres

Disposició derogatòria única. Derogació normativa

Disposició final primera. Desplegament

Disposició final segona. Entrada en vigor





PREÀMBUL



Un dels objectius principals del Consell d'Europa és aconseguir una unitat més gran entre els seus membres mitjançant l'adopció d'accions comunes en el camp cultural i, consegüentment, en l'educació. En aquest sentit, la diversitat lingüística i cultural d'Europa constitueix un patrimoni valuós a protegir i fomentar, per la qual cosa cal treballar en aquesta direcció a fi que la diversitat esdevinga una font d'enriquiment i de comprensió recíprocs entre tots els pobles d'Europa.



De fet, la major comunicació i la interacció entre les persones que viuen a Europa, parlants totes elles d'idiomes diferents, passa per un millor coneixement de les llengües europees. Només així s'aconseguirà afavorir la mobilitat, la comprensió recíproca i la cooperació a Europa, i véncer d'aquesta manera els prejudicis i la discriminació.

Per això, els estats membres, mitjançant les seues polítiques educatives, i concretament en l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües modernes, haurien de convergir en un espai comú europeu de cooperació i coordinació constant.

D'acord amb aquesta concepció europeista, el Consell d'Europa va elaborar el document que coneixem amb el nom de Marc europeu comú de referència per a l'aprenentatge, l'ensenyament i l'avaluació de llengües, mitjançant el qual es volgué «satisfer les necessitats d'una Europa multilingüe i multicultural i desenvolupar considerablement l'habilitat dels europeus de comunicar-se entre ells, més enllà de les fronteres lingüístiques i culturals».

El Marc també deixa clara la idea que, per aconseguir-ho, cal un esforç constant al llarg de tota la vida, així com disposar d'una organització educativa sòlida i finançada, a tots els nivells, pels organismes competents. En aquesta línia, la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, es fonamenta en el principi bàsic de propiciar l'educació permanent, amb la finalitat de completar les capacitats, coneixements, habilitats, aptituds i competències per al desenvolupament personal i professional, amb la referència explícita a les persones adultes, que han de tindre garantida la conciliació de l'aprenentatge amb altres responsabilitats i activitats.

Tenint tot això en compte, el Marc europeu comú de referència per a les llengües fa recomanacions sobre l'aprenentatge d'idiomes i la seua certificació, i d'acord amb això estableix una sèrie de nivells comuns ordenats progressivament en graus de competència lingüística, més amplis i lligats a diferents contextos socials, on la competència comunicativa és l'eina imprescindible per a la comunicació interpersonal.



D'acord amb aquestes indicacions del Marc i el que disposen l'article 6.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i el Reial decret 1629/2006, de 29 de desembre, els aspectes bàsics del currículum que constitueixen els respectius ensenyaments mínims en els nivells intermedi i avançat s'impartiran en les escoles oficials d'idiomes, amb la finalitat d'assegurar una formació comuna i garantir la validesa dels certificats corresponents.

La llei també disposa que els ensenyaments d'idiomes s'han d'adequar als nivells recomanats pel Consell d'Europa, de manera que les escoles oficials d'idiomes adquireixen un paper protagonista com a centres integrals d'idiomes on s'atén tot tipus de formació lingüística.



No es pot perdre de vista que el coneixement de llengües no té una importància cabdal únicament en el context educatiu, sinó que n'ultrapassa els límits i els seus efectes són altament benèfics en l'àmbit econòmic.

En una economia com la valenciana, en què el turisme és un dels motors principals, el coneixement d'idiomes és un element imprescindible en la generació d'ocupabilitat i una garantia en la cerca d'ocupació. D'aquesta manera, les escoles oficials d'idiomes esdevenen centres de formació vinculats amb el món laboral i tenen un vessant economicosocial innegable en la mesura en què poden contribuir a generar ocupabilitat.

Tots aquests aspectes fan de les escoles oficials d'idiomes centres educatius de característiques especials. Per això, i en relació amb l'organització i el funcionament propis dels centres educatius i els requisits de les instal·lacions i condicions materials, cal una normativa específica que preveja aquestes singularitats i aporte la cobertura legal necessària per a la realització de les activitats pròpies d'aquests centres.



L'Estatut d'Autonomia, en l'article 53, estableix que és competència exclusiva de la Generalitat la regulació i l'administració de l'ensenyament en tota la seua extensió, nivells i graus; modalitats i especialitats, sense perjudici del que disposen l'article 27 de la Constitució Espanyola i les lleis orgàniques que, d'acord amb l'apartat 1 de l'article 81 d'aquella, el despleguen; de les facultats que atribueix a l'Estat el número 30 de l'apartat 1 de l'article 149 de la Constitució Espanyola, i de l'alta inspecció necessària per al seu compliment i garantia.



El Decret 155/2007, de 21 de setembre, del Consell, pel qual es regulen els ensenyaments d'idiomes de règim especial a la Comunitat Valenciana i s'estableix el currículum del nivell bàsic i del nivell intermedi; el Decret 119/2008, de 5 de setembre, del Consell, pel qual s'estableix el currículum del nivell avançat dels ensenyaments d'idiomes de règim especial a la Comunitat Valenciana, així com el Decret 138/2014, de 29 d'agost, del Consell, pel qual s'estableix el currículum dels nivells C1 i C2 dels ensenyaments d'idiomes de règim especial a la Comunitat Valenciana per als idiomes alemany, espanyol, francés, anglés i valencià, preveuen els aspectes rellevants per a l'ensenyament d'idiomes en les escoles oficials esmentats en el Reial decret 1629/2006, de 29 de desembre, pel qual es fixen els aspectes bàsics del currículum dels ensenyaments d'idiomes de règim especial regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

En conseqüència, cal elaborar un reglament orgànic i funcional d'aquests centres que desplegue, entre altres aspectes, tot allò relacionat amb la participació, l'autonomia, el govern i l'ordenació acadèmica, així com la creació de les escoles oficials d'idiomes valencianes.



Aquest decret s'adequa als principis de bona regulació a què fa referència l'article 129.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Aquesta disposició està inclosa en el Pla normatiu de la Generalitat per a 2017.

Per tot això, a proposta del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, previ dictamen del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, a l'empara dels articles 18.f i 28.c de la Llei 5/1983 de la Generalitat, de 30 de desembre, del Consell, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del 3 de novembre de 2017,





DECRETE



Títol I

Disposicions generals



Capítol únic



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Aquest decret regula l'organització i el funcionament de les escoles oficials d'idiomes de la Comunitat Valenciana.



Article 2. Caràcter de les escoles oficials d'idiomes

Les escoles oficials d'idiomes són centres docents públics dependents de la conselleria competent en matèria d'educació, que imparteixen els ensenyaments d'idiomes de règim especial establits en els articles 59, 60, 61 i 62 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (d'ara en avant, LOE)



Article 3. Ensenyament de les escoles oficials d'idiomes

1. En les escoles oficials d'idiomes, d'acord amb el que estableix l'article 60.2 de la LOE, s'imparteixen les llengües oficials dels estats membres de la Unió Europea i les llengües oficials de l'Estat espanyol, inclòs l'espanyol com a llengua estrangera. Es facilita també l'estudi d'altres llengües que, per raons culturals, socials o econòmiques, presenten un interés especial.



2. Les escoles oficials d'idiomes poden impartir cursos per a l'actualització de coneixements d'idiomes i per a la formació del professorat i altres col·lectius professionals, d'acord amb el que determine la conselleria competent en matèria d'educació.

3. Els ensenyaments d'idiomes podran oferir-se en règim oficial per a les modalitats presencial, semipresencial i a distància; o en règim lliure per a concórrer a les proves de certificació dels distints nivells, d'acord amb el que establisca la conselleria competent en matèria d'educació.

4. L'autorització o la modificació dels ensenyaments i de l'oferta formativa que s'impartisquen en les escoles oficials d'idiomes correspon a la conselleria competent en matèria d'educació.

5. Els cursos ordinaris tindran una durada mínima de 120 hores lectives, organitzats en cursos o, de forma flexible, en diversos blocs per curs, en el cas dels cursos intensius. També es podrà organitzar la modalitat presencial amb horaris diversos. En les modalitats semipresencial i a distància, es podrà flexibilitzar la durada i l'organització horària dels cursos sense perjudici del que s'estableix per a l'organització dels diferents nivells. En qualsevol cas, podrà haver-hi cursos d'altres modalitats de durada diferent en hores lectives.



Article 4. Creació i supressió de les escoles oficials d'idiomes

1. La creació i supressió de les escoles oficials d'idiomes correspon al Consell mitjançant decret, a proposta de la conselleria competent en matèria d'educació.

2. Per decret del Consell, es podrà crear una escola oficial d'idiomes virtual per a la impartició dels ensenyaments d'idiomes a distància. Les característiques d'aquesta escola virtual es determinaran per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.



Article 5. Seccions de les escoles oficials d'idiomes

1. Les seccions de les escoles oficials d'idiomes són dependències escolars de caràcter públic adscrites a una escola oficial d'idiomes, de la qual són part. Estan situades en instal·lacions separades de l'escola de referència, en el mateix municipi o en un altre. En aquestes seccions es poden impartir tots els ensenyaments de les escoles oficials d'idiomes.



2. La conselleria competent en matèria d'educació pot crear i suprimir seccions d'escoles oficials d'idiomes mitjançant resolució, en els municipis on siga convenient per necessitats de planificació educativa i sempre d'acord amb el mapa d'escoles oficials d'idiomes aprovat.



3. Les seccions poden estar ubicades en instituts d'Educació Secundària o en altres instal·lacions que reunisquen les condicions adequades per a la impartició de l'ensenyament d'idiomes, d'acord amb el que estableix la normativa vigent.

4. L'equip directiu de l'escola oficial d'idiomes exercirà les funcions també en la secció, on podrà haver-hi una persona que actue com a coordinadora de secció quan, per raons de nombre de grups i d'idiomes, siga procedent.

5. Quan una secció presente necessitats relacionades amb els criteris territorials, poblacionals, culturals i d'impacte socioeconòmic fixats en el mapa escolar previst en l'article 6 d'aquest decret, la conselleria competent en matèria d'educació iniciarà els tràmits per a la seua transformació en una escola oficial d'idiomes autònoma.

6. Les mateixes necessitats a què fa referència el punt anterior poden aconsellar l'agrupació de dues seccions en una única escola autònoma.





Article 6. Mapa d'escoles oficials d'idiomes

Als efectes de creació i supressió d'escoles oficials d'idiomes i seccions, la conselleria competent en matèria d'educació elaborarà un mapa d'escoles oficials d'idiomes que garantisca l'accés a l'ensenyament d'idiomes al major nombre possible de població adulta. El disseny del mapa escolar es fonamentarà en criteris territorials, poblacionals, culturals i d'impacte socioeconòmic, determinats per la conselleria competent en matèria d'educació.



Article 7. Denominació de les escoles oficials d'idiomes

1. Els centres públics que imparteixen els ensenyaments d'idiomes es denominen genèricament «escoles oficials d'idiomes». Les sigles amb les quals s'abreuja la denominació completa es consideren també denominació genèrica: EOI.

2. Les escoles oficials d'idiomes tindran la denominació específica que determine la conselleria competent en matèria d'educació, després de la consulta al consell escolar municipal corresponent o, en cas que no estiga constituït, al ple de l'ajuntament.

3. Una vegada creada l'escola, el consell escolar del centre podrà proposar-ne la denominació específica a la conselleria, després de l'informe favorable del consell escolar municipal o, en cas que no estiga constituït, del ple de l'ajuntament.

4. No pot haver-hi en el mateix municipi dos escoles oficials d'idiomes amb la mateixa denominació específica.

5. La denominació completa del centre, juntament amb l'escut de la Generalitat, figurarà en la façana de l'edifici i en lloc visible, en lletres grans de manera que siga perfectament llegible des de la calçada o la vorera de davant de l'edifici.

6. El nom de les escoles oficials d'idiomes s'ajustarà al que disposa la normativa del Consell, per la qual es regulen els usos institucionals i administratius de les llengües oficials en-l'Administració de la Generalitat.



Article 8. Pàgina web

Totes les escoles oficials d'idiomes tindran un lloc web amb la mateixa imatge corporativa per tal d'aconseguir una major projecció exterior i potenciar-lo com a canal d'informació de la seua activitat.







Títol II

Organització i funcionament



Capítol I

Òrgans de govern unipersonals



Article 9. La Direcció

El director o la directora és la persona responsable de l'organització i el funcionament de totes les activitats que es porten a terme en el centre educatiu i exercirà la direcció pedagògica, sense perjudici de les competències, funcions i responsabilitats de la resta dels membres de l'equip directiu i dels òrgans col·legiats de govern.



Article 10. Competències de la Direcció de les escoles oficials d'idiomes

1. La Direcció de les escoles oficials d'idiomes tindrà, d'acord amb el que estableix l'article 132 de la Llei 2/2006, de 3 de maig, d'educació, les competències següents:

a) Exercir la representació del centre, representar l'Administració educativa en aquest i fer-li arribar els plantejaments, aspiracions i necessitats de la comunitat educativa.

b) Dirigir i coordinar totes les activitats del centre, sense perjudici de les competències atribuïdes al claustre del professorat i al consell escolar.

c) Exercir la direcció pedagògica, promoure la innovació educativa i impulsar plans per a la consecució dels objectius del projecte educatiu del centre.

d) Garantir el compliment de les lleis i la resta de disposicions vigents.

e) Exercir la direcció de tot el personal adscrit al centre.

f) Afavorir la convivència en el centre, garantir la mediació en la resolució dels conflictes i imposar les mesures disciplinàries que corresponga als alumnes en compliment de la normativa vigent, sense perjudici de les competències atribuïdes al consell escolar en l'article 127 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació. Amb aquest fi, es promourà l'agilització dels procediments per a la resolució dels conflictes en els centres.

g) Impulsar la col·laboració amb les institucions i els organismes que faciliten la relació del centre amb l'entorn, i fomentar un clima escolar que afavorisca l'estudi i el desenvolupament de les actuacions que propicien una formació integral en coneixements i valors de l'alumnat.

h) Impulsar les avaluacions internes del centre i col·laborar en les avaluacions externes i en l'avaluació del professorat.

i) Convocar i presidir els actes acadèmics i les sessions del consell escolar i del claustre del professorat del centre, i executar els acords adoptats en l'àmbit de les seues competències.

j) Realitzar les contractacions d'obres, serveis i subministraments, d'acord amb el que disposa la legislació vigent en matèria de contractes del sector públic, així com autoritzar les despeses d'acord amb el pressupost del centre, ordenar els pagaments i visar els certificats i documents oficials del centre; tot això d'acord amb el que establisca la conselleria competent en matèria d'educació.

k) Proposar a l'Administració educativa el nomenament i cessament dels membres de l'equip directiu, prèvia informació al claustre del professorat i al consell escolar del centre.

l) Aprovar els projectes i les normes a què es refereix el títol V d'aquest decret.

m) Aprovar la programació general anual del centre, sense perjudici de les competències del claustre del professorat, en relació amb la planificació i l'organització docents.

n) Decidir sobre l'admissió d'alumnes, amb subjecció al que establisca la normativa vigent.

o) Aprovar l'obtenció de recursos complementaris d'acord amb el que establisca la normativa vigent.

p) Fixar les directrius per a la col·laboració, amb fins educatius i culturals, amb les administracions locals i amb altres centres, entitats i organismes.

q) Qualssevol altres que li encomane l'Administració educativa.



2. A més a més de les anteriors previstes per la LOE, tindrà també les següents:

a) Dirigir les accions encaminades a garantir els drets lingüístics dels membres de la comunitat educativa i a fomentar els valors dels multilingüisme autocentrat.

b) Tramitar la comunicació de les faltes del personal del centre a l'òrgan competent corresponent.

c) Exercir el vot diriment en cas d'empat al si dels òrgans col·legiats en els quals exercisca la presidència.



Article 11. La direcció d'estudis

La persona titular de la direcció d'estudis tindrà les competències següents:

a) Coordinar, de conformitat amb les instruccions de la persona titular de la direcció, les activitats de caràcter acadèmic, d'orientació i tutoria; les programacions didàctiques i la programació general anual, així com les activitats extraescolars i complementàries del professorat i de l'alumnat en relació amb el projecte educatiu, en aquells centres que no tinguen vicedirecció, i vetlar per la seua execució.

b) Coordinar les actuacions dels òrgans de coordinació docent i dels competents en matèria d'orientació acadèmica i professional i dels d'acció tutorial que s'establisquen reglamentàriament.

c) Col·laborar en la coordinació de les activitats de perfeccionament del professorat, així com planificar i coordinar les activitats de formació i els projectes que es realitzen al centre.

d) Exercir, de conformitat amb les instruccions de la direcció, la direcció del personal docent en tot allò relatiu al règim acadèmic.



e) Elaborar, en col·laboració amb la resta de membres de l'equip directiu, els horaris acadèmics de l'alumnat i del professorat, d'acord amb els criteris pedagògics i organitzatius inclosos en la programació general anual i amb la normativa que regule l'organització i el funcionament dels centres, així com vetlar pel seu estricte compliment.



f) Controlar el compliment de la jornada de treball del professorat i deixar sempre constància documental de l'assistència diària, mitjançant el procediment que establisca la direcció del centre i segons les instruccions que dicte l'òrgan responsable de la gestió de personal docent de la conselleria competent en matèria d'educació.

g) Coordinar la utilització d'espais, mitjans i materials didàctics d'ús comú per a la realització de les activitats de caràcter acadèmic, d'acord amb el que estableixen el projecte educatiu, el projecte de gestió i la programació general anual.

h) Organitzar els actes acadèmics i substituir el director o directora en els supòsits previstos.

i) Coordinar els processos d'avaluació.

j) Coordinar la gestió de les seccions, si n'hi ha, juntament amb el coordinador o coordinadora de la secció.

k) Qualsevol altra funció que li puga ser encomanada per la persona titular de la direcció o per la conselleria competent en matèria d'educació, dins del seu àmbit de competències, o pels corresponents reglaments orgànics i disposicions vigents.



Article 12. La Secretaria

La persona titular de la Secretaria tindrà les competències següents:



a) Ordenar el règim administratiu i econòmic del centre docent, de conformitat amb les instruccions de la Direcció i el que estableix el projecte de gestió del centre, elaborar l'avantprojecte de pressupost del centre docent, portar la comptabilitat i rendir comptes davant les autoritats corresponents.

b) Exercir, de conformitat amb les instruccions del director o directora i sota la seua autoritat, la supervisió i el control del personal d'administració i serveis adscrit al centre docent públic i vetlar pel compliment de la jornada i les tasques establertes.

c) Actuar com a secretari o secretària dels òrgans col·legiats de govern, alçar acta de les sessions i donar fe dels acords adoptats amb el vistiplau de la persona titular de la Direcció.

d) Custodiar les actes, els llibres, els arxius del centre docent i els documents oficials d'avaluació, així com expedir, amb el vistiplau de la persona titular de la direcció, els certificats que sol·liciten les autoritats i les persones interessades. Així mateix, confrontar i compulsar documents administratius, d'acord amb la normativa vigent.



e) Tindre accés al registre de centralització electrònica dels expedients acadèmics de l'alumnat, i custodiar, conservar i actualitzar els expedients, garantint la coincidència entre les dades contingudes en els expedients de l'alumnat que estiguen al centre, en suport documental o informàtic, i les dades que conformen l'expedient centralitzat, d'acord amb el nivell de protecció i seguretat establert en la normativa vigent.



f) Donar a conèixer i difondre a tota la comunitat educativa tota la informació sobre normativa, disposicions legals o assumptes d'interès general o professional que reba el centre docent públic.

g) Prendre part en el procés d'elaboració del projecte educatiu de centre docent públic, de la programació general anual i de les normes d'organització i funcionament.

h) Realitzar l'inventari general del centre docent i mantindre'l actualitzat, i vetlar pel bon ús i la conservació de les instal·lacions i de l'equipament escolar, en col·laboració amb els caps de departament, i d'acord amb les indicacions de la persona titular del personal d'administració i de serveis adscrit al centre.

i) Qualsevol altra funció que li puga ser encomanada per la persona titular de la direcció o per la conselleria competent en matèria d'educació, dins del seu àmbit de competències, o mitjançant els reglaments orgànics corresponents i les disposicions vigents.



Article 13. La Vicesecretaria, la Vicedirecció i la coordinació de secció

1. La Vicesecretaria i la Vicedirecció assumiran les tasques de suport a la Secretaria i a la Direcció del centre, respectivament, que determine cada centre.

2. La coordinació de secció exercirà les funcions de cap d'estudis en la secció assignada i actuarà sota la dependència i supervisió de la direcció d'estudis.



Article 14. Suplència dels òrgans unipersonals

1. En cas d'absència, malaltia o vacant de la persona titular de la Direcció del centre docent, es farà càrrec provisionalment de les seues funcions qui siga titular de la direcció d'estudis, tret que el centre dispose de Vicedirecció; en aquest cas, el titular substituirà el director o directora. En qualsevol cas, el titular de la direcció d'estudis substituirà el titular de la direcció en la presidència del consell escolar del centre.



2. En cas de malaltia o absència de la persona que exercisca la Direcció del centre, si no hi ha vicedirecció ni direcció d'estudis, serà substituïda pel professor o professora designat pel titular de la Direcció per a aquestes situacions. En els casos de vacant del lloc de director o directora, el substituirà el professor o professora més antic en el centre i, si n'hi ha diversos d'igual antiguitat, el de major antiguitat en el cos.

3. En cas d'absència, malaltia o vacant del titular de la direcció d'estudis, es farà càrrec provisionalment de les seues funcions la persona titular de la direcció d'estudis adjunta. En el supòsit d'haver-hi diverses direccions d'estudis adjuntes, la designació la realitzarà el director o directora entre els titulars. En els centres on no hi haja direcció d'estudis adjunta, el titular de la direcció d'estudis serà substituït pel professor o professora que designe la direcció.

4. Igualment, en cas d'absència, malaltia o vacant del titular de la Secretaria, se'n farà càrrec el titular de la Vicesecretaria, si n'hi ha i, en cas contrari, el professor o la professora que designe el titular de la Direcció.

5. De les designacions efectuades per la persona titular de la Direcció per a substituir provisionalment a les persones titulars de la direcció d'estudis o la Secretaria, se n'informarà els òrgans col·legiats de govern i l'òrgan competent de l'Administració educativa.



Article 15. Característiques comunes dels òrgans unipersonals

1. Les persones que ocupen el càrrec de la Vicedirecció, direcció d'estudis, Secretaria, Vicesecretaria i coordinació de secció han de ser professorat funcionari de carrera, en situació de servei actiu, amb destinació definitiva en el centre.

2. En els centres que no disposen de professorat amb destinació definitiva per ser de nova creació o per altres circumstàncies, podran ser nomenats, pel director o directora territorial on estiga ubicat el centre, com a càrrec de direcció d'estudis, secretaria, vicesecretaria i coordinació de secció, segons corresponga, el professorat que tinga destinació provisional en el centre.





Capítol II

Òrgans de govern col·legiats



Article 16. Òrgans col·legiats

1. Són òrgans de govern col·legiats: l'equip directiu, el consell escolar i el claustre de professorat.

2. La composició dels òrgans col·legiats d'aquest capítol s'ajustarà als principis de composició i presència equilibrada entre dones i homes establits per la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes.



Article 17. L'equip directiu

1. La Direcció de l'escola oficial d'idiomes conformarà l'equip directiu juntament amb el o la cap d'estudis i la Secretaria. Els criteris numèrics fixats per la conselleria competent en matèria d'educació determinaran la creació d'una direcció d'estudis adjunta, una Vicedirecció i una Vicesecretaria en les escoles amb l'alumnat en règim d'assistència presencial i jornades lectives de doble torn diari. La coordinació de secció, si n'hi ha, també formarà part de l'equip directiu.



2. El nomenament i cessament del personal membre de l'equip directiu, així com l'organització del treball en equip i la millora de l'actuació dels equips directius, seran els establerts per l'article 131 de la Llei 2/2006, de 3 de maig, d'educació.



Article 18. El consell escolar

1. D'acord amb el que preveu l'article 126.1 de la Llei 2/2006, de 3 de maig, d'educació, el consell escolar de les escoles oficials d'idiomes tindrà els membres següents:

a) La persona titular de la Direcció del centre, que n'exerceix la Presidència.

b) La persona que ocupa la direcció d'estudis.

c) Un regidor o regidora o representant de l'ajuntament del municipi on estiga el centre.

d) Sis docents, elegits pel claustre i en representació d'aquest; o huit docents en el cas d'escoles amb més de cent unitats.

e) Quatre alumnes, elegits entre ells mateixos; o sis en el cas d'escoles amb més de cent unitats.

f) Una persona representant del personal d'administració i serveis del centre.

g) La persona titular de la Secretaria del centre, que actua com a Secretaria del consell, amb veu i sense vot.

2. En les eleccions al consell escolar del centre, serà aplicable el Decret 93/2016, de 22 de juliol, del Consell, pel qual es regula el procés electoral per a la renovació i constitució dels consells escolars dels centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana, sostinguts amb fons públics.

3. L'alumnat podrà participar en la votació enviant el seu vot a la mesa electoral del centre per correu certificat o lliurant-lo a la Direcció del centre o a la mesa, mitjançant missatger, familiar o mandatari, abans de la realització de l'escrutini. A aquest efecte, se seguirà el mateix procediment descrit en l'article 14 del Decret 93/2016, de 22 de juliol, del Consell, pel qual es regula el procés electoral per a la renovació i constitució dels consells escolars dels centres docents no universitaris de la Comunitat Valenciana, sostinguts amb fons públics.





Article 19. Competències del consell escolar

El consell escolar del centre tindrà, d'acord amb el que estableix l'article 127 de la Llei 2/2006, de 3 de maig, d'educació, les competències següents:

a) Avaluar els projectes i les normes a què es refereix el capítol II del títol V de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

b) Avaluar la programació general anual del centre, sense perjudici de les competències del claustre del professorat, en relació amb la planificació i l'organització docent.

c) Conèixer les candidatures a la Direcció i els projectes de direcció que presenten les persones candidates.

d) Participar en la selecció de la Direcció del centre, en els termes que estableix la Llei 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i ser informat del nomenament i cessament de les altres persones membres de l'equip directiu. Si s'escau, amb l'acord previ de les persones membres adoptat per majoria de dos terços, proposar la revocació del nomenament de la Direcció.

e) Informar sobre l'admissió d'alumnes, amb subjecció al que estableix la normativa vigent.

f) Conèixer la resolució de conflictes i vigilar que s'ajuste a la normativa vigent.

g) Proposar mesures i iniciatives que afavorisquen la convivència en el centre, la igualtat entre homes i dones, la igualtat de tracte i la no-discriminació per les causes a què es refereix l'article 84.3 de la Llei orgànica 02/2006, la resolució pacífica de conflictes i la prevenció de la violència de gènere.

h) Promoure la conservació i renovació de les instal·lacions i de l'equip escolar i informar de l'obtenció de recursos complementaris, d'acord amb el que estableix la normativa vigent.

i) Emetre informes sobre les directrius per a la col·laboració, amb fins educatius i culturals, amb les administracions locals, i amb altres centres, entitats i organismes.

j) Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l'evolució del rendiment escolar i els resultats de les avaluacions internes i externes en què participe el centre.

k) Elaborar propostes i informes, a iniciativa pròpia o a petició de l'administració competent, sobre el funcionament del centre i la millora de la qualitat de la gestió.

l) Qualssevol altres que li siguen atribuïdes per l'Administració educativa.



Article 20. Composició del claustre de professorat

D'acord amb el que estableix l'article 128 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació:

1. El claustre de professorat és l'òrgan propi de participació del professorat en el govern del centre i té la responsabilitat de planificar, coordinar, informar i, si s'escau, decidir tots els aspectes educatius del centre.

2. El claustre està presidit per la Direcció i està integrat per tot el professorat que presta servei en el centre.



Article 21. Competències del claustre de professorat

El claustre de professorat té, d'acord amb l'article 129 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, les competències següents:



a) Formular a l'equip directiu i al consell escolar propostes per a l'elaboració dels projectes del centre i de la programació general anual.



b) Aprovar i avaluar la concreció del currículum i tots els aspectes educatius dels projectes i de la programació general anual.

c) Fixar els criteris referents a l'orientació, tutoria, avaluació i recuperació dels alumnes.

d) Promoure iniciatives en l'àmbit de l'experimentació i de la recerca pedagògica i en la formació del professorat del centre.

e) Elegir els seus representants en el consell escolar del centre i participar en la selecció del director en els termes que estableix la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

f) Conèixer les candidatures a la Direcció i els projectes de direcció presentats per les persones candidates, d'acord al que estableix la normativa vigent.

g) Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l'evolució del rendiment escolar i els resultats de les avaluacions internes i externes en què participe el centre.

h) Emetre informe sobre les normes d'organització i funcionament del centre.

i) Conèixer la resolució de conflictes disciplinaris i la imposició de sancions i vigilar que aquestes s'atinguen a la normativa vigent.

j) Proposar mesures i iniciatives que afavorisquen la convivència en el centre.

k) Qualsevol altra que li atribuïsquen l'Administració educativa o les normes d'organització i funcionament respectives.



Article 22. Règim de funcionament dels òrgans de govern col·legiats



1. Els òrgans col·legiats es reuniran preceptivament en sessió ordinària una vegada per trimestre i sempre que els convoque la Presidència o ho sol·licite almenys un terç de les persones membres. En aquest últim cas, la Presidència realitzarà la convocatòria en el termini màxim de 7 dies comptats des de l'endemà de la petició. La sessió se celebrarà com a màxim en el termini de 15 dies comptats des de l'endemà del lliurament de la petició de convocatòria.

2. En les reunions ordinàries, la Direcció, amb una antelació mínima d'una setmana, convocarà la sessió i posarà a disposició dels membres de l'òrgan col·legiat la documentació necessària per al seu desenvolupament correcte. Si la urgència dels assumptes que es tractaran ho requereix, podran realitzar-se convocatòries extraordinàries amb una antelació mínima de quaranta-huit hores. Per a la deliberació i l'adopció d'acords s'ajustarà al que disposa l'apartat 6 d'aquest article.

3. Per a la constitució vàlida dels òrgans col·legiats de govern, així com per a la celebració de les sessions, deliberacions i l'adopció d'acords, es requerirà la presència de la Direcció, de la Secretaria o, si s'escau, de la persona que els substituïsquen, i almenys de la meitat de les persones membres de l'òrgan col·legiat corresponent. Si no hi ha quòrum, l'òrgan es constituirà en segona convocatòria. En aquest cas, seria suficient l'assistència de la tercera part de les persones membres i, en qualsevol cas, un nombre no inferior a tres, sense perjudici de la presència de la Direcció i de la Secretaria o de les persones que les substituïsquen.

4. La Direcció presidirà les sessions, moderarà el desenvolupament dels debats i podrà suspendre-les per causes justificades.

5. Els acords s'adoptaran per majoria dels vots. El vot diriment correspon a la Presidència de l'òrgan col·legiat d'acord amb el que preveu l'article 10.2.c

6. No podrà ser objecte de deliberació o acord cap assumpte que no conste en l'ordre del dia, llevat que estiguen presents totes les persones membres de l'òrgan col·legiat i siga declarada la urgència de l'assumpte pel vot favorable de la majoria.

7. De cada sessió, la Secretaria redactarà una acta amb els apartats següents: persones que assisteixen, ordre del dia, lloc i durada de la sessió, assumptes principals tractats i acords adoptats.

8. L'assistència del professorat a les sessions dels òrgans col·legiats de govern que els corresponguen és obligatòria, per la qual cosa les absències tindran el caràcter d'hores docents de presència obligada en el centre.

9. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, és la norma reguladora dels aspectes no tractats específicament en aquest decret.

Capítol III

Òrgans de coordinació docent



Article 23. Òrgans de coordinació docent

1. Correspon a la conselleria competent en matèria d'educació regular el funcionament dels òrgans de coordinació docent i potenciar els equips docents del professorat que imparteix classe en el mateix nivell.



2. La composició dels òrgans col·legiats d'aquest capítol s'ajustarà als principis de composició i presència equilibrada entre dones i homes establerts per la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes.

3. En les escoles oficials d'idiomes hi haurà els òrgans de coordinació docent següents:

a) Departaments didàctics.

b) Comissió de coordinació pedagògica.

c) Comissió de la mediateca lingüística.

4. L'assistència del professorat a les sessions dels òrgans de coordinació docent és obligatòria, per la qual cosa les absències tindran el caràcter d'hores docents de presència obligada en el centre.



Article 24. Departaments didàctics

1. Els departaments didàctics són òrgans de coordinació docent organitzats com a equips de treball per a assolir els objectius establerts en la programació didàctica, en el projecte educatiu i en la programació general anual de l'escola. El seu funcionament ha de basar-se en la interacció dels membres que col·laboraran coordinadament en les funcions que aquest òrgan té encomanades.

2. En cada escola es constituirà un departament per cada idioma impartit, del qual formarà part tot el professorat que impartisca ensenyaments en l'idioma corresponent.

3. Cada departament didàctic tindrà una direcció de departament.



4. Dins de cada departament, i depenent directament de la direcció d'aquest, podran designar-se, en les condicions establertes per la conselleria competent en matèria d'educació, responsables per a, almenys, les coordinacions següents:

a. Coordinació de curs.

b. Coordinació de nivell.

c) Coordinació d'ensenyament a distància.



Article 25. Funcions dels departaments didàctics

És competència dels departaments didàctics:

a) Impartir l'oferta educativa que els corresponga en relació amb el seu idioma i d'acord amb el que estableix la programació didàctica del departament.

b) Formular propostes a l'equip directiu i al claustre sobre els documents que desenvolupen l'autonomia pedagògica, organitzativa i de gestió de l'escola.

c) Elaborar i redactar, abans del començament del curs acadèmic, la programació didàctica de l'oferta educativa que els corresponga, sota la direcció i coordinació de la direcció de departament, i d'acord amb les directrius generals establides per la comissió de coordinació pedagògica.

d) Promoure i organitzar activitats culturals i de promoció de l'idioma i participar-hi dins i fora de l'escola, quan aquestes es realitzen en horari lectiu.

e) Participar en el seguiment mensual de la programació didàctica i elaborar una memòria anual en què s'avalue la seua aplicació, una vegada finalitzat el curs escolar.

f) Organitzar, administrar i avaluar les diferents proves de certificació de llengües, sota la coordinació de la direcció de departament, aplicant adequadament els estàndards establerts per a les distintes proves.



g) Organitzar almenys dues sessions anuals d'estandardització de nivells de certificació.

h) Participar en la resolució motivada de les reclamacions sobre les proves de final de curs que afecten el departament.

i) Participar en l'elaboració d'un banc d'activitats didàctiques del departament.

j) Investigar i participar en l'avanç continu dels processos d'ensenyament de l'idioma corresponent.

k) Participar en els plans d'avaluació que determinen la conselleria competent en matèria d'educació o l'escola.

l) Qualsevol altra activitat que li puga assignar la Direcció de l'escola o la conselleria competent en matèria d'educació, en l'àmbit de les competències d'un departament didàctic.



Article 26. Funcions de la direcció del departament

1. La direcció del departament tindrà les competències següents:



a) Coordinar i redactar la programació didàctica de l'idioma corresponent, així com la memòria de final de curs.

b) Dirigir i coordinar les activitats acadèmiques del departament.

c) Convocar i presidir les reunions ordinàries del departament i les que calga realitzar amb caràcter extraordinari.

d) Elaborar i donar a conèixer a l'alumnat la informació relativa a la programació, amb especial referència als objectius, continguts i criteris d'avaluació. Aquesta informació estarà a disposició de l'alumnat per a la seua consulta en el departament i en la pàgina web de l'escola. Comprendrà, almenys, la distribució seqüencial del currículum al llarg del curs, i farà referència explícita als materials que s'han d'utilitzar.

e) Vetlar pel compliment de la programació didàctica del departament i la correcta aplicació dels criteris d'avaluació.

f) Tindre compte de l'adquisició i el manteniment del material i de l'equipament específic assignat al departament per al seu millor aprofitament.

g) Promoure l'avaluació de la pràctica docent del seu departament i dels distints projectes i activitats d'aquest.

h) Col·laborar en les avaluacions que promoguen els seus òrgans de govern o la conselleria competent en matèria d'educació sobre el funcionament i les activitats de l'escola oficial d'idiomes.

i) Vetlar per la comprovació de les qualificacions abans de la firma i publicació de les actes d'avaluació.

j) Garantir l'actualització de l'inventari del departament i de les aules adscrites o seccions, si n'hi ha.

k) Donar la informació i entregar els informes sol·licitats des de l'equip directiu o òrgans col·legiats.

l) Orientar el professorat que s'incorpore per primera vegada al departament de l'escola en l'exercici de la seua tasca.

m) Gestionar, en col·laboració amb la direcció d'estudis, la sol·licitud d'auxiliars de conversa, i assistir-los en el procés d'integració en l'escola.

n) Mantindre actualitzada la informació del departament en la web i en els taulers d'anuncis, així com atendre el correu electrònic oficial del departament, si n'hi ha.

o) Representar el departament en la comissió de coordinació pedagògica i en les sessions d'unificació de criteris d'avaluació de la prova de certificació, sempre que es determine així.

p) Informar els components del departament dels acords presos en la comissió de coordinació pedagògica.

2. La direcció del departament procurarà que els acords presos s'ajusten a la normativa vigent i siguen conseqüència de les decisions adoptades per l'equip directiu en l'àmbit de les seues competències.



Article 27. Comissió de coordinació pedagògica

1. En les escoles oficials d'idiomes hi haurà una comissió de coordinació pedagògica que estarà integrada per qui ocupe els càrrecs de Direcció del centre, que n'exercirà la Presidència, les direccions d'estudi, secretaries i direccions de departament. La secretaria de la comissió l'ocuparà la persona titular de la direcció de departament de menys edat, que serà l'encarregat d'alçar acta de les sessions.

2. La comissió de coordinació pedagògica tindrà les funcions següents:

a) Analitzar, des del punt de vista educatiu, el context cultural i sociolingüístic de l'escola d'idiomes, a fi de proposar a l'equip directiu el projecte lingüístic per a la seua inclusió en el projecte educatiu de centre.

b) Analitzar i informar el claustre sobre la coherència entre el projecte educatiu del centre i els nivells i metodologia d'ensenyament que s'hi imparteix, així com les seues possibles modificacions; la programació general anual i el conjunt de mesures d'atenció a la diversitat de l'alumnat que establisca l'escola.

c) Establir les directrius generals per a l'elaboració i la revisió de les programacions didàctiques i memòria dels departaments didàctics, del pla d'atenció a l'alumnat i de les coordinacions dels departaments.



d) Promoure i col·laborar amb la direcció d'estudis o la vicedirecció, si és el cas, en la coordinació d'activitats de formació del professorat.

e) Proposar al claustre la planificació general del calendari de les proves d'avaluació contínua i de les proves finals dels cursos de cada nivell que no condueixen a certificació.

f) Elaborar la proposta de criteris pedagògics per a la confecció dels horaris del centre.

g) Vetlar pel compliment de les directrius proposades per l'Administració educativa per a la realització de la prova de certificació, i assegurar-ne la confidencialitat.

h) Fomentar l'avaluació i la participació en les activitats i projectes que realitze l'escola o l'Administració educativa.

i) Promoure l'ús del valencià en totes les activitats que siguen competència seua.

3. La comissió de coordinació pedagògica es reunirà almenys una vegada per trimestre.



Article 28. Comissió de la mediateca lingüística

1. La mediateca lingüística de l'escola estarà composta per la biblioteca, l'aula d'autoaprenentatge i l'espai de recursos.

Amb la finalitat d'optimitzar l'espai de mediateca lingüística, es crearà una comissió que en gestionarà l'ús i l'horari. A aquest efecte, es crearà la figura de coordinador o coordinadora de la mediateca lingüística, que presidirà la comissió i tindrà una atribució horària específica per a l'exercici de les seues funcions.

2. La comissió de la mediateca lingüística estarà formada pels membres següents:

– El coordinador o coordinadora de la mediateca.

– Un nombre mínim de tres docents de departaments diferents.

– Un nombre d'alumnes entre un i tres.

3. Seran funcions de la comissió:

a) Potenciar i dinamitzar l'ús de la mediateca lingüística entre l'alumnat perquè tinga un paper actiu en la vida escolar.

b) Difondre els fons i les activitats de la mediateca lingüística entre les persones membres de la comunitat educativa i canalitzar la seua demanda.

c) Fomentar la lectura recreativa, i afavorir el desenvolupament de l'hàbit lector i el plaer per la lectura.

d) Facilitar el préstec a l'alumnat del centre.

e) Revisar i difondre les normes d'ús i funcionament de la mediateca lingüística.

f) Participar en la gestió de la mediateca lingüística.

4. Són funcions de coordinació de la mediateca lingüística:

a) Elaborar les normes d'ús i funcionament de la mediateca lingüística.

b) Coordinar l'alumnat voluntari que vulga col·laborar en la gestió de la mediateca lingüística.

c) Actualitzar els recursos mitjançant propostes d'adquisició de material.

d) Organitzar, registrar i catalogar els fons de la mediateca lingüística.

e) Informatitzar els recursos i la gestió de la mediateca lingüística.

f) Organitzar activitats de formació per a les persones usuàries, tant del professorat com de l'alumnat.





Capítol IV

Òrgans de participació



Article 29. Participació en els òrgans del centre

1. El consell d'alumnat és l'òrgan col·legiat propi de l'alumnat i de les organitzacions que li són pròpies en la participació del centre i té com a finalitat garantir-ne la participació efectiva.



2. Les associacions d'alumnat del centre vehicularan la seua participació a través del consell d'alumnat.

3. La composició del consell d'alumnat s'ajustarà als principis de composició i presència equilibrada entre dones i homes establert per la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes.



Article 30. Consell d'alumnat

1. A les escoles oficials d'idiomes hi haurà un consell d'alumnat integrat per quatre persones delegades de cada curs; per les representants de l'alumnat en el consell escolar i per dos membres de l'associació de l'alumnat del centre, en cas que n'hi haja. En el supòsit que hi haja més d'una organització d'estudiants present al centre, cadascuna d'aquestes comptarà amb dos membres.

2. El consell d'alumnat serà convocat amb caràcter ordinari almenys dues vegades l'any per la direcció d'estudis o a petició d'un terç dels seus components a la Secretaria del centre. Podrà reunir-se en ple o, quan la naturalesa dels assumptes a tractar ho faça més convenient, en comissions que reunisquen de les persones delegades d'un curs o nivell que s'impartisquen al centre. Per a la seua constitució vàlida, així com per a la celebració de les sessions, deliberacions i adopció d'acords, caldrà la presència almenys de la meitat més un de les persones membres de l'òrgan. En cas que no hi haja quòrum, serà constituït en segona convocatòria; en aquest cas, serà suficient l'assistència de la tercera part de les persones membres.

3. Al començament del curs escolar, cada grup elegirà entre les persones membres i pels seus membres, per sufragi directe i secret i per majoria de vots, un delegat o delegada de grup. La Secretaria del centre convocarà un sorteig públic que determinarà els quatre delegats de cada curs que formaran part del consell d'alumnat. S'elegirà també un subdelegat o subdelegada que substituirà els anteriors en cas d'absència i l'ajudarà en les seues funcions. En cas d'haver de substituir un dels quatre delegats o delegades, es repetirà el sorteig per a les vacants que s'han de substituir.

4. Les eleccions de delegats i delegades seran organitzades i convocades per la direcció d'estudis, en col·laboració amb el professorat dels grups, les persones representants de l'alumnat en el consell escolar i les associacions d'alumnes.

5. Els delegats i delegades i subdelegats i subdelegades podran ser revocats, després de l'informe raonat dirigit al professor o professora, per la majoria de l'alumnat del grup que els va elegir. En aquest cas, es procedirà a la convocatòria de noves eleccions en un termini de 15 dies, d'acord amb el que estableix aquest decret.

6. El consell d'alumnat tindrà les funcions següents:

a) Transmetre a les persones representants de l'alumnat en el consell escolar propostes per a l'elaboració del projecte educatiu del centre i la programació general anual.

b) Informar les persones representants de l'alumnat en el consell escolar dels possibles temes a tractar de cada grup o curs.

c) Rebre informació de les persones representants de l'alumnat en el consell escolar sobre els temes que han tractat, i de les organitzacions estudiantils legalment constituïdes.

d) Elaborar informes per al consell escolar a iniciativa pròpia o a petició d'aquest.

e) Elaborar propostes de modificació del reglament de règim intern, dins l'àmbit de la seua competència.

f) Informar els estudiants de les activitats que du a terme.

g) Formular propostes de criteris per a l'elaboració dels horaris d'activitats docents i extraescolars.

h) Debatre els assumptes que haja de tractar el consell escolar en l'àmbit de la seua competència i elevar propostes de resolució a les persones representants en aquest.

7. Són funcions dels delegats del consell d'alumnat:

a) Assistir a les reunions del consell d'alumnat i participar en les seues deliberacions.

b) Exposar als òrgans de govern i de coordinació didàctica els suggeriments i les reclamacions del curs que representen.

c) Fomentar la convivència entre l'alumnat del seu curs.

d) Col·laborar amb el professorat en els temes que afecten el funcionament del grup.

e) Col·laborar amb el professorat i amb els òrgans de govern de l'escola per al bon funcionament d'aquesta.

f) Col·laborar en la cura i la utilització adequada del material i de les instal·lacions de l'escola.

g) Totes les funcions que establisca el reglament de règim intern.



8. Les persones representants de l'alumnat no podran ser sancionats per l'exercici de les seues funcions.



Article 31. Voluntariat i agents socials

A fi de promoure l'obertura de les escoles oficials d'idiomes a tot tipus de persones que estiguen interessades en l'intercanvi lingüístic i cultural, les escoles oficials d'idiomes poden establir vincles associatius amb diferents xarxes de voluntariat, associacions culturals o altres agents socials, prèvia autorització del consell escolar, per tal de garantir la reciprocitat de cultures entre els diferents col·lectius d'aprenents a les escoles oficials d'idiomes i fomentar els valors del multilingüisme.





Article 32. Inserció en l'entorn sociocultural

1. Les escoles oficials d'idiomes han de facilitar el coneixement de la seua oferta formativa al seu entorn més immediat de manera que siguen centres d'ensenyament permanent a l'abast de la ciutadania.

2. La conselleria competent en matèria d'educació difondrà l'oferta formativa de les escoles oficials d'idiomes a través dels mitjans de comunicació de què dispose.





Capítol V

Autonomia dels centres



Article 33. Disposicions generals comunes a totes les escoles oficials d'idiomes

Les escoles oficials d'idiomes disposen d'autonomia pedagògica, d'organització i de gestió en el marc del que disposa l'article 120, apartats 1, 2 i 3, de la Llei 2/2006, de 3 de maig, d'educació, en els termes recollits en aquest decret i en les normes que el despleguen.





Article 34. Projecte educatiu de les escoles oficials d'idiomes

Les escoles oficials d'idiomes redactaran un projecte educatiu del centre atenent el que disposa l'article 121, apartats 1, 2 i 3, de la Llei 2/2006, de 3 de maig, d'educació.



Article 35. Recursos

D'acord amb el que estableix l'article 122 de la Llei 2/2006, de 3 de maig, d'educació:

1. Els centres han d'estar dotats dels recursos educatius, humans i materials necessaris per a oferir un ensenyament de qualitat i garantir, en la mesura de les seues possibilitats, la igualtat d'oportunitats en l'accés a l'aprenentatge de llengües.

2. La conselleria competent en matèria d'educació pot assignar dotacions més grans de recursos a determinats centres per raó dels projectes que ho requerisquen o atenent les condicions d'especial necessitat de la població on està ubicada l'escola.

3. Les escoles oficials d'idiomes podran obtindre recursos complementaris, amb l'aprovació prèvia de la Direcció, en els termes que establisca la conselleria competent en matèria d'educació, dins dels límits que la normativa vigent estableix. Aquests recursos no podran provindre de les activitats dutes a terme per les associacions d'alumnes en compliment dels seus fins i hauran de ser aplicats a les seues despeses, d'acord amb el que establisca la conselleria competent en matèria d'educació.





Article 36. Projecte de gestió de les escoles oficials d'idiomes

Les escoles oficials d'idiomes redactaran el projecte de gestió del centre atenent el que disposa l'article 122 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig d'educació.



Article 37. Programació general anual

La Direcció de cada escola oficial d'idiomes ha d'elaborar, al principi de cada curs, una programació general anual que reculla tots els aspectes relatius a l'organització i el funcionament del centre, incloent-hi els projectes, el currículum, les normes i tots els plans d'actuació acordats i aprovats.





Capítol VI

Avaluació i qualitat dels centres



Article 38. Àmbit de l'avaluació

1. La conselleria competent en matèria d'educació elaborarà i desenvoluparà plans d'avaluació de tots els àmbits educatius de les escoles oficials d'idiomes. S'aplicaran sobre els processos d'aprenentatge i resultats de l'alumnat, l'activitat del professorat, els processos educatius, la funció directiva i el funcionament de les escoles oficials d'idiomes.

2. Els equips directius i el professorat de les escoles oficials d'idiomes col·laboraran amb la conselleria competent en matèria d'educació en les avaluacions que es facen als seus centres.

3. La conselleria competent en matèria d'educació donarà a conèixer les conclusions de les avaluacions efectuades als centres educatius.





Article 39. Autoavaluació de les escoles

La conselleria competent en matèria d'educació elaborarà un sistema d'indicadors de qualitat que faciliten a les escoles oficials d'idiomes la realització de l'autoavaluació del centre a fi de proporcionar dades que contribuiran a orientar la presa de decisions en matèria d'ordenació de les escoles oficials d'idiomes i permetran una millor anàlisi dels factors que afecten l'adquisició de la competència lingüística en l'alumnat.







DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Requisits mínims dels centres

1. Les escoles oficials d'idiomes han de disposar d'unes condicions arquitectòniques que possibiliten l'accés i circulació a l'alumnat amb diversitat funcional, d'acord amb el que disposa la legislació vigent.







DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al que disposa aquest decret.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Desplegament

S'autoritza la conselleria competent en matèria d'educació a dictar els actes i les disposicions necessaris per al desplegament i l'execució d'aquest decret.



Segona. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 3 de novembre de 2017



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ

Mapa web