Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 19 de juliol de 2017, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF), per la qual es convoquen les subvencions públiques destinades a la integració sociolaboral de treballadors i treballadores en situació o risc d'exclusió social en empreses d'inserció i en empreses ordinàries de treball per a 2017. [2017/6817]

(DOGV núm. 8090 de 24.07.2017) Ref. Base de dades 006648/2017




L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, en l'article 10, dirigeix l'actuació de la Generalitat primordialment a garantir la igualtat de drets d'homes i dones en tots els àmbits, i en particular en matèria d'ocupació i treball.

En compliment d'aquests principis es publica la Llei 1/2007, de 5 de febrer, de la Generalitat, per la qual es regulen les empreses d'inserció per a fomentar la inclusió social a la Comunitat Valenciana (DOGV de 9 de febrer de 2007).

Posteriorment i a nivell nacional es publica la Llei 44/2007, de 13 de desembre, per a la regulació del règim de les empreses d'inserció, que part de les mateixes premisses que la norma autonòmica, que reconeix com a tret comú a quasi totes les situacions d'exclusió social, la dificultat per a participar en els mecanismes habituals de formació i inserció laboral.

El 16 de juny de 2009, i en desplegament de la Llei 1/2007 es publica el Decret 81/2009, de 12 de juny de 2009, pel qual es dicten normes de desplegament per a la qualificació, registre i foment de les empreses d'inserció a la Comunitat Valenciana.

Mitjançant una Ordre 7/2015, de 10 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, s'aproven les bases reguladores de les subvencions públiques destinades a la integració sociolaboral de treballadors i treballadores en situació o risc d'exclusió social en empreses d'inserció i en empreses ordinàries de treball (DOGV núm. 7657, de 13 de novembre de 2015)

En aquesta resolució es recullen les ajudes destinades a la inserció sociolaboral en empreses d'inserció, de treballadors i treballadores en situació o risc d'exclusió social, com a pas previ a la seua inserció definitiva en el mercat ordinari de treball, així com les ajudes a empreses que contracten aquests treballadors i treballadores una vegada hagen realitzat el seu itinerari en les empreses d'inserció esmentades.

En virtut d'allò que s'ha exposat, i de conformitat amb el que estableixen en els articles 160.4.b i 166 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, resolc:



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

1. Per mitjà d'aquesta resolució es convoquen per a l'exercici 2017, les ajudes regulades en l'Ordre 7/2015, de 10 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions públiques destinades a la integració sociolaboral de treballadors i treballadores en situació o risc d'exclusió social en empreses d'inserció i en empreses ordinàries de treball ( publicada en el DOGV núm. 7657, de 13 de novembre de 2015).

2. Aquesta resolució té com a objecte convocar per a l'exercici 2017 les ajudes per a promoure i facilitar la integració sociolaboral de persones en situació o risc d'exclusió social dins de les empreses d'inserció, i en les empreses ordinàries que contracten treballadors procedents d'una empresa d'inserció, l'activitat de les quals en ambdós casos es desenvolupe a la Comunitat Valenciana.

3. Les entitats beneficiàries de les ajudes, sempre que complisquen amb els requisits establits en l'Ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores i en la normativa d'aplicació recollida en la disposició addicional primera d'aquesta, són les següents:

– Per a les ajudes regulades en el capítol I del títol II de l'Ordre 7/2015 , les empreses d'inserció que desenvolupen la seua activitat a la Comunitat Valenciana, i que havent sigut qualificades amb caràcter definitiu pel SERVEF, contracten persones en situació o risc d'exclusió social.

– Per a les ajudes regulades en el capítol II del títol II de l'Ordre 7/2015, les empreses ordinàries que desenvolupen la seua activitat a la Comunitat Valenciana i contracten persones que hagen realitzat el seu itinerari en les empreses d'inserció a què fa referència l'apartat anterior.



En cap cas podran resultar beneficiàries les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, inclús no tenint personalitat jurídica, puguen realitzar les actuacions que donarien dret a les ajudes.



Article 2. Finançament de la convocatòria per a 2017

1. Per a l'exercici 2017, les ajudes convocades es finançaran amb càrrec al subprograma 322.51 «Foment d'Ocupació», del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (d'ara en avant SERVEF), per un import global màxim de 737.444,00 € finançats amb fons del SEPE, amb càrrec al capítol 4, línia S2240, segons el detall d'imports que a continuació s'especifica:

a) Les ajudes per al programa regulat en el capítol I del títol II de les bases reguladores, destinades a les empreses d'inserció qualificades i inscrites en el registre administratiu de la Comunitat Valenciana, es finançaran per un import global 687.444,00 €.

b) Les ajudes per al programa regulat en el capítol II del títol II de les bases reguladores, destinades a les empreses ordinàries que contracten treballadors en exclusió social o en risc de patir-la, es finançaran per un import global de 50.000,00 €.

2. La distribució de crèdits entre ambdós programes té caràcter estimatiu. Si una vegada finalitzats els terminis de presentació de sol·licituds, existira crèdit sobrant en un dels dos programes, aquest podria destinar-se a finançar les sol·licituds de l'altre programa que no pogueren ser ateses per falta de fons, mitjançant una resolució del director general del Servef que fixarà la distribució definitiva i que serà publicada en el DOGV, sense necessitat de l'establiment d'un nou termini de presentació de sol·licituds.

3. En el cas que la dotació publicada en aquesta convocatòria no resultara suficient per a atendre la totalitat dels imports sol·licitats, i existira crèdit disponible que permetera incrementar aquest finançament, mitjançant una resolució del director general del Servef, podrà ampliar-se aquest crèdit, sense necessitat d'establir nou termini de presentació de sol·licituds.



Article 3. Requisits dels beneficiaris i forma d'acreditar-los

1. Requisits

Les entitats beneficiàries hauran de reunir els requisits establits en l'Ordre 7/2015, de 10 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores de les subvencions públiques destinades a la integració sociolaboral de treballadors i treballadores en situació o risc d'exclusió social en empreses d'inserció i en empreses ordinàries de treball, segons allò que s'ha establit per a cada programa.



2. Forma d'acreditació

a) Els requisits establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, Llei General de Subvencions, s'acreditaran, amb caràcter general, per mitjà de declaració responsable subscrita pel representant legal de l'entitat beneficiària, d'acord amb el que estableix l'article 6 d'aquesta resolució.

b) L'acreditació d'estar al corrent en les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, s'acreditarà d'acord amb el que estableix l'article 6, apartat b) d'aquesta resolució.

c) Els requisits establits en la base quinze de l'Ordre 7/2015, s'acreditaran per mitjà de declaració responsable subscrita pel representant legal de l'entitat beneficiària.

d) El requisit de la base vint-i-dos de l'Ordre 7/2015, s'acreditarà per mitjà de certificació acreditativa que la contractació s'ha realitzat amb la intermediació de l'empresa d'inserció, subscrita pel representant legal de l'empresa d'inserció, pel representant legal de l'empresa contractant i pel/ per la treballador/a.

En el cas que el treballador procedisca d'una empresa d'inserció qualificada en una altra comunitat autònoma, haurà d'aportar així mateix Resolució de qualificació administrativa com a empresa d'inserció subscrita per òrgan competent i certificació subscrita pel representant legal de l'empresa d'inserció acreditativa que el treballador ha finalitzat favorablement el seu itinerari d'inserció.

Article 4. Forma de presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds es presentaran en imprés normalitzat, preferentment en la Direcció General del Servef, sense perjuí de la seua presentació per qualsevol altra forma prevista en la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú.

2. Així mateix podrà realitzar-se la presentació telemàtica de les sol·licituds a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). Per a això, s'haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física).



Article 5. Termini de presentació de les sol·licituds d'ajudes

Els terminis de presentació de sol·licituds per a l'exercici 2017 són els següents:

1. Per a les ajudes a les empreses d'inserció regulades en el capítol I del títol II de les bases reguladores:

a) Les sol·licituds d'ajudes recollides en l'apartat 1 de la base setze per noves contractacions, pròrrogues, o inici de nou període subvencionable per manteniment del lloc de persones en situació o risc d'exclusió social, produïdes en 2017, hauran de presentar-se en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el DOGV o des de l'endemà de la contractació, pròrroga, inici període subvencionable o ampliació de jornada, si són aquests posteriors a aquesta publicació, sense que en cap cas puguen presentar-se després del 15 de novembre de 2017.

En el cas d'empreses d'inserció qualificades amb caràcter definitiu després de la publicació d'aquesta resolució en el DOGV, el termini per a la presentació de sol·licituds serà d'un mes a comptar de l'endemà de la notificació d'aquesta qualificació definitiva, i es descomptarà de la quantia a concedir cada dia de retard en la presentació d'aquesta sol·licitud.

b) Les sol·licituds d'ajudes recollides en l'apartat 2 de la base setze, destinades al finançament dels costos salarials del personal de suport per al manteniment dels seus llocs de treball, hauran de presentar-se en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el DOGV o des de l'endemà de la contractació, pròrroga o ampliació de jornada, si són aquests posteriors a aquesta publicació, sense que en cap cas puguen presentar-se després del 15 de novembre de 2017.



c) Les sol·licituds d'ajudes destinades a finançar les despeses corrents efectuades en 2017 per a la posada en marxa de les empreses d'inserció establides en l'apartat 3 de la base setze: les sol·licituds, hauran de presentar-se en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el DOGV.

d) Les sol·licituds d'ajudes per noves contractacions, pròrrogues, o inici de nou període subvencionable en el cas de manteniment de llocs de persones en situació o risc d'exclusió social, així com per contractes o pròrrogues de personal de suport sociolaboral, produïdes durant els mesos de novembre i desembre de 2016, sempre que aquestes contractacions s'hagen mantingut d'alta fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds amb càrrec a aquesta convocatòria, hauran de presentar-se en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el DOGV.

e) Les sol·licituds d'ajudes per noves contractacions, pròrrogues, o inici de nou període subvencionable en el cas de manteniment de llocs tant de persones en situació o risc d'exclusió social com de personal de suport sociolaboral, produïdes durant els mesos de novembre i desembre de 2017, hauran de presentar-se en els terminis establits en la convocatòria d'ajudes per a l'exercici 2018.

2. Per a les ajudes a les empreses ordinàries regulades en el capítol II del títol II de les bases reguladores, destinades a la inserció sociolaboral de persones procedents d'una empresa d'inserció, una vegada finalitzat el seu itinerari d'inserció en aquesta: les sol·licituds d'ajudes per contractacions o transformació de contractes temporals en indefinits, hauran de presentar-se en el termini màxim d'un mes comptat des de la data d'inici de la prestació laboral i tindran com a data límit el 31 d'octubre de 2017. Per a les contractacions formalitzades en el 2017, en el període previ a la publicació d'aquesta convocatòria, el còmput del termini d'un mes s'iniciarà a partir de l'endemà a aquesta publicació.



Article 6. Documentació general que ha d'acompanyar-se a la sol·licitud.

1. Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se, a més de la documentació específica per a cada tipus de programa, de la documentació general següent, que podrà annexar-se per mitjans telemàtics sense perjuí que puga requerir-se en determinades circumstàncies l'exhibició dels documents originals per a la seua confrontació si es considera convenient:

a) Documentació identificativa de la persona sol·licitant, o en cas de tractar-se de persona jurídica, del seu representant legal.

Quan es tracte d'una persona jurídica s'haurà d'aportar, a més, documentació acreditativa i identificativa d'aquesta consistent en fotocòpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzats i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o registre corresponent, així com de la targeta d'identificació fiscal i, si és el cas, poders de representació, inscrits en el registre mercantil corresponent.

En el cas que l'esmentada documentació haguera sigut aportada anteriorment i no haguera patit cap variació, bastarà el certificat de la persona representant de l'entitat acreditatiu que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament de qui tinga la representació en data presentació de la sol·licitud.

b) Documentació acreditativa de compliment d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social:

– De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que l'entitat sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

– De la Tresoreria General de la Seguretat Social el certificat acreditatiu que l'entitat sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social

– De l'Institut Valencià d'Administració Tributària (IVAT), el certificat acreditatiu que l'entitat sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

c) Dos exemplars de les dades de domiciliació bancària, segons model facilitat a aquest efecte, excepte si s'ha presentat amb anterioritat davant del SERVEF i no ha experimentat variació, i en aquest cas s'indicarà el compte en què s'haurà de practicar l'ingrés, i s'especificarà en tot cas a què ajuda/es correspon/en.

d) Declaració responsable subscrita per la persona representant legal que l'entitat beneficiària no està incursa en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions i en concret que no es troba en el supòsit de l'article 13 - 2 -g) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

e) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o l'exempció d'aquesta obligació.

f) Declaració responsable acreditativa que l'empresa beneficiària no es troba incursa en cap de les causes d'exclusió incloses en la base reguladora cinquena de l'Ordre 7/2015.

g) Declaració responsable referida a les ajudes amb càrrec al règim de minimis rebudes per l'entitat durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, segons model normalitzat.



h) Declaració responsable sobre altres ajudes rebudes o sol·licitades per als mateixos costos subvencionables o el mateix fet subvencionable o que no n'ha obtingut cap, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament (UE) 1407/2013, de la Comissió i dels apartats 6 i 8 de l'article 2 del Reglament (UE) 360/2012, de la Comissió.

2. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització del sol·licitant perquè el SERVEF obtinga directament l'acreditació de :

– les dades d'identitat del sol·licitant, en cas de persona física, i del representant legal.

– el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19 del Reglament de la Llei General de Subvencions.

En aquest cas la persona sol·licitant no haurà d'aportar les corresponents certificacions ni la documentació identificativa.

No obstant això, el sol·licitant o representant legal podrà denegar o revocar aquest consentiment efectuant comunicació escrita al SERVEF en aquest sentit. En aquest supòsit, haurà de presentar-se la documentació identificativa de la persona sol·licitant, així com els certificats originals positius de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de l'Institut Valencià d'Administració Tributària (IVAT) i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, expressius d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social



3. La formulació de la sol·licitud per part de la persona interessada per a accedir als beneficis d'aquesta convocatòria, suposa l'acceptació de la subvenció per part de l'entitat sol·licitant d'aquesta, així com de les obligacions que d'ella es deriven, sense perjuí dels drets al desistiment i a la renúncia que les persones interessades puguen exercitar.





Article 7. Documentació específica per al programa d'ajudes a les empreses d'inserció.

La documentació específica per al programa d'ajudes a les empreses d'inserció regulat en el capítol I del títol II de les bases reguladores és:



1. Subvencions destinades a la contractació de persones en situació o risc d'exclusió social, o al manteniment dels seus llocs de treball:



a) Per al personal l'activitat del qual en l'empresa d'inserció s'inicie en l'exercici, o s'haguera iniciat en l'exercici anterior, però no haguera resultat subvencionat en aquest exercici, haurà d'aportar-se:

Primer. Còpia del/s contracte/s de treball subscrits amb persones en situació d'exclusió social o en risc de patir-la, i de les pròrrogues, si és el cas.

Segon. Acord d'incorporació sociolaboral presentat i inscrit com a annex al contracte inicial i a cadascuna de les seues pròrrogues, subscrit per la persona representant legal de l'empresa d'inserció i el treballador o treballadora, on consten les obligacions que les parts assumeixen en el desenvolupament de l'itinerari personal d'inserció.

Tercer. Itinerari d'inserció, inicialment subscrit juntament amb el contracte, firmat pels serveis socials, generals o especialitzats.

Quart. Part d'alta del personal contractat en la Seguretat Social, i/o Informe Consulta General de Treballadors e-SIL, acreditatiu.

Cinqué. Acreditació de la situació de risc o exclusió social, per mitjà de la presentació del corresponent informe dels serveis socials, generals o especialitzats, de les administracions públiques, d'acord amb el que estableix l'article 4 de la Llei 1/2007, de 5 de febrer.



Aquesta acreditació haurà de tindre una antiguitat màxima de 6 mesos en relació a la data de la contractació inicial.

b) Per al personal la relació laboral del qual amb l'empresa d'inserció s'haguera iniciat en exercicis anteriors, però s'haja produït qualsevol tipus de modificació d'aquesta, com ara variacions de jornada, o la pròrroga de la contractació, s'haurà d'aportar documentació acreditativa d'aquestes modificacions, segons els casos:

Primer. Parts de variació de dades en Seguretat Social, si és el cas.



Segon. Documentació justificativa de modificacions de jornada, subscrita per empresari o empresària i treballador o treballadora, si és el cas.

Tercer. Còpia de les pròrrogues, si és el cas.

Quart. Acord incorporació sociolaboral presentat i inscrit com a annex a cadascuna de les pròrrogues, subscrit per la persona representant legal de l'empresa d'inserció i el treballador o treballadora, on consten les obligacions que les parts assumeixen en el desenvolupament de l'itinerari personal d'inserció prorrogat.

Cinqué. Itinerari d'inserció, subscrit juntament amb la pròrroga, firmat pels serveis socials, generals o especialitzats.

c) Per a tots els casos, relació en model normalitzat del personal en situació o risc d'exclusió social, pels quals se sol·licita subvenció.



2. Subvenció per a finançar les despeses salarials derivades de la contractació del personal de suport sociolaboral.

a)Per al personal l'activitat del qual en l'empresa d'inserció s'inicie en l'exercici, o s'haguera iniciat en l'exercici anterior, però no haguera resultat subvencionada en aquest exercici, haurà d'aportar-se:

Primer. Còpia dels contractes indefinits o temporals del personal de suport, i de totes les seues pròrrogues, si és el cas, o transformació de contractes temporals en indefinits.

Segon. Parts d'alta en Seguretat Social del personal de suport sociolaboral.

Tercer. Documentació acreditativa de la titulació del personal de suport i currículum vitae acreditatiu de l'experiència o documentació acreditativa dels coneixements i/o experiència laboral equiparables, exigits en les bases reguladores.

Quart. En el cas de sol·licitud d'ajudes per contractació del personal de suport durant els mesos de novembre i desembre de l'exercici anterior, a més haurà de presentar-se:

1r. Nòmines, documentació acreditativa de la cotització a la Seguretat Social (rebuts de liquidació i relacions de personal, ambdós de caràcter mensual i informe relatiu a quanties de bonificació aplicades, si és el cas, o documentació que la substituïsca), documentació acreditativa de les retencions practicades al personal per a l'impost IRPF (models 111 i 190), i càrrecs en compte, tot això, en documents originals o còpies degudament compulsades.

2n. Part mensual de treball dut a terme pel personal tècnic de suport, segons model normalitzat, en què s'indiquen les activitats realitzades, així com la resta de les activitats exercides pel personal tècnic en l'exercici de les seues funcions. Aquest document, haurà d'estar firmat pel personal de suport, així com pel representant legal de l'empresa d'inserció.

3r. Informe sobre la realització de les tasques de prospecció de mercat de treball, segons model normalitzat, i s'identificarà si són realitzades pel personal tècnic de suport o per un altre personal de l'empresa d'inserció, empreses entrevistades, en què s'inclourà el temps dedicat a aquesta tasca, avaluació de resultats i dades de contacte (nom, cognoms i telèfon).

b) Per al personal la relació laboral del qual amb l'empresa d'inserció s'haguera iniciat en exercicis anteriors, però s'haja produït qualsevol tipus de modificació d'aquesta, com a variacions de jornada, o la pròrroga de la contractació, s'haurà d'aportar documentació acreditativa d'aquestes modificacions, segons els casos:

Primer. Parts de variació de dades en Seguretat Social, si és el cas.



Segon. Documentació justificativa de modificacions de jornada, subscrita per empresari o empresària i treballador o treballadora, si és el cas.

Tercer. Còpia de les pròrrogues, si és el cas.

c) Per a tot el personal de suport sociolaboral: Relació del personal de suport, en model normalitzat, on conste la relació del personal en situació o risc d'exclusió social a què atenga cada treballador de suport, ja siga en el desenvolupament dels itineraris individualitzats com en el seguiment posterior en empresa ordinària.

3. Subvencions per a despeses corrents:

a) Relació en model normalitzat dels estudis, auditories, informes econòmics i cursos formatius per als quals se sol·licita subvenció, l'objecte subvencionable, dades de l'empresa creditora, CIF d'aquesta i quantia de les despeses.

b) Memòria del contingut de la prestació objecte de subvenció.

Per a la valoració de l'estudi-assessorament l'entitat haurà d'aportar una memòria amb el contingut següent:

Primer. Objecte i finalitat de l'estudi-assessorament.

Segon. Descripció del mètode de treball.

Tercer. Costos associats al desenvolupament del treball.

Quart. Identificació de l'entitat que realitzarà el treball, memòria de la seua activitat i currículum vitae de les persones que realitzen els estudis i/o informe.

Per a la valoració del curs de formació l'entitat haurà d'aportar:

Primer. Objecte i finalitat del curs de formació.

Segon. Índex de continguts i calendari d'execució.

Tercer. Costos associats.

Quart. Identificació de l'entitat que impartiria el curs, memòria de la seua activitat.

c) Pressupost econòmic detallat dels costos objecte de subvenció subscrit per l'empresa que realitze els estudis i/o informes.



d) De conformitat amb el que estableix l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, quan l'import de la despesa subvencionable supere les quanties establides en la normativa reguladora de contractes del sector públic per al contracte menor de prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, l'entitat beneficiària haurà de sol·licitar com a mínim 3 ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei o l'entrega del bé, llevat que per les especials característiques de les despesess subvencionables no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que ho subministren o presten, les quals hauran d'aportar-se juntament amb la sol·licitud de subvenció.



e) L'elecció entre les ofertes presentades, que haurà de presentar-se juntament amb la sol·licitud, es realitzarà d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i haurà de justificar-se expressament en una memòria l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa.

En tot cas, perquè l'estudi, auditoria, informe o curs resulten subvencionables, haurà d'obtindre's autorització del SERVEF, prèvia a la contracció de la despesa i inici d'accions.



Article 8. Documentació específica per al programa d'ajudes a les empreses ordinàries.

La documentació específica per al programa d'ajudes a les empreses ordinàries que contracten treballadors en situació o risc d'exclusió social procedents d'una empresa d'inserció, regulat en el capítol II del títol II de les bases reguladores és:

1. Còpia del/s contracte/s de treball subscrits amb persones en situació o risc d'exclusió social, que havent estat contractades en una empresa d'inserció durant un període mínim de sis mesos, hagen realitzat el seu itinerari d'inserció sociolaboral.

2. Part d'alta del personal contractat en la Seguretat Social.

3. Certificació acreditativa que la contractació s'ha realitzat amb la intermediació de l'empresa d'inserció, subscrita pel representant legal de l'empresa d'inserció, pel representant legal de l'empresa contractant i pel treballador.

4. En el cas que el treballador procedisca d'una empresa d'inserció qualificada en una altra comunitat autònoma, haurà d'aportar així mateix resolució de qualificació administrativa com a empresa d'inserció subscrita per òrgan competent i certificació subscrita pel representant legal de l'empresa d'inserció acreditativa que el treballador ha finalitzat favorablement el seu itinerari d'inserció.

5. Declaració final de finançament, en model normalitzat, acreditatiu del finançament de les accions amb altres possibles fons

6. Declaració sobre publicitat i transparència, en model normalitzat, acreditativa del compliment de les obligacions de transparència establides en la legislació bàsica, de conformitat amb allò que disposa l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana, en relació amb el que disposa l'apartat 11 de la base sisena de l'Ordre 7/2015, de 10 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions públiques destinades a la integració sociolaboral de treballadors i treballadores en situació o risc d'exclusió social en empreses d'inserció i en empreses ordinàries de treball.





Article 9. Instrucció i procediment de concessió

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per a això es tindrà en compte com a únic criteri, el moment de presentació de les sol·licituds i la resta de documentació exigida en aquesta convocatòria, en els termes que es descriuen en les bases reguladors d'aquestes subvencions, concretament en la base huitena.

2. El procediment s'iniciarà, per a cada tipus d'ajuda, d'ofici, per mitjà de convocatòria publicada en la base de dades nacionals de subvencions, d'acord amb el procediment establit en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i amb el contingut necessari que exigeix el seu article 23.

3. En el cas que distintes sol·licituds tingueren la mateixa data d'entrada i d'expedient complet, es prioritzarà l'expedient corresponent a l'empresa beneficiària que tinga el nombre més gran de treballadors amb la condició de dona; si l'empat persistira, es prioritzarà l'expedient corresponent a l'empresa beneficiària que tinga el nombre més gran de persones amb discapacitat en plantilla.

4. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a la Subdirecció General d'Ocupació que podrà demanar de la persona sol·licitant l'aportació addicional d'altres documents o dades aclaridores que considere convenient per a resoldre sobre la sol·licitud presentada.

5. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe on farà constar que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes.

6. Una vegada instruïts els expedients, es remetran a la Comissió de Valoració que procedirà a avaluar les sol·licituds, emetent un informe en què es concretarà el resultat d'aquesta avaluació.

La composició de la Comissió de Valoració serà la següent:

– President: la persona titular de la Subdirecció General d'Ocupació o funcionari que designe per a la seua substitució, amb rang mínim de cap de servei.

– Vocals: la persona titular del Servei d'Igualtat d'Oportunitats en l'Ocupació o un funcionari que designe per a la seua substitució, amb rang mínim de cap de secció, que actuarà com a secretari, i un funcionari del Servei d'Igualtat d'Oportunitats en l'Ocupació, amb la categoria professional mínima de cap de secció, que serà designat pel titular del Servei d'Igualtat d'Oportunitats en l'Ocupació.

7. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà proposta de resolució.



Article 10. Resolució i recursos

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General del SERVEF, o òrgan en què aquesta delegue.

2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de sis mesos, a comptar de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres del SERVEF. Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada la pretensió per silenci administratiu, de conformitat amb el que preveu la legislació vigent del procediment administratiu comú.



3. La resolució de concessió de les ajudes, degudament motivada, fixarà expressament la quantia concedida i incorporarà, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se el beneficiari d'aquesta, amb notificació a les persones interessades en els termes que preveu la legislació del procediment administratiu comú.

4. La resolució de concessió i/o denegació d'ajudes, posarà fi a la via administrativa i contra aquesta podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà al de la seua notificació, de conformitat amb la legislació del procediment administratiu comú; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant de l'òrgan jurisdiccional competent de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.



Article 11. Mitjà de notificació

1. La notificació de les resolucions i actes de tràmit es practicarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per al qual el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). Amb aquesta finalitat es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la posada a disposició d'una notificació en l'esmentada seu electrònica. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la notificació siga considerada plenament vàlida.

2. Si per raons tècniques o de qualsevol altra índole la notificació electrònica no fóra possible, es practicarà per mitjà de correu certificat.



Article 12. Quantia de la subvenció

Per a l'exercici 2017, les quanties d'ajudes corresponents a les accions susceptibles de suport que consten en les bases reguladores són:

1. Per a les empreses d'inserció:

a) Subvencions destinades a la contractació de persones en situació o risc d'exclusió social, o al manteniment dels seus llocs de treball: ajuda consistent en una quantia equivalent al 75% del salari mínim interprofessional vigent en l'exercici d'inici del període subvencionable, inclosa la part proporcional de dos pagues extraordinàries, per la contractació, pròrroga o manteniment del lloc d'un treballador o treballadora a jornada completa pel període d'un any, i sempre que aquesta contractació estiga vinculada al desenvolupament d'un itinerari personalitzat d'inserció. L'ajuda serà proporcional per a contractes inferiors a un any o a una jornada parcial, segons jornada mínima establida en la base setzena.

b) Subvenció per a finançar les despeses salarials i de Seguretat Social derivades de la contractació del personal de suport sociolaboral per a l'acompanyament en el lloc de treball i realització del procés d'inserció sociolaboral en l'empresa d'inserció i durant el període de suport en l'empresa ordinària, que no podrà excedir sis mesos en aquest últim cas: fins a 21.000 € per la contractació a jornada completa i per un període de 12 mesos, de cada treballador o treballadora de suport. En cas de jornades a temps parcial o contractes de duració inferior a 12 mesos, la subvenció es reduirà de forma proporcional.

En tot cas, i en aplicació del criteri de proporcionalitat establit en l'article 14 del Decret 81/2009, la quantia resultant no podrà superar 3.500 € anuals per treballador o treballadora atesa que treballe a jornada completa, o part proporcional en cas de treballadors i treballadores a temps parcial.

c) Subvencions per a despeses corrents, per a la posada en marxa de les empreses d'inserció, corresponents a despeses realitzades i pagades durant l'exercici 2017, que podran disfrutar-se des de la data de qualificació definitiva, durant els tres primers anys de funcionament.



L'import de la subvenció per a cadascun dels conceptes subvencionables, no podrà superar el 50 % del cost del servei prestat.

La totalitat de les ajudes destinades a despeses corrents regulades en aquest article, no podrà superar la quantitat de 500 € anuals per cada persona en situació o risc d'exclusió, contractats en l'empresa d'inserció en la data de la sol·licitud d'ajudes.

2. Per a les empreses ordinàries que contracten treballadors i treballadores en situació o risc d'exclusió social que hagen realitzat el seu itinerari d'inserció sociolaboral en una empresa d'inserció qualificada definitivament d'acord amb la legislació vigent: les ajudes consistiran en una quantia equivalent al 55 % del salari mínim interprofessional vigent en l'exercici, inclosa la part proporcional de pagues extraordinàries, corresponent a un any o a sis mesos, segons es tracte de contractes indefinits o transformació de contractes temporals en indefinits, o de contractes temporals, o la part proporcional si foren a temps parcial.





Article 13. Justificació i pagament de les ajudes a les empreses d'inserció

Les ajudes a les empreses d'inserció es justificaran i pagaran de la manera següent:

1. L'ajuda regulada en l'apartat 1 de la base setzena de l'Ordre 7/2015, es lliurarà en dos pagaments corresponents cadascun al 50% de l'ajuda concedida, prèvia presentació de la documentació justificativa següent :

a) Avaluació de totes i cadascuna de les accions incloses en l'itinerari semestral personalitzat d'inserció sociolaboral, que s'hagen dut a terme en cada període subvencionat.

b) Fitxa individual de realització de l'itinerari d'inserció sociolaboral de cadascuns dels treballadors i treballadores en situació o risc d'exclusió social, segons model normalitzat, degudament firmada tant per treballador o treballadora, com per personal tècnic i representant legal de l'empresa.

c) Acreditació del manteniment del treballador o treballadora en l'empresa d'inserció durant tota la fase semestral de l'itinerari en què es troben, per mitjà de presentació d'informe de vida laboral o Informe Consulta General de Treballadors e-SIL, o justificació de la seua inserció laboral, o cessament per altres causes, d'acord amb el que estableix la base dihuit de l'Ordre 7/2015.

2. Les subvencions relatives al personal de suport, es lliuraran segons els terminis de justificació de l'ajuda concedida, i prèvia presentació de la documentació justificativa següent:

a) Nòmines, documentació acreditativa de la cotització a la Seguretat Social (rebuts de liquidació i relacions de personal, ambdós de caràcter mensual i informe relatiu a quanties de bonificació aplicades, si és el cas, o documentació que ho substituïsca), documentació acreditativa de les retencions practicades al personal per a l'impost IRPF (models 111 i 190), i càrrecs en compte, segellats per banc, tot això, en documents originals o còpies degudament compulsades.

b) Part mensual de treball dut a terme pel personal tècnic de suport, segons model normalitzat, en què s'indique les activitats realitzades, així com la resta de les activitats exercides pel personal tècnic en l'exercici de les seues funcions. Aquest document, haurà d'estar firmat pel personal de suport, així com pel representant legal de l'empresa d'inserció.

c)Informe sobre la realització de les tasques de prospecció de mercat de treball, segons model normalitzat, en què s'indentificaran si són realitzades pel personal tècnic de suport o per un altre personal de l'empresa d'inserció, empreses entrevistades, incloent-hi el temps dedicat a aquesta tasca, avaluació de resultats i dades de contacte (nom i cognoms i telèfon).

No obstant això, els terminis per al pagament podran acumular-se en un únic pagament.

3. Les subvencions per a despeses corrents a què fa referència l'apartat 3 de la base setzena de l'Ordre 7/2015, una vegada concedides, es lliuraran, amb la prèvia presentació de la documentació següent:

a) Relació classificada dels estudis, auditories, informes econòmics i cursos formatius realitzats, amb identificació de l'empresa que els haguera realitzat, número de factura, el seu import, data d'emissió i data de pagament, segons model normalitzat.

b) Còpia dels estudis de viabilitat, organització, comercialització, diagnosi, màrqueting i altres de naturalesa anàloga, així com auditories i informes econòmics, pels quals se sol·licita la subvenció.

c) En el cas de cursos de formació, aportar certificats d'assistència.



d) Factures i justificants del pagament efectiu, d'acord amb el que estableix la base tretzena de l'Ordre 7/2015.

e) Autorització del SERVEF, prèvia a la contracció de la despesa, de cadascuna de les accions realitzades.

4. En tot cas s'haurà de presentar:

a) Declaració responsable subscrita pel representant legal de l'entitat beneficiària que no es troba en el supòsit de l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

b) Declaració final de finançament, en model normalitzat, acreditatiu de la no concurrència de subvencions i del finançament de les accions amb altres possibles fons.

c) Declaració sobre Publicitat i Transparència, en model normalitzat, acreditativa del compliment de les obligacions de transparència establides en la legislació bàsica, de conformitat amb allò que disposa l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana, en relació amb el que disposa l'apartat 11 de la base sisena de l'Ordre 7/2015, de 10 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions públiques destinades a la integració sociolaboral de treballadors i treballadores en situació o risc d'exclusió social en empreses d'inserció i en empreses ordinàries de treball.

d) Acreditació del compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, actualitzada a la data de les propostes de pagament.

5. Els terminis per a la presentació del compte justificatiu de la despesa seran:

a)Ajuda regulada en l'apartat 1 de la base setzena de l'Ordre 7/2015



El termini de presentació de la documentació justificativa serà d'un mes des de la finalització de cada període semestral de l'itinerari, llevat que la publicació de la convocatòria fora posterior a aquest termini, i en aquest cas es presentarà juntament amb la sol·licitud de subvenció.

b)L'ajuda regulada en l'apartat 2 de la base setzena de l'Ordre 7/2015:

Els terminis per a la presentació de la documentació justificativa són:

Primer: de l'1 al 15 d'agost, es presentaran les nòmines i justificants de càrrec en compte dels mesos de gener a juny i paga extra d'estiu si és el cas, els documents justificatius de les cotitzacions de Seguretat Social dels treballadors subvencionats (Relació Nominal de Treballadors -RNT- i Rebuts de Liquidació de Cotitzacions -RLC-, o documentació que ho substituïsca) i els càrrecs en compte, segellats per banc, corresponents als mesos de gener a juny, i els documents justificatius de les retencions de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques practicades (model 111) i els corresponents càrrecs en compte, segellats per banc, llevat que la publicació de la convocatòria fora posterior a aquest termini, i en aquest cas es presentaran juntament amb la sol·licitud.



Segon: de l'1 al 15 de febrer de l'exercici següent al de concessió, es presentaran les nòmines i justificants de càrrec en compte dels mesos de juliol a desembre i paga extra de desembre si és el cas, els documents justificatius de les cotitzacions de Seguretat Social dels treballadors subvencionats (Relació Nominal de Treballadors -RNT- i Rebuts de Liquidació de Cotizacines -RLC-, o documentació que ho substituïsca) i els càrrecs en compte, segellats per banc, corresponents als mesos de juliol a desembre, i els documents justificatius de les retencions d'Impost sobre la Renda de les persones físiques practicades (model 111) i els corresponents càrrecs en compte, segellats per banc.



El model 190 haurà d'aportar-se en el termini d'un mes a comptar de la finalització del termini de presentació obligatòria en l'Agència Tributària, i inicialment, i fins a la seua presentació, serà substituït per certificat subscrit per la persona representant legal de l'entitat que incloga la relació del personal subvencionat pel qual s'haja practicat la retenció i l'import d'aquesta.

c) L'ajuda regulada en l'apartat 3 de la base setzena de l'Ordre 7/2015:

El termini màxim per a la presentació de la documentació justificativa finalitzarà el 30 d'octubre d'aquest exercici 2017.



Article 14. Justificació i pagament de les ajudes a les empreses ordinàries que contracten treballadors procedents d'una empresa d'inserció

Una vegada dictada la resolució de concessió, es lliurarà l'import de l'ajuda una vegada justificada amb la documentació presentada juntament amb la sol·licitud, d'acord amb el que estableix l'article 8 d'aquesta resolució.



Article 15. Compatibilitat amb el Mercat Comú

1. Les ajudes a les empreses d'inserció, regulades en el capítol I del títol II de l'Ordre 7/2015, són compatibles amb el Mercat Comú ja que es regeixen pel Reglament (UE) núm. 360/2012, de la Comissió, de 25 d'abril de 2012, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis concedides a empreses que presten serveiss d'interés econòmic general, publicat en el DOUE L114, de 26.04.2012.

2. Les ajudes a les empreses ordinàries que contracten treballadors i treballadores en situació o risc d'exclusió social, procedents d'una empresa d'inserció, i que prèviament hagen participat en un itinerari d'inserció, regulades en el capítol II del títol II de l'Ordre 7/2015, són compatibles amb el Mercat Comú ja que es regeixen pel Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, publicat en el DOUE L 352 de 24/12/2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, a les ajudes de minimis.



Article 16. Entrada en vigor

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la seua publicació, davant del corresponent jutjat contenciós administratiu competent, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, o potestativament recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els mateixos termes, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Tot això sense perjuí que les persones interessades puguen presentar qualsevol altre recurs que consideren convenient.



València, 19 de juliol de 2017.– El director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, p. s. (art. 14.2 Decret 194/2013): Eva Hernández López.

Mapa web