Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Decret 3/1993, de 25 de gener, del Govern Valencià, pel qual modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Sanitat i Consum.

(DOGV núm. 1959 de 08.02.1993) Ref. Base de dades 0286/1993

Decret 3/1993, de 25 de gener, del Govern Valencià, pel qual modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Sanitat i Consum.
El Reglament Orgànic i Funcional, vigent, de la Conselleria de Sanitat i Consum va ser aprovat pel Decret 187/1991, de 15 d'octubre, del Govern Valencià. S'hi contenen les estructures orgàniques de la conselleria esmentada i del seu organisme autònom, el Servei Valencià de Salut. Aquestes estructures van ser concebudes amb una intenció restrictiva i de moderació en el disseny de les unitats administratives, que es limitaven a les estrictament necessàries.
Raons evidents de contenció de les despeses públiques aconsellen en aquests moments a l'administració del Govern Valencià de fer un altre esforç i reduir l’organigrama de la Conselleria de Sanitat i Consum. La reorganització que es mamprèn, dins de la política del Govern Valencià de supressió de direccions generals, passa per l'eliminació de la Direcció General de Planificació Sanitària, de l’estructura anterior de la qual, a més, se suprimeix un servei. En conseqüència, les funcions de planificació, programació, avaluació i ordenació sanitàries, que estaven encomanades a aquest òrgan pel Decret 187/1991, d'ara endavant queden assignades a la Secretaria General de la conselleria, a la qual s'adscriu l’Area de Planificació Sanitària, que recull les diferents unitats que depenien de la direcció general esmentada.
Per tant, a proposta del Conseller de Sanitat i Consum i amb la deliberació prèvia del Govern Valencià, en la reunió del dia 25 de gener de 1993,
DECRETE
Article primer
L'apartat 2 de l'article 3 del Decret 187/1991, de 15 d'octubre, del Govern Valencià, pel qual aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Sanitat i Consum, queda redactat de la manera següent:
«2. Les direccions generals de la conselleria són les següents:
- Direcció General de Salut Pública.
- Direcció General de Règim Econòmic.
- Direcció General de Consum».
Article segon
Els articles 12, 14, 15, 16, 17, 26 i 27 del Decret 187/1991, de 15 d'octubre, del Govern Valencià, tindran la redacció següent:
«Article dotze Depenen directament del secretari general les següents unitats:
- Area de Recursos Humans.
- Unitat de Seguiment i Control del Servei Valencià de Salut.
- Area de Planificació Sanitària.
- Servei Jurídic.
- Gabinet Tècnic.
Article catorze La Unitat de Seguiment i Control del Servei Valencià de Salut actuarà sota la coordinació de la inspecció General de Serveis de la Generalitat Valenciana i desplegarà les següents funcions respecte al Servei Valencià de Salut:
a) Efectuar el seguiment i el control de l’organització i el funcionament administratiu i sanitari de tots els serveis, centres i dependències de l’organisme i dels hospitals privats vinculats a ell.
b) Dur a terme les investigacions i informacions prèvies necessàries de les actuacions de les quals puguen derivar-se responsabilitats individuals en el desenvolupament del procediment administratiu, i també qualsevol irregularitat que es produesca en el funcionament general dels serveis sanitaris i en les activitats d'atenció als usuaris.
c) Proposar a l’òrgan competent la incoació d'expedients disciplinaris quan de les investigacions fetes i les informacions obtingudes es presumesca una infracció de qualsevol mena.
d) Elaborar informes en què es diagnostiquen i analitzen les cau ses que motiven els recursos, les queixes i les reclamacions dels usuaris.
e) Comprovar el compliment en la pràctica dels plans d'actuació dictats pels òrgans competents, verificant-ne els resultats obtinguts i les desviacions que s'hi hagen pogut produir.
f) Proposar, a través de la secretaria general, les modificacions que es consideren adients, en l’estructura i el funcionament dels serveis, com a conseqüència del control efectuat.
g) La direcció, l'impuls i la supervisió de l'activitat inspectora sanitària que internament faça el Servei Valencià de Salut.
h) Qualsevol altra que expressament li encomanen el conseller o el secretari general de la conselleria.
Tot això sense perjudici que el conseller o el secretari general de la conselleria atribuesquen, permanentment o per a assumptes concrets, determinades funcions de fiscalització a altres unitats de la conselleria.
Article quinze
1. L'Area de Planificació Sanitària és la unitat encarregada de la planificació, la gestió i la tramitació de les següents funcions, la resolució de les quals queda encomanada al secretari general:
a) Establir els criteris i les normes generals de l'avaluació sanitària.
b) Avaluar i analitzar l’estructura, el procés i els resultats de l'acció sanitària.
c) Avaluar i analitzar els sistemes d'informació en l’àmbit sanitari.
d) Establir els criteris per al desplegament d'una política de qualitat global en l'acció sanitària.
e) Avaluar el desenvolupament de la política de qualitat de l'atenció sanitària assolit als centres i serveis sanitaris.
f) Estudiar, dissenyar, impulsar i desplegar les normes del procés d'acreditació dels recursos sanitaris o en activitats determinades.
g) Establir, dissenyar i desplegar la política de qualitat en l'atenció sanitària.
h) Exercir les competències d'autorització administrativa per a la creació, la construcció, la modificació, l'adaptació i la supressió dels centres, serveis i establiments sanitaris de qualsevol mena i naturalesa, inclosos els balnearis i les entitats d'assegurança lliure d'assistència mèdico- farmacèutica, a la Comunitat Valenciana.
i) Classificar i catalogar els establiments públics i privats.
j) Elaborar, mantenir i custodiar el Registre Sanitari de la Comunitat Valenciana.
k) Acreditar els centres, serveis, unitats i establiments sanitaris, públics i privats.
l) Concedir les autoritzacions de la publicitat mèdico- farmacèutica, i efectuar-ne la vigilància.
m) Reconèixer l'interès sanitari de cursos, jornades, congressos i altres actes similars que se celebren a la Comunitat Valenciana, i també de les associacions, societats i federacions de caràcter sanitari les activitats de les quals es facen en el mateix àmbit.
n) Estudiar i autoritzar les unitats especials i els serveis de referència de la Comunitat Valenciana.
o) L'autorització, la classificació i el registre d'oficines de farmàcia i d'altres centres, serveis i establiments farmacèutics.
p) Exercir les competències sobre policia sanitària mortuòria.
q) Establir les prioritats i els criteris d'ordenació territorial en política sanitària, i elaborar i desenvolupar la proposta del Mapa Sanitari de la Comunitat Valenciana.
2. Depenen de l'Area de Planificació Sanitària els responsables del Pla de Salut Mental, del Programa de Lluita contra el Càncer, del Pla del Sistema d'Atenció Sanitària Urgent (SASU), del Programa de Rehabilitació i tots els altres que s'establesquen. Igualment, l’àrea coordinarà les funcions de l’Oficina Permanent del Mapa Sanitari de la Comunitat Valenciana.
3. De l’Area de Planificació Sanitària depenen els següents serveis:
- Servei d'Avaluació Sanitària i Qualitat Assistencial, que farà les funcions- a), b), c),d), e), f) i g) de l'apartat 1.
- Servei d'Ordenació Sanitària, que farà les funcions h), i), j), k), l), m), n), o), p) i q) del mateix apartat.
Article setze a
El Servei Jurídic és la unitat que té encomanat l'assessorament jurídic al conseller, al secretari general i a les direccions generals, alhora que proposa instruccions per a les unitats que facen funcions de tramitació de sancions i recursos o que mantinguen qualsevol tipus de relació amb els tribunal de justícia, sense perjudici de les funcions atribuïdes al Gabinet Jurídic de la Presidència de la Generalitat Valenciana. En particular, exerceix les funcions següents:
a) Informar i assessorar sobre els recursos que s'interposen davant el conseller o altres òrgans de la conselleria, tret dels considerats en els apartats k) i l) de l'apartat 1 de l'article 12.
b) Estudiar les disposicions de caràcter general i informar sobre elles. Serà preceptiu l’informe en aquells projectes normatius que emanen de la conselleria.
c) Assumir l’elaboració dels projectes normatius que li siguen encomanats.
d) Emetre informe sobre els projectes de concerts, convenis i acords de transferències.
e) Efectuar els estudis jurídics que li siguen encomanats pel conseller, pel secretari general o pels directors generals.
f) Tramitar els expedients motivats per qüestions de competència i conflictes d'atribucions.
g) Informar preceptivament sobre les resolucions motivades per reclamacions de responsabilitat patrimonial de l'administració.
h) Informar preceptivament sobre les propostes d'anul·lació d'actes administratius.
i) Ordenar la documentació jurídica i efectuar el seguiment de la legislació estatal i autonòmica.
j) Informar preceptivament sobre aquells altres casos en què ho impose la legislació vigent.
Article disset
El Gabinet Tècnic presta assessorament i assistència tècnica al conseller, al secretari general i a les direccions generals en matèria d'emissió d'informes, realització d'estudis i recopilació de documentació sobre matèries pròpies de la conselleria, alhora que realitza anàlisis estadístiques sobre els afers que són competència de la conselleria.
En particular, el Gabinet Tècnic exerceix les següents funcions:
a) El suport al conseller en relació amb les Corts Valencianes i d'altres institucions.
b) Les relacions de la conselleria amb els mitjans de comunicació.
e) La informació sobre la presència de temes de sanitat i consum en els mitjans de comunicació.
d) Confeccionar i proposar el programa editorial de cada exercici, i efectuar-ne l'anàlisi del cost.
e) La realització de publicacions tècniques, siguen o no periòdiques, i de material de difusió.
f) L'anàlisi de les fonts documentals i de les necessitats dels destinataris de les publicacions.
g) L'arxiu de la bibliografia pluridisciplinar o de caràcter sanitari.
h) Crear els sistemes d'informació necessaris, tant referencials com font.
i) El manteniment d'un fons de documentació sanitària.
j) Fomentar el manteniment i la millora dels sistemes d'informació de les distintes unitats de la conselleria i donar-los suport tècnic.
k) Efectuar anàlisis estadístiques segons la documentació, obtinguda i la que es puga replegar dels òrgans de la conselleria i del Servei Valencià de Salut.
l) La realització d'estudis pluridisciplinars i projectes tècnics.
m) El desplegament de la política d'imatge de la conselleria.
Article vint-i-sis
Dependents del director, i coordinades pel secretari general del Servei Valencià de Salut, hi ha les unitats següents:
A) La Direcció per a la Gestió d'Atenció Primària, que coordinarà els serveis següents:
- Servei d'Atenció Primària, que farà la funció de gestió dels programes corresponents.
- Servei de Gestió de Demanda, que analitzarà la demanda d'assistència i elaborarà els indicadors de gestió de les institucions sanitàries.
B) La Direcció per a la Gestió d'Assistència Especialitzada, que coordinarà els serveis següents:
- Servei d'Activitat Assistencial, que efectuarà les funcions de gestió dels corresponents programes i l’elaboració dels indicadors de gestió de les institucions sanitàries.
- Servei de Gestió de Demanda i Concerts, que analitzarà la demanda assistencial, desplegarà la gestió dels problemes derivats de les llistes d'espera i el control de l'assistència dels centres i serveis concertats, i efectuarà la tramitació i el seguiment dels concerts que se subscriguen amb entitats sanitàries no administrades per la Generalitat Valenciana.
- Servei de Tecnologia i Equipaments, que efectuarà l’inventari de la tecnologia sanitària i l'anàlisi del seu rendiment i les seues necessitats, i els estudis de projectes i de noves tecnologies.
C) Area de Programes, que gestionarà les activitats de salut pública, segons les directrius i els criteris fixats per la Direcció General de Salut Pública, i els corresponents programes especials, inclòs el Programa de Trasplantaments de la Comunitat Valenciana. Coordinarà els serveis següents:
- Servei de Gestió de Programes, que gestionarà els diferents programes especials d'assistència, específics i d'atenció a l’usuari.
- Servei d'Assistència Sanitària Urgent i Emergències, que ' gestionarà el Programa d'Atenció Sanitària Urgent per a les grans ciutats, coordinarà i desenvoluparà els centres d'informació i coordinació d'urgències i exercirà les funcions derivades del Pla Director d'Urgències, amb una especial incidència en el transport sanitari i en la gestió del programa d'emergències mèdiques.
D) Area de Prestacions i Assistència Farmacèutica, que a més d'exercir les funcions pròpies del Centre Autonòmic Valencià d'Informació de Medicaments, coordinarà els següents serveis:
- Servei de Prestacions i Assistència Farmacèutica, que gestionarà i coordinarà la prestació farmacèutica i l'adquisició i dispensació de productes i especialitats farmacèutiques; durà a terme l'avaluació de les prescripcions per àrees, zones, teràpies i altres circumstàncies; gestionarà i coordinarà el marc d'activitats i durà el control efectiu de l’organització i vigilància dels serveis d'urgència, toms de guàrdia, horaris, vacances i de l'assistència prestada per les oficines de farmàcia i els altres serveis i establiments farmacèutics; executarà les funcions que la legislació de l’estat estableix en matèria de productes farmacèutics i participarà en la regulació de les funcions i serveis encomanats als farmacèutics titulars.
- Servei de Prestacions Complementàries, que gestionarà i coordinarà les prestacions ortopèdiques, el reintegrament de despeses, el transport sanitari no concertat, l'autorització establerta en l'article 53 del Reglament dels Serveis Mèdics d'Empresa, les dietes d'estada per assistència sanitària i les qüestions relatives a convenis internacionals i a altres prestacions sanitàries.
Article vint-i-set
Adscrits a la Secretaria General del Servei Valencià de Salut hi ha els següents serveis:
- Servei de Gestió d'Afers Generals, que gestionarà els afers generals dels serveis centrals de l’organisme, tramitarà les despeses de funcionament dels esmentats serveis, i serà l’encarregat del registre general, del manteniment i de la seguretat de les instal·lacions, de la distribució i el control del personal subaltern i, en general, del règim interior dels esmentats serveis.
També tramitarà els expedients derivats de les competències que el director i el consell d'administració posseesquen en matèria de gestió econòmico- administrativa.
- Assessoria Jurídica, que tindrà com a missió la representació i defensa en judici de l’organisme, l’ordenació de la documentació jurídica i l'assessorament jurídic i l’emissió d'informes a petició dels diferents òrgans de gestió de l’entitat.
- Servei d'Inspecció, que assumirà la coordinació i la gestió de les activitats en matèria d'inspecció sanitària que duga a terme el Servei Valencià de Salut.
- Servei de Selecció de Personal, que tramitarà el que concerneix als processos de selecció i provisió, i els nomenaments o la contractació del personal consegüents, quan aquestes funcions corresponguen, originàriament o per delegació, a òrgans centrals del Servei Valencià de Salut.
- Servei de Tramitació d'Afers de, Personal, que tramitarà els altres afers referents al personal, quan aquests corresponguen, originàriament o per delegació, a òrgans centrals del Servei Valencià de Salut».
Article tercer
Desapareix del títol II del Decret 187/1991, de 15 d'octubre, del Govern Valencià, l’enunciat «Capítol III. De la Direcció General de Planificació Sanitària». Com a conseqüència d'això, el «Capítol IV. De la Direcció General de Salut Pública» es converteix en el «Capítol III. De la Direcció General de Salut Pública»; el «Capítol V De la Direcció General de Règim Econòmic» es converteix en el «Capítol IV. De la Direcció General de Règim Econòmic»; el «Capítol VI. De la Direcció General de Consum» es converteix en el «Capítol Y De la Direcció General de Consum»; i el «Capítol VII. Del Servei Valencià de Salut» es converteix en el «Capítol VI. Del Servei Valencià de Salut».
Article quart
Al Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Sanitat i Consum se li afegeix la disposició addicional tercera, amb el text següent:
«Tercera
Les funcions de caràcter executiu i normatiu atribuïdes per les disposicions vigents a la Direcció General de Planificació Sanitària es consideraran efectuades a favor de la Secretaria General de la Conselleria de Sanitat i Consum. Les funcions de gestió i tramitació administratives atribuïdes a aquesta direcció general es consideraran encomanades a l’Area de Planificació Sanitària».
DISPOSICIONS FINALS
Primera
Mitjançant una ordre del Conseller de Sanitat i Consum es promulgarà, en el termini de tres mesos, el text refós del Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Sanitat i Consum.
Segona
Aquest decret vigirà des del dia de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 25 de gener de 1993.
El President de la Generalitat Valenciana,
JOAN LERMA I BLASCO
El Conseller de Sanitat i Consum,
JOAQUIN COLOMER SALA

linea
Mapa web