Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Decret 37/1994, de 21 de febrer, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Sanitat i Consum.

(DOGV núm. 2217 de 01.03.1994) Ref. Base de dades 0435/1994

DECRET 37/1994, de 21 de febrer, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Sanitat i Consum. [94/1327]
El Decret 187/1991, de 15 d'octubre, del Govern Valencià, va establir el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Sanitat i Consum, que posteriorment raons evidents de contenció de les despeses públiques aconsellaren fer un altre esforç a l'administració del Govern Valencià i reduir l'organigrama de la Conselleria de Sanitat i Consum, que s'efectuà pel Decret 3/1993, de 25 de gener.
Finalment, l'Ordre de 22 de març de 1993, del conseller de Sanitat i Consum, aprovà el text refós del Reglament Orgànic i Funcional.
La Llei de la Generalitat Valenciana 6/1993, de 31 de desembre, aprofundeix la política d'adequació de les estructures administratives per a una eficàcia major amb la major economia de mitjans possible, suprimint, per tant, el Servei Valencià de Salut com a organisme autònom, i n'ordena la inclusió com un òrgan més dins de la conselleria.
Aquest reglament manté, a causa de les peculiaritats pròpies de la gestió de la política sanitària i seguint amb la tradició que hi ha, la figura dels directors per a la gestió com a variant de l'estructura habitual de l'administració (article 15 del Decret 46/1988, de 12 d'abril, del Govern Valencià).
Un aspecte que cal destacar d'aquest reglament és l'existència, d'una banda, de la Unitat d'Inspecció i, d'altra, el manteniment d'un Servei d'Inspecció en la Direcció General del Servei Valencià de Salut. La primera d'elles actua dependent de la Inspecció General de Serveis de la Generalitat Valenciana, i és per tant una inspecció de serveis. D'altra banda, el Servei d'Inspecció, per raons de normativa bàsica, assumeix unes funcions d'inspecció en matèria estrictament sanitària.
En conseqüència, cal dictar una nova norma que modifique l'anterior reglament i que integre amb visó de futur, el Servei Valencià de Salut en l'estructura orgànica de la conselleria com a direcció general, amb competències en matèria d'atenció i assistència sanitària.
Per tot això, d'acord amb el que disposen els articles 35.f) i 70 de la 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, a proposta del conseller de Sanitat i Consum i amb la deliberació prèvia del Govern Valencià, en la reunió del dia 21 de febrer de 1994,
DECRETE
TÍTOL I
Dels òrgans de la Conselleria de Sanitat i consum
Article primer
La Conselleria de Sanitat i Consum és el màxim òrgan encarregat de la direcció i execució de la política del Govern Valencià en les matèries de sanitat i de consum, i exerceix les competències que legalment té atribuïdes a aquests efectes.
Article segon
El conseller és l'autoritat superior de la conselleria i n'és el màxim òrgan executiu.
Article tercer
1. Sota l'autoritat del conseller, el nivell directiu de la Conselleria de Sanitat i Consum està integrat per les següents unitats:
- Secretaria General.
- Direccions generals.
2. Les direccions generals són les següents:
- Direcció General de Salut Pública.
- Direcció General del Servei Valencià de Salut.
- Direcció General de Règim Econòmic.
- Direcció General de Consum.
3. En cas de vacant, absència o malaltia del conseller, serà substituït en les seues funcions executives pel secretari general i, si no hi és, pels directors generals d'acord amb l'ordre que es conté en aquest article, sense perjudici de les facultats de delegació previstes en l'article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià.
Article quart
El Consell de Salut de la Comunitat Valenciana és l'òrgan de participació i col·laboració ciutadana integrat dins de la Conselleria de Sanitat i Consum. La seua composició i les seues regles de funcionament estan previstes en l'article 14 de la Llei de la Generalitat Valenciana 8/1987, de 4 de desembre, amb les funcions previstes en l'article 47 de la Llei 6/1993, de 31 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat Valenciana per a 1994.
TÍTOL II
De l'estructura i les funcions dels òrgans directius
CAPÍTOL I
Del conseller
Article cinquè
El conseller, en la seua condició de màxima autoritat de la conselleria, posseeix totes les competències inherents al seu càrrec i, expressament, té atribuïdes les següents funcions:
a) Proposar al Govern Valencià el nomenament i el cessament d'alts càrrecs del seu departament.
b) Preparar i presentar al Govern Valencià els avantprojectes de llei, les propostes d'acord i els projectes de decret relatius a les qüestions pròpies del seu departament, i validar aquests últims una vegada aprovats.
c) Formular motivadament els avantprojectes de pressupost de la conselleria.
d) Exercir la potestat reglamentària en les matèries pròpies de la conselleria, en forma d'ordres d'aquesta.
e) Proposar al Govern Valencià, per a la seua aprovació, l'estructura i l'organització de la conselleria.
f) Executar els acords del Govern Valencià en el marc de les seues competències.
g) Resoldre en última instància els recursos que s'interposen contra resolucions del secretari general o dels directors generals, tret de les excepcions establertes en les lleis i els reglaments.
h) Resoldre els conflictes d'atribucions que sorgesquen entre distints òrgans i autoritats de la conselleria.
i) Exercir la direcció, iniciativa i inspecció de tots els serveis del departament.
j) Disposar les despeses pròpies dels serveis de la conselleria dins dels límits legals i pressupostaris i l'ordenació dels pagaments corresponents.
k) Exercir les facultats ordinàries en matèria de contractació administrativa dins dels límits legals i pressupostaris.
l) Atorgar o proposar les recompenses que escaiguen i exercir les potestats disciplinàries i correctives d'acord amb les disposicions vigents.
ll) Delegar l'exercici de les competències pròpies i autoritzar la delegació de les d'altres òrgans de la conselleria.
m) La fixació de les directrius i els criteris generals de la política de salut a la Comunitat Valenciana.
n) La proposició al Govern Valencià del Pla de Salut de la Comunitat Valenciana.
o) La delimitació de les àrees de salut i les entitats que hi són integrades, després d'haver escoltat el Consell de Salut de la Comunitat Valenciana.
p) El foment de la participació comunitària i la protecció dels usuaris.
q) Fixar les tarifes dels serveis no gratuïts.
r) L'aprovació de l'estructura bàsica del sistema d'informació sanitària de la Comunitat Valenciana.
s) Qualsevol altra facultat que li atribuesquen les lleis, els reglaments, el Govern Valencià o el president de la Generalitat Valenciana.
Article sisè
Com a òrgan col·legiat assessor del conseller, i sota la seua presidència, hi ha el Consell de Direcció de la Conselleria de Sanitat i Consum, que estarà integrat pel secretari general, els directors generals i el cap del Gabinet del conseller.
Quan el conseller ho estimarà convenient, hi assistiran també els directors o responsables dels distints òrgans o centres dependents de la conselleria, així com els caps d'unitats del departament.
Article setè
1. Directament dependent del conseller de Sanitat i Consum hi haurà el Gabinet del Conseller, com a òrgan de suport i assistència immediata d'aquest.
2. També prestarà assistència i assessorament tècnic al conseller en matèria d'elaboració d'informes, a través d'un cap d'unitat tècnica i, en particular, exercirà les següents funcions:
a) La realització d'estudis i la recopilació de documentació sobre matèries pròpies de la conselleria.
b) Assumir el control centralitzat de tota la informació per a l'assistència i l'assessorament de tots els òrgans directius de la conselleria.
c) El suport al conseller respecte a les Corts Valencianes i altres institucions.
d) Les relacions de la conselleria amb els mitjans de comunicació.
e) Confeccionar i proposar el programa editorial de cada exercici, i efectuar-ne l'anàlisi del cost.
f) L'aprovació de totes les publicacions, siguen o no periòdiques, i de tot material de difusió que es faça en la conselleria.
g) L'arxiu de la bibliografia pluridisciplinar o de caràcter sanitari, i també el manteniment del fons de documentació sanitària.
h) Crear els sistemes d'informació necessaris, tant referencials com font.
i) El desplegament de la política d'imatge de la conselleria.
j) Qualsevol altra funció que siga encomanada expressament pel conseller.
Article vuitè
1. Amb les funcions i l'organització previstes en el Decret 210/1992, de 23 de novembre, del Govern Valencià, depenen també directament del conseller de Sanitat i Consum l'Institut Valencià d'Estudis de Salut Pública i els seus òrgans superiors:
- Consell Rector.
- Consell Científic.
- Coordinador.
2. Sota la dependència del coordinador, l'Institut Valencià d'Estudis de Salut Pública s'estructura en les següents unitats:
- Servei de Docència.
- Servei d'Investigació.
- Secretaria.
CAPÍTOL II
De la Secretaria General
Article novè
El secretari general és, després del conseller, el cap superior de la conselleria. A més de les funcions i competències que el conseller li encomane, té atribuïdes, segons el que disposen els articles 74 i 75 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, les següents:
a) La inspecció dels centres dependents de la conselleria.
b) Prestar assistència al conseller i als òrgans directius de la conselleria en matèria d'elaboració de normes i resolució de recursos.
c) Exercir el comandament superior de tot el personal de la conselleria i resoldre tots els afers que s'hi referesquen, tret dels casos reservats a la decisió del conseller.
d) Presidir els òrgans col·legiats de la conselleria quan no corresponga al conseller, i exercir la representació de la conselleria en absència d'aquest.
e) Disposar tot el que concerneix el règim intern dels serveis generals de la conselleria i resoldre els corresponents expedients quan no siga facultat privativa del conseller.
f) Assumir el control centralitzat de la informàtica de la conselleria a través de la Secretaria General Administrativa.
g) Actuar com a òrgan de comunicació amb les altres conselleries i amb altres organismes o entitats.
h) Vetllar pel compliment de les decisions adoptades pel conseller o que li atribuesquen les disposicions vigents.
Article deu
Depenen directament del secretari general les següents unitats:
- Secretaria General Administrativa.
- Àrea de Planificació Sanitària.
- Unitat d'Inspecció.
- Servei Jurídic.
Article onze
Amb la màxima jerarquia del nivell administratiu, la Secretaria General Administrativa atén tots els serveis generals de la conselleria i presta suport directe al secretari general.
Depenen de la Secretaria General Administrativa les següents unitats:
- Àrea d'Informàtica.
- Servei de Gestió Administrativa.
- Servei de Gestió de Personal.
Article dotze
1. L'Àrea d'Informàtica és la unitat que dirigeix i que impulsa la informatització dels afers propis de la conselleria.
En particular, exerceix les següents funcions:
a) Ocupar-se de l'harmonització del material i de la documentació informàtica utilitzats per la conselleria i coordinar les accions realitzades en la matèria.
b) Assessorar les distintes unitats i desenvolupar criteris per a l'adquisició de béns i serveis informàtics, garantint-ne una adequada compatibilitat.
c) El manteniment de bases de dades generals i la consolidació i explotació de dades administratives i sanitàries.
d) El seguiment i l'optimització dels processos d'elaboració de nòmines.
2. Per a la realització de les funcions assenyalades en l'apartat anterior l'Àrea d'Informàtica coordina els següents serveis:
- Servei d'Informàtica, que exercirà les funcions a) i b) de l'apartat 1.
- Servei de Procés de Dades, que exercirà les següents funcions c) i d) de l'apartat 1.
Article tretze
El Servei de Gestió Administrativa exercirà les següents funcions:
a) Dirigir el funcionament del Registre General de la conselleria i de les oficines d'informació i d'iniciatives i reclamacions que en depenen.
b) Vetllar pel correcte funcionament de l'arxiu, i ocupar-se del procés i emmagatzemament de totes les dades i de qualsevol documentació que es consideren necessàries per al correcte funcionament del serveis, i també actualitzar periòdicament l'inventari de béns i material de la conselleria.
c) L'organització i el control dels afers generals de la conselleria, atenent el correcte funcionament, manteniment i seguretat dels seus béns i drets.
d) Realitzar els tràmits que corresponen a la conselleria en l'arrendament dels immobles necessaris per al funcionament dels seus centres.
e) La tramitació i el seguiment dels convenis i acords de col·laboració que la conselleria haja de proposar al Govern Valencià, per a la seua subscripció amb entitats públiques o privades.
f) Tramitar tot allò relatiu a la negociació de transferències de funcions i de serveis sanitaris.
g) Traduir al valencià, o del valencià al castellà, els textos que hauran de ser objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i tots els altres que li siguen encomanats pel conseller, pel secretari general o pels directors generals.
h) Realitzar els tràmits necessaris per a la publicació dels actes o de les disposicions de la conselleria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, tant pel que fa al text castellà com al valencià.
Article catorze
El Servei de Gestió de Personal exercirà les funcions següents, respecte al personal no adscrit a les institucions sanitàries:
a) Tramitar les incidències, els expedients disciplinaris i les situacions administratives del personal de la conselleria.
b) Custòdia i arxiu dels expedients personals dels empleats de la conselleria.
c) Tramitar els assumptes relatius al personal de la conselleria i tots els altres que corresponguen al conseller i al secretari general.
d) Tramitar les reclamacions prèvies del personal de la conselleria interposades contra actes dictats per òrgans de la conselleria.
e) Tramitar els recursos interposats en matèria de personal la resolució dels quals corresponga al conseller o al secretari general.
Article quinze
1. L'Àrea de Planificació Sanitària és la unitat encarregada de la planificació, la gestió i la tramitació de les següents funcions, la resolució de les quals queda encomanada al secretari general:
a) Establir els criteris i les normes generals de l'avaluació sanitària.
b) Avaluar i analitzar l'estructura, el procés i els resultats de l'acció sanitària.
c) Avaluar i analitzar els sistemes d'informació en l'àmbit sanitari.
d) Establir, dissenyar i desenvolupar la política de qualitat en l'atenció sanitària.
e) Avaluar el desenvolupament de la política de qualitat de l'atenció sanitària assolit als centres i serveis sanitaris.
f) Dissenyar i avaluar els plans i programes que s'establesquen per a la consecució dels objectius de la política sanitària.
g) Estudiar, dissenyar, impulsar i desenvolupar les normes del procés d'acreditació dels recursos sanitaris o en activitats determinades.
h) Exercir les competències d'autorització administrativa per a la creació, la construcció, la modificació, l'adaptació i la supressió dels centres, serveis i establiments sanitaris de qualsevol mena i naturalesa, inclosos els balnearis i les entitats d'assegurança lliure d'assistència mèdico-farmacèutica, a la Comunitat Valenciana.
i) Classificar i catalogar els establiments públics i privats.
j) Elaborar, mantenir i custodiar el Registre Sanitari de la Comunitat Valenciana.
k) Acreditar els centres, serveis, unitats i establiments sanitaris, públics i privats.
l) Concedir les autoritzacions de la publicitat mèdico-farmacèutica, i efectuar-ne la vigilància.
ll) Reconèixer l'interès sanitari de cursos, jornades, congressos i altres actes similars que se celebren a la Comunitat Valenciana, i també de les associacions, societats i federacions de caràcter sanitari les activitats de les quals es facen en el mateix àmbit.
m) Estudiar i autoritzar les unitats especials i els serveis de referència de la Comunitat Valenciana.
n) L'autorització, la classificació i el registre d'oficines de farmàcia i d'altres centres, serveis i establiments farmacèutics.
o) Exercir les competències sobre policia sanitària mortuòria.
2. Depenen de l'Àrea de Planificació Sanitària els responsables dels plans i programes, independentment de la vinculació que tinguen en l'estructura de la Conselleria de Sanitat i Consum. Aquests responsables de plans i programes constituiran l'òrgan consultiu que, dependent del conseller, l'assisteix en relació amb els assumptes i les activitats que estime adient de sotmetre al seu parer.
3. L'Àrea coordinarà les funcions de l'Oficina Permanent del Mapa Sanitari de la Comunitat Valenciana i impulsarà l'adaptació de les funcions i els àmbits d'actuació a la nova divisió territorial que determine el mapa sanitari en les diferents unitats i centres dependents de la Conselleria de Sanitat i Consum.
4. De l'Àrea de Planificació Sanitària depenen els següents serveis:
- Servei d'Avaluació Sanitària i Qualitat Assistencial, que farà les funcions a), b), c), d), e), f) i g) de l'apartat 1.
- Servei d'Ordenació Sanitària, que farà les funcions h), i), j), k), l), ll), m), n) i o) de l'apartat 1.
Article setze
La Unitat d'Inspecció actuarà sota la coordinació de la Inspecció General de Serveis de la Generalitat Valenciana, desplegant les següents funcions:
a) Efectuar el seguiment i el control de l'organització i el funcionament administratiu i sanitari de tots els serveis, centres i dependències de la conselleria i dels centres privats vinculats.
b) Dur a terme les investigacions i informacions prèvies necessàries sobre les actuacions de les quals puguen derivar-se responsabilitats individuals en el desenvolupament del procediment administratiu, i també sobre qualsevol irregularitat que es produesca en el funcionament general dels serveis sanitaris i en les activitats d'atenció als usuaris.
c) Proposar a l'òrgan competent la incoació d'expedients disciplinaris quan de les investigacions fetes i les informacions obtingudes es presumesca una infracció de qualsevol mena.
d) Elaborar informes en què es diagnostiquen i analitzen les causes que motiven els recursos, les queixes i les reclamacions dels usuaris.
e) Comprovar el compliment en la pràctica dels plans d'actuació dictats pels òrgans competents, verificant-ne els resultats obtinguts i les desviacions que s'hi hagen pogut produir.
f) Proposar, a través de la secretaria general, les modificacions que es consideren adients en l'estructura i el funcionament dels serveis com a conseqüència del control efectuat.
g) Qualsevol altra funció que expressament li encomanen el conseller o el secretari general.
Tot això sense perjudici que el conseller o el secretari general de la conselleria atribuesquen, permanentment o per a assumptes concrets, determinades funcions de fiscalització.
Article disset
El Servei Jurídic és la unitat que té encomanat l'assessorament jurídic al conseller, al secretari general i a les direccions generals, alhora que proposa instruccions per a les unitats que facen funcions de tramitació de sancions i recursos o que mantinguen qualsevol tipus de relació amb els tribunals de justícia, sense perjudici de les funcions atribuïdes al Gabinet Jurídic de la Presidència de la Generalitat Valenciana. En particular, exerceix les següents funcions:
a) Informar i assessorar sobre els recursos que s'interposen davant el conseller o altres òrgans de la conselleria, tret dels considerats en el paràgraf e) de l'article 14 i la lletra k) de l'apartat C) de l'article 21.
b) Estudiar les disposicions de caràcter general i informar sobre elles. Serà preceptiu l'informe en aquells projectes normatius que emanen de la conselleria.
c) Assumir l'elaboració dels projectes normatius que li siguen encomanats.
d) Emetre informe sobre els projectes de concerts, convenis i acords de transferències.
e) Efectuar els estudis jurídics que li siguen encomanats pel conseller, pel secretari general o pels directors generals.
f) Tramitar els expedients motivats per qüestions de competència i conflictes d'atribucions.
g) Informar preceptivament sobre les resolucions motivades per reclamacions de responsabilitat patrimonial de l'Administració.
h) Informar preceptivament sobre les propostes d'anul·lació d'actes administratius.
i) Ordenar la documentació jurídica i efectuar el seguiment de la legislació estatal i autonòmica.
j) Informar preceptivament sobre aquells altres casos en què ho impose la legislació vigent.
CAPÍTOL III
De la Direcció General de Salut Pública
Article divuit
La Direcció General de Salut Pública és l'òrgan directiu de la Conselleria de Sanitat i Consum encarregat d'exercir les següents funcions:
a) Realitzar els estudis epidemiològics conduents al coneixement de l'estat de salut de la població i dels factors de risc que hi incideixen.
b) Vigilar i analitzar els indicadors de morbiditat i mortalitat, estudiar la història natural de les malalties amb prevalença en la Comunitat Valenciana i les noves patologies.
c) Dirigir i coordinar els diferents registres d'interès en salut pública, tals com els de mortalitat, tumors, interrupcions voluntàries de l'embaràs, malalts renals, sida, vacunacions, metabolopaties i altres que es puguen crear.
d) Dissenyar els sistemes d'informació i avaluació en els temes de la seua competència.
e) Elaboració de l'informe anual de l'estat de salut de la Comunitat Valenciana.
f) El control i la vigilància sanitària de la producció, l'emmagatzemament, el transport, la manipulació i la venda d'aliments, begudes i productes relacionats, directament o indirectament, amb l'alimentació.
g) El control i la vigilància dels manipuladors d'aliments.
h) L'autorització sanitària i la gestió del Registre General Sanitari d'Aliments, sense perjudici de les competències del Ministeri de Sanitat i Consum.
i) La gestió, el control i la coordinació de la xarxa de laboratoris de salut pública, i també l'estudi i les propostes de metodologia analítica en matèria de salut pública i control de qualitat.
j) La vigilància de la salut dels treballadors, per a detectar precoçment els factors de risc i el deteriorament que pot afectar la seua salut.
k) Fer complir les funcions dels serveis mèdics d'empresa.
l) Desenvolupar les competències de l'administració sanitària sobre les entitats col·laboradores de la Seguretat Social en la gestió de les contingències d'accidents de treball i malalties professionals, especialment els relacionats amb l'elaboració d'informes tècnics sanitaris dels centres i serveis de medicina laboral, la seua autorització reglamentària i inspecció periòdica.
ll) Promoure la informació, formació i participació dels treballadors i els empresaris en relació amb la salut laboral.
m) La direcció de gestió dels centres de salut pública de l'Àrea de Salut.
n) Dissenyar, gestionar i avaluar els programes de promoció de la salut adreçats a millorar l'estat de salut de la població materno-infantil, inclosa la planificació familiar com a activitat pròpia.
o) Dissenyar, gestionar i avaluar els programes que augmenten la capacitat de la població per a identificar els principals factors de risc atribuïbles a conductes individuals o socials, a fi de millorar la qualitat de vida.
p) Dissenyar, gestionar i avaluar activitats d'informació i educació per a la salut orientades a fomentar estils de vida sans en la població.
q) Dissenyar, gestionar i avaluar els programes de salut relatius a la prevenció de malalties prevalents a la Comunitat Valenciana (malalties càrdio-vasculars, càncer i accidents).
r) Dissenyar, gestionar i avaluar programes de salut adreçats a millorar la qualitat de vida de grups específics.
Article dinou
1. Per a l'exercici de les funcions assenyalades en l'article anterior, depenent de la direcció general hi ha les següents unitats:
a) Direcció per a la Gestió dels Centres Integrats en Salut Pública, que exercirà la funció de l'apartat m) i coordinarà els següents serveis:
- Servei d'Epidemiologia, que exercirà les funcions dels apartats a), b), c), d) i e).
- Servei d'Higiene dels Aliments, que exercirà les funcions dels apartats f), g), h) i i).
- Servei de Salut Laboral, que exercirà les funcions dels apartats j), k), l) i ll).
b) Àrea de Promoció de la Salut, que coordinarà els següents serveis:
- Servei de Promoció de la Salut Materno-Infantil, que exercirà les funcions de l'apartat n).
- Servei de Promoció d'Estils de Vida Saludables, que exercirà les funcions dels apartats o) i p).
- Servei de Programes Especials, que exercirà les funcions dels apartats q) i r), sempre de l'article anterior.
2. Depenen directament de la direcció general de Salut Pública la Unitat del Programa de Prevenció de la Sida i la Unitat de Sistemes d'Informació.
CAPÍTOL IV
De la Direcció General del Servei Valencià de Salut
Article vint
La Direcció General del Servei Valencià de Salut és l'òrgan directiu que programa i executa la política de la Conselleria de Sanitat i Consum i exerceix les seues competències en l'àmbit de l'atenció i assistència sanitària a la Comunitat Valenciana, i se li atribueixen les funcions que als serveis de salut assigna el capítol II del títol III de la Llei General de Sanitat.
Article vint-i-u
Dependents del director general figuren les següents unitats, de les quals s'indiquen les funcions:
A) Direcció per a la Gestió d'Atenció Primària, que coordinarà els serveis següents:
- Servei d'Atenció Primària, que farà la funció de gestió dels programes corresponents.
- Servei de Gestió de Demanda, que analitzarà la demanda d'assistència i elaborarà els indicadors de gestió de les institucions sanitàries.
B) Direcció per a la Gestió d'Assistència Especialitzada, que coordinarà els següents serveis:
- Servei d'Activitat Assistencial, que efectuarà les funcions de gestió dels corresponents programes i l'elaboració dels indicadors de gestió de les institucions sanitàries.
- Servei de Gestió de Demanda i Concerts, que analitzarà la demanda assistencial, desplegarà la gestió dels problemes derivats de les llistes d'espera i el control de l'assistència dels centres i serveis concertats, i efectuarà la tramitació i el seguiment dels concerts que se subscriguen amb entitats sanitàries no administrades per la Generalitat Valenciana.
- Servei de Tecnologia i Equipaments, que efectuarà l'inventari de la tecnologia sanitària i l'anàlisi del seu rendiment i les seues necessitats, i els estudis de projectes i de noves tecnologies.
C) Direcció per a la Gestió de Personal, a la qual, sota la superior direcció del director general del Servei Valencià de Salut, li correspon proposar i executar la política de personal de les institucions sanitàries dependents de la conselleria. Per tant, i sense perjudici de la direcció superior de personal que exerceix el secretari general de la conselleria, se li atribueixen les següents funcions:
a) La planificació de les necessitats de mitjans de personal de les institucions sanitàries.
b) L'estudi i la proposta del règim retributiu del personal d'institucions sanitàries.
c) L'execució de la política de relacions amb les organitzacions sindicals o els òrgans de representació dels empleats del sector sanitari.
d) La classificació dels llocs de treball de caràcter sanitari.
e) La gestió del registre de personal d'institucions sanitàries, i l'anotació de tots els actes o resolucions que afecten la vida administrativa dels empleats públics de les institucions esmentades.
f) L'elaboració de les relacions de llocs de treball del sector sanitari.
g) L'elaboració de propostes d'ofertes anuals d'ocupació pública del personal del sector sanitari.
h) L'assessorament jurídic als òrgans que efectuen la negociació col·lectiva en la Mesa Sectorial de Sanitat.
i) Informar preceptivament sobre les convocatòries o ofertes de qualsevol tipus en matèria de personal d'institucions sanitàries.
j) Tramitar les reclamacions prèvies del personal d'institucions sanitàries interposades contra actes dictats per òrgans de la conselleria.
k) Tramitar els recursos interposats en matèria de personal de les institucions sanitàries, amb les condicions de l'apartat anterior.
l) Tramitar els processos de selecció i provisió de llocs de treball, així com els consegüents nomenaments o contractació de personal del sector sanitari.
ll) Tramitar, perquè els propose el director general, els nomenaments i cessaments del personal directiu de les institucions sanitàries sense perjudici del que estableixen els article 17 i 18 de la Llei 8/1987, de 4 de desembre, del Servei Valencià de Salut.
m) Tramitar, perquè els resolga el director general, els nomenaments amb caràcter definitiu del personal d'institucions sanitàries.
n) Tramitar les altres incidències i els assumptes referents al personal d'institucions sanitàries, quan li corresponguen originàriament o per delegació.
Per a la realització de les funcions assenyalades anteriorment, de la Direcció per a la Gestió de Personal dependrà l'Àrea de Recursos Humans, de la qual és competència la coordinació interna dels serveis de personal i s'estructura en els següents serveis:
- Servei de Planificació i Relacions Sindicals, que exercirà les funcions a), b), c) i d).
- Servei de Registre de Personal Sanitari, que exercirà les funcions e), f) i g).
- Servei de Règim Jurídic de Personal, que exercirà les funcions h), i), j) i k).
- Servei de Selecció de Personal, que exercirà les funcions l), ll) i m).
- Servei de Tramitació d'Assumptes de Personal, que exercirà la funció n).
D) Àrea de Programes, que coordinarà el següents serveis:
- Servei de Gestió de Programes, que gestionarà els diferents programes especials d'assistència, específics i d'atenció a l'usuari.
- Servei d'Assistència Sanitària Urgent i Emergències, que gestionarà el Programa d'Atenció Sanitària Urgent per a les grans ciutats, coordinarà i desenvoluparà els centres d'informació i coordinació d'urgències i exercirà les funcions derivades del Pla Director d'Urgències, amb una especial incidència en el transport sanitari i en la gestió del programa d'emergències mèdiques.
E) Àrea de Prestacions i Assistència Farmacèutica, que a més d'exercir les funcions pròpies del Centre Autonòmic Valencià d'Informació de Medicaments, coordinarà els següents serveis:
- Servei de Prestacions i Assistència Farmacèutica, que gestionarà i coordinarà la prestació farmacèutica i l'adquisició i dispensació de productes i especialitats farmacèutiques; durà a terme l'avaluació de les prescripcions per àrees, zones, teràpies i altres circumstàncies; gestionarà i coordinarà el marc d'activitats i durà el control efectiu de l'organització i vigilància dels serveis d'urgència, torns de guàrdia, horaris, vacances i de l'assistència prestada per les oficines de farmàcia i els altres serveis i establiments farmacèutics; executarà les funcions que la legislació de l'Estat estableix en matèria de productes farmacèutics i participarà en la regulació de les funcions i serveis encomanats als farmacèutics titulars.
- Servei de Prestacions Complementàries, que gestionarà i coordinarà les prestacions ortopèdiques, el reintegrament de despeses, el transport sanitari no concertat, l'autorització establerta en l'article 53 del Reglament dels Serveis Mèdics d'Empresa, les dietes d'estada per assistència sanitària i les qüestions relatives a convenis internacionals i a altres prestacions sanitàries.
F) Dependent del director general hi haurà el Servei d'Inspecció, que assumirà la coordinació i la gestió de les activitats en matèria d'inspecció sanitària que faça la direcció general del Servei Valencià de Salut.
CAPÍTOL V
De la Direcció General de Règim Econòmic
Article vint-i-dos
La Direcció General de Règim Econòmic és l'òrgan directiu de la conselleria encarregat d'exercir les següents funcions, sense perjudici de les competències assignades a altres òrgans de l'administració autonòmica:
a) L'elaboració, el seguiment i la gestió del pressupost de la conselleria.
b) La gestió de crèdits, accions, procediments i qualsevol altra activitat que tinga relació amb les nòmines del personal dependent de la Conselleria de Sanitat i Consum en els àmbits del procés, pagament i comptabilització de les meritacions salarials, contingències fiscals i quotes socials.
c) La utilització òptima de recursos amb criteris de racionalitat en la despesa i avaluació, disseny i implantació de procediments de gestió de qualsevol font de finançament addicional.
d) La introducció d'instruments, mecanismes i estratègies en la gestió econòmica i financera de la conselleria amb la finalitat de la consecució d'un equilibri financer i una agilitat administrativa que tinga la seua convergència cap a l'eficàcia, l'eficiència i l'efectivitat.
e) Executar la gestió econòmica, comptable i pressupostària de les distintes direccions generals de la conselleria amb la tramitació dels corresponents documents administratius, de tal forma que permeta una normal execució del pressupost de despeses corrents i de capital.
f) La supervisió i redacció, si s'escau, dels projectes tècnics d'execució d'obres i d'instal·lacions. També efectuar el seguiment i la gestió de l'execució de les inversions en curs, la revisió i aprovació de les certificacions d'obra, liquidacions i altres actes administratius que comporta el normal desplegament d'una inversió.
g) L'avaluació, la planificació, la programació i el finançament de les inversions a efectuar per la conselleria en consideració recíproca entre les necessitats assistencials i les disponibilitats pressupostàries, amb una especial especial atenció quant a conservació i manteniment dels edificis i les instal·lacions existents.
h) L'anàlisi, el disseny i l'aprovació de criteris i situacions que vagen dirigides a l'àrea de la qualitat de l'assistència, amb una especial referència a tot allò relacionat amb l'hostaleria.
i) El disseny, l'anàlisi, la determinació i l'ordenació de criteris en relació amb les compres, els subministraments, la direcció i el desplegament de sistemes de gestió d'estocs.
j) La direcció i gestió de la contractació administrativa que a l'empara de la normativa vigent es gestione en la conselleria i, en tot cas, la tramitació dels expedients de contractació que s'efectuen amb caràcter centralitzat.
Article vint-i-tres
1. Per a la realització de les seues funcions la Direcció General de Règim Econòmic s'estructura en els següents serveis:
- Servei de Gestió Pressupostària, que exercirà les funcions dels apartats a) i b) de l'article anterior.
- Servei d'Avaluació i Anàlisi Econòmica, que exercirà les funcions de l'apartat c).
- Servei de Gestió Econòmica, que exercirà les funcions dels apartats d) i e), sempre de l'article anterior.
2. Directament dependent del director general s'adscriu la Direcció per a la Gestió d'Infrastructura, Subministraments i Hostaleria, que coordina els següents serveis:
- Servei d'Obres, que exercirà les funcions dels apartats f) i g) de l'article anterior quant a obres.
- Servei d'Instal·lacions i Serveis Generals, que exercirà les funcions dels apartats h), i) i j) a més dels apartats f) i g) quant a instal·lacions i enginyeria.
- Servei de Contractació Administrativa, que exercirà les funcions de l'apartat j), sempre de l'article anterior.
CAPÍTOL VI
De la Direcció General de Consum
Article vint-i-quatre
La Direcció General de Consum és l'òrgan directiu que programa i executa la política de la conselleria i que exerceix les seues competències en matèria de defensa dels consumidors i usuaris, inclusivament els dels serveis sanitaris.
Són funcions de la Direcció General de Consum les següents:
a) La prevenció i correcció de l'alteració, l'adulteració i el frau en els béns i serveis.
b) La vigilància del compliment de les normes relatives al registre, homologació, tipificació, etiquetatge, envasament i publicitat de béns i serveis.
c) Verificar les condicions relatives a la naturalesa, garantia, arranjament o reparació de béns duradors.
d) Vetllar per l'observança de les disposicions sobre seguretat en béns i serveis en allò que puga suposar un risc per al consumidor i usuari.
e) La correcció de les actuacions que suposen un increment no autoritzat dels preus o marges comercials.
f) Promoure les mesures adequades per evitar i suplir les situacions d'inferioritat, subordinació o indefensió en què puguen trobar-se els consumidors i usuaris.
g) La planificació i execució de programes d'informació que faciliten una elecció racional de béns i serveis per part dels consumidors i usuaris.
h) La coordinació, suport i assessorament de les oficines municipals d'informació al consumidor, així com contribuir a la formació i perfeccionament del personal que realitza funcions d'informació al consumidor o de control de béns i serveis.
i) L'impuls del moviment associatiu de consumidors i usuaris i la gestió del seu registre d'associacions.
j) L'elaboració de directrius en matèria d'informació i atenció a l'usuari dels serveis sanitaris públics.
k) L'estudi, l'anàlisi, el control i l'avaluació dels suggeriments i les queixes dels usuaris del serveis sanitaris públics.
l) L'impuls i suport tècnic i administratiu a les juntes arbitrals de consum.
Article vint-i-cinc
Per a l'exercici d'aquestes funcions la Direcció General de Consum s'estructura en els següents serveis:
- Servei d'Inspecció de Béns i Serveis, que exercirà les funcions dels apartats a), b), c), d) i e) de l'article anterior.
- Servei de Suport i Defensa del Consumidor i Usuari, que exercirà les funcions dels apartats f), g), h), i), j) i k).
- Servei d'Arbitratge i Conciliació, que exercirà les funcions de l'apartat l), sempre de l'article anterior.
TÍTOL III
De l'organització perifèrica de la conselleria
de Sanitat i Consum
Article vint-i-sis
Els serveis territorials de la conselleria són l'expressió orgànica del principi de desconcentració que regeix l'activitat de l'administració de la Generalitat Valenciana i, sota la superior autoritat del conseller, depenen orgànicament del secretari general a través de la Secretaria General Administrativa, i, funcionalment, del secretari general i de cada direcció general en les matèries de les seues pròpies competències.
Article vint-i-set
1. A cadascuna de les províncies de la Comunitat Valenciana hi haurà una direcció territorial de la Conselleria de Sanitat i Consum, al front de la qual hi haurà un director que assumirà la representació de la conselleria.
2. Els serveis territorial de Consum dependran funcionalment de la direcció general del mateix nom.
Article vint-i-vuit
Contra els actes emanats dels directors territorials es podrà interposar recurs ordinari davant el secretari general de la conselleria o davant els directors generals que siguen competents per raó de la matèria.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera
Les funcions de caràcter executiu i normatiu atribuïdes per les disposicions vigents a la Direcció General de Planificació es consideraran efectuades en favor de la Secretaria General de la Conselleria de Sanitat i Consum. Les funcions de gestió i de tramitació administratives atribuïdes a aquesta direcció general es consideraran encomanades a l'Àrea de Planificació Sanitària.
Segona
La Conselleria de Sanitat i Consum se subroga en la titularitat i el dret a recaptar els preus públics que la normativa conferia a l'extingit Servei Valencià de Salut com a organisme autònom.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
1. Les unitats i els llocs de treball del nivell administratiu continuaran subsistents i seran retribuïts amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris, fins que s'aprovaran les relacions de llocs de treball adaptades a l'estructura orgànica d'aquest reglament, sense perjudici que, des del moment en què aquest entre en vigor, es produesquen determinats canvis d'adscripció d'unitats administratives, d'acord amb la reorganització efectuada i amb independència del fet que aquestes pertanyeren directament a la conselleria o al Servei Valencià de Salut.
2. Als efectes del que estableix l'apartat anterior, les unitats la denominació de les quals no haja variat, passaran a dependre, amb els seus actuals mitjans personals i materials, de les unitats superiors que disposa el present reglament.
3. Pel que fa a les unitats que hauran variat de denominació i les de rang inferior a servei passaran a ser les que corresponga, o s'hi incorporaran, d'acord amb les funcions que tingueren assignades, en relació amb les atribuïdes per aquest reglament.
4. Independentment de l'anterior, i d'acord amb el disposa la Llei 5/1984, de 29 de juny, de Compareixença en Judici de la Generalitat Valenciana, l'Assessoria Jurídica que figurava adscrit a la Secretaria General del Servei Valencià de Salut, i a què corresponia la representació i la defensa en judici, així com l'assessorament jurídic d'aquest organisme, passa a dependre del Gabinet Jurídic de la Presidència de la Generalitat Valenciana, per a efectuar la representació i la defensa esmentades amb els seus mitjans actuals personals i materials, llevat dels assessors jurídics, que queden incorporats al Servei Jurídic de la Conselleria de Sanitat i Consum per a fer les funcions d'assessorament jurídic.
5. El secretari general de la conselleria adoptarà les mesures pertinents per a l'aplicació del que estableix aquesta disposició.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Queden derogades totes les normes d'igual o d'inferior rang que s'oposen al que estableix aquest reglament, i en especial el Decret 187/1991, de 15 d'octubre, del Govern Valencià, pel qual aprovava el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Sanitat i Consum, el Decret 3/1993, de 25 de gener, del Govern Valencià, i l'Ordre de 22 de març de 1993, del conseller de Sanitat i Consum, per la qual aprovava el text refós de l'esmentat reglament.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
El conseller podrà dictar totes les disposicions que calguen a fi de crear les unitats de gestió de les àrees de salut en compliment del que estableix l'article 47.1 de la Llei 6/1993, de 31 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat Valenciana per a 1994.
Segona
El conseller de Sanitat i Consum dictarà totes les disposicions reglamentàries que calguen per al desplegament i l'aplicació del que disposa aquest reglament, amb un informe previ de les conselleries d'Economia i Hisenda i d'Administració Pública.
Tercera
Aquest decret vigirà des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 21 de febrer de 1994.
El president de la Generalitat Valenciana,
JOAN LERMA I BLASCO
El conseller de Sanitat i Consum,
JOAQUÍN COLOMER SALA
ANNEX
Llocs que s'amortitzen
- 3 caps d'Àrea Salut Pública i Consum (Alacant, Castelló i València, de la direcció territorial).
- 3 caps d'Àrea Territorial del SVS (Alacant, Castelló i València).
- 3 caps de Servei Assistència Especialitzada de ST del SVS (Alacant, Castelló i València).
- 2 caps de Servei Atenció Primària del SVS de la direcció territorial d'Alacant i València.
- 3 caps de Servei Personal de la Direcció Territorial d'Alacant, Castelló i València.
- 1 secretari general del SVS.
- 1 cap Servei de Gestió d'Afers Generals del SVS.
Llocs que es creen
- 1 director per a la Gestió de Personal.
- 1 director per a la Gestió dels Centres Integrats en Salut Pública.
- 1 cap Servei de Salut Laboral.
- 1 cap Secció de Salut Laboral.
- 1 cap Secció Entitats i Empreses Col·laboradores.
- 1 cap Servei de Gestió de Personal.

linea
Mapa web