Ficha docv

Ficha docv









DECRET 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, pel qual es regula la borsa de treball temporal de personal expert docent i s'aproven les bases del procediment de selecció i nomenament per a la realització d'accions formatives en les quals participe el SERVEF. [2018/996]

(DOGV núm. 8227 de 05.02.2018) Ref. Base de dades 001195/2018




Preàmbul

Títol primer. Objecte i àmbit

Article 1. Objecte

Article 2. Finalitat de la borsa

Article 3. Àmbit, durada i adscripció

Article 4. Estructura

Article 5. Òrgans competents

Article 6. Òrgan gestor

Títol segon. Incorporació a la borsa de personal expert docent

Article 7. Requisits per a la incorporació

Article 8. Sol·licitud i documentació que ha d'acompanyar-se

Article 9. Acreditació de requisits d'accés exigits en cada especialitat

Article 10. Realització de funcions de personal expert docent per personal empleat públic

Article 11. Condicions objectives de valoració de les sol·licituds

Article 12. Procediment per a la incorporació a la borsa de personal expert docent

Article 13. Adquisició de la condició de personal expert docent integrant de la borsa

Article 14. Actualització de mèrits

Article 15. Proves de competència per a la incorporació al lloc de treball

Títol tercer. Ordenació del personal expert docent incorporat a la borsa

Article 16. Programacions

Article 17. Ordenació

Article 18. Mòduls formatius

Títol quart. Règim d'accés als llocs de treball i causes justificades de rebuig i renúncia

Article 19. Nomenament del personal expert docent

Article 20. Utilització de la borsa de personal expert docent per les entitats promotores o beneficiàries en programes de formació en alternança amb l'ocupació

Article 21. Causes justificades de rebuig d'ofertes de nomenament, substitució o renúncia al lloc que s'estiguera exercint

Títol cinquè. Baixa en la borsa de personal expert docent i protecció de dades

Article 22. Baixa en la condició d'integrant de la borsa de personal expert docent del SERVEF

Article 23. Protecció de dades personals

Disposicions addicionals

Primera. Convocatòries

Segona. Procediments excepcionals

Tercera. Comissió de Seguiment

Quarta. Incidència en la despesa

Cinquena. Atribució per insuficiència d'horaris

Disposicions transitòries

Primera. Borses preexistents

Segona. Període transitori

Disposicions derogatòries

Primera. Derogació genèrica

Segona. Derogació expressa

Disposicions finals

Primera: Habilitació normativa

Segona: Facultats de la Direcció General del SERVEF

Tercera. Entrada en vigor





PREÀMBUL



L'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, preveu que en l'exercici de la iniciativa legislativa i la potestat reglamentària, les administracions públiques actuaran d'acord amb els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència, i eficiència. En aplicació dels principis de necessitat i eficàcia, les raons d'interès general que justifiquen l'aprovació d'aquest decret, vénen determinades per la necessitat d'actualitzar el sistema establit mitjançant Resolució de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (d'ara en avant SERVEF), de 13 d'agost de 2001, a través de la qual es va posar en funcionament la borsa d'experts docents de la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació del SERVEF, per a impartir cursos de formació professional en centres de formació de titularitat de la Generalitat Valenciana. Posteriorment, mitjançant Resolució de 25 d'abril de 2003, Resolució de 9 de setembre de 2004, Resolució de 25 d'abril de 2005, i Resolució d'1 de febrer de 2007, de la Direcció General del SERVEF, es van ampliar les especialitats de la borsa.

L'experiència aconseguida en la gestió del referit fitxer, la publicació de les ordres conjuntes de les conselleries d'Economia, Hisenda i Ocupació, i de Cultura i Educació, de 21 de novembre de 2002 i de 28 d'octubre de 2003, que regulen de forma experimental accions de formació professional integrada en centres públics dependents de la Generalitat Valenciana; la disposició addicional primera de la Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la formació professional; el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat, així com l'establiment, per mitjà de la publicació successiva de reials decrets, de nous certificats de professionalitat que s'inclouen en el repertori nacional de certificats de professionalitat, pels que s'estableixen nous requisits mínims per als centres on s'imparteixen i prescripcions per a les formadores i formadors que hagen d'impartir-los, aconsellen la seua renovació, a fi de poder incloure les noves especialitats formatives corresponents als certificats de professionalitat en la programació dels centres de formació de titularitat de la Generalitat, i posseir també un instrument útil per a la preselecció o selecció de formadores i formadors dels programes de formació en alternança amb l'ocupació. Així mateix, es pretén adequar els perfils del professorat al que preveuen els citats reials decrets, de manera que s'hi complisquen els requisits exigits.



Aquesta regulació contribueix que el sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral oferisca una imatge de certesa i estabilitat a tots els agents implicats en el seu desenvolupament, permet que la inversió en formació i la generació d'estructures estables en el temps responga de forma dinàmica a les necessitats formatives d'empreses i treballadors i treballadores identificades des dels distints àmbits competencials i aporta la consistència necessària al marc de planificació estratègica de tot el sistema de formació professional per a l'ocupació, dins de l'escenari plurianual regulat en l'article 5 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral.

Entre les novetats del nou sistema es troba la possibilitat de la realització de proves de valoració al personal expert docent que pretenga impartir accions formatives en centres de formació de titularitat de la Generalitat i en programes de formació en alternança amb l'ocupació, a fi de garantir la idoneïtat pedagògica i professional de l'especialitat de les persones formadores i, amb això, la qualitat de les esmentades accions formatives.

Com a conseqüència de l'anterior, es configura el sistema de personal expert docent com una base de dades informatitzada comuna, que nodrirà la borsa per a impartir accions formatives en centres propis del SERVEF, centres de referència nacional a la Comunitat Valenciana, centres integrats públics de Formació Professional o centres d'oferta integrada de la Generalitat, i en programes de formació en alternança amb l'ocupació, sense perdre de vista la seua possible utilització per centres col·laboradors del SERVEF i de les entitats locals en la realització d'accions formatives subvencionades.

A partir d'aquesta estructura es fa necessari configurar el funcionament de la borsa i registre, particularitzant en cadascun les distintes fases del procediment (comprovació del compliment de requisits, baremació, fixació de proves, etc.). D'acord amb l'anterior, aquest decret es considera l'instrument més adequat per a garantir la consecució dels principis de necessitat i eficàcia, així com el de proporcionalitat, ja que conté la regulació imprescindible per a atendre l'interès general protegit.



A fi de garantir el principi de seguretat jurídica, la iniciativa normativa s'exerceix de manera coherent amb la resta de l'ordenament jurídic, citat en els paràgrafs anteriors, per a generar un marc normatiu estable, predicible, integrat, clar i de certesa, que facilite el seu coneixement i comprensió i, en conseqüència, l'actuació i la presa de decisions de les persones.

En aplicació del principi de transparència, les administracions públiques possibiliten l'accés senzill, universal i actualitzat a la normativa en vigor i els documents propis del seu procés d'elaboració, en els termes establits en l'article 7 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.



En aplicació del principi d'eficiència, el decret evita càrregues administratives innecessàries o accessòries i racionalitza, en la seua aplicació, la gestió dels recursos públics.

En tant que el decret afecta les despeses o ingressos públics presents o futurs, la seua aplicació queda supeditada al compliment dels principis d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.

En compliment de l'article 43.1 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, el text ha sigut aprovat en el si de la comissió permanent del Consell Valencià de la Formació Professional en què estan representats els agents socials.

Aquesta disposició està inclosa en el Pla Normatiu de l'Administració de la Generalitat per a 2017.



Per tot això, en virtut del que disposa l'article 18.f de la Llei 5/1983 a proposta del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, d'acord amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió de 29 de desembre de 2017,





DECRETE



TÍTOL I

Objecte i àmbit



Article 1. Objecte

L'objecte d'aquest decret és regular la borsa de treball temporal de personal expert docent de caràcter temporal del SERVEF, aprovar les bases que en regeixen el funcionament, així com l'establiment del procediment de selecció i el seu nomenament per a la realització d'accions formatives en la programació, gestió o control de les quals participe el SERVEF.



Article 2. Finalitat de la borsa

1. La borsa de personal expert docent del SERVEF té com a finalitat disposar d'una base de dades comunes que incorpore persones capacitades per a poder impartir accions formatives en la programació, gestió ocontrol de les quals participe el SERVEF.

2. La designació del personal expert docent per a la impartició de les accions formatives previstes en aquest article, en un centre públic determinat, es realitzarà únicament quan no hi haja personal expert docent propi del SERVEF.

3. D'acord amb aqueixa finalitat, la borsa de personal expert docent servirà els fins específics següents:

a) Com a instrument de selecció per al nomenament, per l'òrgan competent, de personal funcionari interí en llocs no permanents de personal expert docent per a l'execució d'accions de formació per a l'ocupació, emmarcades en programes plurianuals, si és el cas, en centres propis del SERVEF, centres de referència nacional a la Comunitat Valenciana, centres integrats públics de Formació Professional o centres d'oferta integrada de la Generalitat.

b) Quan així ho determinen les bases reguladores dels distints procediments selectius, com a instrument de preselecció o selecció de personal formador i, si és el cas, del personal que desenvolupe tasques de direcció, coordinació i suport en els programes de formació en alternança amb l'ocupació a què fa menció la lletra d) de l'article 8.1 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre.



Article 3. Àmbit, duració i adscripció

1. L'àmbit territorial de la borsa de personal expert docent per a l'ocupació és el de la Comunitat Valenciana. No obstant, la borsa tindrà caràcter provincial; als efectes esmentats, en la sol·licitud s'inclourà un apartat en què la persona interessada optarà per una o més províncies.

2. L'àmbit funcional de la borsa serà el del personal incorporat a aquella, en les especialitats formatives que figuren en el catàleg d'especialitats formatives del Servei Públic d'Ocupació Estatal, d'ara endavant SEPE, a què fa referència l'article 20.3 de la Llei 30/2015, de 9 de setembre, pel qual es regula el Sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, que siguen convocades per les distintes resolucions que es publiquen amb aquest fi.

3. La borsa de personal expert docent possibilita l'adaptació a la variabilitat de la demanda de formació, així com als canvis normatius i a l'aparició de nous certificats de professionalitat, quedant condicionat al desenvolupament d'iniciatives de formació professional per a l'ocupació.

4. La borsa estarà adscrita al SERVEF, a què en correspon la gestió, manteniment, actualització i qualssevol altres activitats vinculades a la seua ordenació, tot això d'acord amb la normativa d'aplicació general en matèria de selecció de personal i sense perjudici de les competències que aquesta atribueix a altres òrgans administratius en matèria de selecció de personal de l'administració de la Generalitat.



Article 4. Estructura

1. La borsa de personal expert docent per a l'ocupació està constituïda per una base de dades comunes informatitzada, que conté les fitxes professionals de les persones expertes incorporades a aquella, en les quals constaran aquelles que compleixen els requisits per a ser formadores i formadors en centres propis, centres de referència nacional a la Comunitat Valenciana, centres integrats públics de Formació Professional o centres d'oferta integrada de la Generalitat, i en les accions formatives incloses en programes de formació en alternança amb l'ocupació, per complir els requisits exigits en les especialitats que es convoquen, i els mèrits de les quals seran baremats d'acord amb els criteris previstos en el present decret.

2. La borsa de personal expert docent s'estructura en els apartats següents:

a) Especialitats formatives completes, en el cas que els continguts formatius pertanguen a la mateixa àrea de coneixements professionals.



b) Especialitats formatives parcials, per als casos en què els continguts formatius pertanguen a diferents àrees de coneixements professionals. En aquest cas, el registre es farà per mòduls formatius de l'especialitat.

El SERVEF podrà incorporar i suprimir especialitats, en funció de l'actualització de l'esmentat catàleg d'especialitats formatives o per la modificació de la normativa que regula el sistema de formació professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral.

En el cas de baixa, modificació o substitució d'especialitats, les persones expertes que figuren en la borsa i que resulten afectades per les variacions esmentades, causaran baixa en la respectiva especialitat, podent sol·licitar-ne la incorporació a una nova especialitat quan s'òbriga el procés de convocatòria corresponent.

3. Les persones incloses en la borsa apareixeran registrades per especialitats completes o parcials (ordenades per províncies) i cada registre correspondrà a la seua fitxa professional de personal expert docent.



Article 5. Òrgans competents

1. A la Direcció General del SERVEF, amb la proposta prèvia de la direcció general que ostente les competències en matèria de formació professional per a l'ocupació, li corresponen les funcions següents:

a) Incloure i, si és el cas, suprimir especialitats formatives.

b) Convocar els procediments per a la incorporació a la borsa de personal expert docent.

c) Acordar la baixa del personal expert docent en la borsa.

2. L'òrgan de selecció estarà constituït per set membres:

La direcció general amb competències en matèria de formació professional per a l'ocupació, nomenarà els sis membres que s'indiquen a continuació:

a) La Presidència, que ostentarà la persona que ocupe la subdirecció general de formació professional per a l'ocupació o persona en qui delegue.

b) Dues persones en representació de la direcció general que ostente les competències en matèria de formació professional per a l'ocupació.

c) Una persona que ocupe la direcció d'un centre de formació professional del SERVEF.

d) Una persona que ostente la direcció d'estudis d'un centre de formació professional del SERVEF.

e) Una persona representant del Servei de Recursos Humans del SERVEF.

La direcció general que ostente les competències en matèria de funció pública nomenarà un membre d'entre el personal adscrit a aquella.



Exercirà les funcions de Secretaria la persona que designe la direcció general que ostente les competències en matèria de formació professional per a l'ocupació, d'entre les persones que componen l'òrgan de selecció.

Així mateix, es designarà una persona suplent per cada un dels vocals components de l'òrgan de selecció.

La seua composició tendirà a la paritat entre homes i dones, en compliment del que s'estableix en l'article 53 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i en l'article 60.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, pel qual s'aprova el text refós de la llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; serà publicada en la pàgina web del SERVEF i se subjectarà, quant al règim d'abstenció i recusació dels seus membres i d'organització i funcionament, a allò previst per als òrgans col·legiats en la normativa vigent en matèria règim jurídic del sector públic i de procediment administratiu comú de les administracions públiques.



L'òrgan de selecció podrà disposar la incorporació a les seues sessions de personal assessor especialista; aquest personal col·laborarà amb l'òrgan de selecció exclusivament en l'exercici de les seues especialitats professionals.

Així mateix podrà recolzar-se en les seues tasques, en grups de treball formats per personal de centres SERVEF de formació, centres de referència nacional a la Comunitat Valenciana, centres integrats públics de formació professional o centres d'oferta integrada de la Generalitat, nomenats per la subdirecció general de formació professional per a l'ocupació.

Funcions de l'òrgan de selecció:

a) Comprovar el compliment dels requisits que s'establisquen en cada convocatòria per a ser personal formador.

b) Valorar els mèrits aportats d'acord amb el barem establit en les respectives convocatòries.

c) Publicar en la pàgina web del SERVEF les llistes de personal incorporat a la borsa, indicant, si és el cas, la valoració individual obtinguda.

d) Resoldre les reclamacions presentades contra la determinació del compliment de requisits o, si és el cas, valoració de mèrits.

e) Qualssevol altres necessàries per a l'adequada gestió i valoració dels diferents processos selectius o d'incorporació que es convoquen d'acord amb el present decret.



Article 6. Òrgan gestor

Correspondrà al servei competent en matèria de gestió de centres de formació professional per a l'ocupació dependent de la subdirecció general que ostente les competències en matèria de formació professional per a l'ocupació, la gestió de la borsa del personal expert docent, exercint les funcions següents:

a) Gestionar i actualitzar els registres de les persones que integren la base de dades.

b) Custodiar els expedients personals i la base de dades que els suporta.

c) Dur el seguiment als efectes del que preveu l'article 14 d'aquest decret.

d) Elaborar i publicar, d'acord amb les bases de l'oferta d'ocupació, la llista de persones candidates proposades als òrgans de selecció dels distints programes mixtos de formació en alternança amb l'ocupació, ordenades conforme al corresponent procés de selecció.

e) Prestar suport i assessorament tècnic a l'òrgan de selecció i als grups de treball que es convoquen.





TÍTOL II

Incorporació a la borsa de personal expert docent



Article 7. Requisits per a la incorporació

1. Per a poder ser incorporades a la borsa de personal expert docent per a l'ocupació, les persones interessades hauran de reunir els requisits de caràcter general i específic establits en el present article, en la respectiva convocatòria i en el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat; l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, que el desenvolupa; així com en cada un dels reials decrets pels quals s'aproven els respectius certificats de professionalitat i en el catàleg d'especialitats formatives del SEPE.



2. Amb caràcter general, per a poder ser incorporades a la borsa, les persones interessades hauran de complir els requisits següents:

a) Tenir nacionalitat espanyola o ser nacional d'algun dels estats membres de la Unió Europea, o d'algun estat a què s'aplique la llibertat de circulació de persones treballadores. Independentment de la seua nacionalitat, ser cònjuge dels espanyols i dels nacionals d'algun dels estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent tractat, ser cònjuge dels nacionals d'algun estat en què s'aplique la llibertat de circulació de treballadors i treballadores, sempre que no estiguen separats de dret. Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a costa seua.

b) No excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) Posseir les capacitats físiques i psíquiques necessàries per a l'exercici de les funcions i tasques a desenvolupar.

d) No haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com personal funcionari interí, amb caràcter ferm per mitjà d'expedient disciplinari de cap administració pública o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en situació d'inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de haver sigut personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma escaient. Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent, ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que els impedisca, en els mateixos termes en el seu estat, l'accés a l'ocupació pública.

3. A més dels requisits anteriors, per a poder ser incorporades a la borsa en el supòsit previst en l'apartat a de l'article 2.3 del present decret hauran de complir-se els següents requisits específics:

a) Posseir titulació suficient per a accedir al Subgrup A1, Subgrup A2, o al grup B, d'acord amb el que preveu la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, així com complir els requisits amb què estiga classificat el lloc concret.



b) Posseir competència docent en els termes establits en l'article 13.1 del Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat i la resta de normativa de desplegament.



4. Els requisits adés previstos hauran de complir-se en el moment de presentació de la sol·licitud i mantindre's durant tot el període de permanència en la borsa de personal expert docent, i durant tota la vigència del corresponent nomenament pel SERVEF.



L'incompliment dels requisits serà causa suficient, segons corresponga, d'inadmissió de la sol·licitud d'incorporació a la borsa, d'exclusió del corresponent procés o de baixa en aquella.

Així mateix, l'incompliment esmentat comportarà, si és el cas, l'extinció de la situació que va originar el nomenament.

5. Les convocatòries no establiran exclusions per limitacions físiques, psíquiques o sensorials, sense perjudici de les incompatibilitats amb l'exercici de les funcions pròpies de les especialitats a què aspiren a integrar-se, de conformitat amb el que disposa l'apartat 2.c d'aquest article.



Article 8. Sol·licitud i documentació que ha d'acompanyar-se

1. Les persones interessades podran sol·licitar la seua incorporació a la borsa de personal expert docent per a l'ocupació per mitjà de sol·licitud dirigida a la Direcció General del SERVEF.

2. El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. La sol·licitud i la resta de formularis per a la incorporació a la borsa s'ompliran per les persones interessades en els models normalitzats que s'establisquen en les corresponents convocatòries, i una vegada omplida la sol·licitud, que serà única per a totes les especialitats convocades, haurà d'imprimir-se i presentar-se, junt amb la documentació referida en l'apartat següent, en els registres del SERVEF preferentment, o en qualsevol dels llocs previstos en la normativa vigent en matèria règim jurídic del sector públic i del procediment administratiu comú de les administracions públiques, excepte en el cas que aquesta ja obrara en poder de qualsevol administració i, en aquest cas, s'assenyalarà la data, el número d'expedient i l'òrgan davant el qual es va presentar.



4. En tot cas, la presentació de la sol·licitud suposarà l'autorització per a la gestió automatitzada de les dades personals i la seua cessió a les entitats beneficiàries o promotores del SERVEF, als efectes establits en la corresponent resolució.

5. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits establits en la corresponent resolució de convocatòria o no s'acompanye la documentació que, d'acord amb aquella, resulte exigible, de conformitat amb el que preveu la normativa vigent en matèria règim jurídic del sector públic i del procediment administratiu comú de les administracions públiques, hom requerirà les persones interessades perquè, en un termini de 10 dies, esmenen la falta o acompanyen els documents necessaris, amb indicació que, si així no ho feren, les tindrà per desistides de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes que preveu la citada normativa.

6. Les persones candidates a incorporar-se a les borses de personal expert docent estaran obligades de comunicar a la direcció general que ostente competències en matèria de formació professional per a l'ocupació, qualsevol canvi que afecte les dades personals incloses en la seua sol·licitud (adreça, telèfon, correu electrònic), per a la necessària localització i enviament de comunicacions. A tals efectes, perquè les notificacions es practiquen per mitjà de correu electrònic es requerirà que les persones interessades hagen consentit la seua utilització en la sol·licitud, comunicant-se d'aleshores endavant per aquesta via amb aquelles que manifesten el seu consentiment.



Article 9. Acreditació de requisits d'accés exigits en cada especialitat



1. La titulació acadèmica exigida en cada especialitat s'acreditarà per mitjà de fotocòpia compulsada del corresponent títol oficial.

En el cas de títols que s'hagen obtingut en l'estranger per als ensenyaments universitaris, haurà d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o equivalència, segons el Reial decret 967/2014, de 21 de novembre, pel qual s'estableixen els requisits i el procediment per a l'homologació i declaració d'equivalència a titulació i a nivell acadèmic universitari oficial, i per a la convalidació d'estudis estrangers d'educació superior.

En el cas de títols no universitaris que s'hagen obtingut en l'estranger, haurà d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació, segons el Reial decret 104/1998, de 29 gener, sobre homologació i convalidació de títols i estudis estrangers d'educació no universitària.



2. L'experiència professional i docent podrà ser acreditada, pels mitjans següents:

a) Per a treballadores i treballadors assalariats: certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de l'Institut Social de la Marina o de la mutualitat a què estigueren afiliats, on conste l'empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació, i contracte de treball o certificació de l'empresa on hagen adquirit l'experiència laboral en què conste específicament la durada dels períodes de prestació del contracte, l'activitat exercida i l'interval de temps en què s'ha realitzat l'activitat esmentada.

b) Per a treballadores i treballadors autònoms o per compte propi: certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social o de l'Institut Social de la Marina o de la mutualitat, en què s'especifiquen els períodes d'alta en la Seguretat Social o en el règim especial corresponent, així com declaració responsable de la persona interessada, descriptiva de l'activitat exercida i, si és el cas, certificat expedit pel col·legi professional corresponent on s'hi acredite el període de permanència.



c) Per a personal treballador voluntari o becari: certificació de l'organització o empresa on s'haja prestat l'assistència, en la qual consten específicament el número d'inscripció en el registre corresponent, les activitats i funcions realitzades, l'any en què s'han realitzat i el nombre total d'hores dedicades a aquelles.

d) Tots els altres documents que siguen necessaris per a complementar els anteriors amb vista a l'acreditació de les dades necessàries per a resoldre, com ara contractes de treball degudament comunicats als serveis públics d'ocupació, nòmines, alta o les corresponents liquidacions de l'impost d'activitats econòmiques o certificacions d'hores impartides.

3. La formació complementària i en metodologia didàctica haurà de ser acreditada per mitjà de diplomes, títols o certificats oficials expedits per entitats o organismes públics o privats habilitats per a això.



Els documents esmentats hauran de contindre les dades necessàries per a estimar si els continguts formatius són complementaris o relacionats amb l'especialitat i el nombre d'hores, així com estar degudament firmats i segellats per l'entitat pública o organisme públic corresponent, per l'entitat que haja impartit la formació per delegació d'aquests, o per l'entitat privada habilitada per a això.

En els supòsits de cursos acollits als distints acords de formació contínua en les administracions públiques i de formació ocupacional, haurà de constar aquesta circumstància en la documentació aportada.



4. Sense perjudici del que estableix el paràgraf segon de l'apartat primer, quan els documents hagen sigut expedits per organismes estrangers, hauran de ser documents oficials, originals o còpies compulsades, amb traducció jurada i en cas de ser necessari, estar degudament legalitzats.

En cas de dubte sobre l'autenticitat, validesa o contingut dels documents aportats, l'òrgan de selecció sol·licitarà aclariment a la persona interessada, sense perjudici de la possibilitat de dirigir-se a l'autoritat competent per a resoldre els dubtes sorgits.

5. En cap cas es tindran en compte els requisits al·legats per les persones interessades que no s'acrediten en la forma establida en aquest article.



Article 10. Realització de funcions de personal expert docent per personal empleat públic

Podrà ser inclòs en aquelles especialitats que es convoquen, en funció de la seua especialització sense necessitat de justificar els requisits necessaris per a incorporar-se a la borsa, el professorat dels Cossos de Catedràtics i Professors d'Ensenyament Secundari, així com el de professors Tècnics de Formació Professional, excepte quan es tracte d'especialitats associades a certificats de professionalitat, per a les quals caldrà acreditar en qualsevol cas l'experiència requerida en els respectius certificats.

La prestació del servei s'haurà de desenvolupar d'acord amb els límits establits en la normativa sobre incompatibilitats dels empleats públics, i retribuir d'acord amb la normativa sobre indemnitzacions per raó del servei i no donarà dret a cap nomenament.



La incorporació es produirà prèvia presentació de sol·licitud en termini, després de la seua valoració, en el lloc corresponent de la borsa.



Article 11. Condicions objectives de valoració de les sol·licituds

1. Als efectes de fixar l'ordre de puntuació en la borsa s'estableix una puntuació mínima de 2 punts sense que, en cap cas, puga superar-se la puntuació màxima de 100 punts per la suma dels apartats a) Experiència i b) Formació. L'acreditació dels mèrits es realitzarà en els termes establits en l'article 9.

a). Experiència: La puntuació de l'apartat experiència serà com a màxim de 60 punts.

1r. Experiència professional adquirida adequada al nivell de certificat de professionalitat o especialitat formativa, que es corresponga directament amb les realitzacions professionals o capacitats arreplegues en les corresponents unitats de competència a què s'associe la formació específica de l'especialitat, computant 0,25 per mes complet fins a un màxim de 30 punts.

2n. Experiència docent en l'àmbit de l'àrea professional associada a l'especialitat formativa, tant dins de l'àmbit d'aplicació de la formació professional del sistema educatiu com del subsistema de formació professional per a l'ocupació, computant 0,25 per mes complet fins a un màxim de 30 punts.

b) Formació: la puntuació de l'apartat formació serà com a màxim de 40 punts.

1r. Titulació o acreditació:

Per la possessió o acreditació de títols acadèmics iguals o superiors al que siga exigit per a l'accés a l'especialitat. A raó de 7,5 punts per cada un d'ells, amb un màxim de 15 punts.

2n. Formació directament relacionada amb l'especialitat. A raó de 0,05 punts per hora amb un màxim de 15 punts.

3r. Formació complementària relacionada amb la família professional. A raó de 0,05 punts per hora amb un màxim de 5 punts.

4t. Coneixements de valencià, un màxim de 5 punts, amb la següent escala, i computant-se només el nivell major:

A1 0,5 punts

A2 1 punt.

B1 2 punts.

B2 3 punts.

C1 4 punts.

C2 5 punts.

Així mateix, es podran afegir 0,5 punts per cada especialitat de capacitació tècnica (Llenguatge Administratiu, Correcció de Textos, Llenguatge als Mitjans de Comunicació) fins a un màxim de 5 punts.

2. No es consideraran computables com a mèrits aquella experiència professional i docent, o formació presa en consideració per a l'acreditació dels requisits necessaris per a causar alta en la borsa de personal expert docent del SERVEF.

3. Als efectes de la baremació de diplomes o certificats es consideraran com a entitats o organismes públics els següents:

a) L'Administració General de l'Estat.

b) Les administracions de les comunitats autònomes i de les ciutats de Ceuta i Melilla.

c) Les administracions de les Entitats Locals.

d) Els organismes públics, agències i la resta d'entitats de dret públic amb personalitat jurídica pròpia, vinculades o dependents de qualsevol de les administracions públiques.

e) Les universitats públiques.

4. En les convocatòries d'actualització de mèrits que es publiquen es podrà establir un sistema de valoració de l'excel·lència de la labor docent desenvolupada en els cursos impartits pel personal expert docent integrant de la borsa del SERVEF, d'acord amb el que preveu l'article 13 d'aquest decret.

La puntuació a atorgar en aquest apartat no serà superior a 1 punt, i tindrà caràcter addicional als 10 punts que es podran obtindre per la suma dels apartats 1.a) Experiència, 1.b) Formació.



Article 12. Procediment per a la incorporació a la borsa de personal expert docent

1. Una vegada registrada la sol·licitud, se'n procedirà a la comprovació i a l'anàlisi de la documentació aportada per les persones interessades, als efectes de determinar el compliment dels requisits per a la seua incorporació a la borsa de personal expert docent del SERVEF.

2. L'òrgan de selecció aplicarà, si és el cas, les puntuacions corresponents d'acord amb el barem establit.

3. Les persones sol·licitants es responsabilitzen expressament de la documentació aportada. En cas de falsedat o manipulació en algun document decauran en el dret a la participació en el procés de valoració, amb independència de la responsabilitat a què hi haguera lloc.

L'administració es reserva el dret a requerir en qualsevol moment del desenvolupament del procés la justificació de la documentació que es considere necessària.

4. L'òrgan de selecció donarà publicitat a través del web del SERVEF de la relació provisional de persones sol·licitants admeses amb la puntuació obtinguda, així com de la relació provisional de sol·licitants excloses per no reunir els requisits mínims establits en el present decret i en la corresponent resolució de convocatòria, especificant la causa d'exclusió, atorgant-se un termini de 10 dies per a presentar al·legacions en relació a la puntuació atorgada o als motius d'exclusió, i si és el cas acompanyar la documentació justificativa que estimen pertinent.



5. Transcorregut el termini de presentació d'al·legacions, i una vegada estimades o desestimades les mateixes, l'òrgan de selecció farà pública en la pàgina web del SERVEF, les relacions definitives de sol·licitants incorporades i excloses en la borsa de personal expert docent del SERVEF, en cada una de les diferents especialitats i províncies, ordenades de major a menor puntuació per especialitats completes i una altra llista d'especialitats parcials, d'acord amb el que preveu l'article 4.2. d'aquest decret.

Contra l'acte de l'òrgan de selecció pel qual s'aprova les llistes de persones sol·licitants seleccionades, les interessades podran interposar recurs d'alçada enfront de les esmentades llistes, davant la persona titular de la direcció general que ostente les competències en matèria de formació del SERVEF, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la data de publicació en el web del SERVEF, de conformitat amb el que disposa la normativa vigent en matèria de règim jurídic del sector públic i de procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Article 13. Adquisició de la condició de personal expert docent integrant de la borsa

1. Estaran en alta com a membres de la borsa aquelles persones físiques que, amb la sol·licitud prèvia i compliment dels requisits establits en el present decret i en la corresponent resolució de convocatòria, hagen sigut incorporades a la base de dades i no incórreguen en cap de les causes que determinen la pèrdua de la condició d'integrant d'aquella.

La data d'incorporació a la borsa serà la de la publicació del llistat definitiu en el qual haja sigut inclòs per primera vegada el personal expert docent.

2. El personal expert docent podrà estar inclòs en la borsa en un màxim de deu especialitats completes, sempre que s'hi complisquen els requisits d'accés. A aquests efectes no es computaran les especialitats parcials en què estiguen inclosos.

3. La mera inscripció en la borsa de personal expert docent no generarà cap vincle laboral o administratiu amb el SERVEF ni comportarà cap obligació de nomenament per part d'aquell.

4. La incorporació a la borsa de personal expert docent no suposa el reconeixement a les persones relacionades dels requisits necessaris per a la cobertura dels llocs als quals serveix el procediment, si de la documentació que ha de presentar-se en el supòsit de crida, o de qualsevol altra circumstància, es desprèn que no posseeix algun dels requisits generals o específics per a la cobertura del lloc de treball.





Article 14. Actualització de mèrits

1. Per a cada una de les especialitats que integren la borsa de personal expert docent del SERVEF, com a mínim cada tres anys s'obrirà un període d'actualització de mèrits i admissió de sol·licituds de noves aspirants, donant lloc a una nova ordenació basant-se en el barem obtingut, amb independència del lloc ocupat amb anterioritat.

2. L'actualització de mèrits es tramitarà per mitjà de presentació de sol·licitud acompanyada de les acreditacions documentals dels mèrits al·legats que es pretén incorporar, d'acord amb els articles anteriors. El procediment de resolució i el seu règim jurídic serà l'establit amb caràcter general en el present decret per a les altes, amb les peculiaritats derivades de la seua mateixa naturalesa.

3. D'acord amb el que preveu l'article 10.4, en les convocatòries d'actualització de mèrits es podrà establir un sistema de valoració de l'excel·lència de la labor docent desenvolupada en els cursos impartits pel personal expert docent integrant de la borsa del SERVEF, per mitjà de l'establiment de criteris objectius i transparents que valoren sistemàticament aspectes corresponents a les àrees de treball pròpies, com ara el resultat de les enquestes i informes de seguiment, registre d'assistència i puntualitat, coneixement de la matèria, habilitats de comunicació, estratègies pedagògiques, programacions efectuades, pràctiques de la seua especialitat, etc.



Article 15. Proves de competència prèvies a la incorporació al lloc de treball

1. A efectes de la impartició d'un curs en centres propis del SERVEF, centres de referència nacional a la Comunitat Valenciana, centres integrats públics de formació professional o centres d'oferta integrada de la Generalitat, es podrà convocar el personal expert docent incorporat a una determinada especialitat, per a la realització de proves que permeten valorar la seua competència professional o didàctica.

2. Les proves podran ser pràctiques o teòriques, i en tot cas es realitzarà una entrevista personal. En cas de no superar la prova o l'entrevista, amb un informe previ de la direcció del centre corresponent i a proposta de la direcció del servei competent en matèria de gestió de centres de formació professional per a l'ocupació, la Direcció General del SERVEF dictarà una resolució motivada que es notificarà a la persona interessada als efectes que puga manifestar el que considere oportú en defensa dels seus drets i interessos.

En el cas que no es presentara el recurs o aquest fóra desestimat, el nomenament de personal expert docent del SERVEF per a eixa especialitat no es podrà realitzar en favor d'aquella.





TÍTOL III

Ordenació del personal expert docent incorporat a la borsa



Article 16. Programacions

La designació de personal expert docent de la borsa es realitzarà en funció de les necessitats de les corresponents accions formatives en la programació, gestió o control de les quals participe el SERVEF.



Article 17. Ordenació

1. L'ordre de prelació del personal expert docent de cada especialitat i província s'obtindrà de la suma de les puntuacions obtingudes d'acord amb el barem de mèrits regulat en la respectiva convocatòria.



2. Atenent a l'especificitat de la matèria, les convocatòries podran prioritzar en la selecció el personal expert docent que puga impartir les especialitats completes o, altrament, els qui les puguen impartir amb caràcter parcial.

3. Si resultara igualtat de puntuació final de dues o més persones aspirants, l'ordre de prioritat es determinarà d'acord amb la prelació següent:

a) Major puntuació obtinguda en l'apartat d'experiència professional.

b) Major puntuació obtinguda en l'apartat d'experiència docent.

4. Quan en aplicació dels anteriors criteris es produïsca una coincidència en l'ordre d'incorporació, per a dirimir l'empat s'aplicaran els criteris següents: en primer lloc persones amb diversitat funcional amb un percentatge de més del 65 % de grau de discapacitat, en segon lloc persones amb diversitat funcional amb un percentatge entre el 33 % i el 65 % de grau de discapacitat, prioritzant, en cada cas, el major grau de discapacitat reconegut. En cas de persistir l'empat i aquest fóra entre persones de distint sexe, es dirimirà a favor de la persona de sexe femení, si aquest estiguera infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part de la borsa de personal expert docent, en l'especialitat formativa corresponent.

5. Si encara persistira l'empat, aquest es dirimirà per ordre alfabètic tenint en compte la lletra resultant del sorteig realitzat per la conselleria competent en matèria de funció pública per a determinar l'ordre d'actuació de les persones aspirants en cada una de les proves selectives d'ingrés que se celebren durant l'any, d'acord amb la normativa vigent en matèria de selecció i provisió de personal en l'àmbit de la funció pública valenciana.



Article 18. Mòduls formatius

1. La inclusió de personal expert docent en una determinada especialitat, de les establides en la corresponent resolució, habilita per a la impartició de les especialitats de formació complementària associades a aquella, excepte aquelles que requerisquen una titulació específica.

2. En el supòsit en què el personal expert docent que imparteix l'especialitat principal no impartisca la formació complementària, aquesta serà proposada al personal que haja presentat la seua sol·licitud de formació complementària i reunisca els requisits exigits, per ordre de puntuació.

3. Serà possible la impartició d'un certificat de professionalitat per més d'una persona docent, sempre que cada persona docent impartisca, com a mínim, un mòdul formatiu complet.

4. La formació programada tindrà una durada de 4 a 6 hores diàries d'acord amb la normativa d'aplicació.





TÍTOL IV

Règim d'accés als llocs de treball

i causes justificades de rebuig i renúncia



Article 19. Nomenament del personal expert docent

1. Els nomenaments temporals del personal inclòs en les distintes especialitats es realitzaran a temps complet segons es vagen generant les necessitats i per rigorós ordre de puntuació en cada especialitat, sempre que reunisquen els requisits exigits per a l'exercici del lloc de treball. En cap cas, la inclusió en la borsa de personal expert docent no donarà dret per si a la impartició de cap d'acció formativa, o que s'oferisca la corresponent especialitat.



2. La cobertura de llocs es realitzarà per mitjà del nomenament de personal interí, d'acord amb el que estableix el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i en la normativa de desplegament en matèria de funció pública de la Comunitat Valenciana. La remuneració serà la que corresponga al nomenament esmentat.

3. El nomenament inclourà un període de preparació i conclusió del curs que podrà estendre's fins a un màxim del 10 % de la durada de l'especialitat formativa que s'impartisca i que serà fixat pel servei competent en matèria de gestió de centres de formació professional per a l'ocupació, amb la proposta prèvia de la direcció del centre en funció dels requisits d'aquell. També inclourà el temps de dedicació a la busca d'empreses per a la realització de les pràctiques no laborals (PNL) de l'alumnat i al seu seguiment. Tot això, omplint els impresos habilitats a l'efecte.



Article 20. Utilització de la borsa de personal expert docent per les entitats promotores o beneficiàries en programes de formació en alternança amb l'ocupació

En el cas de programes de formació en alternança amb l'ocupació, les entitats beneficiàries o promotores, podran utilitzar la borsa de personal expert docent regulada en aquest decret per a seleccionar el personal expert docent necessari per al desenvolupament dels esmentats programes, d'acord amb la normativa d'aplicació general.



Article 21. Causes justificades de rebuig d'ofertes de nomenament, substitució o renúncia al lloc que s'estiguera exercint

1. Es considerarà com a causa justificada el rebuig de les ofertes de nomenament, substitució o renúncia al lloc que s'estiguera exercint les següents:

a) Trobar-se en situació d'incapacitat temporal.

b) Estar gaudint de permís de maternitat o paternitat o trobar-se en alguna de les situacions de risc durant l'embaràs o la lactància natural, de conformitat amb el que estableixen els capítols VI, VII, VIII i IX del títol II del text refós de la Llei General de la Seguretat Social, aprovat pel Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre.



c) El compliment d'un deure públic inexcusable.

d) Causa de força major o cas fortuït.

e) Estar d'alta com a treballadora o treballador per compte propi o tindre una relació laboral per compte d'altri en vigor. Aquesta causa servirà només per als casos de rebuig de llocs de treball oferits o substitucions; no es considerarà justificat en el cas de cessament voluntari en els llocs que s'estiguen exercint.

f) Cura d'un familiar que es tinga a càrrec, fins al segon grau de consanguinitat o afinitat que, per raons d'edat, accident o malaltia, no puga valdre's per si mateix i no exercisca una activitat retribuïda.



g) Qualssevol altres causes d'origen legal o material que impossibiliten objectivament l'efectiu exercici del lloc de treball i no tinguen el seu origen en un dret d'opció de la persona docent.

Qui al·legue els motius de renúncia justificada exposats en els punts anteriors, quedarà desactivat temporalment de la borsa, sempre que presente la documentació justificativa corresponent en el termini de dos dies computats des de la crida.

Així mateix, haurà d'acreditar l'extinció del motiu de renúncia en un termini màxim de 10 dies comptats des de l'extinció. L'absència de sol·licitud d'activació en la borsa, en l'expressat termini, suposarà el decaïment del dret.

En el cas que es produïsca una crida per a cobrir la docència en una entitat beneficiària d'un programa d'ocupació-formació, la renúncia a aquell no tindrà cap tipus de conseqüència per a la persona candidata que romandrà en la borsa amb l'ordenació inicial.

2. La falta d'acreditació d'alguna de les circumstàncies justificatives establides en aquest article, per qualsevol mitjà de prova admès en dret en un termini màxim de cinc dies naturals a comptar des de l'endemà de la notificació, en els casos de no acceptar un lloc de treball, una substitució o renunciar al lloc que estiga exercint, la falta de resposta a una oferta de treball en un termini de 3 dies, així com no prendre possessió o no incorporar-se al lloc de treball en un termini de 48 hores, comportarà la baixa en la borsa de personal expert docent del SERVEF en l'especialitat a què pertanga el lloc afectat.



3. Els efectes anteriors no es produiran quan el lloc no acceptat per la persona candidata es pretenga cobrir en la forma establida en l'article 19.





TÍTOL V

Baixa en la borsa de personal expert docent i protecció de dades



Article 22. Baixa en la condició d'integrant de la borsa de personal expert docent del SERVEF

1. Seran causes de baixa de la borsa de personal expert docent del SERVEF en la respectiva especialitat les següents:

a) Petició expressa de baixa per la persona interessada.

b) Quan per modificacions normatives o l'aplicació de nous programes formatius siga necessària l'actualització de la borsa de personal expert docent.

c) Per deixar de reunir els requisits generals o específics d'accés a l'especialitat.

d) Incórrer en algun dels supòsits arreplegats en l'apartat 2 d'aquest article.

2. Seran causes de baixa de la borsa de personal expert docent en totes les especialitats en què figurara inscrit:

a) La renúncia injustificada expressa.

b) La falta de personació o d'incorporació injustificada de la persona interessada al lloc de treball en un termini de 2 dies.

c) L'extinció de la relació de personal expert docent prèvia tramitació de l'oportú expedient disciplinari, en especial quan l'actuació de la persona docent vulnere el codi de conducta del personal empleat públic, integrat pels principis d'actuació i les obligacions regulats en la normativa de funció pública.

d) Falsedat en les dades aportades al procés d'incorporació a la borsa o de la seua actualització, sense perjudici de les responsabilitats en què es poguera haver incorregut.

3. En tots els supòsits, a excepció de la renúncia expressa de la persona interessada, la baixa en la borsa s'acordarà per resolució de la Direcció General del SERVEF, la qual posarà fi a la via administrativa.





Article 23. Protecció de dades personals

L'ús de les dades subministrades al SERVEF per les persones candidates i el personal expert docent estarà sotmès al que estableix la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal.



DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Convocatòries

Les baremacions i inclusions del personal expert docent en la borsa es realitzaran a partir de les successives resolucions de convocatòria.





Segona. Procediments excepcionals

1. Aquest decret serà aplicable tant a les especialitats formatives que es convoquen a través de les corresponents resolucions, com a la resta d'especialitats que no siguen objecte de convocatòria. Aquesta contractació en cap cas suposarà la seua integració en la borsa.



Tercera. Comissió de seguiment

Es crea la Comissió de Seguiment de la borsa de personal expert docent, amb la mateixa composició que la comissió regulada en l'article 12 de l'Ordre de 17 de gener de 2006, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, sobre regulació de borses de treball temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració del Govern Valencià, que tindrà caràcter d'òrgan de participació per al seguiment del funcionament de la borsa.





Quarta. Incidència en la despesa

L'aplicació i execució d'aquest decret, inclosos tots els actes jurídics que puguen dictar-se com a desplegament o execució, no podrà tindre incidència en la dotació dels capítols de despesa assignats i en tot cas haurà de ser atesa amb els mitjans personals i materials disponibles.



Cinquena. Atribució per insuficiència d'horaris

La impartició, total o parcial dels certificats de professionalitat impartits en els centres d'oferta integrada o centres integrats públics de formació professional, quan els centres esmentats compten amb professorat que complisca els requisits establits en el certificat de professionalitat per a impartir-ne mòduls, i aquest professorat tinga carència o insuficiència d'horari lectiu, podrà atribuir-se'n directament a aquell, sempre que puga assumir-ho d'acord amb el que preveu el present decret i en la normativa que regule l'horari lectiu en els centres esmentats.







DISPOSICIONS TRANSITÒRIES



Primera. Borses preexistents

Les borses d'especialitats formatives existents el dia de la publicació d'aquest decret seguiran en vigor fins que es constituïsquen les de la respectiva especialitat que han de substituir-les, d'acord amb les previsions d'aquest decret, o bé quan la corresponent especialitat siga donada de baixa en el catàleg d'especialitats formatives del Servei Públic d'Ocupació Estatal.



Segona. Règim transitori

Fins que es publiquen i resolguen les oportunes convocatòries i a fi de desenvolupar les respectives programacions anuals es dictaran les resolucions escaients, que disposaran l'aplicació dels resultats de les baremacions aprovades originàriament basant-se en la Resolució de 30 de març de 2016, de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'actualitza la relació d'especialitats i es modifica la Resolució d'1 de febrer de 2007, del mateix òrgan, per la qual es regula el procediment de gestió de la borsa de personal expert docent per a impartir cursos de formació professional en centres de formació de titularitat de la Generalitat Valenciana, i la Resolució de 26 d'abril de 2017, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es regula transitòriament, el procediment de gestió del fitxer d'experts docents per a impartir cursos de formació professional, en els centres de formació de titularitat de la Generalitat Valenciana i les que es dicten amb posterioritat, si és el cas.









DISPOSICIONS DEROGATÒRIES



Única. Derogació normativa

Sense perjudici del que preveuen les anteriors disposicions transitòries, queden derogades expressament les disposicions següents:

Resolució de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació 13 d'agost de 2001, a través de la qual es va posar en funcionament la borsa d'Experts Docents de la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació del SERVEF, per a impartir cursos de formació professional en Centres de Formació de titularitat de la Generalitat Valenciana.

Resolució de 25 d'abril de 2003, Resolució de 9 de setembre de 2004, Resolució de 25 d'abril de 2005, per les quals es van ampliar les especialitats del fitxer.

Resolució d'1 de febrer de 2007, de la Direcció General del SERVEF, per la qual es van ampliar les especialitats, i es va obrir nou termini de presentació de sol·licituds.

Resolució de 30 de març de 2016, de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'actualitza la relació d'especialitats i es modifica la Resolució d'1 de febrer de 2007.



Resolució de 26 d'abril de 2017, del director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual es regula transitòriament el procediment de gestió del fitxer d'experts docents per a impartir cursos de formació professional, en els centres de formació de titularitat de la Generalitat Valenciana, i les que es dicten amb posterioritat, si és el cas.



A més, queden derogades totes les normes del mateix rang o d'un rang inferior que contradiguen o s'oposen al que disposa aquest decret.







DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació normativa

Es faculta la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública, per a dictar totes les disposicions que s'estimen necessàries per al desenvolupament d'aquest decret.



Segona. Facultats de la Direcció General del SERVEF

Es faculta la persona titular de la Direcció General del SERVEF per a dictar quantes resolucions siguen necessàries per al seu compliment i efectivitat de conformitat amb el que estableix aquest decret.



Tercera. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 29 de desembre de 2017



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball,

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ

Mapa web